Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بیماری زنانه
یک کیست اکوفری به ابعاد45×68 در تخمدان راست دارم باید عمل کنم ایا از بارداری جلوگیری میکنه چ جوری رفع میشه
- کیست تخمدان
سلام.من کیست Endometrioma در تخمدان چپ وراست داشتم.زیر نظر متخصص هستم .همه کیست ها درمان شده و یک کیست در تخمدان چپ باابعاد۵۵*۴۶م.م باجدار نسبتا ضخیم دارای اکوهای هموژنlow_level داخلی مشاهده میشود .ایا درمان میشود؟ایا امکان بارداری وجود دارد١٧ساله هستم.ایانیاز به جراحی هست؟؟
- برای نوجوانان
سلام من یه دو هفته پودر گیناپ خوردم یه هفته هست نخوردم کل صورتم جوش زده حتی گردنم پریودیم ۱۰ روزه عقب افتاده زیر چونم یعدفع دوتا مو در آوردم الان تنبلی تخمدان دارم یا از مصرف گیناپه
- تشریح گزارش سونوی واژینال
سلام.چهل سالمه وزایمان نداشتم.تیروییدکم کاروخونریزی شدیدوطولانی همراه با دفع لخته زیادداشتم.نتیجه سونوگرافی من،به شرحزیرگونه است.رحم باابعاد۶۰،۸۰،۱۱۰میلیمتر،بزرگترازحدطبیعی،آکویناس میومتریالcoarse،تغییرات آدنومیوزیس منتشرمشهوداست. جزءهتروژن درموقعیت اینترومورال به ابعاد۳۰،۲۰درجدارقدامی میانی دیده شدکه میتواندآدنیوم فروکال یا میوم اینترامودال باشد. ضخامت تقریبی دولایه آندومتر۱۶م م هتروژن ونامنظم است. جانکشن اندومترومیومتر طبیعی است. نابوتین متعدد mm۶_۷در سرویکس مشهوداست. تخمدان راست به ابعاد۴۵،۲۵ م م وتخمدان چپ به ابعاد۵۰،۲۵ مشاهده شدند. تخمدانها بااکوی افزایش یافته حاوی فولیکولهای ریز پریفری رویت شدکه مطرح کننده نمای pcoمیباشند.جهت رد pcosتطبیق با علائم بالینی وآزمایشگاهی پیشنهاد میشود. ضایعه فضاگیرپاتولوژیک سالادها کیستیک در آن آندکس ها دیده نشد. مایع مختصر در کلدوساک خلفی دیده شد. لطفا توضیحساده ای درمورد این گزارش به منبدهید.سپاسگزارم.
- خونریزی که قطع نمیشود
با سلام ببخشید من دوماه پیش چهل روز پریود بودم رفتم دکتر قرص مفنامیک اسید با ال دی داد سنو هم دادم گفت اصلا مشکلی نداری اومدم قرص ها رو خوردم تا پانزده روز قطع شد بعد پانزده روز دوباره پریودیم شروع شد الان دوباره ده روزه پریودم لطفا راهنماییم کنید
- ناباروری
سلام خسته نباشین خانم دکتر.ببخشید من من همون خانم هستم که amh0.3 هستش.لطفا بگید چه مدت طول میکشه باردار بشم ؟
- نازایی
سلام،من اصلا پریود نشده ام،دکتر گفتند تا ۲۵ روز استروژن و پروژسترون مصرف،از روز روز دوم تا۱۴قاعدگی روزی سه تا آمپولhmg,روز۱۴قاعدگیhcgتزریق کردم،روز ۹تا۱۱بعد از تزریقhcgخونریزی قهوه ای و صورتی داشتم،یازده روز بعد از تزریق آزمایش بتا ۱/۲وهفده روز بعد از تزریق ۳/۷ بود.امروز۲۴ روز از تزریق hcgگذشته،پریود نشدم،کمردرد،آروغ زیاد،زیر شکمم درد میکنه،بی بی چک هم منفی بود،من باردارم؟
- تخمدان
سلام روز بخیر من امروز رفتم سونا نوشته تو تخمدان راست کورپوس لوتئوم ۱۴*۱۳رویت شده میخواستم بدونم چیه مشکلی نداره باید چیکار کنم؟ممنون از پاسخ شما
- نازای
سلام خانم دکتر من بچه دادم ۱۱ سالش الان ۵سال اقدام هستم باردار نمیشم میخواستم بدونم چند یال پیش منو شوهرم واکسن کزاز زدیم نکنه از اون باشه لطفا جواب بدین ممنون،
- نازایی
