Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- آیا استفاده همزمان اسپیرونولاکتون و سیپروترون کامپناد و متفورمین مشکلی دارد؟
آیا استفاده همزمان اسپیرونولاکتون و سیپروترون کامپناد و متفورمین مشکلی دارد؟
- با قرص اوژانسی میشه بچه سخت کرد
سلام من باردارم ۴ هفتس و در عین بارداری ۲ عدد قرص اوژانسی خوردم آیا باعث سقط جنین میشه ؟
- سندروم راکی تانسی
سلام خدمت خانم دکتر من یه بیمار دارم که از اول نوجوانی تا کنون پریود نشده و سالها پیش به دکتر زنان زایمان مراجعه کرد گفت رحم رشد نکرده اندازه دختر هفت هشت ساله هست و لوله واژن ندارن و نمیتواند ازدواج کند بعد از چند سال دوباره به دکتر مراجعه کردیم و دکتر جدید معاینه کردند و آزمایش ژنتیک و ام آر آی و سونو گرافی را بررسی کرد و با توجه به همه ی اینها کوچک بودن رحم را تایید کردند و اما گفتند تخمدان سالم و فقط لوله واژن ندارن یا کوتاه و بیمار را به یک دکتر دیگر در شیراز برای جراحی ارجاع دادند و اون دکتر گفتند باید کمیسیون بگیریم من و پزشک های دیگه مثلا پزشک کلیه و مجاری ادرار و... و به دلیل اینکه نوبت گیری سخت بود به یه دکتر دیگه که این کار را انجام میداد مراجعه کرد و معاینه و حتی دستور مراجعه به دکتر قلب و انجام نوارقلب و اکو قلب هم داد و انجام شد و نوبت عمل داد روز عمل دکتر منصرف شد و گفت نیازی به عمل نیست و یه وسیله که فکر کنم آلت مصنوعی بود از بیمار خواست قبل ازدواج کم کم راه رو باز کند و اگر دچار خونریزی یا عفونت شد به همین دکتر مراجعه کند یعنی گفتند زیر نظر خودم این کار را انجام بده و البته قبلش مسأله را به همسرت بگو تا انتظار پرده بکارت نداشته باشد ودر جریان باش و روز خواستگاری این مسأله عنوان شد و اینکه زیر نظر دکتر باشد این خانم و پذیرفت اما بعد ازدواج سر از خود رابطه برقرار کرد و این خانم دچار خونریزی شدید شدند و آقای داماد هم ناراضی و میگه وقتی رابطه برقرار میکند دخول کامل انجام نمیشود و یه مانع سفت و سخت جلوش هست آیا این رحم هست یا چیز دیگری و آیا سندروم راکی تانسی محسوب میشود؟وآیا نیاز به گذاشتن لوله واژن دارد؟و اگر جواب بله هست شما این عمل جراحی را انجام میدهید؟و اگر جواب بله نحوه نوبت گیری و هزینه عمل را بفرمایید لطفا
- بارداری
سلام وقت بخیر من یه پسر۵ ساله دارم ۶ماه هست که راه جلوگیری ندارم وقصد بارداری دارم ولی باردار نمیشم خودم سونو انجام دادام میوم۴میل دارم چه توصیه ای دارید
- بارداری
سلام خانم دکتر اگه بی بی چک مثبت شد چند روز بعد باید بیام مطب برای ویزیت؟ اول باید برم آزمایش بارداری بعد بیام مطب برای ویزیت؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
- پریود دوم بعد از قرص اورژانسی
سلام وقتتون بخیر بیش از ۱ ماه پیش رابطه ی بدون دخول داشتم که حتی سطحی هم بود و قسمت های تناسلی باهم برخورد نداشت و مایع منی به هیچ عنوان نزدیک واژن یا کشاله ی ران تخلیه نشد و فقط شک داشتم که شاید دستشون به مقدار کم آغشته به مایع منی بوده باشه و وارد واژن من شده باشه حدود ۴ ساعت بعد رابطه قرص اورژانسی لونژیل ۱.۵ مصرف کردم و ۹ روز بعد (۵ روز زودتر از موعدم)پریود شدم به مدت ۷ روز که همراه با دفع لخته بود و بعد از پریود هم چندین بار از بیبی چک استفاده کردم و منفی شدن همشون من به هیچ عنوان دیگه توی این مدت رابطه نداشتم من سیکل پریودم ۲۵ روزه دارم و الان پریود سیکل جدیدم ۴ روزه به تاخیر افتاده و خیلی نگرانم بیبی چک هم امتحان کردم در این روزهای تاخیرم که منفی شد آیا این تاخیر طبیعیه ؟! نیاز به آزمایش بارداری هست یا صبر کنم که پریود شم ؟!
