پزشک معالجم به دلیل تنبلی تخمدان قرص سیپروترون کامپاند برام تجویز کرده که از روز پنجم قاعدگی تا 21 روز مصرف کنم و بعد از اون به مدت 7 روز قطع و دوباره تا 21 روز مصرف کنم ، و همین روال تا 6 ماه ، الان 5 روزه لک بینی در حد 4،5 سانت خون قهوه ای که فقط دو برگ دستمال توالت میزارم ، سوالم اینجاست که با این وضعیت میتونم قرص رو شروع کنم یا نه باید منتظر خون ریزی بیشتر و خون قرمز باشم و از روز پنجمش شروع کنم ؟
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- درسته اسپیرونولاکتون باعث مرگ و سکته قلبی میشه؟
- رابطه دهانی
سلام خانوم دکتر من با نامزدم رابطه دهانی داشتم، اولین بار بود، من و نامزدم قبلا با هیچ کس رابطه ایی نداشتیم از بابت نامزدم مطمعن هستم، و اینکه رابطه واژینال نداشتیم، ایا با این وجود امکان زگیل تناسلی هست؟
- یایسگی
خونریزی یک سال بعد یایسگی در فردی که قبلا متاپلتزی رحم داشته نشانه بدخیمی است
- افتادگی مثانه
با سلام و احترام خدمت خانم دکتر نازنينم خانم دکتر کسی که عمل افتادگی مثانه انجام داده میتونه باردار بشه مشکلی براش پیش نمیاد؟
- بارداری&&&
سلام. من۳۴سال سن دارم. دوبار سقط داشتم. آخرین بار آبان ماه سال قبل بود. بعد سه ماه دکتر رفتم. همه آزمایشات و سونو و پاپ اسمیر دادم سالم بودم. فقط یکم کم کاری تیروئد داشتم. الان قرص لووکسین۵۰، آسپرین۸۰ و اسید فولیک میخورم. دکتر گفت که میتونم اقدام کنم. دو ماه نتوستم اقدام کنم. دوماه که اقدام میکنم پریود میشم. خانم دکتر این دفعه که پریود شدم سر موعد شدم ولی خونریزیم خیلی کم شده. به طوری که فقط روز اول خونریزیم یه کم زیاد بود. الان که روز سوم هستم در حد لک هستش. من همیشه پریودیم هفت روز طول کشیده. ولی این ماه نمیدونم چرا اینطور شدم. خیلی نگرانم. چیکار کنم؟؟؟ مشکلی برا باردارشدنم پیش میاد؟؟؟ بچه ندارم. خیلی استرس دارم الان. دلیلش چیه؟؟ خطرناکه؟؟؟؟
- تداخل دارویی
سلام خانم دکتر من یک هفته ای میشه لاپاراسکوپی کیست تخمدان انجام دادم امپول زیر جلدی انوکسپارین تزریق میکنم دکتر برام امپول دیفرلین ۳/۷۵ تجویزکرده. میخاستم بدونم تزریق این دو امپول همزمان مشکلی ایجاد نمیکنه؟ تداخل دارویی ندارن؟ ممنون
- myometrial echogenicity. No space occupying lesion is seen. Endometrial thickness is 6 mm. RT _ ovary size 38×17 mm LT_ vary size 38×21 mm with multiple small size follicle subcapsulary and stromal echogenicity . No free fluid is seen in posterior cul_de_sac CON: PCO morphology
- تنبلی تخمدان وپریودی
سلام خسته نباشید من تنبلی تخمدان دارم ۱۸ سالمه متاهل هستم هنوز عروسی نکردم در پریودیم خیلی مشکل دارم خونریزیم خیلی کمه در نوارم حتی خون قهوه ای و مرده هم هست وقتی ک میخام پریود بشم خیلی دور خونریزیم میاد لکه لکه میاد اولش بعدشم دوباره خیلی کمه دکتر رفتم قرص دوفاستون بهم داد ولی فایده نداشت چیکار کنم
