Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- دیابت بارداری
سلام چه چیزهایی میتواند باعث دیابت بارداری شود ازانجایی که من استراحت مطلقم تحرکی ندارم چه غذاهایی بخورم دیابت بارداری دچارنشم
- جلو افتادن پریود
سلام من هفته ی پیش پریود بودم و تموم شد ،دوباره این هفته پریود شدم،ممنون میشم راهنماییم کنید
- لکه بینی
سلام خانم دکتر من ۲۶ سالمه و چهار سال پیش یه زایمان طبیعی داشتم مدت شش ماهه که تقریبا چهار روز قبل از شروع پریود لکه قهوه ای یا قرمز دارم و همینطور سه چهار روز بعد پریود باز هم این لکه ها رو دارم و این چرخه ده دوازده روزی طول میکشه. آیا این طبیعیه یا نه و همچنین من قبل زایمان دل درد و بدن درد شدیدی موقع پریود داشتم اما بعد زایمان بهترم و یه مدت اصلااا دل درد نداشتم که حدود شش ماهه دل درد متوسط تا شدید دارم ممنون از لطف تون
- لکه بینی طولانی مدت
سلام وقت بخیر من به دلیل تنبلی تخمدان دکتر قرص سیبل برام تجویز کردن ماه دوم که این قرص رو استفاده میکردم بعد از پریودم لکه بینی داشتم و اصلا تا اتمام بسته قرص لکه بینی قطع نشد به یک دکتر دیگه مراجعه کردم قرصم رو عوض کردن مدروکسی پروژسترون دادن. میخواستم بدونم الان قرص جدید رو شروع کنم هورمونهام بهم نمیریزه؟
- تاخیر پریودی
سلام خسته نباشید.من ماه پیش 12 ام پریود شدم و این ماه الان 18 روز گذشته نشدم و رابطه بدون مراقبت نداشتم فقط این ماه از قبل از تاریخ پریود رژیم غذایی رعایت میکنم برای لاغری و ورزش و رقص با شدت بالا انجام میدم و 2 کیلو کم کردم .آیا میتونه علت باشه ؟و چیکار کنم؟
- کیست تخمدان
در سونوی رحم کیست مولتی لکولار با قطر ۶۰در ۳۲ دارای سپتاهای ضخیم و اسکولاریته و استرند داخلی یعنی چه؟ ایا با قرص ضد بارداری رفع میشه میشه توضیح بدید
- ضخامت اندومتر ۹وضایعه اکوژن۹ و میومای ۸
ضایعه اکوزنیک ۹الی ۸ خطرناک
- نازایی
با سلام ،من و همسرم ٢سال و نيم براي بارداري اقدام كرده ايم ولي بعد از آزمايشات كامل از هردوي ما و عكس رنگي از رحم ، تشخيص داده شد دچار نازايي بدون علت هستيم . ٣بار آي يو آي شدم ولي نتيجه نداد،يك دكتر لاپراسكوپي تشخيصي و چند دكتر آي وي اف را پيشنهاد كرده اند،ميخواستم ببينم بهترين گزينه با توجه به اينكه من ٢٨ سال و همسرم٣٣ سال دارن چي هست؟
- بارداری مجدد
سلام و خسته نباشید تازه تست بارداری دادم و جواب مثبت بوده کاملا شوکه شدم چون به تازگی اقدام به بارداری کردم در بارداری اولم استراحت مطلق بودم و سرکلاژ هم شدم کمی احساس درد زیر شکم و پهلو دارم در واقع منتظر پریود بودم با این دردها... با توجه به سابقه ی استراحت در بارداری اولم بسیار استرس دارم لطفا تا روزی که نوبتم بشه و مطب خدمت برسم راهنمائیم کنید...آیا این دردهای کم عادی هستن یا برای من خطر محسوب میشه؟ بسیار ممنونم
- بارداری
