Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- زنان و زایمان
سلام خانم دکتر من حدودا یه سال از آخرین تزریق آمپول ضد بارداری ام گذشته، پریود نمیشم چرا و اینکه ممکنه حامله بشم
- خونریزی بعد از انتقال جنین
سلام خسته نباشید...من ۳روز پیش ۳تا جنین انتقال دادن برام از روز دوم درد پریودی داشتم و خونریزی آیا این به این معناست که جنینها دفع شدن ...طبیعیه یا نه
- سرکلاژ شکمی
سلام روز خوش شش ماه پیش زایمان طبیعی زودرس داشتم که سرکلاژ شکمی انجام دادم بعد از زایمانم همزمان با خروج باد از روده از واژنم هم باد خارج میشد الان درهفته پنجم بارداری هستم وباز هم این حالت را دارم اگر این حالت از شلی عضلات کف لگن باشد امکان دارد شل بودن لگن مجدد باعث زایمان زودرس شود؟
- بارداری و سرکلاژ…
با سلام در هفته ۲۰ با طول دهانه رحم ۲۴ سرکلاژ شدم و الان که در هفته ۲۶ بارداری هستم خیلی کم تحریک شدم . خیلی نگرانم کرده آیا خطرناکه ؟؟ داروهایی که استفاده میکنم شیاف پروژسترون شبی یکی و قرص ایزوکسوپرین ۱۰ یکی شب یکی صبح
- بارداری
سلام من رحمم دو شاخ است دو زایمان طبیعی داشتم که هر دو زایمان زود رس و جنین به پا بودن بعد دو حاملگی کامل داشتم که سر هر دوتاش سزارین شدم الان هفته ۳۴ حاملگی هستم وسر جنین پایین است ایا من میتونم زایمان طبیعی داشته باشم یا باید بازم سزارین بشم و اگه سزارین باید هفته ی چندم اقدام کنم
- بارداری
سلام ،من ماه گذشته رابطه داشتم که بر اثر پارگی کاندوم،مایع وارد واژنم شد و چون دسترسی به قرص اورژانس نداشتم حدودا ۷ ساعت بعد تونستم مصرف کدوم و دو قرص اورژانس همزمان مصرف کردم و چون ترسیدم دوباره بعد از ۲۴ ساعت دو قرص دیگه مصرف کردم،دو هفته بعدش تایم پریودم پریود شدم ،ایا احتمال بارداری وجود داره با این شرح؟
- ترویید
سلام من ترویید کم کار دارم و اضافه وزن زیاد گرفتم برای ترس از تداخل دارویی با قرص LDقرص لووترکسین رو نخو ردم میخواستم بدونم این دو قرص با هم تداخل دارویی دارن یا خیر برای جلوگیری از اضافه وزن چیکار کنم
- کیست تخمدان
سلام خسته نباشید من خانمی ۴۲ ساله هستم که الان فهمیدم کیست بزرگی در تخمدان من دیده شد. که نوشته تخمدان چپ به ابعاد ۳۸mm*۵۱ و حاوی یک کیست بایلوکوله با جدار و سپتوم نازک به سایز 43*38mm* است. این یعنی چی؟؟ با دارو درمان میشه؟؟؟
- یخ کردن بدن
سلام خسته نباشید ببخشید من روز سوم انتقالمه و بدنم یهو یخ کرد و انگشتا پاهام هم خیلی یخ شدن ، نشانه چیه ؟
- آزمایش هورمون
سلام وقتتون بخیر خانم دکتر بنده دوماه قرص روکین مصرف میکردم و بعد ۶ روز که قرص روکین رو قطع کرده بودم آزمایش هورمون دادم که شامل fsh و lh و انواع تیرویید بود آیا قرص روکین رو آزمایشم تاثیری داشته ؟؟ یعنی ۶ روز بعد از قطع قرص ازمایش هورمون دادم
- اقدام به بارداری
سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر باشه من تنبلی تخمدان وکیست کوچکی درتخمدان وپریدهای نامنظم دارم که دکتر به من مدروکسی پروژسترون داده که شش ماه ازشب 14 پریدی به مدت 10شب دوعدد میخورم وگفت بایدادامه بدی تامنظم بشی ومتفورمین 500هم داده برای تنبلی تخمدان حالا اون ماه که رفتم پیشش گفت عفونت داری شیاف مترونیدازول واژینال داده بهم تا10شب استفاده کردم وفلوکونازول هرسه روز یک عدد مفنامیک اسیدهم داده برای درد اگه داشتم بخورم آخه اگه یادتون باشه شما اون سری گفتم دردزیرشکم دارم شماگفتین عفونت بایدبرسی بشه که عفونت شدیدبود به خاطر کم خونیم قرص اهن هم نوشت که به خاطررفلاکس معده ایرانی نمیتونم بخورم امریکاشو گرفتم که بخورم ویدوفولیک هم نوشته شبی یک عدد لاکتوفم هم نوشته روزی یک عدد ولتراکس لتروزول هم نوشته ازروز 3قاعدگی تا5روز روزی 2عدد بخورم این قرص هارو برای ماه قبل استفاده کردم فقط قرص لتروزول رونخوردم شماگفتین عفونتم خوب بشه بعداقدام به بارداری کنم حالا خانوم دکتر من فرداپریدمیشم ومیخوام بعدازپرید اقدام به بارداری کنم حالا خانوم دکتر ببخشید این دردزیرشکم من برای چیه موقع نزدیکی خیلی درد دارم میشه بگین چه قرصی برای عفونت بخورم ؟؟؟؟