Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- داروی هیپرپلازی
سلام سال نو مبارک من با انجام سونوی شکمی مشکوک به هیپرپلازی یا پولیپ شدم چه دارویی باید مصرف کنم؟ دکترم بهم دوفامد داده که یه دکتر دیگه میگه اشتباهه، من باید چه دارویی مصرف کنم؟
- قرص اورژانسی باعث سقط جنینمیشود؟
- ناباروری
سلام خانم دکتر خسته نباشید.من ۱۹ سالمه و دو ساله ازدواج کردم و باردار نشدم.دکترم درخواست عکس رنگی داد انجام دادم.جوابش نوشتهشده( نقص پرشدگی کاذب در کویته رحم همراه با جابجایی در گرافی های سریال دیده میشود که مطرح کننده حباب هوا است)میشه توضیح بدین یعنی چی؟
- لکه بینی بعد اززایمان
سلام من 5ماهه پریود سزارین دم که سزا ین چهارم بود ولوله هام بستماما هنوز لکه بینی دارم ویک بار پریود شدم. دکتر یه بار هورمون بهم داد چون ضامت رحمم کم بود. بهد دوباره رفتم گفتن زیاد ده وجستیران دادن اما نخوردم حال چی کارکنم؟
- گرگرفتگی وتعریق زیاد
سلام خسته نباشین من از وقتی به بچم دارم شیرمیدم احساس گرمای شدید وبیش از حد عرق میکنم کلافه شدم آنقدر که دیگه دوس ندارم به بچم شیربدم توروخدا بگین چیکارکنم
- افسردگی در بارداری
سلام خانوم دکتر.قبل از بارداری 1/4سرترالین50 مصرف میکردم.بلافاصله بعد از باردار شدن قطع کردم.هفته سی و یکم بارداری ام.اتفاق عجیبی برام افتاد.یهو دچار لرز همراه با گرگرفتگی شدم.آزمایش خون،نوار قلب جنین،نوار قلب خودم و اکوی قلب دادم.همگی سالم بود.پزشکم گفتن دوباره مصرف سرترالین رو شروع کنم.ولی من نمیخوام ریسک کنم.بخاطر جنین.حتی 1% هم اگه براش ضرر داره. سوالم اینه که میشه این یک ماه و نیم باقیمانده رو با همین حالات سپری کنم و قرص مصرف نکنم؟یک روز در میان دچار لرز میشم،تقریبا 20 دقیقه طول می کشه.این لرزم واسه جنین ضرر داره؟ ببخشید طولانی شد.ممنون از لطفتون
- قرص اورژانسی
ماه قبل با مصرف قرص اورژانسی سروقت پریود شدم،متاسفانه این ماه هم مجبور به استفاده از قرص اورژانسی شدم،روز اول پریودم،یک مقدار لخته خون دفع کردم و خونریزی ام قطع شد،امکان دارد باردار باشم؟؟
- درد جای بخیه های قدیمی
من چهار سال پیش موقع زایمانم چسبندگی داشتم رحمم برداشتن از آن به بعد مشکلی نداشتم تا این یک ما پیش حالت گر گرفتگی بهم دست میداد و از ازمایش هورمونی دادم گفتن یائسه شدم و قرص استرومارین و سیموگنوس برام تجویز کردن و الان دو هفته هست جای بخیه هام شدید درد دارم لطفاراهنمایی کنید چکار کنم ممنون ودر صمن ۴۲ سالم هست
- سلام من پریودنامنظم داشتم دکترقرص سیبل داد بعدازقطع کردن قرص هفت روزلکه بینی داشتم الان هم خونریزی شدیددارم من چون توپریودی هم خونریزی زیادی داشتم دکتراین قرصوبهم داده بودالان چیکارکنم بدترشدم
- واژینال
سلام خانم دکتر روزتون بخیر.من این سوال وقبلا هم از شما پرسیدم موقع بارداری...یک توده کوچک اندازه نخود یالوبیا داخل واژن سمت راست یک بند انگشت داخل دارم که هم درد وهم خارش دارد..گفتید شایدجای بخیه یا بدلیل بارداری برآمده شده الان یک سال از بارداری میگذره بچم یک سالشه..۶ماه بعد زایمان رفتم دکتر معاینه کرد گفت کیست کوچکه مهم نیست وداروی عفونت داد...الان که چند ماه گذشته خوب نشده درد دارم واندازه همون لوبیاس خانم دکتر چکار کنم استرسم زیاده ممنونم.این چه توده ای است؟
