سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- آزاد شدن تخمک
سلام من روز ۸پریود یه سینال اف ساعت ۷شب تزریق کردم دو روز بعدش رفتم سونو فولیکول غالب ۱۶ داشتم یه سینال اف دیگه تزریق کردم ساعت ۷ شب حالا باید کی نزدیکی داشته باشیم یادم رفت از دکترم بپرسمالبته من دوست دارم بچم پسر بشه.ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
- استروژن
سلام خانم دکتر ببخشیددوباره مزاحم شدم/۲۶سالمه ۶ساله ازداج کردم مشکل آمنوره اولیه داشتم کلا ازاول بدون دارو پریودنشدم ۲سال قرص استروژن وپروژسترون مصرف کردم مرتب پریودمیشدم ولی الان ۴ساله دارومصرف نکردم پریودم نشدم/میخواستم اگه مشکلی نداشته باشه بدون تجویزپزشک دوباره استروژن وپروژسترون مصرف کنم ازشما سوال کردم گفتین اگه مشکل زمینه ای نداشته باشم میتونم مصرف کنم/شنیدم که استفاده از داروهای هورمونی توایام کرونا بایدقطع بشه چون واسه لخته شدن خون ضرر داره وخطرلخته شدن خون ومرگ ناشی ازاونو افزایش میده/خواستم باشما مشورت کنم ببینم نظرشماچیه؟
- پریودی نامنظم
سلام ..من آمپول پروژسترون زدم چهارتا روزی دوتا بعدش بعد یک روز بعد آمپول پریود شدم البته چ پریودی فقط لکه 5روز لکه روزی یه ذره آیا این جز پریودی حساب میشه یعنی دیگه این پریودی این ماهم شد؟
- عوارض ال دی
سلام خانم دکتر خسته نباشید. من ماه بعد قراره میکرو کنم. ۵ روزه ال دی میخودم و درد شدید تخمدان مخصوصا چپ رو دارم. دقیقا مثل درد تخمکگذاری! ضمنا قرص ضدتشنج میخورم و بابت خوردن ال دی و عمل میکرو از متخصص مغز و اعصاب اجازه نامه دارم. خواستم بدونم درد تخمدان از عوارض ال دی میتونه باشه یا اینکه ممکنه بخاطر مصرف قرص ضدتشنج، اثر ال دی خنثی شده باشه و تخمکگذاری اتفاق بیفته؟؟؟ چون دوره هام کوتاهه و همیشه تخمکگذاریم تو همین روزای ۹ و ۱۰ هست.
- کپسول اوابوست بعد از واکس کرونا
سلام من تازه واکس سینوفارم زدم دوز اول کپسول اوابوست میخورم برای ذخیره پایین تخمدان ۴۰سالم الان مشکل نداره بخورم یا اینکه چند روز بگذره؟
- تنبلی تخمدان
سلام وقت بخیر من تنبلی تخمدان دارم و قرص دوفاستون مصرف میکنم سابقه نداشت همیشه بعد از قطع کردن قرص ۴ روز گذشت پریود میشدم امااینبار ۱۰ روز شد هنوز نشدم این چند روز استرس زیاد داشتم ممکنه ب خاطر اون باشه یا چیز نگران کننده؟ ممکنه تخمدانام از کار افتاده باشه؟
- میکرواینجکشن
با سلام.من 34 ساله هستم و مشکل گرفتگی لوله چپ و همسرم مشکل کم تحرکی اسپرم داریم. من یک ماه پیش عمل میکرو انجام دادم و متاسفانه جواب آز منفی شد. مادرم در سن 36 سالگی یائسه شدند. احتمال اینکه من هم دچار یائسگی زودرس بشم چقدره ؟ چه آزمایشی باید انجام بدم تا متوجه بشم که یائسگی شروع شده یا نه ؟ برای عمل مجدد میکرو چه زمانی باید مراجعه کنم ؟
- تشخیص روز اول پریود
