Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری در سونوگرافی
سلام.. من یک هفته بود شک داشتم رفتم آزمایش دادم.. معلوم شد باردارم.. حالا رفتم سونگرافی عرض کردند من درهفته سوم بارداری هستم.. ولی من یادمه تا چهار هفته پیش من هیچ نزدیکی نداشتم.. چجوری میشه اخه؟.. ممنون
- آزمایش تحمل گلوکز
سلام خانم دکتر وقت بخیر، میخواستم بدونم در بارداری چند هفتگی آزمایش تحمل گلوکز انجام میشه؟و چند بار برای آزمایش نمونه میگیرن و به فاصله چند ساعت؟
- اکوژن
سلام اکوژن به ضخامت دولایه شش میلی متری در رحم دارم.قرص مدروکسی پروژسترون تجویز کرده اند که مصرف نکردم.ایا مصرف قرص باعث بهبودی میشود یا نیاز به عمل دارم
- سرویکس
سلام خانم دکتر خسته نباشی من مرداد ۹۹ زایمان سزارین داشتم و الان مجدد باردارم ۲۱ هفته . سرویکس در ۱۲ هفتگی ۳۰ بود . ولی ۲۰ هفتگی شد ۲۰ و دکتر سر کلاژ کرد. خواستم بدونم باید استراحت مطلق باشم و حموم میتونم برم ؟
- بارداری
سلام.رابطه محافظت نشده داشتم سریع قرص لونورژسترول./۷۵خوردم دوازده ساعت بعددومی روخوردم روز بعددوباره رابطه محافظت نشده داشتم ولی اینبارقرص نخوردم فکرمیکنم روزاخرتخمک گذاریم بود احتمال بارداری وجودداره
- ترشحات زرد رنگ بعد سزارین
سلام خانم دکتر. من ۵۰ روزه از سزارینم میگذره تا ۳۷ روز بعد زایمان خونریزی و لک داشتم بعدش ترشحات زرد رنگ دارم که مجبورم همش پد بذارم،میخواستم بدونم آیا این ترشحات زرد رنگ عادی هستن یا نشانه عفونتن؟
- پریودی
سلام اواسط ابان ماه امپول لوپرومر زدم دوماه گذشته رفتم دکتر دکتر گفت اندومترت برطرف شده و بهم قرص دوفاستون داد تا پریود بشم گفتن ده روز استفاده کنم بعد ده روز دیگه صبر کنم پریود میشم الان هفت روز گذشت از ترک دارو علائم پریودی رو دارم درد سینه و اینا ولی هنوز پریود نمیشم نگرانم پریود نشم درست میشه؟
- سلام هفته بیست سوم بارداری رفتم سونو سونو گفته جنین اکوژن روده داره الان من باید چیکار کنم
- ازمایش پاتولوژی هیسترکتومی
specimen received labeled as uterus consists of uterus whit out annexed. the uterus measures 8*5*3cm. The cervix measures 2cm in diameter. one section the endocevix polyp measuring 2cm in diameter. on sections the endometrium measures 0.1 cm and the myometrium measures 1.5 cm in thickness. 1. chronic cervicitis whi endocervical polyp. 2.proliferative endomerium
- زنان و زایمان خونریزی
- آیا کیست آندومتریوما نشانه بیماری آندومتریوز هست یا خیر؟وایا من دارای بیماری آندومتریوز هستم؟
سلام . من جز آژنزی مولرین هستم دارای رحم آنومالی مولرین هستم وسه بار سپتوم واژن وآژنزی واژن و آژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام و واژينوپلاستي انجام دادم و رحم وتخمدان هم دارم. ویک بار کیست آندومتریوما داشتم جراحی شده ام و دارای دو دهانه رحم هستم و ام آر آی من مختصر شواهد آدنومیوزیس درشاخ سمت چپ. سوال من هست کیست آندومتریوما همان بیماری آندومتریوز هست؟ اگر هست درچه مرحله و درجه میشود؟ خفیف یا شدید؟و کیست آندومتریوما همان کیست شکلاتی میشود؟ وایا من دارای بیماری آندومتريوز هستم خواهش میکنم جواب بدید. ضروریه
- مولتی ویتامین
سلام . در دوران بارداری مصرف قرص پریناتال بهتر است یا مینرال ایرانی؟
- سرکلاژ شکمی
سلام خسته نباشید چه عواملی باعث اسیب رسیدن به نخ سرکلاژ شکمی قبل بارداری میشه؟آیا با سونوی واژینال وضعیت سالم بودن نخ قابل بررسیه؟
- دختردار شدن
سلام من دوتا پسر دارم وخیلی دوست دارم یک دختر داشته باشم آیا امکانش هست که بصورت کاملا مطمعن بارداری دختر داشته باشم اگر با ivfآیا دربیمارستان های دولتی رشت برای کمتر بودن هزینه امکان داره
- خارش واژن
باردارم هفته ١٧ بارداري ٢روز احياس خارش روي واژن دارم چه چيزي استفاده كنم
- اقدام به بارداری
سلام وقت بخیر من میخواستم اقدام به اولین بارداری کنم ولی با دوتا مشکل مواجه هستم یکی آلرژی که در ماه یکبار با عطسه های شدید روبه رو هستم و دیگری درد کمری انتهای دنبالچه آیا اینها در بارداری شدیدتر میشن؟ راهکاری وجود داره که آلرژی به بچه انتقال پیدا نکنه؟
- سقط
سلام خانم دکتر آیا شکل اسپرم مشکل وداشته باشه تعداد و حرکت آن سالم باشه ه احتمال داره جنین در بالای 3ماه سقط بشه مثلاً 15,و16و20و هفته
- مصرف داروهای آی بی اس در بارداری
سلام،من التهاب روده دارم و هر ٨ساعت ٢ عدد مزالازین۵٠٠ و ناشتا نولپازا ۴٠مصرف میکنم،ماه پنجم بارداری هستم و نگرانم،ایا این قرص ها برای جنین ضرری نداره؟
- کیست سینه
سلام من سونو دادم گفته توی سینه راست کیست به ابعاد mm21*32 در ساعت نه کیستهای پراکنده به دیامتر حداکثرmm 5_6 در پستانها مشاهده شد که بعضی از آنها حاوی سپتای اکوژن ظریف داخلی هستند میخواستم بدونم این یعنی سرطان؟؟
- سلام من به موقع سرویس نمیرفتم و مثانم رو پر نگه میداشتم و یبار در شدیدی گرفت مثانم و یبار هم حس کردم داخل مثانم محکم کوبیده شد و بعد از کار موند حس عجیبی بود که واقعا نمیتونم توضیحش بدم. ازمایش دادم گفتن یکم شن ریزی داری.


