Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مایه در کاویته آندومتر
سلام من رفتم سونوگرافی نوشتن مایه آزاد در کاویته آندومتر رویت شده یعنی چی؟
- سلام من حالا سرماخوردم میتونم واکسن کرونا بزنه یا نه صبر کنم که خوب بشم باید چند روز دیگه بزنم
- درد پریودی
سلام.۸ ماهه زایمان کردم وسزارین به دلیل خون ریزی زیاد چندساعتی یخ روی شکمم گذاشتن.الان۲ باره بعدزایمان پریود میشم و به طور عجیبی درد زیر شکم و مقعد دارم.موقعه نستن بلند شدن یا حتی دستشویی رفتن انگار که تمام داخلیم داره کنده میشه از درد.میشه بگید دلیلش چیه؟اخه قبلا هیچ وقت درد نداشتم
- سقط
سلام خسته نباشید دو هفته از پریودیم گذشته بود ک فهمیدم باردارم علان بخاطر مسائل هایی با قرص تو خونه سقط کردم و بعد ۱۰ روز خونریزیم قط شد و لکه بینی داشتم ک قرص ال دی مصرف کردم علان ۷ روزه که دارم مصرف میکنم گاهی اوقات لکه بینی دارم بخاطر پیشگیری این قرص رو میخورم بنظرتون مشکل دارم خطری نداره برام؟؟
- درد مقعدی
سلام خانم دکتر عزیز من موقعه پریودی درد شدید مقعدی دارم که بدون مصرف قرص نوافن قابل تحمل نیست من سایر روزها موقع اجابت مزاج هیچ دردی ندارم فقط موقع پریودی واینکه قبل از شیاف برای تسکین درد پریودی استفاده میکردم که درد مقعدی نداشتم این چند سال هست که دچارش شدم رفتم دکتر سنوگرافی دادم که گفتن کیست نزدیک تخمدان دارم که هیچ عوارضی نداره و خانم دکتر هم مقعدم را معاینه کردنند چیزی نگفتن فقط پماد آنتی فیشر دادن گفتن اگ خوب نشدید باید لاپاراسکوپی بدید که نتیجه ندیدم و همچنان از درد رنج میبرم لطفاً اگر راه حلی دارید بگید ممنونتون میشم
- سلام قرص الپرازولام روی جواب بتاتاثیردارد؟
آیا قرص الپرازولام روی جواب بتا تاثیردارد؟
- کیست نابوتین و ریم باریک
سلام خسته نباشید یه کیست نابوتین 10میلی در اکزو سرویکس و ریم مایع باریک در کولدساک خلفی مشاهده شدن تو سو نوگزافی چکار کنم
- بارداری
سلام.. طول بارداری نهایتاً چقد طول میکشد؟
- فیبرم
سلام من چهل سالمه بچه ندارم دو فیبرم 7میلیمتر و۱۳میلیمتر دارم آیا باید عمل کنم یا نه لطفا راهنماییم کنید؟
- کیست دارم
سلام من ۳۳ سالمه رفتم سونو انجام دادم گفتند که تنبلی تخمدان دارم و کیست کلسیفیه هم دارم ایا خطرناک است
- ای وی اف
سلام خسته نباشید من ۴۰ سالمه یه دختر ۱۵ ساله دارم میخواستم ببینم میشه تعیین جنسیت انجام بدم با ای وی اف برای آوردن بچه پسر ؟ ممنونم اگر پاسخگو باشید
- دردهای پریودی
درود، چند سال هست که دچار دردهای شدید قاعدگی هستم، به این شکل که ده روز قبل از قاعدگی دردها شروع میشن و بعضی روزها طوری هست که فعالیتهام رو مختل میکنه و وقتی هم قاعدگی شروع میشه به مدت چهار تا پنج روز به طور مداوم دردهای خیلی شدید دارم که یک لحظه هم رهام نمیکنن، سونو دادم موردی نبود، چهار ماه قرص ال دی مصرف کردم خیلی بهتر شد و به محض قطع کردن به روال سابق برگشت، این دردها حتما علتی دارن یا ممکنه بی علت باشن؟ واقعا دیگه تحمل زندگی با این دردها برام دشواره
- مصرف قرص روکین
سلام من پولیپ ۱۱ میلی متری بدود پایه در رحم دارم مجرد هستم و دکتر بهم قرص روکین داد ۱۲ روز از اولین روز پریودیم گذشته بود که شروع به مصرف کردم ۱۲ روز مصرف منظم مصرف کردم ولی الان پریود شدم ۹ قرص مونده و نمیدونم باید مصرف کنم؟
- رحم بزرگ
سلام وقتتون بخیر در جواب سونوگرافی رحم بزرگ میوماتوز با ابعاد میدساژیتال ۱۳۲*۹۲ میلیمتر محتوای یک میثم اینترامورال تا ساب سروز به ابعاد ۱۰۲*۸۴ میلیمتر در قدام فوندوس و بادی با اثر فشار بر اندومتر و مثانه رویت شد اندومتر اکوژن به ضخامت ۹ میلیمتر رویت شد برای درمان چکاری باید انجام دهم خطرناک هستش
