سلام
من سونو دادم نوشته FCC به صورت بافت گلاندولار افزایش یافته دنس و اکوژن در دو طرف مشهود است و سونو فالواپ توصیه میشود یعنی چی
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سقط جنین سلام من ۳۰ سالم تو شش هفته سقط کردم دکتر بهم مترژن باداکسی سایکلین تجویز کرد ولی هیچ خونریزی نکردم میشه بگین کی دفع میشه الان یه هفته است دارن قرص میخو رم
- ترشحات بارداری
کم شدن ترشحات بارداری طبیعی است؟
- در زایمان سزارین نهایتا چند بار میتوان زایمان کرد؟
در زایمان سزارین نهایتا چند بار میتوان زایمان کرد؟ در واقع نهایتا چه تعداد بچه را میتوان با سزارین به دنیا آورد؟ جوری که به چسبندگی رحم منجر نشود و به جفت آکرتا منجر نشود، با توجه به اینکه فرد به دلیل ژنتیکی قبلا دو بار سقط داشته یکی در ۸ هفته یکی در ۱۸ هفته و چند روز. و الان ۳۷ هفته باردار است و میخواهد اختیاری شکم اول سزارین کند و به خاطر ترس و فوبیا از معاینه لگن و ترس از پاره شدن کیسه آب حین معاینه لگن اطلاعی از تنگی لگن ندارد.سن خود فرد ۲۸ سال است و استرس زیادی دارد.
- سلام من 7روز سقت کردم خونریزی شدید بند نمیاد میشه ال دی استفاده کرد تموم بشه
- قرص سیبل
سلام خسته نباشید.برای درمان خونریزی قرص سیبل بهم دادن. نحوه استفاده رو برام توضیح بدید.ممنون
- ازمایش
سلام خانم دکتر دختری مجرد هستم میخواستم ازتون بپرسم ازمایش پرولاکتین توچه روزی از قاعدگی باشه ممنون
- بارداری
سلام خسته نباشید من همونم دوقلو همسان باردار بودم و یکی رو از دست دادم ... ممنونم که به سوالاتم جواب میدید من در ۲۶ هفتگی در دو روز ۶ عدد بتامتازون و ۲۹ هفتگی نیز ۶ عدد بتامتازون مجموع ۱۲ عدد تزریق کردم 1.الان ۳۲ هفته تمام هستم خواستم بپرسم باز نیاز ب تزریق هست؟ 2.و اینکه من یه هفته بستری بودم بیمازستان و تست های انعقادی در دو روز انجام دادم و یک روز درمیان ان اس تی انجام دادم که همه خوب بود و دکتر گفت اگر بخوام میتونم مرخص شم خواستم نظر شمارو بدونم 3.و اینکه در این ۲ ..۳ هفته باقی مانده چه مراقبت هایی رو باید انجام بدم ؟ 4.رشد این جنین روی نمودار رشد در سونو داپلر در ۳۱ هفته و ۳ روز (۶۵ درصد هست) خواستم بدونم خوبه؟
- علت مداوم خونریزی
۳۷ سال دارم ۴سزارین سونو دادم تصویر یک توده هایپواکو باحاشیه مشخصبه ابعاد تقریبی ۱۱*۱۷م م به صورت اینتراکاویتاری در اندومتر سگمان میانی رحم همراه با وسکولاریته پریفرال در مجاور اسکار سزارین دیده میشود که مطرح کننده یک میوم ساب موکوزال تا پدانکوله به حفره اندومتریال میباشد
- خونریزی بعد از ۱۲ روز از تزریق آمپول دیفرلین
سلام ۵۰ سال سن دارم چند ماهی است پریود ام بی نظم شره و هر ۲ ماه یک بار پریود می شدم در ماه گذشته پریود شدم و قطع نمی شد ولی به صورت لکه بینی و گاهی فعال بود به متخصص زنان مراجعه و سونو واژینال انجام داد و بخاطر ضخامت رحم آمپول دیفرلین تجویز کرد که بعد هز تزریق خونریزی ام قطع شد.الن چند روزی است پریود و خونریزی فعال دارم به نظرتان طبیعی است يا نیاز به سونو مجدد دارم؟؟ ممنونم
- سرطان کیست
سلام وقت بخیر ، ۴۸ سالمه و سه ساله ازدواج کردم و بچه هم ندارم. من تازه با آزمایش خون تست CA125 36/5mm. فهمیدم کیست یونی لوکولار دیواره نازک ، تومور میباشد ، میخوام بدونم با عمل کاملا برداشته میشه یا که باید قرص و شیمی درمانی هم بشم. ممنونم از جوابتون البته من چند تا فیبروم ، که یکی شون بزرگ به ابعاد ۸۰×۹۰ mm هست هم دارم.
