Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- (تنبلی تخمدان)
باسلام من 29سالمه وپریودیم تقریبا15روزعقب افتاده باردار نیسم مجردم.دکتر رفتم تشخیص تنبلی تخمدان بود این اولین بار من پریودیم عقب افتاده همیشه7روز جلو مینداختم.اما الان دکتر رفتم امپول پروژسترون دادن زدم 10روز رد شد پریود نشدم... خیلی نگرانم بایدچیکاکنم میترسم. لطفا راهنماییم کنید تنبلی تخمدان ازچی بوجود میاداصن. ممنون
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیز خسته نباشید من در هفته ۶ بارداری هستم ناحیه کلیتوریس واطراف ان خارش دارم وشیاف پروژسترون هم شبی یک عدد استفاده میکنم ایا ممکنه از شیاف باشه لطفا راهنماییم کنید خیلی ممنون.
- سقط مکرر
سلام خانم دکتر آیا کسی ک چندتا سقط 16هفته و15هفته و18هفته کرده باشه وسرویکسش زیر 30 و25میلی هست امیدی هست ک دیگه رحمش بچه نگهدار ه وسقط نکنه ویکی آخری رو سرکلاژ واژینال شده بودم وسقط شد خانم دکتر ترا خدا بگو چکار بکنم خیلی ناامید شدم داروهای ک استفاده میکردم انوکساپارین وشیاف و آسپرین بود وبا وجود سرکلاژواژینال سقط کردم چکار بکنم
- خارش کلیتوریس
سلام من چند روزه خارش کلیتوریس دارم خودم تحت درمان برای زخم دهانه رحم هستم ولی 2 روزه ناحیه کلیتوریس دچار خارش شده خودمم خیلی بهداشتمو رعایت میکنم باید چیکار کنم ممنون اگه پاسخ بدید.
- بدن درد
سلام خسته نباشی ببخشید پریودی نامنظم هست او برجی بعد۲۳روز پریود شدم برج قبلیش ۲۸روز شدم چند ماهی هم دارم برای بارداری اقدام میکنم الان ۲۸روز گذشته خبری از پریود نیست پهلو و پاهام درد گرفتن چند روزی هست به نظر شما کی پریود میشم از انتظار کشیدن خسته شدم خانمی ۳۶ساله هستم
- بارداری
سلام خانم دکتر وقت بخیر من خانمی ۲۲ ساله هستم بعد از بلوغ دوچار هیرسوتیسم شدم و موهای زائد زیادی در زیر چونه و وسط قفسه سینه ام ایجاد شدن ، به تازگی آزمایش هورمونی دادم و همگی نرمال بودن به جز 17هیدروکسی پروژسترون که حدود ۳.۱ نانوگرم بر میلی لیتر بودن و کمی هم پرولاکتینم بالا بود و پزشک هم برام دارو نوشت ولی چیزی نگفت ، در اینترنت مطلبی خوندم که واقعا منو ترسونده اینه که من ممکنه با این نتایج آزمایشات مبتلا به هایپرپلازی فوق کلیه باشم و از این بابت میترسم که آیا بالا بودن این هورمون رو بارداری هم تاثیر گذار هست؟ آیا ممکنه نوزاد من مبتلا به ابهام تناسلی بشه؟ خواهش میکنم پاسخ من رو بدید. متشکرم
- گل شبو
با سلامخدمت شما .بعد از نزدیکی چون محافظت نشده بود قرص اورژانسی تنسی ۱/۵ استفاده کنم که اونو بعد از یک ساعت خوردم ، ۳۰ دی پریود قبلیم بوده و روز ۱۳ بهمن من از این قرص استفاده کردم پریودی منظمی هم ندارم .آیا امکان بارداری هست؟ البته در ماه های قبل برای جلوگیری از قرص ال دی استفاده می کردم .
- بارداری
با سلام خانم دکتر دخترخاله من در سن چهل سالگی در سال پنجم ازدواجش هشت ماه پیش پریود نشدند فکر کردن یائسه شدن هیچ گونه علایم بارداری رو نداشتند تا اینکه یک ماه پیش شکمشون کمی بزرگ شد و رفت دکتر پزشک سونوگرافی نوشتند و در عین ناباروری نشان داد ایشون باردارند حالا دخترخاله ام خیلی نگران جنین درون شکمش هست اولا شکمش زیاد بزرگ نیست. دوما هیچ گونه علایم بارداری رو نداشتند فقط گاها احساس سرگیجه و سردرد میکرد یا ترش کردن غذا که براش جدی به نظر نمی آمد اصلا فکر بارداری رو نمیکرد فکر میکرد قسمتش نبوده مادر بشه اما ایشون ماه هشتم بارداری هستند حالا بشدت نگران جنینشون هستند دلهره و اضطراب اینکه شاید جنینش مشکل داشته باشه روزهای بارداری رو براش غیر قابل تحمل کرده خانم دکترعزیز راه حلی برای اینکه دخترخاله ام بتونه متوجه بشه جنینش سالمه یا نه وجود داره وزن جنینشون یک و هشتصد ماه هشتم بارداری هست
- کیست
سلام من دکترم توسونونوشته حفره به قطر17داخل کیست تخمدان یعنی چی...
