Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مااقدام کردیم برای حاملگی
🌹🌹سلام خانوم دکتر من تنبلی تخمدان وکیست درتخمدان دارم ودوماه فهمیدم که تیروئید کم کارهم دارم ولووکسین 50میخورم وبرای رفلاکس معدم هرروز پنتوپرازول 20میخورم11خردادپریدشدم دکترزنان امپول گونادوموتروپین به من داد رو8و9زدم ولتروزول لتراکس روزی دوعدد ازسوم قاعدگی تاپنج روز خوردم اینارو استفاده کردم من بعدازامپول گونادومتروپین چندروزه لکه بینی قهوه ایی دارم 11خردادپرید شدم وامروز 13پریدی من هست دیروز رفتم دکترزنان گفتش یه کم عفونت داری وقرص فلوکونازول 150هرسه روز یک عدد،وقرص میفنامیک اسید برای لکه بینی که داشتم دادن بهم معاینه کرد گفت یه مقدارکوچیک عفونت داری مترونیدازول 500داخل واژینال بزارم داده بهم من این قرص مترونیدازول واژینال رووقتی نزدیکی دارم برای حاملگی چطوری بایدبزارم ؟؟؟ ،کورتیسوب هیروکورتیزین روزی دوبار موضعی دادن بهم حالا من درحال اقدام برای حاملگی هستم اینا ضرر نداره ؟؟؟؟میشه جواب بدین ممنون میشم
- سرطان سینه
سلام خانم دکتر لطفا کمک کینید چندی پیش احسا درد و توده ای باندازه گردو در سینه ام میکردم رفتم سونو جوابش اینه کسی که سونو انجام میداد خیلی نارخت شد لطفا برام تفسیرکنیذ Both breast&both axillary sonography:
Both breast show normal glandutar & parenchymal echo patern
At11 o clock position of lt breast a hypoechoic well defined lobulated mas(29*12.6mm)(50mm) from lt nipple is seen may be due to benign breast dx but due to its size & its border f/u& further such as FNA is helpful.
Afew cysts about(4mm) in LT breast are seen.
4-5 cysts about(3-6mm)in RT breast 2 hypoeehoie mass(15.2*9mm&11.5*7mm)are seen may be due to benign breast dx.
No obvious other S.O.L or pathology in both breast are seen .
Both axillary area are normal no S.O.L is seen.
F/U is recommended.
Typist:v - سقط
با سلام خدمت شما خانمی هستم ۳۷ ساله یک پسر ۶ ساله دارم و یک پسر یک و نیم ساله والان متوجه شدم ۵ هفته باردار هستم می خواهم سقط کنم ولی نیاز به یک مشاوره دارم چون زایمانم سزارین بوده .لطفا کمک بفرمایید
- لکه بینی سیاه
پنج ماهه رحمم را درآوردم الان موقع نزدیکی خون خیلی کم رنک تقریبأ قهوه ای ازم خارج شد والانم موقع ادرار کردن میبینم ..دلیلش چیه؟؟تشکر
- نحوه مصرف قرص سیبل
سلام من دکترم قرص سیبل برام نوشته الان بسته اول رو خوردم و۷عدد سفید رو هم تموم کردم بعدا از اون امروز پریود شدم سوالم اینکه بسته بعدی رو بلافاصله شروع کنم یا بزارم سه روز از پریودی بگذره بسته بعدی رو شروع کنم
- بارداری
با سلام خدمت شما در هفته ۱۱ بارداری و ۳ روز طول سرویکس ۳۴ طبیعی است.من در بارداری قبل سرکلاژ کرده بودم
- تنبلی تخمدان
سلام من 39سال دارم ودارای دو فرزند از 18سالگی pco داشتم وهنوز هم دارم دوفرزندم رو به طور طبیعی باردار شدم اما الان دکتر قرص دوفاستون رو برام تجویز کرده وگفته که تخمدانهام پوستش داره ضخیم میشه حالا نمیدونم چه مدت قرص دوفاستون رو مصرف کنم اگه مممکنه راهنمایی کنید ممنون
- عمومی
با عرض سلام و خسته نباشید,متاهل هستم,درد زیر شکم و پریودی۱۰روز,که روزهای آخر لکه بینی دارم.سونو واژینال انجام دادم نوشته یک ناحیه اکوژن به ابعاد ۶×۱۳میلی متر.که سونو دوباره در روز چهارم پریودی تکرار شود.به دکتر نشون دادم گفت احتیاج به سونو مجدد نیس,باید کورتاژ تشخیصی انجام بدی,میخواستم بدونم دلیل کورتاژ تشخیصی چیست,آیا نیاز به این کار هست؟در ضمن قصد بارداری هم ندارم.ممنون میشم راهنماییم بکنید.
