سلام،اندازه NTنرمال است.مقادیر آزمایشات ذکرشده درنمودارهای ضمیمه آن قابل ارزیابی است.با پزشکتان مشورت کنید.
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- طول سرویکس
سلام خسته نباشه من هفته ۲۰بارداری هستم طول سرویکسم ۲۵الی ۲۶گفتن حالاسوالم اینه که من حتمن بایدعمل سرکلاژروانجام بدم؟
- سونوگرافی بارداری
سلام من سونو انجام دادم توی سونو مشخص شد یک ناحیه کیستیک به ابعاد ۱۸در۸ م م در میومتر قدامی تحتانی در محل اسکار سزارین رویت شد.
باید چه دارویی استفاده کنم تا کیست از بین بره و چطوری؟بعداز رفع کیست اقدام به بارداری کنم یا باوجود کیست باردار بشم خطری برای من و جنین به وجود نمی آید؟ - بارداری
سلام من الان حدود هشت هفته هستم ولی خونریزی به رنگ صورتی دارم و در هفته پنجم قرص سقد جنین انداختم میخواستم ببینم بچه وقتی رشد نکرده سقد میشه یا اینکه تشکیل میشه سه بار سونوگرافی دادم و آخریش نوشته missed abortionبرای بیمار مطرح. است لطفاً کمکم کنید
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر خسته نباشید،بیمار شما هستم،با وجود استفاده از کرم تریپل سولفا میتوان اقدام به بارداری کرد
- مصرف قرص لتراکس
باعرض سلام وخسته نباشید من ۲۶سالمه ویک فرزند ۵ساله دارم والان ۶ماهه که اقدام کردم برای بارداری اما هنوز نتیجه نگرفتم .مکمل های قبل از بارداری مثل اسیدفولیک و بد هم مصرف میکنم .دکتربرام قرص لتراکس ۲.۵تجویزکرده.میخوام بدونم الان که ۶ماه از اقدامم گذشته میشه لتراکس مصرف کنم یاباید صبرکنم یکسال از اقدامم بگذره؟باتشکر
- رنگکردن ابرو
سلام من باردارمو ۱۹هفتهو ۶روزم ایا میتونم ابروهامورنگ کنم؟
- شیاف پروژسترون
باسلام،من هفته ۱۴ بارداری هستم و گاهی اوقات کمی دل دردمیگیرم لبه ی جفتم هم طبق سونو پایین هست،دکتر ۳۰ تا شیاف پروژسترون تجویز کردن،قبلا هم ۱۰تا استفاده کردم،به نظر شما لازمه؟فقط کمی دل درد دارم و اینکه میگن باعث اختلال جنسیتی جنین میشه،میشه راهنماییم کنید.
- بارداری
سلام خانم دکتر من ۱۴ هفته باردارم هماتوم دارم و ترشح زیاد دارم به دکترم گفتم بدون معاینه بهم قرص کلوتریمازول داده ضرری نداره استفاده کنم
- بقایای سقط جنین
سلام 3اسفندسقط داشتم با قرص زیر زبونی میزوپروپستول سقط کردم وبعد 5روز سونو دادم تشخیص دادن که به اندازه11.13mm بقایا دارم.بهم گفتن دوباره از همون قرص زیر زبونی برای بقیه بقایا استفاده کنم .دوباره دیشب زیر زبونی گذاشتم و لخته های خونی ازم خارج میشه میخواستم بدونم با همین روش کلا بقایام دفع میشه .ممنون میشم راهنمایی کنید .متشکرم
- متیل دوپا در باری
سلام خانم دکتر ۳۸ سال دارم .من الان ۱۵ هفته و ۳ روز هستم ، و ۱۰ سال پیش یه بار سقط با کورتاژ به خاطر تشکیل نشدن قلب جنین و یه بارداری قبلی ۹ سال پیش در ۳۲ هفته به بعد فشار خون ۱۴ داشتم پسر ۹ ساله دارم . الان از ۶ هفته هر بار مطب رفتم فشارم ۱۴ بود و در منزل ۱۲ تا ۱۲ و نیم ، به خاطر همین دکتر متیل دوپا. هر ۱۲ ساعت یک عدد و اسپرین ۸۰ از هفته ۶ تا ۱۳ شبی یه عدد و بعد از آن اسپرین ۱۰۰ مصرف میکنم . چون ۱۰۰ معده ام را اذیت کرد گفته اسپرین ۸۰ یکی و نصف . میخواستم نظر شمارو در مورد میزان اسپرین و متیل دوپا بدونم ، میترسم برای جنین ضرر داشته باشین اسپرین ؟