- توده هتروژن در خانم متاهل
یک توده هتروژن solidبه ابعاد 29*37 میلیمتر در قسمت فوقانی تخمدان راست مشاهده می شود در ضمن خونریزی شدید دارم
- فیبروم وپولیپ
سلام.خسته نباشین خانوم دکتر.من یه پولیپ به اندازه ۸.۴ ویه فیبروم ساب سروزال به اندازه ۱۷.۱۵میلی متر دارم.قصد بارداری دارم دکترم گفتن برای پولیپ باید کورتاژ تشخیصی انجام بدن وبااین سایز فیبروم می تونم باردار شم.می خواستم لطف کنین نظرتون رو بفرمایین.ممنونم
- سزارین
سلام من یک ساله ک سزارین کردم از همون اول درد بخیه سمت راستم حیلی درد میکرد و تو کش بود الانم بعد یک سال وقتی دراز کشیده ام بیشتر مواقع دردبدی میکند چیکارکنم
- بارداری
سلام دکتر عزیز. امروز سونو بارداری انجام دادم. آخرین پریود من ۶ خرداد بوده. تو سونو نوشته یه فوکوس اکوژن به قطر ۲٫۲ میلی متر با احتمال فتال پل معادل سن بارداری ۵w+5d دیده میشه. بعد گفت صدای ضربان قلب جنین شنیده نمیشه. خواستم بدونم یعنی جنینی وجود نداره ؟؟؟؟ خیلی ناراحتم
- کیست تخمدان
سلام خانم دکتر میخواستم بپرسم آیا کیست اندومتریوز و یا کیست هموراژیک در سونوگرافی معلوم هستند و سونولوژیست ذکر میکنه که اندو متریوز هست یا هموراژیک و یا ساده در جواب؟ یا اگر ننویسه یعنی کیست سادست؟
- علت نا باروری آژنزی واژن؟
ببخشید خانم دکتر عزیز من از شما پرسیده بودم که آیا حقیقت داره که کسانی که آژنزی واژن دارند بعدازاصلاح و نقص آن باردار نمیشوند. شما درجواب گفته بودید که احتمال ناباروری در این گروه بیشتر است .خواستم بپرسم که علت ناباروری در آژنزی واژن چی هستش ؟
- خون در ادرار
سلام.من زایمان سزارین داشتم در اواسط خرداد.بچه شیرخودمو میخوره و پریود نشدم تا ۲۸ آذرماه ..ولی خونریزی کم بود و دوروز طول کشید..بلدش ۱۵ دی ماه هم دوباره خونریزی باادرار البته خون روشن و تازه بود و فقط همون لحظه داخل دستشویی ..امروز ۱۱بهمن دوباره خون کمی باادرار اومد شبیه پربودی و کمی درد پریودی...آیا ممکنه بخاطر نوسانت هورمون برای برگشتن به پریودی باشه ؟برای بررسی بیشتر به دکتر زنان مراجعه کنم یا کلیه و مجاری؟
- زخم واژن
زخم دهانه دارم کپسول کلیندامایسین و شیاف فیتورمیل داده بهم ایا خوب میشه چیز دیگه لازم دارم
- سقط در هفته دوم
سلام من پس از سقطی که ماه پیش داشتم بقایای 6*5*10وحجم 0.18cc درقسمت فوقانی کاویتی رحمم هنوز هست که توی اولین پریودم هنوز دفه نشده راه حل چیه
- بچه ی سوم
سلام خانم دکتر. خوب هستید؟
من بچه سوم باردار هستم و میخوام سقط کنم باید چیکار کنم - خونریزی شدید و طولانی
با سلام و تبریک عید نوروز و عید نیمه شعبان خانم دکتر من تقریبا از ۱۸اسفند ماه پریود شدم تا به امروز ادامه داره که ۸فروردین هست رفتم دکتر سونو نوشت تو تخمدان چپم کیست ۲۸میلی متری نشان داد خانم دکتر قرص ترنسید و مفنامیک اسید و آمپول نوشت هیچ کدام اثر نکرده الان که سه روز استفاده میکنم خونریزی ام ادامه داره چیکار کنم به نظرتون ؟ممنون میشم جواب بدید


