Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- زنان زایمان
من ۲۰ هر ماه پریود میشم و امروز که ۲ اردیبهشته رابطه داشتم میترسم باردار شده باشم ، همون لحظه قرص اورژانسی لونژیل مصرف کردم ، آیا جواب میده یا بی فایدس؟
- ازمایش هورمونی
باسلام من ۲۸ سالمه همیشه پریودم منظمه ازمایش ذخیره تخمدانم همه فاکتورها نرمال بود بع جز fsh=12 ذخیره من ۲/۵ سونو هم نرمال بود فقط روز ۱۳ سیکل بزرگترین فولیکول موجود ۱۴ بود علایم رو روز ۱۵ داشتم چند ماهه حجم خونریزی من کمتر شده ولی همچنان ۷ روز طول میکشه فقط سبک تر شده من میتونم طبیعی باردار شم؟نشانه یائسگی زودرس نیست؟برای اقدام کردن باید عجله کنم؟
- کم تحرکی جنین
سلام وقت بخیر من ۳۴ سالمه ۳تا بچه دارم بزرگه ۱۸ سالشه کوچک هم ۱۲سالشه من باردارشده بودم بچه م افتاد بعد دوباره بعد۲ماه باردار شدم همه چی خوب بود دیروز برای کنترل رفتم دکتر گفت باید آمپول روگام بزنی گروه خونی م o منفی مال شوهرaمثبت بعد از دیروز حس می کنم بچه م حرکاتش خیلی کم شده مشکلی هست برم دکتر؟؟؟
- بارداری
سلام من با نامزدم رابطه داشتم و الان یک ماه خوردی از رابطه باش گذشته و تی ای ماه من حالت تهوع و دل درد داشتم و الان چند روزی هم هست ک سینه درد دارم یا زیر شکمم نبض میزنه امکان بارداری هست
- بارداری
سلام خانوم دکتر عزیز من هفته 16 بارداری هستم و با IVF باردار شدم . داروهای مصرفیم هم پرگنکر روزی یکی ، دوفاستون صبح و شب و شیاف سیکلوژست شبی یکی، هست . تقریبا یک هفته ست که بدنم خارش میکنه .سینه شکم ران و ساعدم و مخصوصا پشتم . مشکلم بخاطر مصرف داروهاست ؟ درمانش چیه ؟
- بارداری
با سلام بنده 2 بار سقط مکرر داشتم ایا برای بارداری سوم نیاز به استراحت یا رژیم خاصی دارم
- قرص سیبل
سلام وقتتون بخیر 19تا قرص زرد رنگ سیبل خوردم دیگه نخوردم بعدش رابطه داشتم اسپرم ریخت شد ایا باردار میشم
- زنان وزایمان
سلام من قرص پردنیزون5 وهیدروکسی کلروکین میخورم برای رماتیسم در بارداری هم میتوانم بخورم آیا خطری برای جنینم ندارد؟
- احتمال بارداری بدون دخول
سلام من یه رابطه بدون دخول داشته اکم و باکره هستم و در حال حاضر خیلی استرس دارم که مایع پیشاب امکان بارداری داشته باشد یا خیر تورو خدا یه چیزی بگید توی هر کجای سایت رو میخونم میگن احتمال دارد.
- بیماریهای زنان
سلام.خسته نباشیدمن یک سونودادم که یک فیبروم اینترامورال ۱۱×۱۴میلیمتردرمیومترقدامی رحم مشهوداست اندومتربه صورت هتروژن به دیامتر۱۴میلیمترحاوی نواحی کوچک اکوفری رویت شدهردوتخمدان اکووابعادنرمال مایع آزاددرلگن مشاهده نگردیدبردم دکترگفت روبه سرطانی فوری بایدعمل بشیدقصدبارداری هم دارم دوماه قبل پاپسمیردادم چیزی مشخص نبودممکنه طی دوماه این فیبروم تشکیل شده باشه خیلی اعصابم ریخته به هم ببخشیدطول کشیدلطفاًراهنمای کنید
- توده درقلب جنین
سلام ببخشید من درهفته ۱۸ی سونودادم ک میگن ی توده درقلب جنینه.البته سونو Ntنرمال بوده و۱،۴بوده ولی خیلی نگرانم بقیه چیزاش سالم.اولین فرزندمه
- شیاف پروژسترون
باسلام،من هفته ۱۴ بارداری هستم و گاهی اوقات کمی دل دردمیگیرم لبه ی جفتم هم طبق سونو پایین هست،دکتر ۳۰ تا شیاف پروژسترون تجویز کردن،قبلا هم ۱۰تا استفاده کردم،به نظر شما لازمه؟فقط کمی دل درد دارم و اینکه میگن باعث اختلال جنسیتی جنین میشه،میشه راهنماییم کنید.
- گلو درد
سلام من ۲۱ هفته باردار هستم و دو روزه گلو درد دارم چه دارویی میتونم مصرف کنم؟
- بارداری
سلام دکتر تیر کشیدن واژن در هفته ۳۳ چیه . دراز کشیدم اصلا درد نمیکنه ولی وقتی راه میرم یا پهلو ب پهلو میشم میمیرم دیگ
- قرص لایسترنول
سلام.ببخشیدقرص لایسترنول رو وقتی یک بسته ۲۸تایی تموم شدبایدصبرکنیم تاپریودبشیم بعدش دوباره مصرف کنیم؟یا اینکه بلافاصله بعدازتموم شدن بسته اول بسته بعدی رو شروع کنیم؟
- من ۲۳ساله هستم باردارم
سلام من تازه رفتم تو ۶هفته و۱روز دکتر برام برا ۱دی سونو نوشتهـ باحساب کردن خودم فهمیدم ۶هفته۱روز هستمـ چون تاریخ اخرین پریودیم۱۶برچ۸بود
- زنان
سلام خانم دکتر. ببخشید ۴ ماهه ازدواج کردم و اوایل موقع نزدیکی خون از بدنم میومد. رفتم دکتر گفت سپتوم انگار داری. بعد مجدد با همسرم رابطه داشتم اما خون نیومد .بنظر شما احتمال سپتوم هست؟ اگر هست چرا دیگر خون نیومد
- اقدام
سلام وقتتون بخیر من ۴ ماهه اقدام به بارداری هستم که دوماه اول نااگاهانه در روزهای غیر تخمکگذاری بوده دوماه هم در روزهای باروری و احتمال تخمکگذاری سونو واژینال شدم در مرداد ماه گفتم یه تخمدان مستعد تنبلیه ۲۹ سالمه سیکلهای من ۲۸ تا ۳۴ روز متغیره و طول دورم ۴ روزس که تقریبا دوروز خونریزی متوسط رو به کم دارم دو روز دیگ لکه حالته حالا ازمایش پرولاکتین دادم که نرمال زدن تا ۲۶ ولی مال من ۲۸ تاس و همچنین Amhنرمال ازمایشگاه زده ۹نیم ولی مال من ۱۱ نیم میخواستم ببینم با وجود این اعداد ایا من تنبلی شدید داشتم که اقدامم مثبت نشد
- دردناک و بزرگ شدن سینه
سلام خانم دکتر، ۳ هفتست که سینه هام دردناک و بزرگتر شدن ، درد های پریودی هم گهگاهی دارم ؛بی بی چک زدم منفی شد ؛ دلیلش چی میتونه باشه؟ آزمایش خون ندادم هنوز ،احتمال داره باردار باشم؟
- تغذیه
هفته نوزده بارداریم ندونسته توبارداری جگرخوردم ایاضرری برای بچه داردوباعث نقص درجنین میشه


