Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قرص وروژست
سلام. نزدیک عادت ماهانه بودم که دکتر بهم قرص وروژست داد. بعد از یک هفته استفاده دچار خونریزی شدم(درحالی که ۱۰ روز از موعد عادت ماهانه ام گذشته). قرص رو قطع کنم یا ادامه بدم؟
- درد جلوی شکم
تو ماهی یکی دوبار درد زیر شکم دارم یه دوسه روزی درد شدید داره و خوب میشه امشب رفتم بیمارستان سنوگرافی گرفتن تخمدان راست بزرگ شده و ضایعه ای ایزواکو دیده میشه نظرتون چیه دکتر
- ترشح سفید
سلام من ترشح ابکی سفید رنگ دارم زیاده و بعد از نزدیکی درد واژن دارم
- خارش واژن عفونت قارچی
سلام خانم دکتر،اینجانب دارای 36 سال سن،متاهل و دارای 3 فرزند هستم. اوایل بهمن ماه 99 سقط جنین داشتم (جنین کمتر از 40 روز) بعد از آن هنگام ادرار درد داشتم،برای رفع درد یک ورق کپسول سفالکسین 500 مصرف کردم که با آن دردم کمتر شد ولی بعد از آن دچار خشکی واژن و سوزش داخل رحم شد،به دکتر زنان و زایمان مراجعه کردم که بعد از انجام آزمایش خون و ادرار و معاینه واژن پزشک گفت که دارای عفونت جزیی از نوع قارچ هستید و داروهای سیپروفلوکساسین 500 و فلوکونازل 150 و مترونیدازول برای من تجویز نمود ولی الان 8 روز هست که از داروها مصرف کرده ام هیچ تاثیری مثبت نداشته و حتی با مصرف آنها دچار خارش مقعد شده ام. لطفا راهنمایی کنید من چکار کنم، آیا مصرف داروها را ادامه بدم یا قطع کنم؟آیا دلیل خارش مقعد که پیدا کرده ام مصرف همین داروها می باشد؟ آیا برای بهبودی و رفع خشکی واژن و سوزش دارویی دیگر باید مصرف کنم ؟ سپاسگزارم
- مهم پریودی
سلام خانوم دکتر عزیز من ۹ ماهه زایمان کردم بعد از خونریزی زایمان پریود نشدم تا ۹ مهر قبل از بارداری ۲۸ روزه پریود میشدم الان ۱۶ ابان هس پریود نشدم چیکار کنم شیر هم میدم ب بچه ممکنه بخاطر همون باشه؟؟
- پریودی بعد از جراحی
سلام خانم دکتر عزیز و گرامی خسته نباشید ممنون از اینکه به پیامهای ما با حوصله جواب میدید، ۴۶ ساله و مجرد هستم حدودا دو ماه و نیم پیش عمل برداشت فیبروم انجام دادم در ضمن کیست تخمدان هم داشتم که کیست هم حین عمل برداشته شد امپولی که تجویز کرده بودین ده روز بعد از عمل تزریق کردم فرمودید نباید پریود بشم بیست و دو روز بعد از عمل پریود شدم دو ماه بعد از عمل اومدم خدمت شما سونو انجام دادید فرمودین مشکلی نداری و دیگه پریود میشید هیچ نوع دارویی هم تجویز نکردید ولی من هنوز پریود نشدم خیلی نگرانم چهار ماه بعد نیز نوبت دوباره دادید راهم دوره و نمیتونم خدمت شما برسم.