سلام وقت بخیر من 23 سال دارم و پریودی هام تقریبا 31 روزه بوده اما این ماه پریود نشدم و 5الی6 روز مرتب کمر درد و دل درد به همراه حالت تهوع داشتم و یبوست هم دارم، بعد آزمایش بتا اورژانسی دادم مثبت بوده رفتم سونوگرافی گفتن که کیست اکوفری یونی لوکولار در تخمدان سمت راست به ابعاد40×57 میلیمتر دیده شده و گفتن که در حال حاضر ساک بارداری دیده نمیشه! میشه بهم بگید که الان من باردار هستم یا خیر! و اینکه لکه بینی نداشتم و فقط ترشحات سفید و رقیق به طور مکرر دارم
- کراتینه مو در اقدام به بارداری
سلام من دیروز موهامو کراتین کردم آیا اقدام برای بارداری مشکلی داره؟ یه پسر ۸سال دارم و ۴ماه پیش یه سقط داشتم در هفته نهم
- اکوفری حاوی mural node
مامانم ۴۶ سالشه کیست اکو فری با ابعاد ۳۸در ۴۴ حاوی mural node با اکوژن ۵*۸ آیا خطرناکه؟ قراره عمل کنه نیاز به چه آزمایش هایی است؟
- سلام خسته نباشید من ۱۹ سالمه هومون مردانه امبالاس قرص اسپرولاکتون و ال دی میخوردم یه ماهی هست ال دی قعط کردم العان چند روری از پریودم گزشته اما نشدم باید چه کار کنم صبر کنم ؟ یا دکتر برم؟
- نازایی
من تنبلی تخمدان داشتم با قرص امپول درمان شدم الان ۳ ما پریود هام کامل منظم شده ولی بارداری نمیشم میشه توضیح بدید
- کیست با نمایground glass
سلام خدمت شما 36 سال دارم. امروز سونوگرافی داپلر واژینال انجام دادم که نوشته در تخمدان راست یک کیست Unilocular با نمایGround Glass حاوی اکوژن واضح دیده شد که فاقد واسکولاریته داخلی است اندازه کیست 24×27×29 است. ازمایش Ca125 هم عدد 38 میباشد. خیلی نگرانم میشه لطفا راهنمایی بفرمایید. آیا من سرطان دارم؟؟؟؟
- پاپ اسمیر
سلام خانم دكتر جواب پاپ اسمير رو گرفتم موردا اول همه رضايت بخش بود قسمت آخرش اين بود Other non-neoplastic finding reactive cellular chang associated whit inflammation. يعني مشكلي هس؟
- پولیپ رحمی
سلام من سونو واژینال انجام دادم ضایعه اکوژن ابعاد ۴*۷*۷ملیمتر چسبیده به دیواره قدامی بادی به نفع پولیپ. ضایعه کیستیک ابعاد ۷*۱۲م م در مجاورت تخمدان چپ بیشتر مطرح کننده کیست پارااووارین یا به احتمال کمتر فولیکول اگزوفیتیک . ۴فولیکول ابعاد ۵*۸م م .ضایعه اینتراکاویتاری به نفع پولیپ Right ovaryدارای فولیکول ابعاد ۸*۱۰ودو فولیکول ابعاد۵*۱۰ودیامترمتوسط سایر فولیکول ۶_۵ Left ovary دو فولیکول ابعاد۸*۱۴و۷*۱۲م م چهار فولیکول ابعاد ۵*۸م م Impressionضایعه اینتراکاویتاری به نفع پولیپ روز ۱۱قاعدگی انجام دادم خطرناک باعث نازایی میشه لطفا جواب بدین کمک کنید
- بعد خوردن ابوراست سه ماهه حامله شدم ول سقط شد ایا من دوباره ابوراست بخورم
- تغییرات فیبروکیستیک
سلام، برای بهبود قطعی تغییرات فیبروکیستیک راه حلی وجود داره ؟
- خونریزی حین مصرف قرص سیپروترون کامپاند سیبل
سلام .من تنبلی تخمدان دارم .دوماه پریودم عقب افتاد با آمپول باز شدم ماه پیش .بعد دکتر برام دوماه سیپرون تجویز کردم .هنوز سه شب دیگه از قرصام مونده .که امروز صبح دیدم پریود شدم .آیا خطرناک هست چه باید بکنم؟


