Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- رحممممم
سلام من چند وقت پیش سوال زیر رو ازتون پرسیدم و شما گفتید دهانه رحم هست الان برام سوال پیش اومده آیا این موضوع که نشانه افتادگی رحم نیست ؟؟؟ ((((امروز وقتی داشتم واژنم رو میشستم حس کردم چیزی داخله واژنمه با انگشت که لمسش کردم یک چیز نرم و یک جورایی انگار استوانه ای یا هم دایره ماننده که قسمت اولیه اش انگار پرز پرز و لایه لایه است رو حس کردم ))))
- تنبلی تخمدان
سلام من تنبلی تخم دان دارم دارو مصرف کردم روز ۱۳پریودیم دوتا فولی ۲۰ و ۲۱ داشتم امپول زدم تا تخمک ها آزاد بشه از روز ۱۸ عادتم بهم قرص مدروفم ۵ داده سوالم اینه بخورم قرص رو یانه
- عفونت ادرارى
باسلام خدمت دکترعزيز: بنده 3ساله که ازعفونت ادرار رنج ميبرم و الان چندروزى ميشه که دردوسوزش شديددرناحيه واژن رااحساس ميکنم جورى که ديگر تحملش برايم دردناک شده. قبلا ازپماد کلوتريمازول وتريپل سولفابراى تسکين درداستفاده ميکردم ولى درحال حاضربخاطرشرايطى که دارم درترکيه به سرميبرم. مى خواستم خدمتتون عرض کنم که آيا ميتونم کوتريموکسازول 400 راازداروخانه تهيه وآنرا براى درمان عفونتم استفاده کنم؟ اين دردوسوزش خواب راهم ازم گرفته لطفاراهنماييم کنيد
- سلام خانم دکتر من با نامزدم رابطه داشتم بدون دخول و فقط درحد مالیدن اندامها بود و پیشابش روی اندامم ریخته شد ولی مایع منی رو که اصلا ریخته نشد و ۱۰ روز بود که از پرییودیم گذشته بود خیلی استرس دارم والان هم ۱۸ روزه که از رابطمون میگذره خیلی نگرانم
- مصرف قرص فروس سولفات
سلام ، آیامصرف قرص فروس سولفات یافولیک اسیدویاقرص ویتامین D برای بیماران مبتلابه اندومتریوزمشکلی بوجودمیاره؟
- جنسی
سلام وقت بخیر ببخشید خواستم بپرسم اگ دو نفر باهم ارتباط برقرار بکنن ،بعد از رابطشون اگ طرف مقابل قرص بخوره اتفاقی میوفته
- بارداری
سلام روزتون بخیر.من ۹تیر تاریخ اخرین روز قاعدگی بود.انتقال جنین انجام دادم از قرص استرادیول ۳بار در روز استفاده میکنم.دکترم گفت تا هفته ۸بارداری ادامه بدم.اما نمیدونم الان وارد هفته ۸شدم یانه
- خودارضایی
سلام من یه سالی میشه خودارضایی انجام میدم میخوام بدونم برم دکتر زنان و ماما میفهمه خودارضایی کردم
- نتیجه سونو گرافی مرا نگران کرده
با سلام
برای جوش هایی که از سن بلوغ میزنم و تا الان که 28 سالمه به متخصص پوست مراجعه کردم ایشون برای من سونوگرافی رحم و تخمدان و سینه و آدنال و آزمایش خون نوشتند که با انجام سونوگرافی در روز 4 و آزمایش خون در روز 4 پریود بود به درخواست پزشکم
شرح نتایج سونوگرافی بنده را دچار نگرانی کرده است میشه راهنمایی بفرمایید
من 28 ساله و مجرد هستم و رابطه جنسی ندارم پریود منظم دارم
سونوگرافی breasts
افزایش خفیف اکوژنیسته و ضخامت بافت فیبروگلاندولار در پستان دو طرف به نفع تغییرات فیبروسیستیک خفیف دیده شد
در ساعت 11 پستان راست تصویر ناحیه ای بیضی شکل و هایپو اکو با حدود مشخص و کمی لوبوله حاوی فلوی عروقی مشاهده میگردد که میتواند مطرح کننده فیبروآدنوم باشد اما فلوی عروقی ان از یک فیبروآدنوم بیشتر به نظر میرسد.
در ساعت 7 پستان راست نیز تصویر ناحیه ای بیضی شکل با حدود مشخص به دیامتر 4 میلیمتر به نفع فیبروآدنوم دیده شد.
