Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قاعدگی
خانم دکتر خوبین، من ماه پیش قاعدگیم منظم شد الان دوباره ۳روزه که از پریودیم گذشته و نشدم فقط یه لکه بینی داشتم اول قاعدگیم ۲۳اردیبهشت که امروز ۲۵ هست دیگه نه لکه دیدم و نه پریود شدم زیر شکمم درد میکنه ولی آن چنان نه چاره چیه چیکار کنم ممکنه باردار باشم
- تنبلی رحم یا بیماری های مشابه
با سلام. 6 سال هست که ازدواج کرده و روابط زناشویی مان طبیعی بوده و از هیچ چیز برای جلوگیری استفاده نکرده ایم. به دلیل شرایط مالی فعلا قصد بچه دار شدن نداریم، با این شرایط آیا ممکن است خانمم توانایی بارداری را نداشته باشد و برایش تنبلی رحم و ازین مشکلات پیش آمده باشد؟ لطفا راهنمایی کنید ممنون.
- ترمیم پرده بکارت
خسته نباشید من دوسال پیش با نامزدم رابطه داشتم و غیر عمد بکارتمو از دست دادم و فورا به بعدش ترمیم کردم ولی بعد از دوسال و نیم که رابطه داشتم بدون هیچ دخولی ازم خون اومد و قرص مدروفم ۵ هم مصرف کردم ۱ هفته دکتر تجویز کرده ایا ممکنه از اون قرص ها باشه؟ که فورا به دکتر مراجعه کردم که گفتن سالمه پردتون و حلقوی ارتجاعی هستش میخاستم درصورتی ک من دفه اول خون اومد ازم وقتی به دکتر گفتم گفتن چون دوسال و نیم از ترمیمم گذشته و خوب ترمیم شده پرده شما حلقوی ارتجاعی هس میخاستم بدونم این امکان داره؟ ایا من بعد از اولین نزدیکیم خون میاد ازم؟
ممنون میشم جوابمو بدین - اسپرم کم تحرک
ایا از راه کمک باروری ایو ای میتونم برای بارداری استفاده کنم بدلیل ضعیف بودن اسپرم جواب میگیرم یا نمیشه
- ضایعه اکوژن
سلام خانم دکتر ضایعه اکوژن به ابعاد ۱۱*۶*۶ در داخل کاویته رحمی، بیشتر به نفع پولیپ مشاهده شد. نظرتون؟
- سلام خانم دکتر ببخشید من چهار روز هست خیلی استخوان واژنم درد می کند بار دار نیستم اما افتادهگی دارم خیلی سخته برام خیلی درد دارد
پریود هستم و دکتر برای عفونت قرص کلیندامایسین تجویز کردن. میخاستم بپرسم استقاده کنم یا نه!؟ و پماد واژن هم همینطور
- سقط
سلام خانم دکتر آیا شیافی هست ک قبل از بارداری استفاده بکنم ک دهانه رحم سفت بشه از شلی دربیاد و دیگه نیاز به سرکلاژ نباشه.