- سلام تاریخ پریودیم اینطوریه که یبار ۱۳ پریود میشم یبار ۱۵ بعضی با سه روز فاصله بین این دو تاریخ نیاز به بررسی هست یا مشکلی نیست؟
- کیست
با سلام و خدا قوت ،،، رفتم سونو رحم انجام دادم ، نوشته کیست یونی لوکولار در تخمدان راست با سایز 35 * 35mm مشاهده شد . کیست نوبوتین در سروبکس با سایز 15mm رویت شد میخوام بدونم خطرناکه اگه کنترل نشه ؟؟ و راهکارش چیه ؟؟ با تشکر از شما
- اقدام به بارداری
سلام وقت بخیر خانم دکتر عزیز من پریودم منظم هستش همسرمم آزمایش اسپرم داده هیچ مشکلس نداشته یک ساله اقدام کردیم باردار نشدم باید چیکار کنم 😔
- هایپرپلازی یا پولیپ
سلام برای خانم یائسه در سونوگرافی واژینال تشخیص هایپرلازی فوکال یا پولیپ دادن به علت ضخامت آندونتر روش درمان چیست و از کجا باید مطمئن شد هایپرپلازی اس یا پولیپ ؟ طول ضخامت 12 در 3 است
- کیست تخمدان یونی لوکولار
سلام حجم تخمدان ها افزایش یافته فولیکول های ریز با موقعیت محیطی در هر دو تخمدان رویت میشود کیست یونی لوکولار به ابعاد 28*40 در تخمدان راست مشاهده میشود
- جنین دولیکوسفالیک
درسونوی سی وهفت هفتگی نوشته جنین نمای دولیکوسفالیک دارد. آنومالی سل فری و ان تی و همه سونوهای قبلی همه چیز اکی بوده. آیابعداز زایمان امکان درست شدن فرم سر وجودداره؟
- ناباروری
سلام من ذخیره تخمدانم خیلی پایین هست 0.32 هست خواستم ببینم امید به باروری با آی وی آف با تخمک خودم هست قرص آوا بوست تاثیری در روند بالا بردن تخمک داره آیا؟؟؟
- سونوگرافی
سلام داخل سونوگرفیم نوشته (تخمدان چپ فاقد ماکروفولیکول و ضایعه فضاگیرسیستیک و سالید مشهود است.مامروفولیکول به دیامتر ۱۵م م در تخمدان راست مشاهده شد)میخواستم معنیشو بدونم؟ لطفاااا کنکم کنین خیلی استرس دارم
- سوال لطفا پاسخ بدید خیلی اذیتم
سلام. زخم واژن تا شکم و عفونت ان و اسیب به دستگاه تناسلی باعث التهاب غدد لنفاوی میشود؟
- شیردهی
سلام خانم دکتر. من سه ساله دخترمو از شیر گرفتم شیرم به تدریج خشک شد اما دوباره سینه هام شیر کرده چکارکنم کمکم کنید نگرانم و خیلی ازیتم میکنه اینکه شیر دارم.باردارم نیستم رفتم دکتر قرصم بهم داد اما یک ساعت بعدش حالت تهوع گرفتم شدید ممنون میشم کمکم کنید .


