Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تست پاپ اسمیر
با عرض سلام و خسته نباشید خانم دکتر نتیجه تست پاپ اسمیر من که یک هفته پیش شما برای من نوشیتید انجام دادم میخواستم ببینم نتیجه اش چی هست? adequacy of the specimen: .satisfactory for evaluation presence of transformation zone/endocervical component. General categorization: negative for intraepithelial lesion or malignacy. Descriptive interpretations: Non-neoplastic.
- من ۲۳سالمه خواهش میکنم راهنماییم کنید
سلام پریود که میشوم موقع مدفوع کردن مقعدم خیلی درد میکند زیر شکمم هم خیلی درد میکند دکتر هم نرفتم نگرانم خواهش میکنم راهنماییم کنید ممنون
- اندومتریوز
سلام روز بخیر خانم دکتر میخواستم بدونم آیا کیست اندومتریوزیس با ام آر آی قابل تشخیص است؟
- اندومتریومای اسکار سزارین در سمت راست
یکساله که درد دارم و پارسال سونودادم اندومتریومای محل سزارین دارم. خواستم ببینم ربطی به تخمدان داره. ینی به تخمدان هم سرایت میکنه؟
- قرصهای کمک بارداری
سلام خانم دکتر. میخواستم بدونم آیا قرصهای کمک بارداری تاثیری در جنسیت جنین دارن؟مثلا اینکه میگن لتروزول پسرزایی میاره آیا درسته؟
- استفاده از مناد کلوتریمازول در اقدام به بارداری
سلام دکتر، وقت بخیر ، آیا استفاده از پماد کلوتریمازول ۲٪ واژینال در حین اقدام به بارداری از روز ۲۰ سیکل به بعد مشکلی برای بارداری ایجاد نمی کند؟
- سینه
سلام خانوم دکتر من ۱۸ سالمه سینه هام کوچیکه و لاغر هم هستم اگه بخام حامله بشم سینه هام شیر میدن یا ن چیکار کنم
- کیست تخمدان چپ هموراژیک
سلام من دوماه پیش رابطه بدون جلوگیری داشتم وازقرص اورژانسی استفاده کردم حالا پریدوم عقب افتاده ۱۵ روزه بی بی چک زدم منفی بود دکتر سونورفتم گف کیست هموراژیک سمت چپ ۲سانتی دارم ک خون ریزی کرده من ۵روز قبلش دوبار ی رابطه دیگ داشتم اما قرص اورژانسی استفاده نکردم بعد ی ساعت از رابطه یکم خون مشاهده کردم دیگ الان ۱۵ روزه عادت نشدم دکتر بهم ۳تا آمپول هورمونی زد تا عادت بشم ولی نشدم الان من باردارم ؟؟؟
- مصرف قرص واژینال مترونیدازول در شیردهی
سلام خانم دکتر.من بعد از زایمان دچار سوزش موقع ادرار و رابطه شدم.بعد معاینه پزشک زنان گفت عفونت شدید داری پماد واژینال کلوتریمازول و قرص واژینال مترونیدازول و قرص افلوکساسین تجویز کرده.من یه نوزاد پنج ماهه دارم و از شیر خودم تغذیه میکنه.اما من مرددم مترونیدازول رو مصرف کنم یا نه؟اخه وقتی بعد از شکل خوراکی خوراکی تا ۴۸ ساعت نباید به نوزاد شیر دهیم پس داروی مطمئنی زیاد نیست.چه داروهای جایگزینی میتونم مصرف کنم که تو دوران شیردهی ممنوع نباشه و عفونت من ظاهرا هم قارچی و هم باکتریایی بوده.ممنون.
