سلام،مناسب ترین زمان برای شما،هفته ۳۶ به بعد است.البته با تزریق آمپول رسیده شدن ریه جنین،بتامتازون
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- زنان زایمان
رابطه بدون دخول هست ک مردمایع منی روبریزه داخل واژن احتمال بارداری وجودداردیاخیر
- علت
علت خارش پوست پایینی لبه ها که ما بین دهانه واژن است چیست؟
- بارداری
سلام من ۳ سال هست که سوزن زدم که باردارنشم حالامیخوام بارداربشم به خاطرسوزنی که زدم باردارنمیشم حالاباید چکار کنم
- پولیپ یا هایپرپلازی
سلام،بعد از یک هفته پریود، یک هفته لکه بینی و دوباره پریود شدم(از۲۵دی تا۱۸بهمن)، دختر۴۰ساله مجرد هستم، بعد از سونو تشخیص ۴فیبروم و یه زائده۱۲میلیمتری مشکوک به پولیپ یا هایپرپلازی دادن، دکتر دوفامد۱۰تجویز کردن از اول تا۱۴ هر ماه شمسی، تاریخ آخرین پریود۱۰بهمن بوده و ضخامت آندومتر ۸میلیمتر در روز۱۱قاعدگی. آیا نحوه مصرف دوفامد برای هایپرپلازی رحم اینطوره یا باید از روز۵ تا۲۵ قاعدگی مصرف بشه؟ ممنون میشم نظر شریفتون رو بفرمایید.
- قرص دوفامد
سلام و خسته نباشید. من دو دوره پریود نمیشدم بخاطر کیست تخمدانم. دو دوره قرص دوفامد 10 خوردم برای تنظیم قاعدگیم. دوروز قبل سونوگرافی دادم همه چیز عالی بود و کیست تخمدانم هم برطرف شده بود و پولیپ و فیبروم رحمی هم نداشتم .. اما نمیدونم چرا الان با اینکه قرص دوفامد نمیخورم، روز چهاردهم سیکلم پریود شدم؟ البته ناگفته نماند که دو شبه بخاطر عفونت مختصرم، از پماد واژینال هم استفاده میکنم. خیلی نگرانم که چرا دوهفته زودتر پریود شدم..ماه قبل هم روز یازدهم مصرف قرص دوفامد، یک هفته دچار لکه بینی شده بودم و بعدش پریود شدم..حالا سوالم اینه که الان دلیل دوهفته زودتر پریود شدنم میتونه از عوارض بجا مانده از همون قرص دوفامدی باشه که ماه قبل خوردم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.
- زیادشدن پریود
سلام خانم دکتر دختری مجردو۲۰ ساله هستم میخواستم بپرسم که برای زیاد شدن خون پریودم چی بخورم که ضرری هم نداشته باشه مثلا چه دمنوشهایی برای زیاد شدن پریود درمجرداخوبه ؟ ممنون
- یائسگی
سلام،ایا باوجود یائسگی زود رس میتوان بچه دارشد؟میشه لطف کنین راهنمایی کنن سنم ۳۷ سال هستش بچه ای ندارم ۳سال ازدواج کردم
- مشاوره دارویی
سلام بنده برام امپول دکاپپتیل ۰/۱ تجویز کرده ولی داروخانه واریوپپتیل ۰/۱ بهم داده مشکلی نداره تزریق کنم؟؟ بعد دور ناف بزنم یا بازو بهتره
- تاخیر در پریودی
سلام خانوم دکتر عزیز ۱۲روزه ک پریود نشدم پریود منظم دارم همیشه سیکلم ۳۱روزه ست این ماه ۱۲ روزه پریود نشدم ممکنه ک بارار باشم؟تو اقدامم شنبه ک میشه ۱۴روز ازمایش خون میتونم بدم؟؟؟ روز ۱۰ بی بی چک زدم منفی بود🥺ممنون از راهنماییتون
- سلام خسته نباشید من با قرص ال دی جلوگیری داشتم اما حالا ۳۷ روزه حامله ام من قصد باردا ری نداشتم میخوام من قرص اورژانسی هم خوردم چند روز پیش آیا بچه قلبش تشکیل میشه
