Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- شیردهی
با سلام خدمت خانم دکتربنده کودک 6 ماهه دارم که از شیر مادر تغذیه میکنه. میخواستم تو این زمان دندان هایم رو ارتودنسی کنم. به نظر شما زمان مناسبی هستش یا نه؟ تاثیر مخربی بر روند شیردهی و بر کودک یا خودم دارد یا نه؟ لطفا راهنماییم کنید
- ضربه به زیر شکم
سلام خسته نباشید خانم دکتر،بنده بوکسور هستم داشتم با هم رزمیم فایت میدادم ضربه محکمی به زیر شکمم زد الان هم خون مردگی در محل دیده میشه و الان شش روز هست که از پاک شدنم میگذره(پریودی) که الان دوباره پریود شدم مشکلم جدی هست؟🥺
- لکه بینی
سلام خسته نباشید . قبلا بابته مشکلم ازتون راهنمایی خواستم و تمام راهنماییهاتونو انجام دادم . از یک سال و نیم پیش مشکل لکه بینی قبل از پریود دارم که حدود یه هفته قبل از پریود همراه با درد خفیف شکم و کمر شروع میشه که بعضی از ماهها خون کم یا قهوه ای و یا مقدارش زیاده . در زمان نزدیکی درد یا خونریزی ندارم . تاریخ پریودم منظمه . 31 سالمه 5 ساله ازدواج کردم . تا کنون باردار نشدم و یکساله که اقدام به بارداری کرده ام. که بابت لکه بینی به پزشک مراجعه کردم و معابنات مختلف رو انجام دادن . همانطور که شماهم فرموده بودین : معاینه واژینال ، بررسی جهت عفونت ، سونوگرافی واژینال ، انجام آزمایشات هورمونی ، تست پاپ اسمیر که هیچکدام مشکلی وجود نداشت فقط کمی عفونت بود که با دارو حل شد . در نهایت هم نمونه برداری از رحم که ماه پیش انجام شد و نتیجه آن بیه صورت زیر است : sections show fragments of endometrial tissue . endometrial glands have proliferative changes & are surrounded by cellular stroma with focal edenmatous changes . there are no evidences of malignancy in this specimen . نظر شما در مورد این جواب آزمایش چیه ؟ دیگه خسته شدم از این وضع و از اینهمه معاینه و آزماش . لطفا بگید چکار کنم تا این مشکل کلا حل بشه . من از 12 سالگی که پریود شدم هیچوق نه مشکل تغییر زمان پریود داشتم و نه مشکل لکه بینی و غیره . توروخدا راهنمایی کنین تا کلا مشکلم حل شده . ممنونم
- بارداری
سلام خانم دکتر من در هفته ۱۸ بارداری هستم میتونم برای نفخ معدم عرق نعنا یا نعنا خشک بخورم .آخه خیلی نفخ میکنم.
- سلام میخواستم بدونم توجواب آزمایش اسپرم باید چند میلیون اسپرم گذارش شده باشه خوبه مال شوهرم ۲میلیون اسپرم نوشته یا میتونه جوابش اشتباه باشه و آزمایش بعدیش کیه انجام بده خوبه ممنون میشم جواب بدین لطفا و مشکلی برطرف میشه
- خونریزی و لک بینی در ایام غیر پریودی
سلام. ۴۲ ساله ام. چند وقته که در روزهای غیر از پریودی لک بینی و بعضی وقتا هم خونریزی دارم.دکتر برام قرص دروسبلین تجویز کرده....من قبلا از قرص های ضد بارداری استفاده می کردم.حالا سوالم اینه اگه این قرص ها ی دروسبلین رو بخورم دیگه لازم نیست فرص های ضد بارداری رو بخورم؟؟ متشکرم
- داشتن درد در روده
سلام خسته نباشیدمامان من هر وقت پریود میشه در موقع مدفوع از روده هاش درد میگیره شکمش درد میکنه نمی تونه مدفوع کنه چی میتونه دلیلش باشه
- زگیل تناسلی
سلام ی مدتی میشه که یچیزی شبیه جوش زیرپوستی کنار واژنم در اومده گاهی هم اندازش بزرگ و کوچیک میشه در واقعه وقتی دست میزنم متورم میشه بعدش کوچیک میشه وقتی هم دست میزنم یکم درد داره خارش و سوزش ندارم به نظرتون این زگیل تناسلیه ؟
- تداخل قرص دزوسپتیو با قرص رزوواستاتین
سلام من۶ماهه ک قرص دزوسپتو و استفاده میکنم بدا پولیک ک دکتر تجویز کرده بخور هرماه روز ۵قاعدگی قرص دزوسپتو خوردم بعدازاتمام بسته پریود شدم و ۷روز بعد پاک شدم مجدد بعداز پاک شدنم ۵روز بعد مجدد پریود شدم باید چیکارکنم الان امروز هم ۴روزه پریودم لطفا راهنمایی کنید ممنونم
- بارداری
سلام خانم دکتر من دیروز پیام دادم گفتم بچم تکان نمی خورد اشیای سنگین بلند کردم خودارو شکر دیشب تکان خورد شایدم تکان میخورده اخه همش صدای روده هام میومد انگار صدای اب هست امروز صبح خودشو سمت راستم جمع کرده بود یعنی دیگه مشکلی نداره ،،،، یکمم هشتهام کمه همش حالت تهوع دارم مولتی ویتامین و ویتامین دی و اهن میخورم ،درد ندارم هفته بیست بارداری هستم
- مصرف قرص استرادیول و پروژسترون
سلام دکتر ۶ هفته از بارداریم میگذره ای وی اف داشتم دکتر واسم قرص استرادیول ۲ میلی نوشته ولی ۱ میلی گیرم اومده میتونم از همین ۱ میلی استفاده کنم
- زنان وزایمان
سلام از روز دوم قاعدگی ۳ استرادیول ۱میلی استفاده کردم ولی دکتر توجه نکرده الان گفته یک قرص دومیلی که ۴عددبشه استفاده کن در صورتی که دکتر فکرکرده قبلا دو میلی استفاده کردم دوروزه انتقال دادم لطفا راهنمایی کنید
- هچینگ جنین
با سلام خانم دکتر عزیزم جنین هام چهارروزه فریز شدند بعد از فریز بلاست شدند انتقال انجام میشه. با توجه به دوبار انتقال جنین به دو ساروگیت مختلف آیا هچینگ جنین میتونه کمکی برای مثبت شدن جنین هام بکنه یا نه هچینگ قبل از فریز جنین باید انجام منیشد.