- لکه بینی در حین تخمک گذاری
سلام دختری ۳۴ ساله هستم که چند ماهی میشه که حین تخمک گذاری لکه های خونی همراه مایع خروجی از واژن مشاهده میکنم،میخاستم بپرسم این موصوع خطرناکه؟و علتش چیه؟
- سلام وقت بخیر ببخشید پودر اینو فولیک رو در زمان پریودی میتونیم استفاده کنیم؟
دکتر بهم پودر اینو فولیک داده هنوز یه هفته از مصرفشون نگذشته پریود شدم میتونم ادامه بدم مصرفشون رو یا ن قطع کنم
- قرص گین اپ
سلام من 19سالمه قرص گین اپ استفاده میکنم ممکن است برای پریود ضرر برساند
- دکاپپتیل و ایجاد آمنوره برای رفتن به مکه
باذسلام و تشکر ۴۹ سالمه و احتمالا ۱۰ تیر مشرف شوم به مکه جهت تاخیر در پریودی چه دارویی را پیشنهاد میدهد و طریقه مصرف آن ؟و شروع مصرف و... ضمنا تا کنون سیکلهایم بسیار منظم بوده ولی تغریبا یکسال است که علائم تخمکگذاری نداشته ودو یا سه دوره است که دچار aub شده ام و الان با مفنامیک اسید خونریزیم را کنترل کرده ام با تشکر
- سلام من ۳ ماه پیش کورتاژ تشخیصی شدم مشکلی هم گفتن نداشتم الان پریودام طولانی میشه الان ۲۰ روزه پریودم دیروز سونو دادم گفتن مشکلی نداری دکتر آمپول پرژسترون بهم دادن تزریق کردم امروز خونریزیم بیشتر شده مفنامیک اسید هم ۱۲ ساعته میخورم الان باید چکار کنم؟
- ایا جفت سیکولار خطرناک است
- ژینوفیلوکس
سلام من داروی ژینوفیلوکس استفاده میکنم روز چهارم هست ولی از روز سوم سوزش و التهاب در ناحیه واژن دارم که میتونید راهنماییم کنید چکار کنم البته از ژل شستشوی اوریاژ YN8 قبلاز استفاده از قرص مینمم برا شستش ممنون
- معلولیت
سلام خانم یک دختری7ساله دارم که دچار کمبود اکسیژن شد و متاسفانه دچار معلولیت جسمی حرکتی وذهنی میباشد واین معلولیت متاسفانه شدید میباشد خانم دکتر من امیدم رابه خداازدست ندادم اماگاها برام سوال پیش میاد که دخترم در دوران بلوغ پریود خواهد شد باتوجه به اینکه الان ما ایشان راپوشک میکنیم در آن زمان مسلما مشکل برای من مادر در نظافت و تعویض پیش خواهد آمد آیا آن زمان راهی وجوددارد که پریود نشود البته من همچنان به لطف پروردگار امیدوارم ممنون از راهنمایی تون
- لکه بینی و درد
سلام خانم دکتر من دختر مجرد ۲۰ ساله ای هستم که همیشه پریودی هام منظم و بدون هیچگونه لکه بینی قبل یا بعدش بود ولی این ماه سه چهار روزه درد دارم (درد هایی مثل پریودی ولی خفیف تر) و امروز باید پریود میشدم ولی لکه های به رنگ صورتی کدر مشاهده کردم ولی پریود نشدم خیلی نگرانم بنظرتون مشکلی دارم؟
- عفونت واژن
سلام وقتتون بخیر. ۲۱ سالمه مجردم و رابطه ندارم. چندوقته ترشح زرد رنگ مایل به سبز کم رنگ دارم که مقدارش کمه و بوی کمی هم داره. اوایل کمی سوزش ادرار هم داشتم که برطرف شده و خارش هم ندارم یا خیلی جزئی. اما دل درد مثل پریودی دارم که اونم همیشگی نیست. مثلا تو یک ساعت شاید چندبار درد بگیره و ول کنه و من چهار روزه دارو مترونیدازول ۸ ساعت و سفکسیم روزی یکی مصرف میکنم اما هنوز خوب نشده و به شدت نگرانم. لطفا راهنماییم کنید.
- درخصوص کیست اکوفری
ایاکیست اکوفری به دیامتر ۶۰*55 میلی متردرقسمت قدامی فوقانی رحم نیازبه عمل دارد؟
- ایا زنی ک زایمان قبلی داشته باشه ایا مشخص میشه
ایا زنی ک زایمان دوقلو زایی داشته باشه مشخص میشه
- خونریزی
سلام تقریبا ۱ ماه شد که پریود هستم و قبلش ۳ بار پریود شدم نمیدونم چرا با خوردن قرص خونریزی هست وقتی قرص سیبل رو استفاده میکنم مرتب دارم میخورم برای درمان کیست ولی خونریزی اصلا قطع نمیشه و نمیدونم مشکل از کجا هست
- پریودی دوباره
سلام خسته نباشید .نوزده ساله هستم .بیماری خاصی ندارم من یازدهم برج پریود شدم ب مدت یه هفته طبق روال .قیل شروع پریودیم با همسرم رابطه داشتم شاید یکی دو روز قبل لز پریودیم قرص اورژانسی مصرف کردم .بعد از تموم شدنه عادت ماهیانم یه هفته ک گذشت دوبارع عادت ماهیانه شدم .الانم ترسیدم ک آیا از عوارض قرص اورژانسی هست یا مشکلی دارم