با سلام و احترام خانم دکتر من چندین ساله تحت درمان نازایی هستم این ماهم میخوام برم برای آی یو آی چهارم دی یه خونریزی چند قطره ای داشتم بعدش قطع شد پنجم دی هم چند قطره اومد قطع شد امروزم فعلا خبری نیست میخواستم بدونم تاریخ دقیق پریودم و از چه روزی محاسبه کنم ممنون میشم زود جواب بدید
- حامله شدن بعداز کلومیفن
سلام ببخشید من ۱۶ سالمه حامله نمیشدم و تصمیم گرفتم قرص کلومیفن را استفاده کنم والان سرگیجه شدید دارم ونیز شکمم درد دارد آیا میتوانم بگویم که الان حامله ام
- سوال در مورد وضعیت رحم و بارداری
با سلام.من ۳۹ ساله هستم ک ماه پیش لتروزول استفاده کردم و آمپول هاش سی جی تزریقکردم و یه شب درمیان نزدیکی داشتم ولی ۴ هفته از موعد پریود گذشت آزمایش تیتر بتا انجام دادم منفی بود و سونوی واژینال هم انجام دادم ک اکوژنیسیته میومتر هتروژن و گفته بود ک آدمنومیوزیس خفیف و ضخامت آندومتر ۴ .میخواستم بدونم ک به معنی سرطان هس جیزی ک توی شوند گفته و پزشک زنان برای پریود شدنم قرص استروژن و مدروکسی پروژسترون داد ب مدت ۴ ماه. میخواستم بدونم با مصرف این قرصها تخمک گذاری خواهم داشت و میتونم اقدام به بارداری کنم. من یه بارداری موفق ۵ سال پیش و یه بارداری ک منجر به سقط شد یک سال پیش داشتم و از اون به بعد باردار نشدم و پریدیم به هم ریخت و آزمایش amh انجام دادم ک گفتن ذخیره تخمدانم خیلی کمه
- نازایی
چطور وقعی هنوز عروسی نکردم بفهمم بچه دار نمیشوم
- نازایی
سلام من28سالمه5ساله نازایی دارم چندتا دکتر رفتم دوبارهمlul شدم فعلا نتیجه ای نگرفتم.لازم هست بیام پیشتون نظرتون چیه
- سلام آیا چند دوره باید قرص کلوفین میخورم خوبه اگه باردار نشدم باید چی کار کنم واز چی داروی استفاده کنم
- پرولاکتین بالا
سلام خانم دکترمن ماه اول اقدام درفروردین98 باردارشدم و7اردیبهشت98 سقط در6هفتگی داشتم وبعدازان پریودم هر50روزبودتاشهریورکه رفتم دکتروبرام قرص ال دی به مدت دوماه نوشتن وبعدازان تمام ازمایشاتومنوهمسرم دادیم همسرم مشکلی ندارن وازمایشاشون نرماله فقط من هورمون پرولاکتینم رنج نرمالش25بودکه مال من18بودوهورمون استرادیولم27 بودکه پزشک گفتن بایدبین60تا80باشه مشکل دیگه ای نداشتم اذرماه قرص استروژنوپروژسترون استفاده کردمباقرص لتروزل.که پریودکه شدم بازدی ماه قرص کلومیفن روزی دوعدداز3تا8 به همراه 6عددامپول تحریک تخمکگذاری وبعدازان امپول هاش سی جی وامپول پروژسترون دوهفته قبل پریود ماه بعدشم بهمن ماه روزی دوعددکلومیفن با8عددامپول تخمکگذاری.اسفندماه وفروردین ماه پریودم منظم بودوهردوماه ترشحات تخمکگذاری وسط سیکل داشتم الانم26دوره هستم وپریودم متغیربین روز29تا34هست ایابه خاطرپرولاکتین باردارنمیشم؟درضمن من پارسال وقتی ازمایش پرولاکتین دادم ترشحات ازسینه داشتم وقتی فشارمیدادم الان ترشحات سینم خیلی کم شده ودرحدیه قطره اب وقتی فشارمیدم میاد ایاپایین اومده؟ایاسقط پارسال میتونه به خاطرپرولاکتین باشه؟چه قرصی استفاده کنم براش چون هیچ مشکلی ندارم غیراومدن گه گداراب ازسینه وقتی خیلی فشارمیدم.می خوام زودباردارشم.لطفاراهنماییم کنین.