- مجسترول
با سلام آیا میتوان پولیپ و فیبروم ساب موکوزال را با مجسترول درمان کرد؟ آیا باید از داروی دیگری استفاده کرد؟
- پوایپ رحم
باسلام ایا پولیپ رحم وتخمدان پلی کیستیک باقرص رفع شدنی نیست
- حاملگی
سلام خسته نباشید من تو هفته ۵ الی ۶ هستم.تو سونوگرافی زده فاقد قطب جنین ودارای هماتوم پری ساک.خیلی نگرانم میشه کمک کنید
- کیست تخمدان
با سلام در جواب سونوگرافی من نوشته شده یککیست به دیامتر 40*30mm مشاهده شد که داخل آن سالید کامپاننت اکوژن مشهود است(احتمال تراتو درموئید مطرح میباشد)آیا این جزوکیست خوش خیم حساب میشه و با داروممکنه رفع بشه یا نیاز به عمل داره،ممنون از شما پزشک محترم
- پریود طولانی
سلام روزتون بخیر، من تخمدان پلی کیستیک هستم پریود هام نامنظم، دوماه پریود نشدم و شهریور پریود شدم الان پریودم طولانی شده و بیشتر از 20 روزه که خونریزی دارم و طی این مدت در بعضی روزها تکه های گوشتی مانند دفع کردم، 33 سالمه و متاهل هستم. چه کار کنم پریودم تمام شود؟ آیا این طولانی شدن طبیعی است؟
- عفونت قارچی
سلام خانم دکتر عزیز خسته نباشید.من از کپسول واژینال ژینوفیلوس در هفته دو بار استفاده می کنم.از کاندوم برای جلوگیری استفاده می کنیم.چون دکترم گفتن مواد داخل کپسول باعث پارگی کاندوم میشه .سوالی که برام پیش امده شبی که از کپسول واژینال استفاده می کنم باید تا یک هفته با کاندوم جلوگیری نکنم تاثیر کپسول تا آخر ماه داخل واژینال میمونه . یا فقط همون شبی که از کپسول استفاده می کنم
- درد بخیه
سلام ۳ ساله سزارین شدم الان از دیشب بخیه هام خیلی درد میکنه در حدی که حس میکن تازه عمل شدم علتش چیه چیکار کنه حتی سرفه میکنم درد میکنه در حدی که اشکم میاد ازچیه
- درمورددارو
منشیشماهتهتنظربرایتعینجنسیتبودمبددکترقرصپرژسترونبهمدادهمنروزیدوتامیخورمسهبستسبدازخوردناینسهبستهمیتونماقدامبهبارداریکنم
- زنان وزایمان
سلام خسته نباشید من با لخته های بزرگ و کوچک مراجعه کردم بعد از سونو گفتند رحم بزرگ و دارای چند میوم و یک میو۵۰ × ۷۱ امپول اسفراین 1125تجویز کردند بیست و هفتم مرداد زدم الان بعد از سه روز لک بینی و خونریزی خفیف دارم شبیه پریود ایا طبیعیه و ایا با وجود میوم با 71میلیمتری احتیاج به عمل دارد و قرص تندرویی پروژسترون که گفته از روز چهارده قاعدگی با توجه به شرایطم من کی باید این قرصها را تا ده شب بخورم مرسی ممنون میشوم پاسخ سوالاتم را بدید ترا خدا جواب بدید خیلی نگرانم مچکرم
- هایمن
سلام پوشیدن لگ های ورزشی که وسطشون کش داره فرم باسن قشنگ میکنه یا پوشیدن شرت لامبادا فشاری ک میاره باعث پارگی هایمن میشه یا اسیب بزنه اخه میپوشم خیلی وقتا احساس میکنم به واژنم فشار میاره ممکن اسیب بزنه یا فقط با دخول اسیب میبینه؟


