Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام من به دلیل استفاده ی نامناسب از یه سری چیزا قسمت پایین دهانه رحم که فکر کنم پرینه باشه سوراخ شده و موقه ی سرویس و نشستن هوا از قسمت سوراخ شده خارج میشه و بعضی وقتا زیر پوست میمونه و به داخل بدنم برمیگرده! این هوا تو بدنمـ مونده تو سرم حسش میکنم اول تو شکم و بعد به گردنم اومد و الانم سرم امکانش هست؟؟
- سوال
باسلام خانم دکتر من حدودا پنج ساله ازدواج کردم و از همون دفعه اول نزدیکی پارگی پرینه داشتم میخواستم ببینم میشه با عمل جراحی مشکل رو حل کرد خیلی اذیت میشم و تو روابط زناشوییم به مشکل برخوردم فرزند هم ندارم
- سقط جنین
سلام جواب سونوگرافی من محتویات هتروژن با افزایش مختصر واسکولاریتهبه حجم ۵.۸ccدرون کانال رحمی دیده شده من ۳هفته هست سقط کردم یعنی چیزی باقی مونده نمیخوام کورتاژ بسم آیا با قرص برمپیش دکتر درمان میشود
- جراحی زنان
سلام من دوره ی پریود خونریزی زیاد و سنگینی دارم که تت روز ۱۲ یا ۱۳ پریودی لکه بینی دارم .سونو انجام دادم گفتند فیبروم و آندومتریوز دارم به چند پزشک زنان مراجعه کردم با توجه به سونوگرافی موجود نظر دادند باید جراحی شوم و رحم و تخمدان برداشته شود ، به یکی لز متخصصان زنان مشهور هم مراجعه کردم که ایشون بعد از سونو آندومتریوز رو تایید نکردند.گفتند فقط رحم برداشته بشه. نمی دونم به کدام اعتماد کنم هم سونوگراف هم پزشک زنان مشهور و زبانزد هستند. ممنون می شم راهنمایی کنید.🙏
- زنان
سلام آیا رحم رو میشه پیوند زد.
- زخم
سلام زخم دهانه ی رحم دارم پماد پویدون ایدان استفاده می کنم اگه دوتا مصرف کنم ضرری نداره اگه خوب نشد گفتن بسوزونم ایا ضرری نداره چیکار کنم پاپ اسمیر دادم مشکلیم نداشتم
- آییودی و خونریزی
سلام خسته نباشید من ۳سال دستگاه ای یودی گذاشتم نوع هورمونی ازوقتی گذاشتم دل دردزیرشکم کمر درد دارم خونریزی شدید این طوری نبودم رفتم درش بیارم میگه صبر کن باردار میشوی من میخوام طبیعی جلوگیری کنم سوال ۱من فردا میخوام برم مشهد من ۱۰روز پبش رفتم پیشش گفتم عادت نشم بهم مدفورم ۵داد الان لک دیدم چکار کنم نشم قطع کنم.
- میشه کمک کنید
سلام من ازصبح پاشدم گرفتگی ودردجای سزارین دارم همراه کمردردجوری ک بلندشدن خندیدن برام سخته هرکاریم کردم دردم خوب نشده ی قرص مفنامیک اسید۲۵۰هم خوردم واسه در خوب نشدالان ۲ساله سزارین کردم میشه کمک کنیدخیلی دارم اذیت میشم
- هایپرپلازی ساده
سلام خسته نباشین ۳۰سالمه مبتلا ب هایپرپلازی ساده بدون آتیپی؛ بعد از مصرف ۳ماه مجسترول؛ آزمایش دادم و سونوگرافی شدم همه چی طبیعی بود و ضخامت از ۱۴ ب ۸ رسیده حالا هم ۱۵روز از تموم شدن قرصا میگذره اما هنوز کمی خون پریودی هس یعنی قطع نشدم بعد متخصص دیگه ای باتوجه ب آزمایش و سونو بهم گفتم ک فقط یه آمپول هس بزن ک قطع بشی بعد اقدام کن برای بارداری و گفتن ک رحم طبیعی شده اما دکتر خودم اصرار دارن ک حتما کورتاژ کنم چون بچه ندارم واقعا نمیدونم حرف کدوم دکتر رو باید گوش کنم؟! سوالم اینه اگه کورتاژ نکنم وبا همین وضعیت اقدام ب بارداری کنم ب نظر شما یعنی بچه سالم بدنیا نمیاد؟ چ مشکلات احتمالی ممکنه پیش بیاد؟ تشکر ❤️🌹
- هیستروکتومی
سلام شما هیسترو کتومی به روش واژینال بدون برش روی شکم هم انجام میدین ؟
- سوال در مورد زنان
سلام من زیردلم درد میکرد سونوکرافی دادم میوم دوازده سانتی درسمت راست وهشت سانتی درسمت چپ دیده شده بزرگ شده نظرشماچیست درآوردن رحم یا فیبروم
- سلام من قصد باردار شدن دارم اما الان که زمان پریودیم هست در سه روز کلا دوقطره خون دیدم احتمال داره حامله باشم یا اینکه عفونت پنهان دارم که خونریزی ندارم چون زیر دلمم درد میکنه ؟ ممنونم از پاسخگوییتون .