- کرم واژینال
سلام. وقت بخیر.با معاینه داخلی و گرفتن نمونه پاپ اسمیر دکتر تشخیص زخم و عفونت قارچی دادند و آزیترومایسین و کرم واژینال دولاواگ ۲% به مدت دو هفته تجویز شده. الان یک هفته اس از استفاده ام میگذره و جواب پاپ اسمیر حاکی از وجود عفونت و تورم است. نوبت دکتر زنان هم دارم.سوالم اینه ک با وچود استفاده از کرم واژینال دکتر زنان امکان معاینه داخلی دارند؟
- ضعف دهانه رحم و سرکلاژ شکمی
سلام من ۱۹ هفتگی سقط داشتم به دلیل ضعف دهانه رحم ) طول سرویکس 0/5 و باز شدن دهانه رحم 4 سانتی متر . نمیخام دوباره این تجربو رو داشته باشم . سرکلاژ شکمی مطمئن تر از واژینال هست ، شما شکمی انجام میدین برای مورد من ؟
- زگیل تناسلی
سلام لطفا آدرس و شماره تماس مطب رو بفرمایید
- سلام 64سال دارم در سونی واژینال در کویتی رحم4سیسی آب بوده به فاصله یک ماه دوباره سونو کردم شده10سیسی گفتن هیستروسکوپی کنم آیا حتما لازمه؟خطرناکه؟
- پرده بکارت
سلام دختر۴,ماهه دارم بعدازشسنن واژنش رابابادگرم سشوارخشک کردم ایا برای پرده ی بکارت اومشکلی پیش می اید
- خونریزی چند ماهه
با سلام من مدت تقریبا پنج ماهه مداوم خونریزی دارم و سابقه نامنظمی پریود هم داشته ام سونوگرافی انجام دادم و مبتلا به پلی کیستیک بودم در طی این چند ماه فقط یکبار هفت روز و یکبار هم چهار روز پاکی داشتم به دکتر زنان هم مراجعه کردم و با تجویز داروهای گوناگون فعلا نتیجه ای نگرفتم ایا خونریزی میتواند به علت همینpco باشد؟ 21 ساله و مجرد هستم
- زنان
سلام خانم دکتر خسته نباشید من برای بارداری اول کلومیفن مصرف کردم و همون ماه باردار شدم البته بدون امپول برای بارداری دوم چندماه اقدام کردم با توجه به اینکه پریود نامنظم دارم ماه قبل اومدم پیش شما و سون انجام دادید گفتید تخمدان پلی کیستیک دارم و امپول پروژسترون برای تاخیر پریو نوشتید و همچنین ازمایش سنم ۳۰ ساله و ازمایشاتم خوب بود tsh:0/43 Free t4:15.41 Prolactin:5.1 Anti mullerian hormone:4.7 و ازمایشهای قبل بارداریم هم خوب بود امروز ۵ امین روز پریودم هست میخواستم بدونم میتونم کلو میفن مصرف کنم ممنون
- لحظه ایی
سلام خانم دکتر ممنونم از شما،من دوقلو باردارم الان چهارماه و دو روزمه،وقتی همسرم ب شکمم دست میزنه طوری اذیت میشم ک میفتم ب گریه کردن نمیدونم دلیلش چیه،یکی از بچه ها هم توی شکمم خیلی تکون میخوره ،سمت چپم حس میکنم الان سوراخ میشه ،دردم میگیره
- تفسیر جواب پاتولوژیMacroscopic: Recieved several pieces of brown black irregular fragil soft tissue m.3x2x1 cm totally in a container of formalin. XP/1B Microscopic: Endometrial tissue show proliferative glands with gland in gland pattern, focal reduplication, dilatation and buding. The stroma show crumbling and hemorrhage. Diagnosis: – Endometrial curettage: -Disordered proliferative endometrium
- دوفامد
سلام. من حدود یکسال پیش خونریزی پریودیهام.. زیاد شده بود ونامنظم بود به دکتر مراجعه کردم.. وایشون همون زمان آمپول پروژسترون زدن ویه قرص برا دوماه دادن. که الان اسمش یادم نیست.. وبعد از آن دوماه دوفامد دادن که مصرف کردم.. پریودیهام منظم شد ولی بعد از اون هم گفتن.. دیگه باید برا همیشه مصرف کنی.. ممکنه دوباره مشکل برات پیش بیاد.. واطمینلن دادن که این قرص هیچ ضرری نداره.. منم پذیرفتم و تا الان تقریبا ۹ماه هست که دارم میخورم.. ولی خسته شدم وخیلیا میگن خوب نیست مدام بخوری.. میخواستم نظرتون بدونم..؟
- ضایعه ایزواکویی
در سونو برست راست در امتداد ساعت ۲در کنار نیپل ضایعه ایزواکویی ابعاد 2.5 * 6 دیده شد الان باید چی کار کنم ؟؟؟