- ساک حاملگی در سونو بعد از مصرف سایتوتک
- افزایش وزن وتاخیرپریود
سلام خسته نباشیدمن۳۵سالمه وسه فرزنددارم ازآخرین زایمانم ۳سالو۵ماه گذشته بعدزایمانم دیگه کلاباشوهرم رابطه نداشتم بخاطریه سری مشکلات یعنی کلا۳ساله نزدیکی ندارم وهمیشه پریودام تا۵روزعقب میافتادتقریبا۹ماه پیش وزنموپایین آوردم وپریودام همیشه۲روزجلومیافتادولی الان دوماهه وزنم روبه بالارفته واین ماه احساس میکنم خیلی چاق شدم والان ۸روزه عقب انداختم بااین که اثلارابطه نداشتم خیلی استرس دارم وپشتکمرم خیلی دردمیکنم ورحمم خشکه وسینه راستم دردمیکنه البته سینه راستم تقریبایک ماه پیش هم بمدت ده روزدردداشت خوب شدولی بازالان این چندروزه دردمیکنه توروخداخانم دکتربجان بچه هام شرایط دکتررفتن ندارم شوهرم کلایه خانم صیغه کرده واثلابامن حرف نمیزنه وخرجمونمیده که برم دکتروهزینشوندارم دلیل پریودنشدنم چیه خیلی استرس دارم این چندشب خواب ندارم وکف پام خیلی داغ میشه خیلی میترسم خداخیرتون بده راهنماییم کنیدممنون
- تنبلی تخمدان
سلام،خسته نباشید
من ۱۸ سالم هست،من خیلی دیر به دیر پریود میشودم برای همین پیش پزشک رفتم،چند بار هم سونوگرافی و یه سری ازمایش انجام دادم و فقط گفتن تنبلی تخمدان دارم و مشکل خاص دیکه ای ندارم،و بیشتر عوارض این بیماری رو هم داشتم ،که یکدفعه توی یک ماه بیست و پنج کیلو اضافه وزن پیدا کردم،و رشد زیاد از حد موهای زاءد هم توی همون یک ماه از زیر سینه تا زانو هام و دور هاله سینه ام به شدت زیاد شد،البته کل بدنم موها بیشتر شد ولی این مناطق خیلی خیلی بیشتر،و همچنین جوش های متعدد روی صورت وسینه که شاید تا چندین هفته هم نمیرفتن،ریزش مو شدید،استرس،داغ شدن بدن و.. کلا بیشتر عوارض رو به صورت شدید داشتم.پزشکم برای تنظیم قاعدگی قرص ال دی،اسپرولاکتون،اتیسترون وتجویز کردن و یه صابون انتی باکتری ،وپماد ضد التهاب هم برای جوش های روی صورت ام تجویز کردن وبرای مو های زاعد گفتن باید به صورت مداوم لیزر انجام بدم فقط،بعد از مصرف جوش هام خیلی بدتر شد،وگفتن قرصا کمکم میکنه به لاغریم برعکس خیلی چاق تر شدم،واسه همین قرص هارو قطع کردم،پریودیم ام فقط دوماه اول شدم،بعد دیگه نشدم واسه همین قطع کردم بعد یه مدت،دو دوره قرص های راکوتان رو برای درمان جوش مصرف کردم، جوش هام کاملا رفتن،الان فکر کنم دو سال گذشته از وقتی که قرص های دکترم و قطع کردم،عوارض ام چند تاشون خوب شدن،ولی هنوز مشکل شدید موزاعد ،چاقی واختلال در قاعدگی رو دارم،خودم چند دوره هم ال دی مصرف کردم و یه مدتم طب سنتی واسه لاغری و قاعدگی رفتم ویه مدت هم بادکش انجام دادم و چندبار دیگه ام به پزشک مراجعه کردم،ولی هیچ تاثیری نداشته واقعا،واسه لاغریم قرص خریدم ودارم مصرف میکنم،تا الان خوب بوده،ولی نمیدونم میمونه یا نه چون چند بار هم رژیم گرفتم خیلی ام لاغر شدم ولی خیلی سریع برمیگشت.عوارض موقتا کم تر شده ولی مو ها با لیزر هم اگه چند روز عقب بیوفته مثل اولش میشه،میخواستم بپرسم با این شرایط من چه کاری باید انجام بدم،که عوارض ای نداشته باشم،واقعا باید تا اخر عمرم لیزر کنم؟شما واسه لاغری وبقیه.. چه چیزی پیشنهاد میدین که موقت نباشه؟ممنون میشم راهنمایی ام کنید،باتشکر - قرص سالویگل
سلام ،من مدتی به خاطر عرق زیاد که ناشی از دوره یایسگی این قرص رو مصرف میکنم روزی دوتا،الان حدود ۷،۸ ماه هستش که مصرف میکنم ،البته بایک وقفه یک ماه ،با کنار گذاشتن دارو تعریق دوباره شروع میشه ،تا کی باید مصرف کنم ؟
- درد
با سلام علت در کلیتوریس واژن نمیدونم اسمشو درس میگم یا چیز دیگه ای هست نوک بالایی چرا دست میزنم بهش درد میگیره طبیعی هست ؟
- هایمنوپلاستی
سلام خانم دکتر خسته نباشی شما عمل هایمنوپلاستی رو انجام میدید؟؟


