Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- لکه بینی قبل پریود
با سلام .بنده به مدت دو سال بعد از ازدواج قرص ضد بارداری استفاده میکردم و هیچ مشکلی هم با استفاده از ان قرصها نداشتم فقط یکی دوروز قبل از پریود لکه های مایل به قهوه ای می دیدم اکنون که بیش از یکسال است قرصها را قطع کرده ام با اینکه پریود منظمی دارم . فاصله بین انها و تعداد روزهای پریودی منظم است و حجم خونریزی کاملا نرمال است باز هم یکی دوروز قبل دچار لکه بینی ام . که موقع دسشویی رفتن قبل پریود چن قطره خون میبینم و بعد از این حالت که یک یا گاها دوروز است پریود پیوسته شروع میشود . ایا مشکلی وجود دارد؟؟
- توده سینه
سلام من یه توده هیپکواکو به ابعاد 19*5در سینه راست درساعت 4پستان و یک توده به ابعاد 30*15*27میلی متردر موقعیت ساعت 12بطرف ارئولارmid zonمشاهده شد.باید جراحی کنم؟
- مشکل کمبود تخمک
سلام وقتتون بخیر ببخشید یه سوال داشتم میشه جواب بدید؟ من خانم 39ساله هستم که یکسال ازدواج کردم الان که آزمایش دادم دکترا میگن 5درصد بیشتر تخمک ندارم الان هیچ امیدی نیست جزء تحویل تخمک از کس دیگه ؟
- قط نشدن خونریزی
سلام خانم دکتر من بیماری کولیت زخمی دارم چون دارو زیاد مصرف میکنم رحمم مدام خونریزی داره قرص دینوژیست استفاده میکنم تا خونریزیم بند بیاد حالا قصد بارداری دارم میشه با خوردن این قرص باردار شد اگه ن چ داروی استفاده کنم ک هم پریود نشم هم بتونم باردار بشم ۳۰ سالمه ممنون
- تاخیر پریود
سلام وقت بخیر من از زمان پریودم ۷ روز گذشته پریود نمیشم قبلا ۲۶ روزه میشدم اولین باره عقب افتاده هرروز زعفرون خوردم تاثیری نداشت الان چون میریم مسافرت میخوام پریود نشم تا ۱۰ روز چه قرصی بخورم؟؟؟قرص سیبل تاثیر داره؟؟؟
- مایع آزاد در کولدوساک
من مجردم۱۵سالمه پارسال پریود شدم و تا الان نشدم سونوگرافی رحم و تخمدان دادم و نوشته بود که: هر۲تخمدان حاوی فولیکولهای ریز متعدد می باشد.بطوریکه قطر بزرگترین آنها در دو طرف 4mmاست. بررسی از نظرp.c.oتوصیه میشود در کولدوساک خلفی مایع آزاد دیده میشود اولیه یعنی تخمدان پلی کیستیک دارم ولی دومی که مایع آزاد هست چی میتونه باشه این مایع؟
- ای وی اف
من هفت روزه که ای وی اف انجام دادم ورد خواب اورگاسم شدم حالا میترسم وخیلی استرس دارم که جنین ها لانه گزینی نکنن یا افتاده باشن چیکار باید بکنم
- رحم اجاره ای
سلام ببخشید خواهر شوهرم میتونه بچه برادرشو تو رحمش نگه داره؟ نطفشون شسته شدس
- یائسگی زودرس وناباروری
سلام خسته نباشید ،من تنبلی تخمدان شدید دارم پنج شش سال هست فقط با دارو پریود میشم ذخیره تخمدانم خیلی دکتر هم خیلی رفتممتاسفانه نتیجه نگرفتم ای یو ای هم یه مرحله انجام دادم نشده لطفا راهنماییم کنید ممنون
- حاملگی
من ۸ روز قبل از زمان پریودم رابطه داشتم شک دارم که مایع منی داخل بدنم رفته باشه الان یک روز پریودم عقب افتاده احتمال حاملگی هست؟ البته توی ۷۲ ساعت بعد از سکس ۴ تا قرص ال دی خوردم و یه قرص لوژینل ضد بارداری اورژانسی ممنون میشم جواب بدین
- سلام خانم بنده چهل ساله است و چهار بار سقط جنین داشته و اکنون دارای کیست میباشد لطفاً راهنمایی کنید چه دارویی مصرف کنند چون خیلی درد دارد
- خونریزی غیرطبیعی
با سلام من ۵۳ساله هستم ضخامت آندومتر م زیاد شده دارای فیبروم و... ۲سال پیش یائسه شدم ولی دچار خونریزی بودم پزشکم گفت دوماه مجسترول مصرف کن بعد بیا هیستروسکوپی بعد از یکماه مصرف قطع شد اما دوباره خونریزی شروع شد دکتر گفت دوتا آمپول پروژسترون ۵۰ تزریق کن صبح تزریق کردم از عصر تا حالا خونریزی شدید تر همراه با لخته خون به اندازه ی کف دست شده چکار کنم ؟
- دو فاستون
با عرض سلام و خسته نباشید . آیا مصرف هم زمان دو فاستون و متفورین ( شب ها دو ساعت بعد از غذا ) ایرادی ندارد ؟ با تشکر از پاسخگویی شما .