- بارداری
سلام خانم دکتر .باردار هستم گاهی اوقات از سینه هام آب میاد .طبیعیه ؟
- زنان وزایمان
سلام .من چند بار با یه آقایی وارد رابطه شدم واین دوبار آخری هم اب ریخته شد ولی من سریع بلند شدم وپریود هم نمیدونم دقیق دقیق کی بود باید چکار ؟ممنون میشم جواب منو بدید
- عفونت ادراری مادر شیرده
سلام عفونت ادراری گرفتم به بچه شیر میدم و مبتلا به فاویسمم چه دارویی میتونم مصرف کنم؟
- تیرگی واژن،رابطه جنسی
سلام وقت بخیر میخواستم بپرسم برای تیرگی واژن و ران چه پماد یا محلولی رو پیشنهاد میکنین ۲۳ سالمه و دختر هستم با نامزم اگر بخوام رابطه جنسی در حد مالش آلت تناسلی روی واژن با کاندوم انجام بدیم مشکلی پیش نمیاد ؟
- درمان فوکوس کلسیفیه
با سلام و احترام بنده سونوگرافی انجام دادم در سونوگرافی یک فوکوس کلسیفیه در دیواره خلفی فوندوس مشهود است ، مایه به دیامتر 5 میلی در کانال سرویکس مشهود است. میشه راهنمایی بفرمایید
- خونریزی بعدازسقط
با سلام ۸شهریور با مصرف قرص سقط رو انجام دادم همون روز لخته خون همراه با به لخته سفید خارج شد همون روز خونریزی داشتم ولی کم بود روز به روز بیشتر شد تا به امروز که ۱۷شهریور هست هم خونریزی دارم هم لخته خون ازم خارج میشه تا جایی که حتی با توجه به استفاده از نوار خونریزی خیلی شدیده و از لباس زیر و شلوار هم بیرون میریزه بهم گفتن بعداز اتمام خونریزی یه سونو انجام بدم میخواستم ببینم این مدت خونریزی که بصورت لخته وآبکی هست خطرناک نیست وچه زمانی تموم میشه اکثرا شبا این حالت رو دارم ممنون میشم راهنماییم کنید
- واریکوسل نرمال وجهش اسپرم کم
سلام خانم دکتر اقام واریکوسل نداره فقط اسپرمش جهش وحرکت کند داره ایا شما دارو میتوانید مینوسید براش.برای ویزیت بیام..
- کیست تخمدان
سلام من اسفند ماه رفتم سونو کیست اکوفری ۳۰ میلی متری در تخمدان راست رویت شد دیگه اصلا سونو نرفتم ممکنه بدون دارو دفع شده باشه؟ با وجود این کیست میشه باردار شد؟ مانع بارداری نمیشه؟
- موی بدن
سلام خانم دکتر ۱۹ سالمه هستم و موهای زاعد زیادی دارم در ناحیه ی گردن و بناگوش و دور سینه بین سینه قفسه ی سینه و شکم بلند و سیاه و زبر پریودام کاملا منظم هستش و آزمایش تیروئید هم دادم نرمالم اضافه وزنم ندارم این موهارو مادرمم داره ممکنه این موها ارثی باشه و ربطی به مشکلات هورمونی نداشته باشه؟ خیلی نگرانم که هورمونی باشه
- قاعدگی
من در تاریخ پریودی مدروکسی مصرف کردم برای عقب انداختن قاعدگیم آیا امکان داره با مصرفش بازهم پریود بشم چون دیر اقدام به خوردن مدروکسی کردم
- آمپول پروژسترون
سلام من امپول پروژسترون ۴ روز زدم همون شب اول لکه بینی داشتم !
