Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بیماری زنان
سلام خسته نباشید من ۳ماه پریود نشدم رفتم سونو انجام دادم گفت مثانه حاوی اینترنال اکو شناور می باشد تطبیق باUA/UCتوصیه میشود این خطرناکه
- استروژن
سلام خانم دکتر ببخشیددوباره مزاحم شدم/۲۶سالمه ۶ساله ازداج کردم مشکل آمنوره اولیه داشتم کلا ازاول بدون دارو پریودنشدم ۲سال قرص استروژن وپروژسترون مصرف کردم مرتب پریودمیشدم ولی الان ۴ساله دارومصرف نکردم پریودم نشدم/میخواستم اگه مشکلی نداشته باشه بدون تجویزپزشک دوباره استروژن وپروژسترون مصرف کنم ازشما سوال کردم گفتین اگه مشکل زمینه ای نداشته باشم میتونم مصرف کنم/شنیدم که استفاده از داروهای هورمونی توایام کرونا بایدقطع بشه چون واسه لخته شدن خون ضرر داره وخطرلخته شدن خون ومرگ ناشی ازاونو افزایش میده/خواستم باشما مشورت کنم ببینم نظرشماچیه؟
- انتقال زگیل تناسلی
با سلام و خسته نباشی،
من بدلیل موقعیت شغلی ام،یکماه در میان منزل نیستم.
همسرم به تازگی متوجه وجود زگیل تناسلی در خود شده؛به پزشک زنان،مراجعه کرده و دکتر فرمودند به زگیل تازگی ایجاد شده.
آیا ممکن است با توجه به اینکه ما یکماه است که نزدیکی نداشته ایم؛آیا ممکن است به من نیز انتقال داده باشد؟البته هیچ علامتی ظاهری در من مشاهده نشده است - کمر درد و درد زیر شکم
سلا خانم دکتر عزیز،من هفته ده بارداری هستم، با فعالیت کم کمر درد و بعضی وقتا درد زیر شکم میگیرم،شبی یک عدد شیافutrogestan 200 استفاده میکردم که با مراجعه به مطب گفتند روزی دو تا استفاده کنم،ایا این حالته من طبیعیه؟
- قرص سیبل پریود رو قطع می کنه؟
من چندماهه برای نظم پریود و جلوگیری، ازروزسوم هر سیکل قرص سیبل استفاده می کنم. تقریبا همیشه در روز پنجمین قرص دارونما،پریودمیشم که معمولا با لکه بینی شروع میشه.این ماه هم همینطور بود و مثل قبل، کم کم حجمش کمی بیشتر شد اما از روز سوم که بسته جدید قرص رو شروع کردم، همون حوالی ساعت شروع قرص، پریود تبدیل به لکه بینی خیلی خیلی خفیف شد و چندساعت بعد هم قطع شد کامل.ممکنه بخاطر قرص باشه؟آخرین سونو و آزمایش های هورمونیم هم خوب بوده
- تنبلی تخمدان
سلام خسته نباشید من تنبلی تخمدان خیلی خفیف دارم و متفورمین مصرف میکنم این ماه اقدام کردم ب بارداری ایا مضر هستش مصرف قرص و اینکه میتونیم حلقه لاغری برم چون تخم ریزی کردم میپرسم ضضری نداره با تشکر
- سونوگرافی
هفته پنجم بارداري ديسدواي نامناسب يعني چي؟؟؟
- نظافت دختربچه
سلام خانم دکتر مهربون بنده یک دختر 18ماهه دارم میخواستم بپرسم برای ششتشوی آلتش ازچه روشی استفاده کنم که پماد یا الودگی روش نماند وآیا استفاده از کرم پای کودکان روی بدن دختر بچه مشکلی ایجاد نمیکنه ممنونم که وقت با ارزشتون را دراختیار ما قرار میدهید
- زایمان طبیعی
باسلام. توجواباتون دیدم که فرمودین زایمان طبیعی بعد ازسزارین داشتین،موفقیت امیز بودن خانم دکتر؟چون خودمم خیلی راغب به این کار هستم ،اگه بشه میخوام بیام تحت نظرشما .