- تزریق واریوپپتیل
باسلام وخسته نباشید آیاآمپول واریوپپتیل تنبلی تخمدان میاره؟ آیادیگرنمیشه باردارشد؟
- درد یک طرف لگن
سلام من دو هفته س که یه طرف لگنم درد خفیف داره بعضی روزها و همچنن فقط بعضی مواقع موقع دفع شکمم تیر میکشه و بعد رفع میشه ۱۶ ساله هستم خطرناکه؟؟
- خونریزی بعد از هیستروسکوپی
سلام
من 16 روز عمل هیستروسکوپی و تخلیه انجام دادم..روزهای اول خونریزی نداشتم ولی مدت یک هفته است که مثل پریود خونریزی دارم…نمیدونم طبیعیه یا پریودم..تا کی امکان داره بعد عمل خونریزی داشته باشم
با تشکر
- بارداری
سلام آيا خوردن يك عدد قرص ويتامين دي ٥٠٠٠٠ در هفته ٥ بارداري براي جنين مشكل ايجاد ميكند
- بارداری
سلام خانم دکتر خسته نباشید میخواستم بدونم جواب مثبت بی بی چک کافیه یا حتما باید آزمایش خون برم با نتیجه بیام مطب؟ ممنون از صبوری شما
- زنان و زایمان
سلام خانم
من 15 سالم هست دوسال فک کنم باشه ک نا منظمی در پریود دارم و دکتر هم رفتم و ازمایش و سونا گرافی هم رفتم ولی هیچ چیز نبود این بار ک پریود شدم از اول عید شروع شد تا الان فک کنم سیزده روزه ک هستم و پریودم زیادع هر روز دلیلش چی هست میشه لطفا بگید؟ - مدروکسی پروژسترون
دکتر سوال من این است که 6ابان پریدشدم ودیگه نشدم حامله هم نبودم تنبلی تخمدان دارم وکیست کوچیک دیروز رفتم دکتر زنان ومیخوام اقدام به بارداری کنم قرص مدروکسی پروژسترون به من داده وگفته از14پریدی تا10شب 2عدد بخورم ولی من هنوز پرید نشدم یک هفتههم عقب انداختم میتونم قرص روشروع کنم بخورم هنوز پرید نشدم چون به من گفت از14پریدی ولی من هنوز پریدنشدم میتونم شروع کنم به خوردن قرص مدروکسی پروزشترون
- هیپو اکو
سلام، سنو مامانم نوشته در قدام فوندوس توده هیپو اکو با دیامتر 10mm با حدود ill-defined مشاهده شد، هنوزم چون تعطیلاته نبردیم پیش دکتر، به نظر شما خطرناکه؟
- اسپرم
آیا ممکنه اسپرم شسته شده با آب یخ یا داغ از بین نرود زیر دوش و باردار کنه بره داخل واژن زیر اب
- توی سونوگرافی 18 هفتگی nb دیده نشده…
سلام،
توی سونوگرافی 18 هفتگی nb دیده نشده کلا، ما بخاطر آزمایش غربالگری آمینوسنتز انجام داده بودیم قبلش وجواب آمینو خوب بود. اما بخاطر همین که توی 18 هفتگی nb نداشت دکتر گفت سونوی کالرداپلر و سه بعدی انجام بدین و این سونوهم گفت تیغه ی بینی استخوانی تشکیل نشده هنوز و فقط بصورت غضروفیه و بهتره که آزمایش نمونه ازبندناف انجام بدین.
واقعا الان تاآخرهفته میشه بیست هفته کامل و الان میشه سقط کرد، ولی مجوز نمیدن و میگن چون آمینوسنتزش خوب بوده و سندروم داوون نداره اجازه سقط ندارین، ولی خود دکتر میگه احتمال اینکه سندروم نوع دیگه ای باشه هست! الان کاوه خاکی بریزیم روسرمون، توی پنج ماهگی بفهمیم که بچه مشکل داره و دیگه مجوز سقط نمیدن، اصلا چرا باید آزمایش بند ناف انجام بدیم، بفهمیم مناقصه که چی بشه؟ وقتی بچه الان که بیست هفته سه هنوز nb نداره، حتما یه مشکلی داره دیگه، ماالان میفهمیم مشکل داره، امابه هیچ دکتری نمیتونیم بفهمانیم ومیگه باید جواب آزمایش بیاد و تابیاد هم هرمشکلی داشته باشه دیگه اجازه سقط ندارین. - سلام خسته نباشیدخانوم دکتردوتاسقط داشتم دوتازایمان زودرس توهفته ۲۴و۲۸وهفته ۲۸سرکلاژداشتم.ودکترگفتن بایدسرکلاژشکمی بشم امکان داره بازم زایمان زودرس داشته باشم
- قرص ال دی
سلام من قرص ال دی مصرف میکردم و سه روزبودقطع کردم بعد شب سوم باهمسرم نزدیکی داشتم که محافظت نشده بود وهمون ساعت دوتاقرص ال دی مصرف کردم بعدفرداپریودشدم بعدش نمیدونم حامله شدم یانه ازروزچهارم پریودی دوباره مصرف کردم لطفا راهنمایی ام کنید
- عفونت
سلام اکثر اوقات ترشح ابکی سفید رنگ دارم،ایا عفونت هستش؟بو و خارش هم ندارم


