Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- زنان زایمان
هنگام پریود درد مقعد دارم درمان چیست؟
- جنین کامپکت
سلام وقت شما به خیر جنین کامپکت روی سه شنبه هفته گذشته انتقال دادم درد خفیف در ناحیه کشاله ران دارم روز جمعه درد پریودی داشتم ترشح سفید همون روز داشتم اما خستگی و کمی درد در ناحیه کشاله ران دارم منتظر لانه گزینی بودم اما لکه ندیدم نظرتون چیه؟!
- معاینه ی فیل از تزریغ واکسن گارداسیل
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من برای تزریغ پاکسن گارداسیل همراه مادرم میخوام مزاحمتون شم ولی متوجه شدم که قبلش باید معایینه شم تست بگیرید ازم..من در گذشته یک رابطه داشتم و نمیخواستم در این معایینه چیزی از آسیب دیدن هایمن مادرم متوجه شن..میخواستم بپرسم که در این معااینه برای تزریغ واکسن چیزی در این مورد بیان میشه؟؟
- توده solid و اکوژن به دیامتر ۳۰mm
لطفا (توده solidو اکوژن به ضخامت ۳۰mmدر داخل پارانشیم دیده شده) خطرناکه ؟
- آییودی و خونریزی
سلام
من برای جلوگیری دستگاه آییودی گذاشتم یک ماه که گذاشتم مثل عادت ماهانه خونریزی دارم فقط سه روزپاک بودم. بعد از سه روز دوباره شروع شد شدیدتر با درد بیشتر. چهکارکنم؟ - تداخل دارویی
با سلام و وقت بخیر استفاده همزمان قرص اسپیرونولاکتون و یا سایر قرص های ضد بارداری با قرص پروپرانول مشکلی ایجاد میکند یا خیر؟ اثر قرص ضد بارداری و پیشگیری از بارداری را خنثی میکند یا خیر؟ با تشکر
- پلی کیستیک
سلام وقتتون بخیر من ۲۱سالمه ومتاهل هستم تنبلی تخمدان دارم ۷ماه دوفاستون مصرف میکردم و۳ماه هست که قطع کردم توی این سه ماه همیشه روز ۲۶ام پریود میشدم ولی این ماه یه فشار روحی وجشپسمی خیلی شدیدی داشتم وروز ۱۴ام تا۱۸ام لکه بینی داشتم وبعد قطع شد سینه هام هم خیلی درد میکردن والان که روز۳۰ام هستم هنوز پریود نشدم وکمر درد دارم شرمنده به خاطره پلی کیستیکه که پریود نمیشم یا لکه بینیه همون پریود بوده؟ ممنون
- کیست septationچیست
من سنو دادم کیستseptationدر تخمدان چپ من دیده شده آیا نیاز هست دکتر زنان برم
- ضربه به شکم
سلام من دیروز خواهر زادم با شیشه ادکلن به سمت چپ رحم ضربه زد والان تخمدان سمت چپم یکم ورم . ولی خونریزی نداشتم یعنی برام مشکلی پیش امده
- رابط
سلام خسته نباشید خانم دکتر من در رابطه جنسی خیلی درد دارم واژنم خشکه از شما میخواستم که یک ژل روان کننده مارک خوب بهم معرفی کنین مرسی؟؟
- میگرن دوران قاعدگی
سلام خانم دکتر روزتون بخیر من چند ساله که در بازه ی ۱۰ روز قبل از قاعدگی، یا دقیقا روز قبل از شروعش، یا روز سوم تا پنجم قاعدگی، یا یکی دوز نزدیک تخمک گذاری دچار میگرن میشم. یعنی هر ماه حداقل دو بار در بازه هایی که گفتم سردرد میگیرم. اغلب ۲۴ ساعت سردردم طول میکشه، سرگیجه و حالت تهوع و افت فشار پیدا میکنم. گاهی حتی گنگی سر تا دو سه روز طول میکشه. فقط هم سردرد نیست، عصبی شدن و تغییر ناگهانی خلق و خو و حساس بودن بیش از حد به رفتارهای اطرافیان هم همراهش هست. از نظر سابقه بیماری، ده سال به دلیل هپاتیت آتو ایمیون آزاتیوپرین مصرف میکردم، که الان سه ساله برای کبدم هیچ دارویی مصرف نمیکنم و آنزیم های کبدم نرمال هستن. سه سال هست که مبتلا به کولیت اولسرو هستم و روزی ۱۶۰۰ میلی آساکول مصرف میکنم.
