Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام میخاستم بدونم توده اکوژن در تخمدان سرطان است
سلام درخلف تحتانی رحم سرویکس توده اکوژن37*50م م ضخامت رحم 7م م وکیست نابوتین به سایز 16 م م در سرویکس دیده شده وفولیکول 13م م در تخمدان راست ایا خطر دارد یا با کورتاژ رحم درمان میشه یا نه لطفا راهنمایی کنید نگرانم
- پریود
با سلام، من ۳۸ سال دارم و مجرد هستم، تقریبا از ابتدا در پریودی هایم دچار مشکل بودم و حتی سابقه پریودی دو بار در ماه را داشتم ، تقریبا از اسفندماه سال گذشته دچار خونریزی های شدید شدم، پزشک قرص مفنامیک تجویز کردند که به دلیل داشتن ضربان قلب بالا و تشدید آن همزمان با استفاده از قرص کنار گذاشتم و شروع به مصرف قرص ایبوپروفن کردم، سونوگرافی هم البته دادم که هیچ مشکلی نشان نداده بود، تا اینکه دو ماه پیش خونریزی هایم در عین حال که شدید بود قطع هم نمی شد قرص ال دی خوردم و دوروز بعد خونریزی قطع شد با اتمام یک دوره مصرف قرص دوباره سیکل جدیدم شروع شد، دوباره با خونریزی زیاد، اما متاسفانه این بار با درد های شدید در دو طرف شکمم، یک بار چند ساعت درد داشتم که در نهایت یک توده خون بزرگ از بدنم دفع شد، خوب همزمان دوباره قرص ال دی هم مصرف کردم، با شروع سیکل جدبد این بار دوباره همان دردها به سراغم اومد، به صورت اورژانسی سونو دادم، این بار هیچ چیز دیده نشد، به پزشک مراجعه کردم. دکتر به من گفت با توجه به این که شما سابقه ضربان قلب بالا دارید نباید ال دی مصرف کنید و من به ناچار خوردن قرص را رها کردم در حالی که نزدیک به ده روز بود قرص استفاده می کردم و پریودم به مرحله لک بیتی رسیده بود، دو روز بعد دوباره افتادم به خونریزی، متاسفانه خونریزی بسیار شدید همراه با همان دردهای که نسبت به قبل تشدید هم شده، می خواستم از خدمتتون سوال کنم مشکل من چیه؟؟؟
- پریود
سلام خانم دکتر
من ۲۰ تیرماه سقط جنین ۶ هفته ای داشتم که خونریزی تا یک هفته بعد از سقط ادامه داشت.بعد از آن دکترم برام آسپرین ۸۱ تجویز کردند که روزی یدونه مصرف میکنم .الان ۱۵ روز میشه که شروع به مصرف کردم.البته کمی بقایا هنوز داشتم
از ۱۱ مرداد لکه بینی به رنگ قهوهای داشتم و از روز ۱۶ مرداد خونریزی به رنگ قرمز روشن دارم.ایا این پریود است و اینکه قبلا رنگ خون پریودم تیره بود الان روشنه میخواستم دلیلشو بدونم ایا بخاطر مصرف اسپرینه یا چیز دیگه ایه؟؟؟؟ - شقاق سینه
سلام .دو ماهه درگیر شقاق سینه هستم .پماد کلوترمازول و ترمامسنولول و هیدرودرم و پماد اد استفاده کردم ولی خوب نشد .بهداشت رفتم گفت عفونت کرده چه پمادی باید تهیه کنم ؟ممنونم
- پریودی نامنظم
سلام خسته نباشید من ۱۸ سالمه و کنکوریم و پر از استرس هفت ماهه دارو برای ADHD می خورم (اتوموکستین) و از اون موقع سیکل پریودیم از بیست و پنج روز تا سی و هفت روز متغییر بوده و هی مدت سیکلم کم و زیاد میشه بنظرتون از عوارض دارم هست ؟ می ترسم پلی کیست تخمدان داشته باشم
- جواب آزمایش کورتاژ
سلام جواب كورتاژ من Endocervix:no significant pathologic changes endometrial:proliferative phase endometrium endometrial polyp is suggested
- میومترهتروژن
رحم بامحور رتروفلکس به ابعاد ۷۹×۴۲میلیمتربااکوی میومترهتروژن واندومترباضخامت ۸میلی متر وتخمدان راستmm26*15ودوفولیکول ۱۸و۲۴mmدرتخمدان چپ و۶هفته اس پریود روعقب انداختم وسن ۳۸ ساله سه بارسزارین شدم و نگران هتروژن ورتروفلکس رحم بی نظمی پریود هستم میشه راهنمایی کنید