- توهم بارداری
باشخصی دوست هستم رابطه جنسی نداریم ولی درحد معاشقه ارتباط داریم یکبار لباس زیر من رو کثیف کرد بعد ازون حالتهای بارداری سراغم اومد بیبی چک زدم منفی بود دوتا سونو دادم همه چیز عادی بود ازمایش خون اورژانسی باز هم منفی بود ولیالان که حدود ۳ماه بیشتر گذشته شکمم داره بزرگ میشه و ۴کیلو وزن اضافه کردم و گاهی احساس چرخیدن چیزی توی شکم و گاهی جدیدا احساس زدن نبض زیر شکمم دارم البته توی ناحیه معده احساس سفتی و درد دارم خیلی نگرانم میشه راهنماییم کنید
- رابطه محافظت نشده
سلام.ببخشید خواهشا بهم جواب بدیدمن تو مهرماه ک ۱۳پریودشدم بعد ۲۶رابطه محافظت نشده بدون دخول داشتم ولی مایع منی روی من ریخته شدوبعدازگذشت ۲۴ساعت دوتاقرص اوسیز۰/۷۵خوردم وآبان ماه هم روزسیزدهم پریودشدم ولی سه روزیاشایدم کمتربودوآذرماه هم ۱۷پریودشدم ولی دقیق مثل ابان ماه بودتعدادروزهاش ودی ماه هم روز۲۲پریودشدم والان ک بهمن ماه هستش ۲۶پریودشدم ولی رنگ خون پریودی خیلی کمرنگ وانگارخلط مانندهستش وسوزش سردل شدید هم دارم اینا میتونه نشونه بارداری باشه ؟ممنونم اگ زودجواب بدید
- دارو
باسلام خدمت خانم دکتر عزیزم.لطفا اسامی داروهای ضدتهوع مزاج دربارداری راذکرفرمایید.باتشکررررررررررر
- علت درد شکم من از چیست
سلام خانم دکتر من در سونامی یک فولیکول غالب به دیامتر چهارده م.م در تخمدان راست و یک فولیکول غالب به دیامتر بیست م.م در تخمدان چپ دیده شده که اکوی داخلی و میتواند مطرح کننده همرازیک باشد.هراز گاهی درد خفیف شکم دارم.چهل و شش ساله ودارای دو فرزند هستم.پریودام نامنظم یکساله که جلوگیری ندارم .ولی هنوز باردار نشدم.به نطر شما علت چیه؟خیلی خیلی ممنون که جواب میدهید.یک کیست نابوتین بهدیامتر پنج م م نیز در ناحیه سرویکس مشاهده شد.بازم ممنون.
- بارداری
سلام ببخشید من ی هفته ب پریودی دیگمه وقبلش رابطه داشتم ولی منی رو وارد بدن نکردم چند وقته جالم بده و سابقه فشارخون دارم وحالت تهوع وسردرد دارم دکتر ازعلائم میگف احتمالا بارداری میخواستم ببینم امکانش هست
- بارداری سوال مهم
سلام خانوم دکتر من باردارم و داخل واژنم احساس میکنم سوزن میزنه چیکار کنم یعنی مشکلی هس ؟
- افزایش اکوی لوپ های روده جنین
سلام ببخشید من باردار هستم در هفته 19هستم به تازگی سونو آنومالی دادم وداخلش نوشته افزایش اکوی لوپ های روده جنین آیا خطرناک است؟
- بارداری
ممنون بابت پاسخگویی تون خانم دکتر با یک فولیکول غالب ۲۵و یک فولیکول ۸ امکان بارداری هست؟
- انپول پروژسترون
من رفتم دکتر تست بارداری دادم منفی بود ..انپول پروژسترون دکتر بهم داد تا پریود شم دوروز از زدن انپولم میگذره هنوز پریود نشدم..بازدن انپول بازم امکان بارداری هس؟
- بارداری
سلام چندروزبعدقطع انتی بیوتیک نیش کشت ادرارداد درست باشه