سلام من ۲۲ سالمه ۹۰ کیلو ام ۱۵۵ قدمه ۴ ساله ازدواج کردم دوتا بارداری نا موفق داشتم و ۴ ماهگی سقط شدن پریودام همیشه نامنظم بوده که با دارو پریود میشم آیا مادر میشم امیدی هست؟ دارم رژیم میگیرم کهوزن کم کنم آیا با رژیم و ورزش تنبلی تخمدانم برطرف میشه ؟
- زنان
سلام.مصرف قرص استروژنوپروژسترون عوارض نداره خانم دکنر؟
- نازایی
سلام خسته نباشید خانم دکتر من ی دختر مجرد ۲۰ ساله هستم ک ۲ دوره قرص گی ناپ مصرف کردم خاستم ببینم یاعث نازایی میشه چون خیلییی نگرانم
- سندرم راکی تانسکی؟
من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند وپرید وعادت ماهانه هم میشوم خواستم بپرسم آیا جز افرادی که سندرم راکی تانسکی دارند محسوب میشوم یا خیر؟
- نازایی
سلام وقتتون بخیر اقای دکتر قرصی هست که باعث جلوگیری کامل از بارداری بشه(نازایی) و احتیاجی به امپول و دراوردن رحم نشه؟؟؟؟
- انتقال جنین فریز
سلام عمل پانکچر انجام دادم.7تا جنین فریز دارم بدلیل میوماتو بودن رحم لنتقال ندادن.بزرگترین میومها:33*28اینترامورال با اثر فشاری بر انومتر-46*45*36اینترامورال با اثر فشاری-25*18اینترامورال-30*28اینترامورال-30*25*12اینترامورال ساب موکوزال با اثر فشاری- 5*3.5 اینترامورال ساب موکوزال با اثر فشاری- 5.5*3 اینترامورال- 12*9 اینترامورال- 30*24 اینترامورال با اثر فشاری برای روز 12 پریود. دکتر گفت:میتونی الان انتقال بدی شاید گرفت یا میتونی بری عمل بعد انتقال بدی. گفت ممکن با توجه به وسعتش بعد عمل چسبندگی پیدا کنی.من موندم که چی کار کنم؟بعد عمل هم نمیدونم چند وقت بعد انتقال میدن؟تورو خدا راهنمایی کنی.ممنون
- ضربه به پایین شکم دختر (بالای بیکنی) و پشت کمردر4 دفعه در موقع های مختلف باعث نازایی و یا سقط جنین میشود
سلام خانم دکتر خسته نباشید، من الان خیلی خیلی خیلی نگران هستم، شما رو قسم میدم کمکم کنید و راهنمایی، من یه دختر 21 ساله هستم، خواهر من 4 دفعه در موقعه های مختلف به اشتباه ضربه محکمی پایین شکم ( بالای بیکنی) و پشت کمر که از جلو به پایین کمر میشه ضربه زده، و دردم گرفته، آیا باعث نازایی و سقط جنین در آینده برام پیش می آید؟
- زنان
سلام، وقتتون بخیر من یک ساله در اقدامم چند ماه پیش سونودادم دوتا فولیکول ۱۱ و ۱۵ داشتم دو دوره متفورمین و لتروزول مصرف کردم فولیکولی که ۱۵ بود الان شده ۲۵ و فولیکول چپ که ۱۱بوده شده ۸ آیا این کاهش سایز فولیکول چپ طبیعیه؟ اگر نیست دلیلش چیه ممنون
- قرص
قرص گین آپ در پریود تاثیر دارد
- کیست اندومتریوما
با سلام و احترام خانم دکتر من 6 ماه است که برای بارداری اقدام کرده ام.پريودهاي منظم و بدون درد دارم. آزمایش اسپرم همسرم و آزمایش هورمون و تیروئید خودم نرمال است. نتیجه سونوگرافی واژینال اندومتریومای 28 م م با چسبندگی خفیف تخمدان راست به رحم, درگیری یوتروساکرال لیگمان راست به همراه ندول 6 م م در مسیر آن و ضخیم شدگی سروز خلف سرویکس با چسبندگی خفیف کلدوساک است. اين ماه قرص کلوميفن و آمپول hcg تزريق کردم و با وجود 3 فوليکول خوب باردار نشدم.میخواستم بدونم برای بارداری مشکلی به وجود می آید و دارویی در این زمینه برای بارداری مفید است و آيا نيازي به عمل هست؟
- کیست تخمدان سمت راست
سلام من اقدام به بارداری کردم نشد رفتم سونو گفتن کیست تخمدان اکو فری هست سمت راست با چه دارویی رفع میشه مبتونم باردار بشم دوماه پریود نشدم


