Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- آندومترضخیم وهتروژن
خانم.۲۵ساله.مجرد.بخاطر استفاده خودسرانه یک دارو دوران قاعدگی طولانی پیدا کردم.جواب سنوگرافیم آندومتر ۱۸ وهتروشن هست.پزشکم جستیران ۴۰ نوشتن یک ماه استفاده کنم. آیا خطرناک هست؟باید نمونه برداری از بافت آندومتر انجام بدم ؟
- سلام خانم دکتر خسته نباشیدمن ۲۰روز پیش عمل سزارین را انجام دادم
من ۲۰روز پیش عمل سزارین را انجام دادم و همچنین لوله های رحم را بسته ام این سزارین چهارم بود خداراشکر بچه ام مشکلی نداره ولی خودم ازاول هم نفع کردم وهم درد شدیدی دارم مخصوصا درناحیه اطراف شکنم ازجایی که بخیه هست از هردوطرف به فاصله یک بند انگشت از سمت راست پیک بند انگشت از سمت چپ خیلی درد دارم از۵ روز پیش که بخیه هام را کشیدم خونریزی ام کمی بیشتر شده دراین مدت ۲۰ روز در روزهای ۱۵و ۱۶و۱۷تب ولرز شدید کردم میشه منو راهنمایی کنید چیکارکنم من ساکن روستا هستم دسترسی ندارم به جایی شما لطف کنید منو راهنمایی خواهشا
- دردداشتن بعدازسزارین
سلام بچه اولمه شش ماه ازسزارینم میگذره هنوزدرددارم ولی فقط سمت چپم درددارم بالاترازبخیهاایاطبیعیه
- اختلالات قاعدگی
سلام من 15 سالمه ووقتی در دوران قاعدگی قرص آهن مصرف می کنم قاعدگی منظمی دارم وخون ریزی کمتری ولی وقتی مصرف قرص آهن را قطع می کنم در قاعدگی اختلال ایجاد می شه وخون ریزی بیشتراتفاق می افته می خواستم بدونم ممکنه کم خونی داشته باشم؟ممنون می شم راهنمایی کنید
- پرده بکارت
سلام من یک هفته عقد کردم با همسرم رابطه داشتم اما میگن که کامل داخل نبردن برای گواهس سلامت اقدام کنم ایا گواهس سلامت میدن یا نه نوعی پردبکارتم حلقوی هست
- کیست اندومتریوز
من سه ماه پیش باکپسول دانازول تحت درمان بودم ولی عوارضش زیاده و نتیجه بخش نبود،می خواستم بدونم درمان قطعیش چیه 42 سال سنم هست
- پریودم چراتموم نمیشه
سلام خسته نباشید من دوماه پریود نشدم. این ماه میخک و کاکوتی خوردم الان دوهفته هس پریودم. میشه راهنماییم کنین. ۴۰ سالمه.
- نون هموژن یعنی چه
رحم با ابعاد36*64میلیمتر با اکو بی میومنر نون هموژن مشاهده میشود اندو متر با ضخامت 3میلیمتر مشهود است یعنی چه سن32
- سونوگرافی
سلام۱۸سالمعمجردمسعروزمیشعخیليکلیهدردمامروزرفتمسونوبهمگفتنبایدبرمپیشجراحبمگفتن«تصویرمایعازادخفیفدرفضايسابهپاتیکموریسونپرياسپلنیکاینترلوپشکمیولگنیکلدوساکخلفیوقدامیپريوزیکالرویتمیشه بنظرتونچیکارکنم
- کیست یونی لوکولار در درجه اول به نفع سیست ادنوما
در سونو من کیست یونی لوکولارکه نفع سیست ادنوما گزارش شده که بدون سپتا و ندول و اندازه ی سه و نیم سانته که چندین سونو انجام دادم ولی هنوز هست دو بار هم تومور مارکر انجام دادم منفی بوده سنم هم ۴۷ سالمه که هورمون های یایسکی هم بالا بوده تقریبا این کیست یک ساله که موندگاره ولی بزرگ هم نشده همون سه سانت مونده نمیدونم این کیست بعد از یایسگی بر طرف میشه یا نه باید حتما جراحی بشه ؟ و اکه جراحی نشه ممکنه بدخیم بشه ممنون میشم راهنمایی کنید
- 🖐
سلام خسته نباشید من مجرد هستم میتونم این عمل رو انجام بدم؟ یا حتما باید زن بود تا این عملو انجام داد؟
- درد جای بخیه سزارین بعد از دوماه
با سلام بعد از دو ماه از زایمانم جای بخیه هام یکدفه شروع به درد و تیر کشیدن شدید کرد .میخاستم بدونم دلیلش چه چیزهایی میتونه باشه؟؟؟ . اصلا چیز سنگین بلند نکردم .عفونت هم جای زخمم نداشته .
