Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- خونریزی بعد از استفاده از قرص جلوگیری ب مدت دوماه برا دختران راه قطع شدن خونریزی
سلام من دختر هستم ۳۴ ساله رفتم پیش دکتر متخصص زنان بهم چند تا قرص داد،هم عفونت داشتم هم فیبروم نمیدونم چه مدلی بعد از اول بچگی پریودگی نامنظم مسخره داشتم،بعد دوماه پشت سرهم ب مدت ۲۱ روز شروع اولین قرص از شب چهارم قاعدگی بود خوردم،بعد ۱۲ روز قبل از اینکه هر دوره ۲۱ روزه میخوردم بین همون خوردن قرصا ۱۲ جلوتر پریودیم خونریزی نه کم نه زیاد داشتم الان قرصا دورم دو دوره تموم شده همش خونریزی دارم چکار کنم راهش چیه،ممنوم میشم پاسخگو باشین
- تیرگی واژن
سلام و خسته نباشید. من ۱۷سالمه و مجرد هستم .سوالم اینه که من واژنم خیلی خیلی تیرس و بابت این من خیلی نگرانم چون از دوستان خودم که میپرسم اونا میگن که سفیده .و من از نوره همیشه استفاده میکنم اما بازم تیرس .میخوام ببینم باید به دکتر زنان مراجعه باید بکنم حتما یا اینکه طبیعیه
- خارش واژن
سلام و خدا قوت برای خارش شدید واژن چه دارویی میتونم استفاده کنم هم داخلش و هم بیرونش
- هماتوم
سلام خانوم دکتر عزیز هماتوم یا همون لخته خون پشت جنین به چه علت به وجود میاد ؟ایا راهی وجود داره که از به وجود اومدنش جلوگیری بشه؟
- سلام ببخشید میخواستم بپرسم آیا قرص گین آپ باعث نازایی مشود
- بیوپسی اندومتر
دربیوپسی نوشته شده Disorder proliferative endometrium ۴ماه پیش بعدازکورتاژ نشخیس هایپرپلازی بدون آتیپی داده شد۳ماه محسترول مصرف کردم آیا درنمونه بیودسی هایپرپلازی برطرف شده؟
- سقط ناموفق
من هفته پیش در۷هفته گی قرص سقط استفاده کردم ولی نیوفتاده باید چیکارکنم
- برای عفونت واژن چکار کنیم
سلام ۳۲ ساله و باکره ترشحات رقیق و گاهی چسبناک به رنگ سفید زرد و گاهی مایل به سبز روشن ترشحات چسبنده به سطح لابیا میچسبند و خارش ندارم ولی قسمت ورودی واژن دو طرف قرمز شده و میسوزه و قسمت میانی محل ادار دو طرف قرمز شده مدت تقریبا طولانی هستش دچار شدم خوب شده بودم الان دوباره برگشته نمیدونم عفونت قارچی هست یا باکتریایی دکتر رفتم اما چون معاینه نمیکنن دیگه نرفتم
- تغییرات فیبروکیستیک
سلام، برای بهبود قطعی تغییرات فیبروکیستیک راه حلی وجود داره ؟
- پاپیلوماتوز
سلامخانم دکتر میشه درمورد وستیبولار پاپیلوماتوز و فرقش با زگیل تناسلی یه توضیحی بدید؟ چه جوری میشه اینهارو از همتشخیص داد؟
- زگیل تناسلی
از چه راههایی به زگیل تناسلی مبتلا میشیم من و شوهرم هر دومون داریم ولی به غیر با هم با کسه دیگه ای رابطه نداشتیم
- کیست تخمدان
با سلام و خسته نباشید ده روز قبل دومین سقط در هفته هفتم بارذاری داشتم سونوگرافی ترانس واژنال زحم و ضمائم رفتم برای بقایا در سونو شرایط رحم خوب بود اما تخمدان سمت راست یک ضایعه هتروژن و هایپواکو همراه با فوکوس های کوچک اکوژن درون تخمدان دیده شد ابعادش 20mm بود یک کیست کامپلکس یا اندومتریا تشخیص محتمل است سوالم این ایا این کیست خطرناکه احتیاج به درمان داره روی باروریم اثر میگذاره و ایا میتونه دلیل دو سقطم باشه ممنون