- درخواست زایمان سزارین
آیاخانمی برای بارپنجم باردارشودوبخواهدلوله ی رحم روببنددشمابراش انجام میدهیدبااینکه کمترازچهل سال باشد؟
- کیست تخمدان
سلام خسته نباشید من کیست درمویید در هر دو تخمدانم داشتم الان ۳ ماه است ک عمل کردم ی هفته اس ک درد داشتم رفتم سونو گرفتم تخمدان سمت راستم یک کیست حاوی اکوهای اینترنال با ابعاد11*26م.م وجود داره ک میتواند مطرح کننده کیست همورژیک ویادر درجه بعد اندومتریوما باشد و مایع در کلدوساک خلفی با حجم حدود10-9 سیسی مشاهده شده الان میشه راهنمایی کنید ک باید چیکار کنم
- عفونتبتکتریای
من عفونت باکتریای داشتم سه شب پماددالاواگ استفاده کردم بعدپریودشدم تموم شدبازدوباره درمان ادامه دادم پمادتموم شده وولی خارج ازبدنم سوزش خارش دارم واسه چیه اثرات کرم هستش
- مصرف قرص دزوسپتیو
سلام من قبلا قرص دزوسپتیو را خوردم ولی یکم فشارم رفت بالا ۳۷ ساله هستم الان میخام برم زیارت میتونم دوباره این قرص را بخورم یا یه قرص دیگه لطفا راهنمایی کنید
- پریودبعد از زایمان
با عرض سلام خدمت شما خانوم دکتر عزیز یکسال زایمان کردم پریودام منظم نیست میخواستم یه قرص جلوگیری بهم معرفی کنید که عوارض نداشته باشد ممنون از شما
- با سلام. احتمال پولیپ های ریز یا پولیپویید هیپرپلازی در آندومتر
با سلام در تاریخ ۵ مهر ۱۴۰۴ سونوگرافی احتمال پولیپ های ریز و یا پولیپویید هیپرپلازی در آندومتر ولی در داپلر هیپوواسکولار است نشان داد. و در تخمدان چپ اندومتریا ۱۵*۱۹م م دیده شد که در داپلر هیپوواسکولار است. با ۳ دوره خوردن قرص دوفامد در ناریخ ۲۳ آذر ۱۴۰۴ دوباره سونو دادم باز هم همونطور نشون داد فقط تخمدان چپ اندومتریا ۱۱*۱۵ م م دیده شد. باید چکار کنم. قاعدگی منظم هم دارم. و ۴۲ سال دارم
- سیپروترون کامپاند
سلام من در سومین روز مصرف و دو ساعت بعد از خوردن قرص سیپروترون کامپاند دچار اسهال شدم. یعنی تا آخر سیکل دیگه این قرص نمیتونه اثر ضدبارداری داشته باشه؟ چون شنیدم اسهال تاثیرش رو کم می کنه
- نازایی
سلام خانم دکتر من سرکلاژ شکمی کردم و چند ماه بعدش رفتم اقدام الان دوماه ولی باردار نشدم رفتم دکتر زنان بهم میگه احتمال داره دهانه رحمت موقعی ک دوخته شده باشه زیاد تنگ شد و اسپرم نمیتونه وارد بشه باید آی یو آی بکنی یعنی احتمالش هست بخاطر سرکلاژ باشه در ضمن من مرتبه پریود میشم و لخته ازم دفع میشه اگه تنگ شده بود چطور اینجوری لخته ازم دفع میشد الان خیلی ناراحت من دوس دارم طبیعی باردار بشم لطفاً بگید چکار بکنم فقط دوماه ک جلوگیری مو قطع کردم
- زگیل تناسلی
سلام خسته نباشید من 6 جلسه لیزر زگیل تناسلی انجام دادم آخرین جلسه من یکشنبه بودجمعه با همسرم رابطه داشتیم خیلی سوزش داشتم چقد زمان میبره جای سوختگی هاخوب بشه یا اینکه ممکنه هنوز خوب نشده باشم یکم افسردگی گرفتم چون این سوزش انگار هیچ وقت نمیخواد تمام بشه قشنگ احساس زخم داشتم
- سلام من رابطه نداشتم عادت نمی شم چی بخورم