- جوش صورت
سلام خسته نباشید ازتون پرسیدم که منوبرای جوش های زیر گردنم ۳سال اسپیرولاکتون استفاده کردم ممکنه ک در بیارم دوباره جوش گفتید بله ؟ ازتون یه خاهش دارم یعتی هیچ دارویی برای جوش های هورمونی وجود نداره ک جوش رو خوب کنه بدون اینه جوش صورت بگرده؟باید همیشع تا اخر عمر قرص بخورم ؟من ۱۹ سالمه کیست ندارم آندروژن بالا دارم خوردن این قرص تا اخر عمر نازایی نمیاره ؟ مشگلی برام اینجا نمیکنه ؟
- زنان
سلام خسته نباشید من 18سالمه ومتاهل هستم، سوالی داشتم درمور بکارت من پردم دوتکه هست و توی اولین رابطم خونریزی نداشتم یعنی میدیدم که پارگی انجام نشده وبعداز مدتی یه قسمت ازاین تکه جداشد وهنوز هم یه تکه ایش باقی مونده وقتی جداشدبااینکه هفته قبلش پریود بودم بازهم خونریزی داشتم میخاستم ببینم این خونریزی برا پرده بوده یا مجددا پریود شدم چون 5روز طول کشید واینکه الان یه تکه گوشت ب من آویزونه ایا این پرده کاملا زده نشده واگر بله براهمیشه این تکه باقی میمونه؟
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیز من۸ماه پیش زایمان کردم سزارین ماه مهر یادم نیس ک پریود اوایلش شدم یا نه اصلن یادم رفت کی پریود شدم اخرای ماه مهر یادم افتاد ک پریود این ماه شدم یا نه حتی شهریور ماهم یادم نیس چندم شدم حالا استرس دارم ک نکنه باردارم چیکار کنم هیچ علائمی از پریودی ندارم
- تاریخ غربالگری مرحله دوم
با سلام و وقت بخیر خدمت خانم دکتر عزیز، ببخشید خانم دکتر، من ۱ مرداد رفتم آزمایش غربالگری مرحله دوم و قبل اون دکترم سونو کرد ولی دقیق نگفت چند هفته هستم و گفت بین هفته ۱۶ و ۱۷ هستم، بعد که من رفتم آزمایشگاه اونجا هم تو پذیرش گفتن سن بارداری رو برای غربالگری مرحله دوم طبق سونوگرافی ۱۲ هفته حساب میکنیم، درصورتی که ۲۴ تیر که آمینیوسنتز شدم دکترم گفت میشه نمونه برداشت بازم دقیق نمیدونم چند هفته بودم چون معمولا از ۱۵ هفته نمونه برمیدارن، معمولا سن بارداریم یکی دوروز اینور اونور میشه ،میخواستم بدونم اینکه سن بارداری تو مرحله دوم غربالگری طبق سونوی ۱۲ هفته و تقریبی نوشته بشه ، تاثیری در جواب آزمایش دارد؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
- اولین پریودی بعد ۳ دوز کامل آمپول واریوپپتیل
سلام،دکتر به من بعد ۵۰ روز گذشت از کورتاژ بخاطر میوم، ۳ تا آمپول واریوپپتیل دادن که بعد از زدن آخرین دوز( ۲ ماه پیش) ، برای اولین بار این ماه پریودی طبیعی برگشت ولی ۱۵ روز هستش که این قاعده گی قطع نمی شود و ادامه دارد،لطفا اگه ممکنه راهنمایی بفرمایید
- سلام . پلیپ رحم دارم و درزمان پریود خونریزی دارم .برای درمان چه بخورم
- قرص دروسبلا
سلام من آ یو دی دارم همیشه قبل از هفت روز پریودی هفت روز لکه بینی دارم یعنی ۱۴ روز تا ۱۷ روز طول میکشه دکتر برام دروسبلا برای ۳ ماه تجویز کردن روش استفاده ش چحوری بین سه بسته قرص هیچ وقفه ای نباید باشه آخه بسته اش ۲۸ تایی هستش