- ازمایش هورمونی
سلام خانم دکتر ۲۵سالمه و مجردم میخوام آزمایش هورمونی بدم و ببینم هورمونی هام منظمه یا نه چون یه مدته حجم خونریزی پریودم کم شده میشه بگین چه آزمایشاتی باید انجام بدم واینکه تو چه روزی از سیکلم انجام بدم اگه میشه اسم همشونو برام بگین ممنون
- خانمی42 ساله ام 5 فرزند دارم جلوگیری طبیعی داشتیم الان آخرین بچه ام
5فرزند دارم آخرین بچه ام سه سال ونیمشه. به زحمت تولدش کردم مشکل هموروئید هم داشتم از ماه چهارم نمیتونستم حتی بشینم. جلوگیری طبیعی داشتم، اما ناخواسته الان25 روزه باردارم. با توجه به شرایط جسمی وسنی معیشتی، که شوهرم یه کارمنده میخواستم سقطش کنم لطفا خانم دکتر ساده ترین وسیعترین وکمم هزینه ترین روش در خانه را راهنمایی بفرمایید. تشکر، در پناه خدا مهربان
- کیست هموراژیک به اندازه پنج سانت
سلام من کیست هموراژیک به اندازه پنج سانت دارم چه دارویی باید مصرف کنم
سونوگرافی دادم تو تخمدان چپ یک کیست هموراژیک به ابعاد 5.0*4.8 میلیمترهاست و اینکه درد دارم و شکمم باد کرد سمت چپ آیا مشکل جدی هست؟
ممنون میشم جواب بدین
- آیوآ
سلام خسته نباشید من ۷ روز آیوآ کردم الان دندونم درد میکنه میخوام برم دندونم بکشم ضرر داره
- درد مثانه
سلام دخترم13سالشه در هنگام پریدش درد در مثانه دارد علتش چیست و چی بخورد تا خوب بشه
- ترشح خونی
سلام خانوم دکتر من 20 سالمه که سقط جنین تو9هفته داشتم کورتاژ شدم الان25روزمیگذره چراهنوز پریود نشدم؟ولی ترشح خونی دارم ایاخطری داره ؟تاکی عادیه؟
- قرص مدورکسی پروژسترون چطور برای خونریزی قطع میکنه این بار دوم میپرسم لطفا جواب
- نازایی
سلام خانم دکتر ببخشید چند روزه یه تیکه های سفید مثل عفونت تو مدفوع امه،خیلی وقتا هم یبوست میگیرم، به نظرتون خطرناکه چیکار کنم؟؟؟
- کیست سینه راست
سلام من الان یه توده داخل سینم حس کردم اندازه عدس. درد ندارم بنظر شما نیازه برم دکتر
- پرده بکارت
سلام ببخشید من اولین بارم بود که با نامزدم رابطه داشتم اون موقعه پریود بودم وقتی آلت به واژنم برخورد کرد درد احساس کردم و سریع عقب کشیدم یعنی نمیدونم آلت داخل رفته یا نه چون خیلی سریع فاصله گرفتم ازش.بعد چند دقیقه نگاه کردم خون روشنی که اصلا شبیه خون قاعدگی نبود در واژنم مشاهده کردم یعنی بکارت میتونه آسیب دیده باشه یا کامل از بین رفته باشه خواهش میکنم جواب بدید..بعد پایین واژنم نزیک مقعد زخم شده حالت اینکه با تیغ بریده شده باشه وقتی ادرارم بهش میخوره درده خیلی بدی داره علتش چی میتونه باشه؟
- زنان
سلام .من حدود دوسال هست که در ناحیه ی تقریبا زیر کلیتوریس یهک قسمت متورم و کوچک که دردناکه حس میکنم و دکتر هم زفتم ولی گفته چیزی نیست و چون الان بدتر شده و خس میکنم فرم کلی واژنو بهم زده و امکان مراجعه دوباره ندارم میشه راهنمایب کنید و اینکه ۱۷سالمه و سابقه ی رابطه ی جنسی هم نداشتم
- ضد بارداری
بعد پنج روز نزدیکی ممکن است یا خیر
- تاخیردر پریودبعدازمصرف دوفاستون
سلام من بیمارشماهستم متاهلم و برام دوفاستون تجویزکردید ک ازروز16پریودم ب مدت 7روز مصرف کنم چون بهم دیرنوبت دادید اون روز ک اومدم روز22پریودم بود من ازهمان روز 22ب مدت 7روزدوفاستون ک دوفامودجدیدامیدن روخوردم اما 13روز از از اتمام میگذره و من هنوز پریودنشدم دلیلش چیه