احساس میکنم کولیت من علاوه بر استرس خودم بیشتر به این دلیل ایجاد شده که هر ماه به خاطر سردردهایی که داشتم مرتب بروفن و ژلوفن استفاده میکردم و حتی تا قبل از تشخیص کولیت هربار دو تا ژلوفن میخوردم تا سردردم قطع بشه.
در حال حاضر پزشک گوارشم مصرف مسکن های بروفن و ژلوفن رو ممنوع کرده، گرچه مصرفشون هم دیگه بی فایده ست و فقط باعث طولانی تر شدن سردردهام میشه.
خیلی در مورد میگرن های دوران قاعدگی و PMS و تاثیر تغییرات هورمونی روی سردرد و اختلالات عصبی مطالعه کردم. اما جز ورزش کردن و دمنوش های گیاهی راهی موثر پیدا نکردم. البته همینها هم اثرشون در حد خفیف کردن درد بوده و مشکل من همچنان باقیست و واقعا خسته ام کرده و حتی روی روند کار و زندگیم اثر منفی گذاشته. آیا راهی برای رفع این میگرنها هست؟ آیا نیاز هست که آزمایشی انجام بدم تا مشکلم دقیق تر مشخص بشه؟ ضمن اینکه کم خونی ارثی و مشکل کمبود وزن هم دارم،۳۰ سال دارم، وزن ۴۶ کیلو و قدم ۱۶۱ هست.
منتظر پاسخ شما هستم پیشاپیش متشکرم - عمومی
سلام من برای اولین بار از قرص ضد بارداری دروسبلین استفاده میکنم و از ی بسته چهار تا قرص مونده ک دارم مصرف میکنم بعد از چند روز میتونم بسته بعدی را شروع کنم؟
- کیست تخمدان
سلام من ۲۴ سالمه عقدم ولی رابطه دارم چند وقت پیش با دل درد شدید راهی بیمارستان شدم بعد ازمایش وسونگرافی گفتن تخمدان سمت چپت کیست داره رفتم پیش یه متخصص ولی چون مادرم همراهم بود نگفتم باشوهرم رابطه دارم خانم دکتر قرص جلوگیری دادن گفتن بااینا آب میشه یه بستشو مصرف کردم گفتن یه بسته ک تموم شد تاچهارشب نخور ک پریود بشی شب چهارم باز شروع کن بخور من تواین چهارروز خیلی کم لکه بینی داشتم شب چهارم ک شروع کردم ب خوردن قرصا پریودشدم الان یک هفتس روز پنجم تاتکه چیز یکی شبیه یه پوست نازک و دیگری شبیه چربی بود ازم اومد همراه خون قاعدگی خیلی استرس دارم توروخدا کمکم کنید
- قرص ضدبارداری
با سلام بنده پریود شدم و از روز اول پریودی دروسبلا مصرف کردم و الان پریودم ب کل قط شده چیکارکنم😔
- واژن
سلام مجرد و ۱۸ سال واژنم و لبه هاش و ناحیه عانه صافه و لاغرها و تپل نیست چکار کنم طبیعی تپلشه لطفاً راهنمایی کنید صافه و صافه 🥺
- سلام به دخترم ۴ تا آمپول پروژسترون دادن که ۲ تا شب ۲ تا صبح بزنه ولی دو تا که زدم پریود شد دقیقا یک ساعت بعد از تزریق حالا سوالم اینه که باید ۲ تای بعدی رو هم بزنم فردا صبح یا خیر
سلام دکتر به دخترم ۴ تا پروژسترون دادن که دو تا صبح دو تا شب بزنم حالا بعد از یک ساعت از تزریق پریود شده آیا باید دو تای صبح را بزند یا خیر دستور چیست؟
- تشکر
سلام خانم دکتر فقط میخواستم از شما برای زحماتی که کشیدید تشکر کنم
- هایمن زبانه دار
سلام وقتتون بخیر من یه مدته وسواس فکری گرفتم بعد مجردم و تا الان نه دخول ن خود ارضایی نداشتم بعد خودمو توی ایینه ک نگاه میکنم قسمت ورودی واژن کامل پوشوندس بعد روی همون هایمن یه حالت زبونه کوچیک داره و سوراخ بکارتم زیرشه طبیعیه؟ ممنون میشم راهنماییم کنین خیلی استرس دارم
- کیست
سلام من ۱۶ سالمه دو تا کیست دارم یکیش ۶۳ میله خطرناکه؟
- زنان زایمان
سلام همسرم هروقت رابطه داشتیم یکم بعد ازش خون میومد الان سه ماهه پشت سرهم خونریزی داره و قطع نمیشه نه دکتر معاینه میکنه نه سونو میگیرن چیکار باید بکنم؟