- تبخال تناسلی
سلام خانم دکتر من مدتی که یه برش کوچیک قسمت واژنم بود بعد چند روز همه جای واژنم شبیه جوش وتاول خیلی دردناک شده که موقع ادرار خیلی اذیت میشم چکار کنم
- عفونت هایواژن
- کیسه بارداری نامنظم
من هفته پنجم رفتم دکتر کیسه بارداری نامنظم مشاهده شد و قلب جنین هم مشاهده نشد ممکنه پوچ باشه.؟؟
- جوش تناسلی
سلام بعد از دوران پریود سه تا جوشزدم که اول با خارش شروع شد و بعد دیدم جوش هست و سر سفید و چرکی اما سوزش ادرار ندارم ولی الان که سر سفید شده وقتی به جوش دست میزنم حس درد و خارش داره فقط جوش ها موقع راه رفتن چندان حس خوشایندی ایجاد نمیکنه متاهل هستم در دوران مجردی هم دوبار اینجوری شده بودم بلافافصله بعد از اتمام پریود میخواستم بدونم علت چیه؟
- سونوگرافی
سلام و خسته نباشید من مجرد و ۳۶ ساله هستم و این سونو ها رو روز سوم پریودی انجام دادم.قبلا هم تنبلی تخمدان داشتم و قاعدگی نامنظم که چندین دوره از قرص ال دی و متفورمین و اسپیرونو لاکتون استفاده کردم وقاعدگیم تقریبا منظم شده.در ضمن موقع انجام سونو یک کیست عفونی پشتم ایجاد شده بود و سرباز کرده بود.ممکنه لنف های ری اکتیو موجود در سینه به عدت این کیست عفونی بوده باشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید که چیکار باید انجام بدم.سپاس گزارش سونوگرافی برست و اگزیلاری دو طرف: بافت فیبروگلندولار نرمال در هر دو برست مشهود است تغییرات فیبروکیستیک در هر دو برست قابل رویت است تصویر یک کیست به دیامتر ۴mm در ساعت ۸ در فاصله ۲ سانتی متری از نیپل در برست راست و یک ناحیه کیستیک سپتا دار زیر انول در ساعت ۱۲ به دیامتر ۵*۷ mmدر همین برست رویت شد تصویری از ضایعه سالید مجزا در سینه ها دیده نمیشود دیلاتاسیون مجاری شیری در دو طرف رویت نشد یک لنف نود با نمای ری اکتیو در اگزیلای راست به دیامتر ۱۶ در ۵/۵ mm و یکی به دیامتر ۱۹ در ۷ میلیمتر در اگزیلای چپ مشاهده شد. گزارش سونوی رحم و ضمائم: رحم دارای شکل و سایز و اکوی میومتریال نرمال است اندومتر منظم و دارای ضخامت ۶ میلی متر میباشد هر دو تخمدان خصوصا راست دارای چندین فولیکول ریز در حاشیه هستند که میتواند مطرح کننده درجاتی از PCOs باشد در حال حاضر مایع آزاد در گلدوساک مشهود نیست
- سلام خانم دکتر یک بچه دارم حالا تنبلی گرفتم دکتر بهم قرص مدروکسی و لتراکس داده آیا باردارم میشم
- عقب افتادن پریود
با سلام
من هر ماه سه روز پریودم عقب می افتاد به پزشک مراجعه کردم ایشان گفتن باید سونو رحم و تخمک بدین گفت م مشکل خاصی نداری قرص ال دی بهت میدم دو ماه مصرف کن پریودیت منظم میشه بعد از مصرف قرص ها من هر ماه ده روز عقب میندازم باید چکارکنم - لیزر
با سبلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر. بنده دختر مجرد 27 ساله هستم که دچار بیماری کیست تخمدان اندومتریوز شده ام. سوالی که از شما دارم این است که با وجود این کیست کدام از قسمت های بدنم را لیزر کنم؟ با وجود اینکه خیلی موهای زائد بدنم زیاد است و مشکلی برایم پیش نیاید؟ باتشکر


