Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تداخل دارویی ال دی و نورم اسکین
سلام من ۳ماه هست که قرص نورم اسکین ۲۰ مصرف میکنم و امشب ک شب تخمک گذاریم هم بود رابطه داشتیم و همسرم میگن که شاید یک درصد مایع منی داخل ریخته باشه من هم سریعا ۴قرص ال دی به صورت اورژانسی مصرف کردم ایا مصرف همزمان نورم اسکین و ال دی تاثیر قرص ال دی رو از بین میبره؟
- نازایی
سلام دکتر جان روز خوش قبل از هرچیز بابت وقتی ک میزارین و پاسخگو هستین سپاس گذارم دکتر جان من متاسفانه به دلیل هیدروسالپنکس شدید دو طرفه ناباروری ثانویه دارم و باید ای وی اف کنم دکتر که اول بهم پیشنهاد ای وی اف دادن گفتن کل کارهای ای وی اف رو انجام میدیم و قبل ازانتقال اول لوله های خراب رو برمی داریم بعد انتقال ولی بدلیل هزینه های سنگین مرکز خصوصی رفتم مرکز دولتی متخصص اونجا گفتن اول باید لوله ها برداشته بشن بعد دارو برای تقویت تخمدان پانکچر و در آخر انتقال انجام میدیم حالا سوال من اینه که اینکه لوله ها قبل از پانکچر برداشته بشن مشکلی پیش نمیاد یا باید اول کارهای تخمک کشی انجام بشه بعد برداشتن لوله ها.....
- پزشکی ونازایی
سلام خانم دکتر ببخشید من عکس رنگی گرفتم توش نوشته نمای فیکس همراه با جابجایی لوله چپ به upward مطرح کننده peritubal adhesion چپ رویت میگردد یعنی چی مشکلم چیه باید لاپاراسکوپی کنم میخواستم آی یو آی انجام بدم که اینجوری شد
- گرگرفتگی وتعریق زیاد
سلام خسته نباشین من از وقتی به بچم دارم شیرمیدم احساس گرمای شدید وبیش از حد عرق میکنم کلافه شدم آنقدر که دیگه دوس ندارم به بچم شیربدم توروخدا بگین چیکارکنم
- بزرگ شدن سینه
سلام وقتتون بخیر من ۲۰ ساله هستم ولی رشد سینه نداشتم میخواستم بدونم راهی وجود داره برای رشد سینه
- بعد خوردن ابوراست سه ماهه حامله شدم ول سقط شد ایا من دوباره ابوراست بخورم
- زنان زایمان
سلام همسرم هروقت رابطه داشتیم یکم بعد ازش خون میومد الان سه ماهه پشت سرهم خونریزی داره و قطع نمیشه نه دکتر معاینه میکنه نه سونو میگیرن چیکار باید بکنم؟
- پریود بعد قرص اورژانسی
سلام خسته نباشید. من سیکلم عموما سی روزس که۲۲خرداد رابطه باکاندوم داشتم دوساعت بعدش قرص اورژانسی تنسی دوتا باهم مصرف کردم ۱۱روز بعد دپم تیر خونریزی سبک با لخته داشتم بمدت ۴روز. درکل پنجم شیشم تیر وقتم بود. بعد اون خونریزی ازمایش دادم.بتام شد۱.۲> بیبیچک زدم منفی شد ولی زیردلم سمت چپ یدفه سمتراست یدفه سفته تکرر ادرارم کفتین کشت ادرار بدم میتونم بپرسم کشت ادرار براچیه؟ برابارداریه؟ بعد یسپال دیگه معذرت میگن لقاح خیلی دیر یعنی چندروز الان من از رابطم 27روگذشت لقاح میتونه بوجودبیاد؟
- قرص جلوگیری
سلام من پنج روز دیگه میخام برم اعتکاف و نزدیک زمان پریودی من است اگر مریود بشوم دیگه نمیتونم برم میشه از قرص مدروکسی پروژسترون ۵ استفاده کنم برای جلوگیری لطفا زود جواب دهید
- خود ارضایی
