سلام
من سونو دادم نوشته FCC به صورت بافت گلاندولار افزایش یافته دنس و اکوژن در دو طرف مشهود است و سونو فالواپ توصیه میشود یعنی چی
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- درباره کیست تخمدان
سلام خسته نباشین من سونو هیسترانجام دادم کیست یک سپتای نازک به ابعاد mm 56×45×69در تخمدان چپ دارم میشه راهنمایی کنید آیا میتونم رابطه جنسی داشته باشنم
- تست بارداری
باسلام من یک تست بارداری انجام دادم ک خطcقرمز پررنگ ولی خطTلحظه ای ب مدت 5ثانیه قرمز کم رنگ شد و سپس تمام شد..ب نظرتان این چجور نتیجه ایست؟ایا اگر هنگامی ک ادرار را در تست ریختیم تست را تکان بدهیم ممکن است نتیجه تغییرکند؟
- عقب افتادن پریود
سلام خانم دکتر عزیز وقتتون بخیر.دخترم وارد بیست و یکسال شده و مجرد هستش.دو هفته پریودش عقب افتاده ولی چند روزی میشه کمر درد و دل درد داره .و عصبی شده شدید. لطف میکنید راهنماییم کنید...سپاسگذارم ازتون بزرگوار
- باسلام دخترم ۲۰ساله .جراحی اندومتریوزشده ترشح زیادداره والتهاب رحم وتخمدان ومثانه .بیزحمت راهنمایی کنین برای درمانش ودلیلش ۶ ماهه جراحی شده ولویتودمیخوره
- سندرم راکی تانسکی
خواستم بپرسم که آیا آژنزی واژن وآژنزی سرویکس جز گروه سندرم راکی تانسکی قرار می گیرید یا خیر ؟
- دردوسوزش شکم
دردوسوزش بخیه داخل شکم بعداز سه ماه عمل سزارین
- سلام ایا بارداری وسزارین پنجم خطر ناک است ،دکتر گفت میتونم باردارشم
- پرویید دختر دوازده سال
سلام دخترم دوازده سالش بعد یه سرماخوردگی شدید برای اولین بار پروویید شد و یه ماه طول کشید بردمش دکتر سونو و آزمایش کم خونی و تیرووید و انعقاد خون نوشت همه چی خوب بود دکتر براش مفانیک اسید و مدروفم پنج داد گفت به مدت بیست روز استفادا بشه ولی به دلیل مفانیک اسید ضرر داره من به مدت 7 روز دادم و بعد پنج روز پاک شدن دوباره امروز شده آیا مفانیک اسید رو بهش بدم تا بیست روز یا نه باتشکر
- قرمزی سوزش
سلام پوست نازک داخل لابیام بعدشیوباکرم موبردچارقرمزی شبیه خونه ولی خون نمیادسوزشش هم بعدیک روز برطرف شده ولی قرمزی که شبیه زخمه هنوزمونده چیکاربایدبکنم الان روز دوممه؟؟ترسیدم نکنه چیز خطرناکی باشه.!؟
- بارداری
سلام دکتر عزیز. امروز سونو بارداری انجام دادم. آخرین پریود من ۶ خرداد بوده. تو سونو نوشته یه فوکوس اکوژن به قطر ۲٫۲ میلی متر با احتمال فتال پل معادل سن بارداری ۵w+5d دیده میشه. بعد گفت صدای ضربان قلب جنین شنیده نمیشه. خواستم بدونم یعنی جنینی وجود نداره ؟؟؟؟ خیلی ناراحتم
- سلام من هنگام پریوددردزیادی ازمقعددارم دردزیادلگن ودرموقع نزدیکی هم بادردهمراه است ممنون میشم راهنماییم کنید
- رابطه
رابطه از مقعد و بعد امدن ترشح و دیدن خون در ترشح از جلو یعنی پرده اسیب دیده؟ رابطه از عقب به بکارت جلو مربوط؟
- بقایا سقط
سلام خسته نباشید من سقط جنین داشتم والان بقایا تصویر هایپرهترواکوبه ابعاد24×16×17mmوحجم ۳.۷همراه باواسکولاریته درناحیه فوندوس وبادی کاویته رحم مطرح کننده بقایای بارادای رویت شد باید چیکار کنم خانوم دکتر
- تخمک اهدایی
سلام خسته نباشید ، در دوران یائسگی میتوان از تخمک اهدایی استفاده کرد؟
- سلام خانم دکتر خسته نباشید من ی دختر 38ساله مجردم ی سنوگرافی دادم ک داخل سونوگرافیم نوشته یک فوکوس اکوژن ب ابعاد هشت.پنج م م فاقد فلوی عروقی در قسمت پروگزیمال اندومتر رویت شده ک میتواند مطرح کننده ی پولیپ و یا clotباشد یعنی چی
سلام اکوژن باابعاد15در5 چقدر خطر دارد
- نحوه مصرف قرص سیبل
سلام خسته نباشید من تنبلی تخمدان دارم و دکترم قرص سیبل برام تجویز داد چطور مصرف کنم مجرد هستم و آیا قرص جلوگیری باعث نازایی میشه اگه الان مصرف کنم مشکلی ایجاد نمیشه
- شیاف پروژسترون
سلام خانم دکتر عزیز
بنده درهفته۲۲بارداری با سرکلاژ شکمی هستم
در طول روز(صبح ها) یک بار دفع دارم به خاطر استراحت مطلق و داروهای مصرفی اما تا آخر شب احساس نیاز برای دفع دارم که متاسفانه انجام نمیشه
از شیاف پروژسترون به صورت مقعدی هرشب استفاده میکنم و واژینال نمیتونم استفاده کنم
میخواستم بدونم باوجود عدم دفع شبانه و وجود موادزائد در روده ایا شیاف در روده جذب میشود؟یا موادزائد مانع تاثیر شیاف میشود؟
ممنون از پاسخگوییتون - سونو انومالی
سلام درسونوی انومالی برام نوشتن مقداری اسلاژ به صورت رسوب درساک حاملگی مشاهده شد.یعنی چه؟
- سونورحم
سلامسونوانجام دادمکهگفتهشدهتصویرکانونبهابعاد4*10mmبیندولایهاندومتررویت شدهکهمیتواند مربوطبعپولیپباشد. میخواستمببینم خطرناکه؟؟؟
- یااسگی
من ۴۲ سال دارم ودرسونو دچار رحم اتروفیک شده ام وضخامت اندومتر ۶ هستم وخونریزی شدید دارم وپزشک زنان برایم امپول دیفرنیل داده که درروزپنجم پریودم زدم وکم کم خونریزی ام قطع شد ایا این امپول واقعا منرا یااسه دایم میکندومن با شرایطی که دارم دیگر پریود اصلا نمیشوم ویااسه همیشگی میشوم


