Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مصرف قرص سیپرونرون کامپاندو ادامه خونریزی
سلام خسته نباشید 39 ساله ام ریزش موی شدید داشتم و جوش روی باسن به پزشک مراجعه کردم قرص سیپروترون کامپاند تحت نسخه پزشک از روز اول پریودی خوردم ولی همچنان خونریزی من ادامه داره و پاک نشدم ایا مصرف را ادامه دهم؟
- مواد سفید رنگ
سلام دختری۲۵ ساله هستم. میخواستم بدونم این مواد سفید رنگی ک بین لب های کوچک و بزرگ واژن هست چیه با صابون ک شسته میشه از بین میره ولی فردا دوباره اون قسمت سفید رنگه.چیکار باید بکنم واسه همیشه ازبین بره راه درمانش چیه؟؟؟
- خونریزی زیاد قاعدگی
سلام خانم دکتر دخترم حدود سیزده سالشه دو ماهه که پریود میشه خیلی زیاد و طولانی هست در حدی که فعالیتهای روزانش مختل شده و هر دو ساعت نیاز به تعویص داره یا حتی یک ساعت هم بوده. آزمایش و سونو هم داده مشکلی نداشته آیاطبیعیه
- تزریق دو آمپول پروژسترون در فواصلی کم
سلام وقت بخیر دوره ام عقب افتاده بود و دو تا آمپول زدم بعد از ۳ روز از تزریق پریود شده و پاک شدم .الان می خوام مجددا پریود شم و زود هم این اتفاق بیوفته چون می خوام عروسی کنم.نکته اینکه نمیتونم قرصهای جلوگیری مصرف کنم و حتما چون عده عقد موقت داشتم لازمه پریود شم از لحاظ شرعی تا بتونم عقد کنم .سوالم اینه با توجه به اینکه ۴۵ سالمه میتونم برای پریود شدن زودتر از موعد از دو تا آمپول استفاده کنم مجددا...؟؟؟ اگه بله ...کمترین فاصله زمانی که لازمه فیمابین دو تا تزریقم بزنم چقدره تا به مشکل برنخورم ...ممنون میشم پاسخ بدین.
- کپسول.
سلام من چند وقت پیش پیامی با موضوع پایین براتون ارسال کردم و شما گفتید کپسول پاورفیت هم میتونم مصرف کنم سوال بنده اینه که این کپسول رو چطور باید مصرف کنم تا تاثیرش رو بزاره و آیا روی بهم ریختن پریودی هم تاثیر داره ابن کپسول؟؟؟ ((((( سلام خسته نباشید من ۱۸ سالمه و به زگیل تناسلی مبتلا شدم دکتر منو معاینه کردند و گفتن خطرناک نیست ولی نیاز هست با لیزر برداشته بشه و حتی من پرسیدم حتما باید لیزر کنم گفتن فعلا میتونی لیزر نکنی ولی خب اگه لیزر کنی بهترع و بیشتر نمیشه ....خاتم دکتر از این مراجعه بنده حدود ۵ یا ۶ ماه میگذره و خب من مراجعه ای نکردم و روی لبه های واژن وقتی با دست لمس میکنم برآمدگی های ریزی رو حس میکنم و من شنیدم با تقویت سیستم ایمنی میشه تا حدودی ویروس رو کنترل کرد میخواستم بدونم خوردن چه ویتامین ها یا قرص هایی میتونه به تقویت سیستم ایمنی بدنم کمک کنه( و البته من شنیدم خوردن سیر و فلفل دلمه و سبزیجات هم کمک کننده هست و خب این موارد رو میخورم ) و خانم دکتر سوال دوم بنده اینه که خوردن فولیک اسید هم موثر در این قضیه هست یا نه و آیا من میتونم بخورم و برام مشکلی نداره؟؟ لطفا کمکم کنید آخه به شدت استرس دارم میترسم در آینده برام مشکلی ایجاد بشه و حتی باعث نازایی بشه 🥺))
- آندومتریوز
سلام خانم دکتر عزیز، من کیست آندومتریوز دارم و چندین ساله میام پیش شما و قرص روکین میخورم، میخواستم بپرسم ایا باردار بشم برام خوبه وامکان داره که آندومتریوز از بین بره یا وضعیت من بهتر بشه؟ اگه با بارداری از بین میره خواهش میکنم راهنمایی کنید ایا میتونم به صورت طبیعی خودم باردار بشم یا اینکه باید دارو مصرف کنم؟
- آمپول دکاپیپتل
سلام،ببخشید،آمپول یکماهه دکاپیپتل روتزریق میکنم،این ماه،ماهه دومم بود،ولی بازم به موقع پریودمیشم،چکارکنم؟؟
- خونریزی حین مصرف دوفامد