در ساعت 12 پستان چپ نیز تصویر ناحیه ای بیضی شکل با حدود مشخص به دیامتر8 میلیمتر به نفع فیبروآدنوم دیده شد.
در ساعت 11 پستان چپ نیز تصویر ناحیه ای بیضی شکل با حدود مشخص به دیامتر6 میلیمتر به نفع فیبروآدنوم دیده شد.
در ساعت 1 پستان چپ تصویر ناحیه هایپو اکو و بیضی شکل با حدود مشخص به ابعاد 13*7 میلیمتر نیز به نفع فیبروآدنوم رویت شد.
دو ناحیه مشابه نیز در ساعت 4و5 پستان چپ به دیامترهای 8و7 میلیمتر رویت شدتد.
در نواحی Axillary دو طرف لنفادنوپاتی دیده نشد.
در بررسی سونوگرافیک از رخم و تخمدانها:
رحم به اندازه 76*35میلیمتر متناسب با سن دیده شد.اکوی میومتریال و اندومتر طبیعی است.
ضخامت تک لایه آندومتر 3 میلیمتر است اما در بین دولایه اندومتر تصویر وجود مایع و ترشحات همراه با تشکیل سطح دبری مایع مشاهده میشود لذا بررسی از نظز PID توصیه میگردد.
چک BHCG سرم نیز توصیه میگردد.
کیست ساده 27میلیمتری در تخمدان راست و همچنین کیست مشابه در سمت چپ به دیامتر 27 میلیمتر مشاهده شد
سونوگرافی پیگیری پس از دوره درمان توصیه میگردد.در لگن مایع آزاد دیده نشد
مثانه حاوی دبرهای اکوژن داخلی فراوان میباشد.بررسی U/A توصیه میگردد.
در بررسی سونوگرافیک از آدرنال دو طرف
علابمی به نفع ضایعه solid و یا cystic مشاهده نشد. - مصرف قرص استرادیول
سلام خسته نباشید من شدیداً ضعف معده دارم غذا میخورم بازم ضعف دارم واسه انتقال جنین قر استرادیول استفاده میکنم میتونه علت ضعف از قرص باشه
- پاسخ به سونوگرافی
سلام ۵۰ سال ، ۳ فرزند، دو ماه سه روز لکه ببنی ، سه روز خونریزی شدید ،سه روز لکه بینی وباز یک هفته بعد همین چرخه با وجود خوردن دوفاستون فقط میزان خونریزی کم شد ؟چکار کنم؟
- زایمان
سلام من ۴۰روزه زایمان کردم وهنوز ترشحات ابکی وزرد رنگ دارم که بوی شدیدماهی گندیده داره ک خیلی اذیتم میکنه سوزش وخارش هم ندارم میخواستم ببینم طبیعیه ؟و برای رابطه با این شرایط مشکلی پیش نمیاد؟
- دردلگن
سلام،ازصبح که ازخواب بیدارشدم سمت راست باسنم(لگنم) درد داره ومیسوزه،علتش چی میتونه باشه؟چیکار باید بکنم؟تا بحال همچین دردی رو نداشتم،درضمن فیبروم خارج از رحمی هم دارم،میتونه علتش فیبروم باشه؟
- هزینه لاپراسکوپی برای اندومتریوز
- تفسیر پاتولوژی پولیپ
non_polyp endometrium, cystic hyperplasia without atypia
- قرمزی جای بخیه بعداز دوسال و درد
سلام خسته نباشید من دوسال ونیم سزارین کردم الان دوشبه حس میکنم جای بخیه درد میکنم وقتی رفتم جای بخیه رودیدم دیدم قرمزه شده ودردمیکنه ؟علتش چیه و آیاخطرناکه؟؟؟
- بارداری
هفته هفتم بارداری هستم لکه بینی دارم برام شیافت فرنوژست ۲۰۰ نوشته نمیدونم چقدراستفاده کنم روش هیچی ننوشته
- قرص سیبل
سلام خسته نباشید.برای درمان خونریزی قرص سیبل بهم دادن. نحوه استفاده رو برام توضیح بدید.ممنون
- افزایش خفیف نسوج گلاندولر دردو پستان به ویژه در ربع فوقانی خارجی وناحیه رتروآرئولار به همراه نواحی هیپواکو بینابینی دال بر تغیرات خوش خیم چیست
- قرص ترنسید
سلام من بخاطر طولانی شدن پریودیم دکتر بهم اپول پروسترون و ترنسید و ال دی داده..... ایا مصرف قرص ترنسید و واکسن کرونا از جهت لخته خون تداخل دارد؟


