سلام،در صورتی که پریود مرتب بدون پرمویی و چاقی دارید، لازم به اقدام خاصی نیست. درغیراینصورت نیاز به اقدامات تشخیصی درمانی دارید.
توضیحات بیشتری در رابطه با اکوژن را میتوانید در این نوشته ببینید:
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عفونت ادرارى
باسلام خدمت دکترعزيز: بنده 3ساله که ازعفونت ادرار رنج ميبرم و الان چندروزى ميشه که دردوسوزش شديددرناحيه واژن رااحساس ميکنم جورى که ديگر تحملش برايم دردناک شده. قبلا ازپماد کلوتريمازول وتريپل سولفابراى تسکين درداستفاده ميکردم ولى درحال حاضربخاطرشرايطى که دارم درترکيه به سرميبرم. مى خواستم خدمتتون عرض کنم که آيا ميتونم کوتريموکسازول 400 راازداروخانه تهيه وآنرا براى درمان عفونتم استفاده کنم؟ اين دردوسوزش خواب راهم ازم گرفته لطفاراهنماييم کنيد
- لاغری
سلام خانم دکتر خسته نباشید با رژیم غذایی که علاوه بر کاهش وزن با ورزش کم باعث میشود سینه ها هم آب شوند؟
- سقط
سلام من ده روز پیش سقط داشتم سه روز پیش رفتم سونو گف در کاویتینه اکوژن ده میلی لیتر دیده شده ایا عوارض خاصی داره
- سلام من یک کورپوس لوتئوم هموراژیک در تخمدان سمت چپ دارم آیا طبیعی هست ؟
آیا این ضایعه طبیعی است
- چند روز بعد از قرص اورژانسی خونریزی داشته باشم باید
- آی وی اف
سلام من از روز دوم پریودی ۲۴ درجه سینال اف وhmgتزریق میکردم روز ۷ پریودی به جای۲۴ درجه سینال اف ۱۲ درجه وارد کردم وتا روز بعد متوجه نشدم
- اکوی میو. متر کورس خشن با اندومتر 7
سلام خانم دکتر اکوی میومتر کورس خسن دارم با اندومتر به ضخامت 7 یعنی چی ایا خطرناکه
- آمپول واریوپپتیل ۳.۷۵
با سلام 4 دوره آمپول واریوپپتیل زدم، تقریبا دو هفته بعد از تزریق دوز چهارم، لکه بینی دارم ایا طبیعی هست؟ دوز بعدی را باید 18 آبان تزریق کنم، ایا تزریق بشود؟
- پرده بکارت
سلام ببخشید در دوران پریودی روز پنجم، اگر ارضا بشیم بطوری که چیزی داخل واژن وارد نشه و ففط با فشار ران به هم بشه، آسیبی به پرده وارد میکنه؟
- چرا به محض خوردن پروژسترون ب خونریزی شدید افتادم؟
سلام من قاعدگی های نامنظم و طولانی مدت داشتم به پزشک مراجعه کردم و با توجه ب سونوگرافی هیچ مشکلی در رحمم نبود دکتر برام پروژسترون نوشت ک مصرف کنم که دفعه ی بعدی ک پریود شدم آزمایش هورمون بدم اما با خوردن اولین دونه از پروژسترون خونریزی شدید گرفتم آیا طبیعیه؟تا کی ادامه داره؟اگر قطع نشد چی؟
- کلیتوریس
با سلام خانم دکتر عزیز
خانم دکتر دختری مجرد و 24 ساله ام در دوران دیرستان با تحریک کلیتوریس خودارضایی میکردم و به این علت دچار بیرون زدگی کلیتوریس شده ام الان ترک کرده ام دو تا سوال دارم
1-اگه کلیتوریس بیرون بمونه به دلیل برخورد با لباس زیر و اب اسیب میبینه؟؟
2-خانم دکتر ایا خودارضایی با تحریک کلیتوریس باعث کاهش مدت ارگاسم میشه؟؟
3- اگه خودارضایی ترک شه به مرور زمان باز هم مدت زمان ارگاسم زیاد میشه؟؟یا دیگه مثل قبل نمیشه؟؟
لطفا راهنمایی کنید نگرانم - پریودی
سلام خسته نباشید از چند نفر شنیدم که دوران پریودی خودمونو نشوریم بهتره آیا بشوریم یا نه ؟؟ فقط زمانی که مدفوع کردیم بشوریم موقع ادرار نشوریم با ادرار خودمونو بشوریم آیا مشکلی پیش میاد ؟؟ بهتره یا نه؟؟
- سونو
باسلام در سونو واژینال نوشته که اندومتر ضخیم لوبوله نامنظم دارای توده های اکوژن درونی با نمای پولیپویید ضخامت اندومتر رحم هم ۱۹mm این مشکل نیاز به بررسی داره یا مشکلی نیست؟
- جلو افتادن پریود
من همیشه پریودیم ۲۱ برج میشدم الان ۱۷ برج شدم یعنی ۵ روز جلو افتاده آیا مشکلی هست
- مصرف قرص اورژانسی
سلام من از قرص اورژانسی تنسی استفاده کردم و بعد از یک هفته از مصرف قرص خونریزی دارم ، و الان یک هفتس که خونریزی دارم میخواستم بدونم لازمه مراجعه کنم به دکتر یا عادیه؟
- قاعدکی ..
من بین سی وپنج روز الی چهل روز پرید میشم خیلی نگرانم البته سنوگرافی رحم انجام دادم گفتن که مشکلی نداری .یک وقت هایی هم بو دو ماه میرود .ایا لازم است که آزمایش هرمونی انجام دهم یعنی امکان داره که این امر طبیعی باشه ؟
- سنو گرافی رحم و تخمدانها
مایع خفیف در کاویتنه اندومتر منظورش چیه؟
- پریود
سلام.. خانم دکتر من شش روز پیش رابطه مشکوک و محافظت نشده داشتم و دو روز بعدش قرص اورژانسی تنسی 1.5 میلی گرم خوردم.. و طبق تاریخ پریود طبیعی خودم باید امروز پریود میشدم ولی نشدم.. میخاستم بدونم این که پریود نشدم میتونه بخاطر قرص اورژانسی باشه؟
- تخمدان پلی کیستیک
من قبلا تخمدان پلی کیستیک داشتم و قرص ضد بارداری سالهای زیادی مصرف میکردم و جوش های صورتم هم خوب شده بود اما یکی دوسال آخربا وجود مصرف قرص جوش هام از بین نمیرفت و با وجود مصرف قرص ضد بارداری و همچنین اسپرینولاکتون باز هم جوش میزدم ولی خوب پریودم منظم شده بود که ۶ ماه قبل قرصم رو قطع کردم و پریودم منظم شده و دیگه نیازی به مصرف قرص ندارم و هیچ کیستی توی سونوم مشاهده نمیشه ولی همچنان جوش میزنم الان علت جوش های من چیه؟
- بارداری ناخواسته
سلام دو روز از پریودم گذشته میترسم حامله باشم آیا قرص خاصی هست که جلوگیری کنه از بارداری یا با قرص اورژانسی میتونم پریود بشم


