Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- رحم من کدام یک از رحم های آنومالی مولرین هست ؟
سلام . میشه برای نوع رحم راهنمایی کنید در هر سونوگرافی من نوع رحم من را متفاوت میزنه. سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲ سپتوم آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم و کیست آندومتریوما داشتم وجراحی شده ام وسال ۱۴۰۰ و۱۴۰۱نیزسپتوم واژن داشتم وجراحی شده ام جز آنومالی مولرین هستم اولین عمل که شکمم باز شد نوشته شده رحم دیدلفیس هست و من چندبار سونوگرافی واژینال انجام دادم هر دفعه در سونوگرافی های من نوع رحم من رامتفاوت زده شده . دو بار رفتم سونوگرافی واژینال زده شده رحم با نمای partialbicornate وسپتوم بلند و دو بار دیگه هم رفتم سونوگرافی زده شده رحم نمای bicorn و دوشاخ دارد و یک بار هم پارسال سونوگرافی انجام دادم گفته شده رحم نمای bicorn ندارد و سپتوم بلند هست . و یک بار هم ام آر ای پارسال انجام دادم زده شده رحم نمای long.septate هست و ماه پیش هم رفتم سونوگرافی زده رحم نمای سپتوم دار . واقعیت خانم دکتر من سر رحمم گیج شده ام هر دفعه سونوگرافی و ام آرآی رحم من رامتفاوت نشان میدهد. البته دکترم در اتاق عمل گفته من و دو دهانه رحم دارم . میشه راهنمایی کنید و نوع رحم من رابگید . من شنیدم اون هایی که دو دهانه رحم دارند رحم آن ها دیدلفیس هست . یعنی ممکنه رحم من دیدلفیس باشه ؟ .ممنونم میشم نوع رحم من رابگید.چون در هرسونوگرافی وام آر آی متفاوت گفته میشه من به دکترم دسترسی ندارم و در شهرستان زندگی میکنم. ممنون میشم جواب بدید.باتشکر
- بارداری
سلام خانم دکتر۳۵سالمه قصددارم برای بارداری دوم اقدام کنم ولی یه سوال ذهنمو درگیرکرده،مادرم کانسر برست هست شش جلسه شیمی درمانی کرده دو جلسه ایمنی درمانی قراره اوایل تیر ماستکتومی کنه،بهدش دکتر گفته تا هفده جلسهاحتمالا ایمنی درمانی ادامه داره که داروی هرسپتین میگیره،بعدش هم باید رادیوتراپی داشته باشه برای من که قصدبارداری دارم منعی داره؟
- تاثیر رنگ وتینر بر جنین
سلام من ۱۶ هفته هستم روی دستم رنگ ریخت وبا تینر پاک کردم اون موقع اصلا حواسم به مضر بودن این مواد نبود بعداز پاک کردن رنگ با تینر سریع دستم رو چند بار با شوینده دست شستم این مواد ازجفت عبور میکنه؟برای جنین ضرر داره؟خیلی نگرانم ممنون میشم جواب بدید
- سوال مهم بارداری
سلام من هفته ۱۳ بارداری هستم و دو یا شاید سه روز طول بکشه ک مدفوع نکردم ایا مشکلی پیش میاد خیلی میترسم لطفا راهنماییم کنید
- احتمال بارداری با متفورمین
سلام و خسته نباشید من حدود شش ماه متفورمین مصرف میکنم تنبلی تخمدان داشتم و پری منظم بیست هر ماه پری میشدم و الان دوازده روز عقب انداختم و ازمایش دادم منفی بود ایا امکانش هست چون قرص خواب خوردم منفی نشون داده یا زودتر رفتم ازمایش دادم اخه نه روز ک عقب انداختم رفتم ازمایش در ضمن حالت تهوع و سرگیجه و درد زیر شکم گاهی وقتا دارم. میشه از نشانه های بارداری باشه؟
- خارش بعدزایمان و روش جلوگیری
سلام دکتر دوهفتش زایمان طبیعی کردم و خارش گرفتم داخل و خارج و ترشحات کشدار سبز دارم میشه بگیر چی استفاده کنم امکان رفتن به دکتر ندارم.. سوال بعدیم اینکه از چه قرص یا امپولی برای جلوگیری میتونم استفاده کنم و چندوقت بعدزایمان؟
- کیست تخمدان
سلام وقت بخیر من متاهلم و۴۳ ساله مهر والان پریود نشدم واین ماه پریود شدم رفتم دکتر سونو داد ویک کیست حاوی اکوهایlowlevel داخلی به ابعاد 39*53در تخمدان چپ دیده شد که دارای یک جز اکونیوز مورالس وbright به ابعاد 11*15می باشد در تشخیص افتراقی این یافته با توجه به نمای سونو آن در درجه ی اول اندومتریوما ودر درجه ی بعدی درموئید قرار می گیرد خواستم بدونم باید جراحی کنم یا با دارو دفع میشه ؟ ممنونم