قطع شد این چند روز روی پدم ترشع زرد رنگ دیدم
مشکلم چیه ؟!
باردارم ؟!
۲ باره آمپول رو بخرم تزریق کنم ؟ تنبلی تخمدان ام دارم - مصرف هم زمان پودر اینوفولیک و قرص مدروکسی
- سلام عزیزم من خانم ۴۲ساله هستم وبعد از ۱۱سال زیر شکم وبخیه ها دردوسوزش وخارش دارم پیش متخصص رفتم فرمودند هیچ مشکلی نیست ولی من ۱۱ سال رنج می کشم چه کار کنم عزیزم
سلام عزیزم من خانم ۴۲ساله هستم وبعد از ۱۱سال زیر شکم وبخیه ها درد و سوزش و خارش دارم پیش متخصص رفتم فرمودند هیچ مشکلی نیست ولی من ۱۱سال رنج می کشم چه کار کنم عزیزم
- سلام و احترام ،دو ماه قبل در هشت هفتگی به علت توقف رشد جنین خود بخود سقط شد چند روز کاملا بافت و کیسه و جنین دفع شد بعد ده روز پاک شدن رفتم سونو گفتن جنین دفع شده فقط نیم سانت بقایا مونده که با پریود بعدی دفع میشود بعد ان سر تایم پریود بعدی پریود شدم منتهی در حد لک بینی و کم سر هفت روز هم پاک شدم مجدد سر پریود بعدی که هنوز وقتم نبود پنج روز زودتر پریود در حد لک بینی بازم داشتم و پاک شدم الان سر پانزده روز فاصله از لون موقع مجدد پریود شدم و بعد چند روز یهو شدید شده و روز هشتم رفتم سونوی واژینال که تشخیص دادن بقایا هنوز خارج نشده و متورم شده الان باید چکار کنم سونو گفتن کورتاژ کنم بهتره ولی من دوست ندارم راهی هست که بقایا دفع بشه و خونریزی من کم بشه
سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۱۸ روز پیش سقط جنین ۱۸ هفته داشتم که ۷ روز بیمارستان بستری بودم و میگفتن که شرایطم بابویه بیمارها فرق داره و باید با حوصله جنین دفع بشه در غیر این صورت امکان پارگی رحم و در آوردن رحم هست بخاطر سزارین قبلی و چسبندگی رحم و جفت سر راهی که داشتم ۶ روز قرص زیر زبونی دادن و روز هفتم سرم اینداکشن وصل کردن که هر سری دو سی سی دارو اضافه تر میریختن داخل سرم جدید تا اینکه بچه دفع شد و جفت هم دفع شد همونجا سونوگرافی کردن گفتن بقایا داری و کورتاژ هم کردن بعد از ۱۸ روز از کورتاژ سونوگرافی از رحم و تخمدان رفتم که اینو نوشته ابعاد رحم ۵۰×۴۷×۸۹ میباشد ..اکوی میومتر رحم هتروژن است...ضخامت آندومتر ۲/۵میباشد توده فراگیر رویت نشد...در سرویکس تعدادی کیست نابوت با حداکثر قطر ۷ میلی متر دیده میشود...ابعاد تخمدان راست ۲۱×۴۲و تخمدان چپ ۲۵×۴۰میباشد....هر دو تخمدان بزرگتر از حد طبیعی و حاوی تعدادی فولیکول با حداکثر قطر ۱۰ میلی متر هستند ..در آدنکسها توده فضاگیر دیده نشد مایع آزاد در لگن دیده نمیشود....حالا سوال من این است که بعد ۱۸ روز از کورتاژ اکوی میومتر رحم هتروژن طبیعی است؟چون در سونوگرافی های سال پیش و سالهای پیشتر همیشه اکوی میومتر رحم من هموژن بود و هیچ وقت هتروژن نبود آیا این هتروژن خطری دارد ؟


