Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- رفتم دکتر گفت باید بری سونوگرافی ….. الان تو جواب سونوگرافی اینو نوشته بود یعنی چی
یک ناحیه کیستیک با محتویات مایع غلیظ ودبری های ظریف اکوژن داخلی به قطر ۳۱ در ادنکس راست رویت شد که میتواند در درجه اول به نفع یک کیست هموراژیک باشد
- پودراینوفولیک
سلام من قصددارم رژیم پسرزایی بگیرم پودراینوفولیک رو چطوری باید مصرف کنم آیااحتیاج به آزمایش هست یانه میتونم بدون تجویز دکتر مصرف کنم ممنون میشم از راهنماییتون
- مصرف فلوکونازول
سلام فلوکونازول را چطور مصرف کنم ؟
- ه
رابطه جنسی موجب بارداری میشه؟
- درد پریودی
سلام خانم دکتر من ۴۲ سالمه هر ماه موقعه پریودی درد شدیدی درقسمت کمر و عضله های پاهام دارم رفتم دکتر و سونو گفتن کیست و فیبرم ریز داری بهم قرص دزوسپینو داد برا سه ماه ،استفاده کردم واقعا دیگه درد نداشتم خیلی خوشحال شده بودم بعده یکی دوماه بعدپایان دوره ی درمان دوباره درد سراغم اومد درحدی که باید میرفتم آمپول کترولاک و،،میزدم تاکمی آروم شه الان دیگه سرخود دارم دوباره قرص مصرف میکنم دیگه طاقت درد وحشتناک وندارم وقتی دردم شروع میشد باید ژلوفن دوتا دوتا هر سه چهار ساعت میخوردم اونم زیاد تاثیر نداشت اگه میشه یه راهی نشون بدین که دیگه این درد و نداشته باشم ممنون
- روابط جنسی
با سلام آیا خود ارضایی در حد اینکه یک بند انگشت وارد واژن شود باعث پارگی پرده بکارت میشود؟ در صورتی که هیچ خونی مشاهده نشده است.
- آندومتریوز
- ناتوانی جنسی مرد
با سلام و خسته نباشید خانم دکتر یک سال و اندی هست که ازدواج کردم همسرم مشکل جنسی دارد توانایی نزدیکی کردن را ندارد و از طرفی خجالت میکشه دکتر هم نمیره و زندگیمون داره دچار بحران میشه راه حلی برای بچه دار شدن وجود داره شمارا به خدا راهنماییم کنید
- تاخیر پریود
سلام وقت بخیر، سیکل ۲۸ روزه داشتم (حدودا ۳,۴ روزه کم)بصورت پریود شدن در ۶ آبان به مدت (در تاریخ ۱۸ آبان رابطه محافظت نشده و خوردن ۲ قرص اورژانس دوز ۱/۵ بصورت یکجا ) اما به جای پریود شدن در تاریخ ۴ آذر بطور روتین با وجود علایمی مانند دردناکی سینه ها در تاریخ ۱۳ آذر بصورت لکه بینی تا حدود ۵ روز و از روز ۱۷ آذر به مدت یک هفته خونریزی طبیعی متوسط داشتم و علایم دردناک بهبود یافت. امروز ۱۸ دی ماه با توجه به داشتن حس پریود شدن کماکان پریود نشده ام و استرس و مصرف استامینوفن هم داشته ام،و هیچگونه تست بارداری انجام ندادم ایا منتظر بمانم و از شروع دوره Ld برای منظم شدن سیکل استفاده نمایم؟ یا چه کاری انجام بدهم؟
- سلام خسته نباشی من دختر ۱۴ ساله هستم برا مسافرت اگر قرص LD بخورم مشکلی ندارد
- بارداری
سلام من دو هفته پیش نزدیکی بدون دخول با نامزدم داشتم متاسفانه کاندوم پاره شد مایع منی قسمت استخونی بالای واژنم ریخت سریع شستم خودمو ولی از اون روز استرس دارم با اینکه پریودی نامنظم داشتم ولی با تاخیر دو روز در پریودیم به خاطر این موضوع خیلی استرس دارم هیچ علائم شبیه بارداری هم ندارم اما باز ترس دارم چند روزی هست که شاهد عفونت واژن هم بودم لطفا راهنماییم کنید
- روز مناسب برای تست بارداری
سلام تشکر میکنم که وقتتون رو برای پاسخگویی قرار میدید. چند روز از روز اقدام گذشته باشه برای آزمایش بتا مناسب است؟ یا بی بی چک؟
- سلام من سونو کرافی رفتم نوسته مایع کم در لگن
- عمومی
با عرض سلام وخسته نباشید خدمت دکتر عزیزم.خانم دکتر من تقریبا پنج روز پریودیم به تاخیر افتاده هم آزمایش خون دادم هم با بی بی چک تست کردم جواب هر دو منفی بود دلیل چی میتونه باشه آیا احتمال بارداری هستش.ممنون از راهنمایی تون