- بارداری
از وقت پریودیم دو روز گذشته
- بقایای سقط جنین
سلام وقت بخیر حدودا پنج هفته پیش سقط داشتم و بعد ده روز خونریزی و لکه بینی م به اتمام رسید. سونوگرافی انجام دادم بقایا ۱۰ میلی متری دارم حاوی فلوی عروقی. ۵ روز پیش پریود شدم و همزمان قرص مترژن هم شروع کردم برای دفع بقایا. آیا بقایا دفع میشه ؟ چون خونریزی خیلی کم شده و در این ۵ روز هیچ لخته ای دفع نکردم . بقایا با فلوی عروقی خطرناکه ؟ لازمه کورتاژ بشم ؟
- ضربه به رحم
من مجردم و داداشم حواسش نبود با پا ضربه شدیدی به رحمم زد کمی مایل به ران الان دو روزه شدید درد میکنه خیلللی میترسم به نظرتون مشکل چیه و خالت تهوع هم دارم
- یلدا
سلام دکترمیخواستم بدونم عمل ترمیم بکارت انجام میدین
- ناباروری
سلام خانوم دکتر من پنج ساله بخاطر بچه دومم اقدام به بارداری کردم اما باردارنمیشم رفتم دکتر سونو انجام دادم گفت ک پلی کیستیکی حین پریودی یه چن تا قرص تحریک کننده داد گفت ۱۴روز پریودیت بیا رفتم دوباره سونو کرد گفت تخمکات عالین دوتا تخمک خیلی خوب داری قرص مدروکسی پروژستون داد یه شب درمیان هم نزدیکی کن این ماه بااین تخمکای خوب باید باردار شی یه عده میگن این قرص عوارض داره همون ماهی ک این قرصو مصرف میکنی تا سه ماه بعدش نباید باردارشی چون برای بچه ضرر داره احتمال ناقص شدن بچه هست من الان موندم این قرصو مصرف کنم یا نه
- زایمان طبیعی
باسلام. توجواباتون دیدم که فرمودین زایمان طبیعی بعد ازسزارین داشتین،موفقیت امیز بودن خانم دکتر؟چون خودمم خیلی راغب به این کار هستم ،اگه بشه میخوام بیام تحت نظرشما .
- خونریزی بعدازسقط
سلام خانم دکترببخشیدمن قبلاسوال کردم که دوماه پیش ۱۷هفنه سقط کردم۳هفته خونریزی داشتم یک هفته پاک شدم بعدش دوباره۲هفته خونریزی و۱۰روزپاک بودم دوباره یک هفته خونریزی والان خونریزی ندارم سونوشدم بقایا نمونده قرص ال دی دادن الان بایدشروع به مصرف کنم یا ازروز چندم پریود؟ ممنون که جواب میدین
- جای گذین قرض مارولین با دزوسپتیو
سلام خانم دکتر من ۵ساله مارولین میخوردم الان قرصدزوسپتیو بخورم خوبه مشکل نداره
- …
سلام خسته نباشید،من دختر۳۱ ساله و مجردم،از همون سن بلوغ پریودی نامنظم داشتم،سونو دادم فهمیدم مادرزادی تنبلی تخمدان دارم،کم وبیش پریودی م بهم میریخت ولی از اسفند ۹۹ لک بینی مداوم دارم،راستش هم قرص هورمونی خوردم هم روشهای گیاهی رو امتحان کردم مثل خوردندبومادران و رازیانه و قرص گیاهی برای پریودشدن،نتیجه نگرفتم رفتممتخصص زنان،توسونوگرافی منوشته فولیکول های ریز و متعدد که ایشون گفتن تنبلی تخمدان و برای قرص دروسبلا رو تحویز کردن وقتی پریود شدم قرص خوردم اماهمچنان لکبینی دارم
- قرص مدروکسی پروژسترون
سلام خسته نباشید. خانم دکتر قرص مدروکسی پروژسترون باعث جوش وآکنه وموی زائددرزیرچانه میشه ؟
- تاخیر پریودی
۱۴ سالمه ترشح چند روزی هست که کم شده بود و کمی چسبنده و سفت بود ۲۹ روز از پریود قبلی ام میگذره ( پریود قبلم ۱۱ روز طول کشید) ایندفعه من فکر کردم میخوام پریود بشم ولی امروز ترشح سفید با خون اومد توش خون قرمز بود و بعدش ترشح خالی اومد الان من پریود شدم؟ قرص آهن هم میخورم کم خونی دارم این ترشح خونی برای چی بوده خطرناکه؟
- سلام مدروکسی پروژسترون بدونم به من گفتن از روز ۱۶ فایدگی به مدت ۱۰شب شبی ۱عدد مصرف کنم اما نمیدونم از کیه مصرف کنم ۲۰مرداد ماه عادت پریود بود حالا از کیه مصرف کنم دارو راه ممنون
- بارداری
سلام خانم دکتر از پریدم سه ماه گزشته بود بی بی چک زدم منفی بود امپول پرژسترون زدم بعد بی بی چک زدم مثبت بود الان چیکار کنم این انپول اصلا امکان نداره باعث سقط بچه بشه اخ بی بی چک ۵۰ ۵۰ نشون داد ؟