- پولیپ رحم
سلام توی سونوگرافی مامانم نوشته توده اکوژن در ضخامت اندومتر به ابعاد ۱۷*۷دیده شد که در زمینه پولیپ اندومتریال میباشد این چیه خطرناکه پولیپ رحم دکتر گفت برو سونو گرافی
- با سلام و خسته نباشید . من ۴۲ سالمه و فیبروم به قطر ۵ سانتی متر و ۲ کیست اندومیتریوز در تخمدان چپ دارم آیا لازم است که رحم تخلیه شود یا اینکه میتوان با جراحی فقط فیبروم و کیست ها رو خارج کرد؟ با تشکر
مادر من دو سال پیش فیبروم رحم به ابعاد39×63mmداشتن این زمان قبل یائستگیشون بود و دکترشون گف بعد یائستگی اب میشه ولی مجددا ک سونو گدفتن ابعادش88×70mmشده ایا این فیبروم بدخیم هیت؟
- نوع زایمان
سلام وقت بخیر کسایی که بر اثر حاملگی خارج از رحم یه لولشونو با عمل لاپاراسکوپی از دست دادن در صورت باردار شدن نوع زایمانشون طبیعی انجام میشه یا سزارین؟
- زنان زایمان
سلام،وقت بخیر من پریودی منظم داشتم۱هفته بود کلا که۳روزاخرمعمولا در حد لکه بینی بود الان حدود۲ماه هست پریود هستم و سونو هم دادم که جوابش بصورت زیر مشاهده شد ●کیست اکوفری به سایز39**49(mm)درلگن مطرح کننده کیست پارااوارین مشاهده شده که با مثانه خالی،متمایل به ادنکس چپ با مثانه پرمتمایل به ادنکس راست میباشد. ●کیست اکوفری به سایز21**30(mm)درمجاورت تخمدان،در ادنکس چپ مطرح کننده کیست پارااوارین مشاهده شده. خواستم ببینم برای تنظیم پریودی چه قرصی مصرف میکردم معمولا قبلا برای تنطیم پریودیLDاستفاده میکردم الان دیگه نمیخوامLDبخورم چون چاق ککندس ممنونم
- تداخل دارو با زولادکس
سلام خسته نباشید..ب مدت سه روز امپول زولادکس ۱۰/۸ تزدیق کردم بخاطر بیماری اندرومتریوز. الان احساس میکنم دارم سرما میخورم سوزش گلو و بدن درد دارم.میتونم کلداکس بخورم ؟
- فیبرومیوم
سلام خانم دکتر بخاطر فیبرومیوم ۲ماه پریود بودم دیفرلین و مژسترول جواب نداد ایا داروی گیاهی موثر هست ؟؟؟ایا امتحانش مضره؟؟
- توده ایزواکوبااسترومای تخمدانبه ابعاد۲۰×22
سلام خونریزی ولکه بینی داشتم مراجعه کردم پزشک بعدازسونوواژینال گفتن توده ایزواکوبااسترومای تخمدان به ابعاد۲۰×۲۲درتخمدان راست مشاهده میگرددمیخواستم ببینم این خطرناکه یانه
- سرکلاژ شکمی
سلام خسته نباشید خانم دکتر من باوجود سرکلاژ سقط داشتم که دهانه رحم دوسانت بازشده بود قرار سرکلاژ شکمی انجام بدم ایا امکان بازشدن زودرس دهانه رحم باوجود سرکلاژ شکمی وجود داره یانه؟و تو سرکلاژ شکمی فقط انقباض وپارگی کیسه اب موجب شکست بارداری میشه؟