سلام خانوم دکتر ببخشید من ۲۰ سالمه و برای یک ماه پیش برای اولینبار خود ارضایی کردم و حس خوبی داشتم چندین بار تکرار کردم ولی الان پشیمونم و فقط به صورت مالش کلیتوریس و بیرون واژن و مالش سطحی اشیا بوده و الان خیییلی استرس دارم به بکارتم آسیب زدم یا نه اصلا خونریزی نداشتم و درد هم نداشتم و یه بار خودمو ماکوندو به یه جسم صاف به صورت سطحی ک امکان اینکه برم دکتر رو ندارم تو رو خدا لطفا بگید بکارتم ممکنه آسیب دیده باشه ؟
- اندومتریوز
سلام وقتتون بخیر مشکل اندومتریوز دارم و از نفخ شکم خیلی اذیت میشم،راهکاری هست که انجام بدم؟
- خونریزی در بارداری
سلام خسته نباشید من باردار هستم وخونریزی داشتم اما چیزی از من سقط بشه اتفاق نیفتاده دکتر رفتم گفت بارداری اما خودش سقط میشه وبتام هم از 319به 62 رسیده ولی خون ریزی دیگه ندارم اگر صبر کنم بالا میره لطفا کمکم کنید ممنون
- اسپرموگرام
سلام ازمایش اسپرموگرام شوهرم،total sprem26/2 نرمال ازمایشگاه۴۰=<،،،،،sement volum0/7 نرمال ازمایشگاه۱/5=<،،،،progressive16/2 نرمال ازمایشگاه۴۰=<،،،،،Nonprogressive3/8،،،،، Imotile79/9 ،،،،motile20% نرمال ازمایشگاه۵۰=<٪،،،،،،vitality20/1 نرمال ازمایشگاه۵۸=<،،،مورفولوژی و بقیه موارد نرمال،خودمم سالم،ایا با این وضع میشه باردار شد،راه حل ودرمان چیه؟؟؟
- تنبلی تخمدان
عین خوردن قرص سیبل لکه های زیاد قهوه ای یا مشکی رنگ دارم،مدام باید از نوار بهداشتی استفاده کنم.این لکه ها طبیعی هستن
- طریقه مصرف قرص دوفاستون
سلام من ۲۴ سالمه و مشکل نا منظمی پریود دارم و دکتر بهم قرص دوفاستون دادن ولی طریقه مصرف را ننوشتن میشه راهنمایی کنین ؟
- مشکلات زنان
بعد از تزریق واکسن استرازانکا ۳ماه خونریزی شدید داشتم ما بین این ۳ماه هم دچار خونریزی شدید بودم یعنی ۳ماه ۶بار پریود شدم بعد از ۳ماه ۲ ماه پریود نمیشم لطفاً راهنمایی کنید
- قرص دروسبلین
با خوردن قرص دروسبلین چندین ماه و یکبار در این مدت ریختن مایع منی داخل واژن آیا تاثیر دارد و بارداری صورت میگیرد؟
- داکسی سیکلین
سلام. به خاطر زخم و قارچی بودن ،دکتر بهم قرص مترونیدازول هر ۸ ساعت و قرص فلوکونازول ۵۰ هر ۱۲ ساعت و داکسی سیکلین ۱۰۰ هر ۱۲ ساعت داده. قرص واژینال کلوتریمازول ۱۰۰و الان به خاطر ماه رمضان و روزه داری ،میتونم بجای داکسی سیکلین از واژینال پویدون آیداین و تریپل سولفا استفاده کنم و قرصهای دیگرخوراکی رو بین سحر و افطار مصرف کنم؟ لطفا بهم جواب بدید.
- عقب افتادن پریود
دخترم متولد ۸۹ هست. پارسال همین موقع ها اولین سیکل قاعدگیش شروع شد هر ماه خیلی منظم نبود ولی پریود میشد اما الان سه ماهه پریود نمیشه با دکتر خودم مشورت کردم گفت بهش ده شب ، شبی دو عدد قرص دوفامد ۱۰ بده سوالم اینجاست؟ آیا موردی نداره؟ دارو رو بهش بدم؟!
- کیست
سلام،کیست اکوفری mm۲۸ یک ماه دارو مصرف کردم، اما پریودیم نا منظمه و لخته های خونی زیادی میبینم مشکل خاصی است؟