قبلا دوران پریود ۲۵روزبود بعداز زایمان طبیعی دوران پریودبه ۱۸الی۲۰روز شد ولی چند دوره هست که خونریزیم به ۳روز رسیده ودراین زمان دل درد ومقعد درد هنگام مدفوع ویا زمانهای عادی گرفتار میشوم.در ضمن چند ماهی هم هست که قصد بارداری دارم ولی متاسفانه هنوز نتیجه ندیدم.بچه اولم ۹سالشه.بیماری ام اس هم دارم وامپول سینومر سه روز درهفته تزریق میکنم
- زایمانپرخطر
باسلامزنیسیوپنجسالههستم.بارداریهفتممدوبچهازبارداریهامماندهمشکلممعلومنیستاز.لحاطزنتیکمشکلینداریمدرحالحاصرازمایشدادمهمهسالمنراهنماییمکنیدچهکارکنم
- قطع مصرف قرص سیبل
سلام من چند ماهه که آ یو دی گذاشتم و به دنبالش فاصله ی پریودم کم شده بود و خونریزیم زیاد . دکترم قرص سیبل رو تجویز کردن . اما بلافاصله بعد از اتمام پریودیم دچار دردهای خفیف زیر شکم و ادامه ی لکه بینی شدم . طوری بعضی از روزای آخر مثل روزای پریود خونریزی دارم . می تونم مصرف قرص رو قطع کنم ؟ تا الان حدود ۱۵ تا استفاده کردم
- کیست و میوم
خانوم دکتر مادرم 51سالشه و یک کیست 8سانتی و 5میوم دارد. در صورت عمل نکردن چه خطراتی دارد؟ با توجه به اینکه نزدیکه یائسگی است و صبر کنیم،اگه عمل نکنه چه خطراتی داره؟؟ ممنونم
- پریودم چراتموم نمیشه
سلام خسته نباشید من دوماه پریود نشدم. این ماه میخک و کاکوتی خوردم الان دوهفته هس پریودم. میشه راهنماییم کنین. ۴۰ سالمه.
- لکه بینی بعد اززایمان
سلام من 5ماهه پریود سزارین دم که سزا ین چهارم بود ولوله هام بستماما هنوز لکه بینی دارم ویک بار پریود شدم. دکتر یه بار هورمون بهم داد چون ضامت رحمم کم بود. بهد دوباره رفتم گفتن زیاد ده وجستیران دادن اما نخوردم حال چی کارکنم؟
- فیبروم رحمی
سلام.بنده یک فیبروم ساب سروز خلفی با قطر ۳۲میلیمتر و یک فیبروم ۷۹میلمیتری اینترامورال در مرکز رحم دارم و۵فیبروم کوچک تر که اندازه آ ن در سو نو مشخص نشده است.فیبرومها در مرکز رحم ودر مجاورت همدیگر هستند.آ یا امکان برداشتن فیبروم با حفظ رحم وجود دارد؟؟ابعاد رحم ۱۵۰در۹۲در۱۳۸است.۴۰ساله ومجرد
- سرطان آندومتر
سلام نزدیک به یک ماه هست خونریزی دارم سنو داخلی دادم آندومتر 16بود دکتر برام کورتاژ تشخصی نوشتن آیا راه دیگر هست کورتاژ نشم آیا آندومتر 16سرطان است
- فیبروم؟
با سلام، من دخترم و ۳۷ سال سن دارم، سال ۹۳ سونوگرافی دادم گفتن میوم ساب سروزال داری حدود ۹ سانتی متر ، متأسفانه دیگه دنبالش نکردم تا امسال آذر ۱۴۰۱، که یه روز درد شدید داشتم در ناحیه پایین شکم سمت راست، بردنم بیمارستان سونو گرفتن گفتن کیست ۱۷ سانتی متری داری، عملم کردن و گفتن تخمدان راست رو آتروفی کرده با تخمدان و لوله راستم برداشته شد، میخواستم بدونم بالاخره این فیبروم بوده یا کیست؟ اگر فیبروم بوده، آیا فیبروم تخمدان رو آتروفی میکنه؟ و اگر کیست بوده پس چطور در سونوگرافی سال ۹۳ گفتن میوم ساب سروزال داری؟ مگر امکان داره میوم به کیست تبدیل بشه؟ آیا نباید تخمدانم برداشته میشد؟ من از این قضیه خیلی ناراحتم، لطفاً برام توضیح بدید ، آیا میتونستن تخمدان و لوله م رو حفظ کنن؟؟