- نوزاد پسر
من دوتا دختر دارم میخوام یه پسر داشته باشم چیکار باید انجام بدم
- آی یو آی
- کانال سرویکس
سلام ببخشید من چهار ساله ازدواج کردم و بچه دار نشدم دکتر گفت کانال سرویکس نداری میخوام بدونم باید چیکارـکنم ؟؟حتما باید عمل بشم و ایا من عمل کنم بچه دار میشم
- افتادگی رحم
سلام.چند ماه است که احساس سنگینی در زیر شکم دارم ، گاهی کمردرد شدید هم دارم.دیروز زمان شستن بیرون آلت تناسلی احساس کردم که رحمم پایین آمده . با انگشت تست کردم دیدم کمتر از یک بند انگشت با دهانه واژنم فاصله دارد (در همان حالت نشسته) . آیا نیاز به جراحی دارم ؟ ۴۰ساله هستم . چند ماه از کاپ قاعدگی استفاده کردم ، ممکن است که افتادگی رحم بخاطر آن باشد ؟ مدتی هم مشکل یبوست داشتم . درضمن تمایل دارم که باردار هم بشوم .آیا درمان میشوم ؟
- سلام خانم دکتر خسته نباشیدمن ۲۰روز پیش عمل سزارین را انجام دادم
من ۲۰روز پیش عمل سزارین را انجام دادم و همچنین لوله های رحم را بسته ام این سزارین چهارم بود خداراشکر بچه ام مشکلی نداره ولی خودم ازاول هم نفع کردم وهم درد شدیدی دارم مخصوصا درناحیه اطراف شکنم ازجایی که بخیه هست از هردوطرف به فاصله یک بند انگشت از سمت راست پیک بند انگشت از سمت چپ خیلی درد دارم از۵ روز پیش که بخیه هام را کشیدم خونریزی ام کمی بیشتر شده دراین مدت ۲۰ روز در روزهای ۱۵و ۱۶و۱۷تب ولرز شدید کردم میشه منو راهنمایی کنید چیکارکنم من ساکن روستا هستم دسترسی ندارم به جایی شما لطف کنید منو راهنمایی خواهشا
- جلوگیری از زایمان زودرس
سلام من دوبار زایمان زودرس داشتن اولی ۲۱ هفته با پارگی کیسه آب دومی با سرکلاژ ۲۶ هفته با ترشح وخونریزی میخواستم بدونم با عمل سرکلاژ شکمی میشع جلوزایمان زودرس را گرفت ممنون
- کانون اکوژن در قلب جنین
سلام . نتیجه غربالگری اول و دوم جنینم منفی بود ولی در اکوی قلب جنین رسوب کلسیم یا کانون اکوژن دیده شد ایا به نظر این ضایعه میتونه ارتباطی با اختلال کروموزمی جنین داشته باشه .و نیاز به ازمایشات تکمیلی مثل امینوسنتز و سل فری باشه ؟
- تفسیرسونوگرافی
رحم به طول 77میلیمترودارای اکوی میومترطبیسایزطبیعیندومیومترطبیعیوضخامتیلیمتروهتروژن میباشددرتخمدان هاوکلدوساک خلفی عارضه ای مشاهده نشد
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر عزیز من کمی تنبلی تخمدان داشتم که مدت ۹ ماه تحت درمان پزشک داروهای پروسترژون استفاده کردم سنو دادم و گفتن کاملا برطرف شده اثری از تنبلی تخمدان نیستش دکترم هم قرصمو قطع کرد خانم دکتر تنبلی تخمدان دوباره بر نمیگرده یعنی خطری نیست؟
- پوسیدگی دندانها در بارداری
سلام خانم دکتر وقت بخیر، ببخشید در مورد پوسیدگی دندان در بارداری سوال داشتم الان ۲۶ هفته و چند روز باردار هستم و از اوایل بارداری ی دندونم درد داشت و سوراخ شد در فک بالا سمت چپ بعد چند هفته ی دندون دیگه ام سوراخ شد اونم فک بالا کنار دندون نیش و ریخت و در حدود ۲۴ هفتگی وسط دو تا دندونم در قسمت جلو فک بالا هم سوراخ شد و ریخت در واقع پوسیده شدن و سوراخ دیده میشه، میخواستم بدونم در این تایم بارداری میتونم برم دندونپزشکی یا خیر؟ اگه دندون پزشکی نرفتم و اگه تا بعد زایمان صبر کنم واسه جنینم مشکلی نداره؟ مطالبی در خصوص فلج مغزی جنین شنیدم نگران شدم توروخدا راهنمایی بفرمایید.
- طول دوره بارداری
سلام.روزتون بخیر طول بارداری براساس آخرین پریود 40 هفته می باشد یا نهایتأ 42 هفته.. البته این مطلب در منابع علمی نوشته بود. حالا اگر کسی تاریخ آخرین پریود را فراموش کرده بود و از طریق سونوگرافی خواست بفهمد که چند وقته است. در روش سونوگرافی بارداری چقد طول میکشد؟