- تداخل قرص دزوسپتیو با قرص رزوواستاتین
سلام وقت بخیر من ۴۴ سالم هست پریودم نامنظم شده یعنی زود به زود میشم دکتر قرص دزوسپتیو سبز رنگ بهم دادن در ضمن من چربی خون هم دارم وقرص رزوواستاتین ۴۰ میخورم میخواستم بپرسم ایا این دوتا قرص با هم تدتخل نداره واینکه من سنم بالا هست ومشکل چربی خون دارم برام دزوسپتیو خطرناک نیست؟
- نامنظم قاعدگی
سلام من رفتم دکتر تخمدان هام سالمه نمیدونم چکار کنم
- قرصهای کمک بارداری
سلام خانم دکتر. میخواستم بدونم آیا قرصهای کمک بارداری تاثیری در جنسیت جنین دارن؟مثلا اینکه میگن لتروزول پسرزایی میاره آیا درسته؟
- باسلام خانمی هستم که از طریق سونو گرافی ضایعه هتروژن هایپواکو نامنظم معروف که مطرح کننده آدنومیوز جراحی سزارین است به چه معناست وآیا خطرناک است
سلام سونو خط سزارین انجام دادم محل اسکار جلدی سزارین ضایعه هایپواکو ۱۸*۸م م با حدود نامشخص در لترال راست اسکار جلدی بافت نرم عمقی لایه سطحی رویت شد.تشخیص شامل اندمتریوز جلدی با احتمال کمتر بافت گرانولاسیون است .درد اصلا ندارم میشه راهنمایی کنید
- خشکی واژن
باسلام وخسته نباشیدخدمت خانم دکترگرامی ،من خانمی ۴۹ساله ام و حدودا۲سال قبل هیستروکتومی شدم ورحم وتخمدانها ودهانه رحم به دلیل فیبروم وخونریزیهای زیادومقاوم به درمان ،حذف شدندوسابقه سرطان هم نداشتم .چندماه قبل (خردادماه ۹۹) ترشحاتی برنگ سفید وبیشترزردرنگ داشتم که پزشک معالجم مراجعه ومعاینه کردند وگفتنددلیلش خشکی وآتروفی واژن هست وعفونت نداری وکرم استرومارین وواژیهیل گیاهی (شرکت باریج ) بصورت واژینال تجویزوطبق دستوریک دوره مصرف کردم وبهترشدم . ولی بعدازچندماه مجددا همان مشکل رادارم وپزشک معالجم هم گفتندکه احتمال بازگشت علائم هست . سوزش وخارش هم نداشته وگاهی ترشح سفیدوبیشترترشحات زردرنگ وآبکی دارم، دقیقا همان علائم قبلی ) .باتوجه به شرایط فعلی وشیوع کرونا ومحدودیتها،امکان مراجعه به پزشک وهمچنین انجام جراحی بالیزر وجوانسازی به دلیل همین شرایط و کمبود ازنظرمالی ونداشتن هزینه عمل مقدورنیست ،آیامیتوانم ازکرم استرومارین واژینال مجددا برای درمان استفاده کنم ؟باتوجه به اینکه چندماه قبل یک دوره ازاین کرم وکرم واژیهیل واژینال استفاده کردم ،بخاطراستروژن وریسک ابتلا به سرطان سینه وعوارض ومشکلات دیگر ،استفاده مجدددرطول یکسال وبه فاصله چندماه مشکلی ایجادنمیکندومیتوانم برای قسمتهای بیرونی واژن ونواحی تناسلی که دچارخشکی شده هم بصورت موضعی ازاسترومارین استفاده کنم ؟!ممنون میشوم باتوجه به مواردی که شرح دادم پاسخ همه سوالات راداده وراهنمایی کنیدواگردارویی دیگر،ترجیحا خوراکی وبدون عوارض خطرناک ،بعنوان جایگزین کرم استرومارین میشود مصرف کردتجویزکنید ودستورمصرف راهم بفرمایید، وممنون میشم درمورد کرم استرومارین هم راهنمایی کنیدکه اگرمصرف مجددآن مشکلی ندارد، یک تیوپ کافیست وروزی یکباراستفاده کنم یا به صورت دیگر مصرف شود ؟!باسپاس وتشکربسیارفراوان ازشما پزشک بزرگوار
- راهنمایی
با سلام خدمت خانم دکتر عزیز. من خودم چندین سوال از شما پرسیدم و همیشه جوابهای خوب به من داریم و کمکم کردین . این دفعه یه مشکل برای یکی از اعضای خانواده پیش اومده یه دکتر خیلی خوب که تشخیص خوبی داشته باشه در زمینه فوق تخصص گوارش ومعده تو رشت برام معرفی کنید . من شهرستانم اسمشو بگین کافیه من مطبش پیدا میکنم و نوبت میگیرم تو رو خدا خیلی واجبه و من نگران هستم. خدا از شما راضی باشه و همیشه شاد و سلامت و موفق باشین مرسی.


