Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سقط جنین
سلام من یکشنبه هفته پیش سقط خود به خودی داشتم ووطبق سونو ۶هفته و۳روزم بود الان بعد سقط بقایایی باقی مونده به ابعاد۶*۸*۹وبه حجم ٠/۳سی سی الان این چقد میشه وخودش دفع میشه؟ جای نگرانی وجود نداره استرس دارم با پریودکه بخام بشم رفع میشه
- زنان
سلام خانوم دکتر ، جواب سوال منو ندادین ، سوال ویرایش شده)باسلام من دختری هستم ک دیروز با نامزدم رابطه داشتم،مایع منی را ب داخل معقد ریخت اما فک میکنم مقداری هم ب داخل واژنم ریخته شد، از چندیقه بعدش شکم دردم شروع شد ، زیره شکمم و اطرافش افتضاح درد میکنه انگار درده زایمانه ، ب روی شکمم نمیتونم بخابم اصلا ، حالت تهوع و سرگیجع دارم ,امروز صب هم داخل ادرارم خون دیده شد، خیلیم بی حوصله ام ، ۵ روز دیگه هم وقته عادتمه ،توروخدا بگین علت چیه
- نقاهت خارج رحم
سلام.شهریور امسال بارداری خارج رحم داشتم.بدون جراحی بخیر گذشت.هنوز درد دارم مخصوصا در پریودی.تا کی باید درد بکشم.عکس رنگی هم گرفتم چیزی نشون نداده. کی میتونم واسه بارداری اقدام کنم؟
- نازایی
سلام خانم دکتر من ازمایش ذخیره تخمدان دادم۹/۷ بود رنج نرمال ۳۰ _۳۴ ساله۰/۶۲ تا ۷/۷۷ بود،خانم دکتر من بدون دارو پریود نمیشم،تو اقدامم هستم،تازه قبلا بادارو های هورمونی و محرک بارداری پریودم منظم بود ولی الان چندین روز با تاخیر پریود میشم،،ایا ممکنه نشونه ی این باشه که یائسگی زودرس میگیرم؟؟؟؟یاتنبلی تخمدان دارم،؟؟؟ممکنه کسی که ذخیره تخمدان خوبی هم داره زود یائسه بشه؟؟؟
- عکس رنگی
سلام خسته نباشید من عکس رنگی انجام دادم گزارش و براتون مینویسم میخواستم بدونم تفسیرش چیه و اینکه آیا به لاپراسکوپی احتیاج دارم؟ در رادیوگرافی ساده:ساکرالیزاسیون دو طرفه مهره پنجم کمری دیده میشود. پس از تزریق ماده حاجب از راه سرویکس رحم حاجب شده و متمایل به چپ قرار گرفته است. اندازه کاویته رحم در حد طبیعی است.ضایعه فضاگیر در کاویته رحم و کانال سرویکال دیده نمی شود. لوله های فالوپ در دو طرف با تاخیر حاجب شده اند،اتساع Mildدر بخش آمپولر هر دو لوله فالوپ دیده میشود وSpillageآنها با تاخیر صورت گرفته است.
- خونریزی از مقعد هرماه نزدیک پریودی
۴۵ سال دارم به مدت ۵ ماه است نزدیک قاعدگی خونریزی از مقعد دارم خیلی نگران هستم لطفا راهنمایی کنید
- فوکوس اکوژن بطن چپ
باسلام خانمی39ساله هستم زایمانه سوممه.البته بافاصله 15ساله بین دوم وسوم بارداریم.هفته بیست و یکم برای غربالگری رفتم سونو گفتن کانون اکوژن دربطن چپ جنینه.یعنی تجمع کلسیم،با این حال برام کلسیم دی نوشتن و چند روزی مصرف کردم الان دست و پام خیلی ورم داره.آیا مصرف کنم یا نه
- خونریزی بر اثر ضربه به کمر
دیروز از چهار پایه افتادم کمر ضربه شدید دید بعدش بااینکه دور بود پاک شده بودم الان خون ریزی دارم و کمر درد زیاد برای قطع خونریزی باید چه دارویی بخورم
- منجمد کردن زخم واژن
سلام تقریبا ۳ روز هست زخم دهانه رحم رو فریز کردم الان سوزش واژن دارم آیا علت سوزش طبیعیه ?