- سرکلاژ شکمی
سلام خسته نباشید ببخشید من ی زایمان زودرس داشتم توی ۲۲ هفته کیسه اب اومد تو واژن تا ۱۳ هفته ۵ روز استراحت مطلق شدم همون روز درد زایمان گرفتم و زایمان کردم در ۲ ساعت میخاستم بپرسم سرکلاژ شکمی واسم جواب میده دیگه نمیخام ریسک کنم
- ناباروری
- سونوگرافی پستان
توده هایپواکوا به ابعاد ۹*۲۶ واجد benign elastogram ساعت ۹.۵ به فاصله ۶mm از سطح پوست دیده شده به چه معنیه آیا خطرناکه؟
- بکارت
سلام خانم دکتر من وقتی برای اولین بارمن یک بند انگشت اشاره داخل واژنم کردم و حدود نیم تا یک ساعت بعدش از من خون اومد ولی واژنم هیچ درد نمیکرد فط یکم کمر درد داشتم خانم دکتر میخواستم بدونم با ورود یک بند انگشت اشاره داخل واژن بکارت اسیب میبینه الان بکارتم اسیب دیده یا ن لطفا جواب بدید شرایط رفتن ب دکترندارم
- جراحی زنان
سلام و عرض ادب من 23 ساله هستم و متاهل. هفته گذشته به خاطر وجود 3 سپتوم عرضی در واژن تحت عمل قرار گرفتم دیروز بعد از یک هفته بخیه های خارجی را باز کردند و مولد قبلی را خارج کردند و یه مولد جدید بهم دادن و برام پماد واژینال استرومارین تجویز کردن. من دوز مصرفی که دکتر گفتن رو فراموش کردم و فعلا نمیتونم با دکترم در تماس باشم. ممکنه در زمینه میزان ونحوه مصرف به من راهنمایی شما رو داشته باشم. به شدت هم از عوارض مصرف این پماد میترسم. با تشکر
- بارداری
باسلام خانم 44 ساله هستم پریود نامنظم دارم یکی دوروز اول لکه بینی بعد پریود میشم و7 روزه پاک میشم اینبار سروقت پریود شدم یک روز لکه بینی داشتم 10 روز است پاک نمیشم خونریزی زیاد بوده رابطه کنترل نشده دوبار داشتم اما سابقه بیشتر از 7روز پریود را ندارم یک ماه قبل سونو دادم کیست نداشتم دارو کلروکین و قرص چربی خون مصرف می کنم امکان داره باردار باشم
- خون ریزی ناف
من شکمم زربه خورده الانم نافم خون ریزی دارد باید چه کار کنم
- تعیین جنسیت
سلام خانم دکتر یدونه دختر دارم میخام صاحب پسر شم اخه تو خونوادمونم پسر کمه روش iuiرو میتونم انجام بدم ۲۸ ساله هستم هیچ مشکلی هم ندارم
- بارداری
سلام خسته نباشید من و نامزدم رابطه داشتیم مقدارکمی مایه منی داخل ریخته شده ومن بعد این موضوع دوتا عدد قرص روکین خوردم .امکان برداری وجودداره؟چون من دل درد هم دارم
- سؤال مهم
سلام وقت بخیر اگرقاعدگی بصورت لکه بینی باشدمی شودقرص سیپروترون کامپاندرامصرف کرد؟
- غده ادنومم ترشح نداره و کوچیک. ایا احتمال داره چند سال بعد ترشح ایجاد کنه؟ اینو میدونم که هر ادنومی ممکنه بزرگ شه ولی نمیدونم و سوالم بود که میتونه اون ادنوم یهو ترشح ایجاد کنه یا خیر
- دیفکت 20میلی
سلام من دیفکت 20میلی دارم آیا اون چیه وخطرناکه