چون ب بعدازپریدی میخوام حامله بشم مرسی ازشما که جواب میدین
- جراحی های زنان
سلام وقت بخیر میخواستم بپرسم هزینه جراحی لابیا پلاستی چقدر هست ؟ باتشکر
- بارداری
سلام من تقریبا ۲هفته از زمان سقطم میگذره ودیشب نزدیکی داشتم ولی جلوگیری نکردم خونریزی هم دارم البته خونریزی به دلیل سقط آیا احتمال بارداری هست؟
- اکوژن در قلب جنین
سلام. میخواستم ارتباط بین توده سفید در بطن چپ و راست قلب با اختلالات کوروموزومی را بپرسم که تا حد این ارتباط قابل اعتنا است. مخصوصا اگر در تمام آزمایشات و سونوگرافی نشانه ای از اختلال نباشد، ازدواج فامیلی نباشد و در فامیل نیز همچین موردی نباشد آیا نگران کننده و خطرناک است؟
- بکارت
سلام،شما تک نفره ویزیت میکنین؟ژل یا بیحسی بهم معرفی میکنین که بکارتم پاره بشه
- کیست تخمدان
سلام ببخشید من سونو دادم گفتن کیست در تخمدان راستم دیده شده که حاوی یک ناحیه اکوژن به دیامتر19میباشد که احتمالا Retrated clotمیباشد خواستم بدونم مشکل خطرناکیه یا نه
- تنبلی تخمدان
سلام خسته نباشید ، من ۲۸ سالم هست و ۳ ساله ازدواج کردم ، ۸ ماه هست برای بارداری اقدام میکنیم ، ولی من تنبلی تخمدان شدید دارم ، در این ۸ ماه با خوردن قرص های کلومیفن و لترزول و متفورمین به نتیجه نرسیدیم ،یعنی فولیکول به حد نرمال رشد نمیکند ، در حال حاضر روزی ۲ عدد متفورمین ، ۲ عدد قرص دارچین ، ۲ عدد ovaboos ، به همراه inofolic مصرف میکنم حدود ۲ ماهی است اما به نتیجه ای نرسیدم ، ساکن تهران هستم ، اما مادرم تعریف شما را خیلی کردن میشه کمکم کنید چه چیزی مصرف کنم برای رشد فولیکول؟ من عکس رنگی هم گرفتم همه چیز خوب بود ،همه آزمایشات هم انجام دادم و خوب بودند ،میشه لطف کنید راهنماییم کنید ؟
- قرص گین اپ
سلام خسته نباشید من 17سالمه و مجردم پریود منظمی داشتم چند مدته که قرص گین اپ مصرف کردم و الان 20روزه پریودم عقب افتاده چکار کنم خیلی میترسم
- در مورد حاملگی
سلام خسته نباشید ببخشید من الان یه هفته از پریودیم گذشته و هیچ علائمی رو ندارم از کجا بفهمم باردارم یا ن در ضمن تو این یه هفته وسایل سنگین زیاد جابجا کردم ولی دریغ از حتی یه لکه خون بنظرتون چیکار کنم
- بلوغ زودرس
با سلام دخترم ۷ سالشه .چند وقتی سینه هاش کمی رشد کردند. و در سینه راست احساس درد موقت داره.زیر بغلش و ناحیه تناسلی موی کرک مانند در آورده اما عرقش بو نمیده کمی خارش واژن داره اما تا حالا ترشح ندیدم و زنش ۲۴ و قدش ۱۲۷ است .خط واژنش بسته است اما نه زیاد. در نوزادی پماد زدم چند روز بعد گفتن بلوغ زودرس میاره، نزدم البته باز شد اما بعدا بسته شد .ایا اینها علایم بلوغ زود رس است .و ایا داروهایی که برای جلوگیری از بلوغ داده میشود بر روی باروری تاثیر میگذارد.یا اینکه بگذاریم مراحلش را طی کنه و دست کاری نکنیم من واقعا نگرانم و از اینکه به دکتر مراجعه کنم به شدت استرس دارم .ایا این که میگن قدش کوتاه میشه یعنی دیگه هیچ رشدی نمی کنه.با تشکر فراوان از شما که تا حالا هر سوالی داشتم به خوبی مرا راهنمایی کردید