- جلوگیری از بارداری
سلام خانم دکتر خسته نباشید بهترین روش برای جلوگیری از بارداری چیست
- لاغری
سلام خانم دکتر خسته نباشید با رژیم غذایی که علاوه بر کاهش وزن با ورزش کم باعث میشود سینه ها هم آب شوند؟
- آمپول واریو پپتیل0.1
سلام من تو روز ۱۵پریودیم دکتر دوتا آمپول0.1واریوپپتیل برام نوشت گفت جفتشو امشب بزن ۳تا فولی سایز۲۷_۲۲_۲۴ داشتم الان ۶روزه که پریودیم عقب افتاده بی بی چک استفاده کردم ولی خطی ننداخت ۲بارم استفاده کردم حالا اتفاقی خوندم تو اینترنت که این دارو باعث عقب افتادن پریودی میشه میخاستم بدونم یعنی من عقب انداختم بخاطر عوارض این آمپوله؟
- چسبندگی
سلام وقت بخیر من سرکلاژ شکمی هستم و حدود۱۰روز هست که سزارین شدم میخواستم بدونم اگر گن یا کمربند محکم ببندم برای کمرم و جمع شدن شکمم مشکلی پیش میاد؟ایا چون کمربند سفت هست دچار چسبندگی داخلی میشم؟
- بارداری در قرآن
سلام و ادب.طول بارداری در قرآن و روایات اسلامی 9 ماه گفته شده ک بیشترین طول بارداری را9ماه گفته اند. آیا این باور از لحاظ علمی درست است؟ و آیا این مدت از زمان لقاح شروع میشود یا پریود؟
- موی زاعد
سلام خانم دکتر من ۲۰ سالمه و خیلی نگرانم من در ناحیه ی زیر چانه دور ناف و کله دور سینه و قفسه ی سینه و بین دو سینه موهای زبر و بلند سیاه دارم و در بقیه ی نواحی سینه و شکم موهای ریز تر و کرکی رنگ پریودامم کاملا منظمه و مادرمم مثل منه ممکنه دلیل ایم موها ازثی باشه و ربطی به مشکلات داخلی نداشته باشه؟ آیا با لیزر درمون میشه خیلی ناراحتم
- بارداری
۳۷ سالمه یک و سال ونیم ازدواج گردم آیا احتمال داره بار دار نشم به خاطر سنم؟؟؟
- سلام خانم دکتر وقت بخیر ببخشید خانم دکتر سوالی داشتم و راهنمایی دو بار سونوگرافی انجام دادم در هر دو بهم گفتن که فوکوس بزن چپ به اندازه سه میل دیده میشود و چیز قابل ترسی نیست و هم خودم و هم همسرم بسیار ناراحتبم ، و اینکه گفتن از نظر ما مشکلی نیست ولی اگر دوست دارید اکو هم انجام بدین ، خانم دکتر تو اینترنت خیلی گشتم و مطالعه کردم بیشتر ترس بهم غلبه کرده بیشتر راجب سندروم داون نوشتن چکار کنم بنده
- نازایی
سالام خانوم دکتر . عکس رنگی از رحم نشان داد که پولیپی در رحمم وجود دارد و لوله چپم بسته است . با توجه به ایکه یک سال و نیم لکه بینی قبل از دوره دارم آیا نیاز به عمل هست ؟ ممنون
- تست پاپ اسمیر
سلام خانم دکتر من سال ۱۴۰۱ تست پاپ اسمیر انجام دادم حدودا ۴ ماه بعد ازدواجم، البته دقیق یادم نیست که قبل پاپ اسمیر با همسرم نزدیکی داشتم یا نه و یادم نمیاد کرم واژینال استفاده کرده بودم یا نه ممکنه جواب اشتباه بوده باشه؟ و اینکه در جواب پاپ اسمیر کنار hpv داخل مربع علامت نزده،میخواستم بدونم علت چیه؟ با اینکه علامت نزده یعنی hpvهم بررسی شده؟
- سرکلاژ شکمی
با سلام سرکلاژ شکمی دربارداری انجام میدهید من هفته نهم بارداریم وسابقه چهار زایمان زودرس دارم