- زنان
سلام، وقتتون بخیر من یک ساله در اقدامم چند ماه پیش سونودادم دوتا فولیکول ۱۱ و ۱۵ داشتم دو دوره متفورمین و لتروزول مصرف کردم فولیکولی که ۱۵ بود الان شده ۲۵ و فولیکول چپ که ۱۱بوده شده ۸ آیا این کاهش سایز فولیکول چپ طبیعیه؟ اگر نیست دلیلش چیه ممنون
- عقب افتادن پریودی
سلام خانم دکتر من مشکل نازایی دارم تخمک ندارم فولیکول های ریز دارم ذخیره تخمدانم پایین 43 سالمه. دکترا گفتن باید تخمک اهدایی بگیری آیا مشکلم با دارو برطرف میشه لطف کنید پاسخ دهید ممنون
- رحم من کدام یک از رحم های آنومالی مولرین هست ؟
سلام . میشه برای نوع رحم راهنمایی کنید در هر سونوگرافی من نوع رحم من را متفاوت میزنه. سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲ سپتوم آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم و کیست آندومتریوما داشتم وجراحی شده ام وسال ۱۴۰۰ و۱۴۰۱نیزسپتوم واژن داشتم وجراحی شده ام جز آنومالی مولرین هستم اولین عمل که شکمم باز شد نوشته شده رحم دیدلفیس هست و من چندبار سونوگرافی واژینال انجام دادم هر دفعه در سونوگرافی های من نوع رحم من رامتفاوت زده شده . دو بار رفتم سونوگرافی واژینال زده شده رحم با نمای partialbicornate وسپتوم بلند و دو بار دیگه هم رفتم سونوگرافی زده شده رحم نمای bicorn و دوشاخ دارد و یک بار هم پارسال سونوگرافی انجام دادم گفته شده رحم نمای bicorn ندارد و سپتوم بلند هست . و یک بار هم ام آر ای پارسال انجام دادم زده شده رحم نمای long.septate هست و ماه پیش هم رفتم سونوگرافی زده رحم نمای سپتوم دار . واقعیت خانم دکتر من سر رحمم گیج شده ام هر دفعه سونوگرافی و ام آرآی رحم من رامتفاوت نشان میدهد. البته دکترم در اتاق عمل گفته من و دو دهانه رحم دارم . میشه راهنمایی کنید و نوع رحم من رابگید . من شنیدم اون هایی که دو دهانه رحم دارند رحم آن ها دیدلفیس هست . یعنی ممکنه رحم من دیدلفیس باشه ؟ .ممنونم میشم نوع رحم من رابگید.چون در هرسونوگرافی وام آر آی متفاوت گفته میشه من به دکترم دسترسی ندارم و در شهرستان زندگی میکنم. ممنون میشم جواب بدید.باتشکر
- آیا حقیقت داره
آیا حقیقت داره کسانی که آژنزی واژن وآژنزی سرویکس دارند بعدازاصلاح و نقص آن باردار نمیشوند؟
- ناباروری
به من گفتن داری یائسگی زودتر از سن میگیری آیا با سلول های بنیادی خون قائدگی درمان دهره یاخیر
- ناباروری
باسلام و احترام ما برای مشکل ناباروری به متخصص ناباروری مراجعه کردیم وبا انجام آزمایش اسپرم متوجه دی آف ای بالا ۲۸درصد شدیم ودکتر ای یوای رو پیشنهاد کردن آیا باوجود این مشکل میتوان باردار شد باتشکر ؟