- رابطه دهانی
سلام وقت بخیر ، من 18 خرداد یک رابطه دهانی داشتم ، و 2 سال که قرص میخورم ال دی ، در حین رابطه 3 تا از بسته مونده بود که ازراسترس دیگه نخوردم و 4 روز لعد پریود شدم ، ماه بعد 16 تیر مجدد پریود شدم 5 روزه بدون لخته خون ، من هفته پیش و این هفته بی بی زدم و منفی بود نامزدم حین رابطه شلوار پاشون بود و ما رابطه دهانی به صورتی که من الت ایشون رو لخورم هم داریم ، من با کره ام و میخوام بدونم ایا نیاز به بتا هست ایا من باردارم
- سلام. بارتولن ضربه ی محکم و شدیدی وارد شد و بعد سه سال هنوز گاهی درد و التهاب داره. عذر میخوام موقه ی ادرار و فشار دردی گرفت که تا وسط پام یعنی قسمت بین ران و واژنم درد گرفت. معاینه داخلی شدم گفتن هیچی نیست انگار مشخص نشد حال باید چه کرد یا خطرناک
- ایا خوردن یدونه قرص ۰/۷۵(نه دوتا فقط یدونه قرص) باعث جلوگیری از حاملگی میشود؟ یا حتما باید هر دو قرص را باهم مصرف کرد که بشه۱/۵
- پریود
سلام ببخشیدخانم دکتر دختری مجردهستم پریود من یکم غیر عادیه یعنی کامل خونریزی ندارم فقط روز اول عادیه روز دوم و سوم میاد قطع میشه خیلیم سبکه مثل لکه بینی میشه راهنمایی کنید ممنون
- بارداری
سلام خانم دکتر میشه بمن جواب بدین من معمولا ۳۰روزه سیکل پریودم هست برای اولین بار اقدام به بارداری کردم و این ماه ۲۷روز سیکلم پریود شدم ولی کلا ۲روز و روز سوم قطع شد.و علایم بارداری هم داشتم .بنظر شما من میتونم با اینکه پریود شدم باردار هم باشم؟ بیمار شما هستم.
- میکرو
سلام. آیا بیماران مبتلا به صرع میتونن آی وی اف یا میکرو انجام بدن؟ صرع دارم و داروی ضدتشنج مصرف میکنم و دکترم گفتن این دارو برای جنین مضر نیست در صورت بارداری. بخاطر ذخیره تخمدان پایین ناباروری دارم. و پزشک گفتن میکرو انجام بدم. ۲۵ سالمه با وجود صرع میتونم میکرو کنم؟
- کیسه آب
با سلام و وقت بخیر اگر کیسه آب پاره شود تا چندساعت بعد حتما باید نوزاد متولد شود که خطرناک نباشد؟ حالا چه به روش سزارین چه به روش القای زایمان منظورم اینه که اگه چندساعت بعد از پاره شدن کیسه اب بچه به دنیا نیاد خطرناکه؟
- سلام من پریودم بهم ریخته پریود نمیشم
باسلام من پریودم بهم ریخته پریود نمیشم پریود قبلی ام با دوماه تاخیر شروع شد درحالی که قبلا خیلی دقیق بودم ۱۸ به ۱۸ام مهر ماه یه انتقال منفی ام داشتم بداز اون پریودهام بهم ریخت
- خود ارضایی و بکارت
سلام من یه دختر نوجوان هستم و متاسفانه از هشت سالگی خود ارضایی انجام میدادم و الان یک ساله ترک کردم خودارضایی من بصورت مالش معمولی کلیتوریس بوده و اصلا به یاد ندارم بعد از خود ارضایی خونریزی و زخم داشته باشم چقد احتمال داره پرده بکارت با این روش اسیب دیده باشه؟
- بارداری
سلام من رفتم دکتر برای بارداری بعد سونگرافی فهمیدم کمی تنبلی تخمدان دارم و سیکل قاعدگی نامنظم بود دکتر برام اووبست ولتروفم و مدروکسی پروژسترون وقرص تقویتی نوشت ایا نتیجه میگیرم
- سقط جنین
سلام خسته نباشید من یک ماه چندروزه پریوود نشدم و ازمایش خونم دادم مثبت بود میخاستم ببینم میتونین سقطش کنین
- میکروسفالی
با سلام، در سونوگرافی هفته سی و پنج، تشخیص دادن که دور سر بچه نسبت به سن حاملگی کم تر است و احتمال میکرو سوفالی دادن، من خیلی نگرانم چیکار باید بکنم؟