سلام وقتتون بخیر من تنبلی تخمدان خفیفی دارم برای همین دکترم یکسری قرص تحریک تخمک گذاری و آمپولhmg و hcgبرام نوشتن پریودی هامم نامنطمه، قرص دوفامد هم برام نوشتن،، دیشب که شب نهم قرص بود ی رگه ی خون دیدم،،امشب هم خیلی کم دیدم، علتش چی هست؟ ممنون میشم راهنماییم کنید🙏🏻🌸 آخه خیلی استرس دارم🥲
- پریود نامنظم
متاهل هستم و از همان دوران بلوغ پریود نامنظم دارم و الان 45 روزه پریود نشدم تست بارداری هم دادم که منفی بود.چیکار کنم؟
- عمومی
سلام.ببخشیدمن قرص اورژانسی مصرف کردم توی مهرماه و آبان ماه هم مثه تاریخ مهرپریودشدم ولی دوروزبود وآذرماه چهارروزدیرترپریودشدم والان ک دی ماه هستش ازتاریخ پریود قبلیم سه روز میگذره خواستم بدونم لطف کنید بهم بگید چرا وایا پریود میشم؟مممون
- سلام وقت بخیر . بنده یازده ماه پیش بخاطر خونریزی زیاد مجبور به زدن آمپول دیفرلین شدم که حدود یازده ماه راحت بودم، الان دوباره پریود شدم و شدید هم بود. سئوالم اینه که آیا این که من بعد یکسال دوباره پریود شدم همون یائسگی واقعی هست یا کاذب
سلام.من ۴۹ سالمه چندماه که پریود نمیشدم اگر هم میشدم یه روزه بود ولی الان دو هفته است خونریزی دارم اول کم بود ولی الان بیشتر شده چکار کنم قطع بشه
- سلام اگه قرص اورژانسی بخوری بعد چند ساعت میتونی سیتریزن بخوری
سلام اگه قرص اورژانسی بخوری بعد چند ساعت میتونی سیتریزن بخوری
- سلام من ۴۷ سالم دو عدد فیبروم و کیست ۲۷ میلی ساده دارم دکترا گفتن باید رحمت برداری ایا درمان نداره در ضمن موقع پریود خیلی شدید درد دارم
- پریدهای نامنظم
سلام وقت بخیر من ی دختر سه ساله دارم قبلا بارداری ۲۰کیلو کاهش وزن داشتم اما همچنان پرید نامنظم داشتم بعد بدنیا اومدن دخترم اضافه وزن دارم ،قند و چربی و فشار ندارم ،اما بدون قرص دوفاستون و دوفامد پرید نمیشم ایا راهی برای درمان همیشگیشوجود داره ک بدون دارو پرید شد؟؟
- دکتر شرف الدین بهترین دکتر در استان گیلانه.باسواد ومهربان.باحوصله و خیلی ازصفاتهای خوب رودارند
- پماد کلوتریمازول
باسلام من برای بارداری اقدام کردم دارو هم گرفتم ولی متوجه شدم عفونت دارم دکتر هم بهم پماد کلو تریمازول داده الان باید حتما نزدیکی داشته باشم آیا این پماد باعث ازبینن رفتن اسپرم نمیشه
- خراش بکارت
سلام خانم دکتر من پرده ام خراش پیدا کرده ولی دخول نشد واصلا دیگ کاری انجام ندادم فقط دارم دارو توسط ماما میخورم عفونت اش تموم بشه ماما میگف که ترمبممیشه آیا واقعا ترمیم میشه خودش خانم دکتر من ۲۴ سالمه مجردم لطفا جواب بدین
- استفاده از داروی مشابه
سلام.داروخانه به جای پماد دالاواگ کلیندامایسین داده میتونم استفاده کنم یا این دو باهم فرق دارن؟
- کلیتوریس
سلام خسته نباشید دکتر گاهی اوقات در نوک کلیتوریس یک چیزهای سفید رنگی بوجود میاد که در روزهای اول وقتی بهش دست میزنم بشدت درد میگیره اما بعد از چند روز خودبخود انگار خشک میشه و در میاد دلیل این چی هست و اصلا اون تکه ی سفید چی هست؟شبیه به ی تکه عفونت خشک شده اس دکتر جان در حالت عادی زمانی ک کلیتوریس رو لمس میکنم و از قسمت روبرو ب سمت داخل فشارش میدم احساس درد دارم انگار که یک چیزی داخلش هست علتش چی هست و درمانی وجود داره براش؟؟ چون بخاطر این مسئله زمان رابطه و پیش نوازش بشدت اذیت میشم بیشتر هم وقتی دقیقا خود کلیتوریس از روبرو لمس میشه لطفا علتش رو بهم بگین این مسئله بشدت نگرانم کرده و اینک درمانی داره اصلا؟
- سلامت جنسی
رابطه جنسی دهانی داشته ام اما لب کوچک واژن به شدت ورم کرده درد می کنه و میسوزه و خشک شده و خیلی متورم شده مشکلچیه