- نارسایی رحم
ایا سونوگرافی یا ازمایش خاصی برای اثبات نارسایی رحم وجود دارد و خانوم دکتر شما نارسایی رحم تشخیص میدید و من ی زایمان زودرس داشتم و دلیلش باز شدن دهانه رحم و کوناه شدن سرویکس بود
- سوال عمومی
سلام خانم دکتر من مجردم یه مدتی هست که لکه بینی خونی از واژنم دارم خیلی میترسم برای دوستم تعریف کردم و گفتن که پیش یه ماما بریم رفتیم و ماما گفت بکارتت خراش برداشته البته این اولین بارم بود پیش ماما برا نگاه کردن بکارت میرفتم .اما خانم دکتر یعنی این خونریزی دایم از خراشیدگی بکارت هستش چون دکتر گفتن بعله خراشیده شده و دایم خونریزی بصورت لکه بینی داری اینم بگم من خیلی عفونت شدید دارم و به صورت ترشح است گاها سوزش ادرار دارم .وسوال بعدیم اینه که بکارت خراشیده شده خودش ترمیم میشه آخه من رابطه ای هم نداشتم چون ترشح دارم مجبور میشم با دستمال خودم رو پاک کنم چون آب بمونه روم اذیت میشم و به صورت محکم پاک میکنم بعد یهو روی دستمال خون میبینم این خونریزی فقط یکبار نیست به صورت دایم است تروخدا توضیح بدید حالم بده)
- جنین مرده نه هفته و دوروز
گزارش پاتولوژی شماره پاتولوژی: P-1402-550 اطلاعات بالینی: -سقط جنین. ماکروسکوپی: -نمونه دریافتی در فرمالین شامل چندین تکه بافت نرم قهوه ای رنگ آمیخته با لخته خون به ابعاد 5×4.5×3cm.S.O.S:MF/1،E: 80%. میکروسکوپی: -تشخیص را ببینید، لطفا.
- لکه بینی***
سلام وقت بخیر ماه هست بخاطر جلوگیری از بارداری قرص مارولین مصرف میکنم.این ماه قرص را قطع کردم(یعنی بعد از اتمام قرص پریود شدم ولی بعد از هفت روز مجدد قرص را شروع نکردم)پریود شدم. بعد از پریود در روز نهم سیکل هنوز لکه بینی صورتی دارم آیا طبیعیه؟
- سلام خسته نبشید ببخشید تقریبا. ماه رمضون قرص ال دی مو تموم شد و بعدازگذشت چندروز. پریودبشم روز ی که تازه متوجه شده شدم بعدازنزدیکی باشوهرم. پریودیم شروع شد. شک کردم که. کمی منی. ریخته داخل سریع دوتا قرص ال دی مصرف کردم بعد. از. اونروز. من تایک هفته لکه بینی داشتم وبصورت کم. بعدازاون ترس ازحامله شدن بعد از دوهفته رفتم دکتر زنان. خانوم دکترگفتن چون ال دی خوردی نظم رحمتو بهم زدی برام ازمایش خون نوشت دادم منفی بود بعدا زاون دوسه بار طی. 2چ روزوخورده ای از ازمایش تست زدم منفی بود خانوم دکتر برام امپور پرژسترون. تجویز کرد دوتا. ولی. العان 6 روزه زدم هنوز خبری ازپریودیم نیست خیلی میترسم لطفا کمکم کنید
سلا م
- سرکلاژ
سلام خسته نباشید من21 سالمه که یه سقط تو9هفته داشتم الانم باردارم که دهانه رحم 26بودسرکلاژکردم وجفت هم خلفی وگریدصفربود درسونوی انومالی میخواستم بپرسم بااین که جفت هنوزپایین هست میتونم کارهای روزمره رو انجام بدم الان استراحتم نسبی هست؟
- یائستگی
سلام بنده 51 سالمه الان یکسال هست که علائم یاسئستگی اغاز شده و پریود های بسیار نامنظم و طولانی داشتم یا 3ماه قطع میشد رفتم دکتر آمپول لوپرومر 7.5 تجویز کردن الان 16 روز از زدن امپول میگذره و پریود شدم خونریزی شدید همراه با لخته میخواستم ببینم ایا مشکلی هست یا روند آمپول همینجوریه؟؟


