Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- خونریزی
سلام من سرطان سینه دارم وچهارمین جلسه ی شیمی درمانیمو ۱۰ روز پیش انجام دادم والان چند روزه که پریود شدم وخونریزیم خیلی شدید هست دکتر آنکلوژی برام دکاپپتیل تجویز کرده میخواستم ببینم اشکال نداره استفاده کنم ؟
- بقایای سقط جنین
سلام من ده روز پیش سقط داشتم که الان دکتر میگن بقایا دارم که حدود 14 اندازه اش هست آیا با قرص سیتوتک میتونم بقایا رو از بین ببرم یا باید کورتاژ بشم ؟
- مصرف قرص والپروات سدیم 200
سلام خانوم دکتر روزتون بخیر. من خانومی هستم 25 ساله تازه یک ماه است که ازدواج کردم. در حین رابطه جنسی در ابتدا درد بسیاری دارم سپس خوب میشود. دو روز هست که بعداز رابطه جنسی با همسرم در پهلو احساس درد میکنم. قصد باردارشدن هم دارم. ولی قرص والپروات سدیم200 استفاده میکنم روزی 1 دونه. والپروات بخاطر این مصرف میکنم که گاهی اوقات پرش دست دارم. حدود 7ساله که من این قرص رو میخورم ولی بهبودی نداشتم. نسبت به قبل بهتر شده ولی نه کامل. میخاستم راهنماییم کنین چیکار کنم. اصلا میتونم بارداربشم. همش استرس اینو دارم نتونم بارداربشم. شده مثل یک کوه روی مغزم.
- پریودی نامنظم
برای پریودی نامنظم و زود به زود با خونریزی زیاد در سن چهل و پنج سالگی هستم چیکار کنم ؟
- سقط جنین
کسی رو سراغ دارید سقط جنین انجام بده غیر قانونی اک کسی هست میدونه بزنگه شمارمه ۰۹۰۳۵۴۳۵۶۹۳
- جواب سنوگرافی..؟
من دیروز نهم پریودم بود لکه بینی داشتم خیلی کم رفتم سنو دادم نوشته مایه یا هماتوم در قسمت کاویته اندومتر مشهوداست یعنی چی یعنی باردارم,؟؟
- تاخیر پریود
سلام خوبین من افسانه هستم گفته بودم که ۹ روز بود پریودیم عقب افتاده بود و شما گفتید احتمال بارداری هست تست بارداری انجام دادم منفی بود که دیدم پریود شدم آیا مشگلی دارم لطفا راهنماییم کنید برای باردار شدن چون سونوگرافی رحم و تخمدان هم دادم گفت مشگلی نداری
- پرولاکتین بالا و بارداری
سلام خانوم دكتر من پرولاكتين بالا به علت آدونوم هيپوفيز به اندازه چهار ميليمتر دارم يك سقط هم به همين دليل پرولاكتين بالا داشتم خواستم بدونم در بارداري براي جلوگيري از افزايش شديد پرولاكتين دارويي در دروان بارداري وجود داره ؟
- سقط جنین
سلام ببخشید من تو 12هفته لکه بینی پیدا کردم سنو دادم جنین تو هفت هفته 5 روز ازبین رفته بود تو خونه دارو گرم خوردم دفع شد دوروز بعد از دفع باز یه تکه دیگه دفع شد سنو دادم گفت یه تکه تو شکمت مانده دکتر زنان قرص methroginوقرص داکسی سایکلین برام تجویز کردن ولی کم کم داره خونریزی کمتر میشه تکه ای هم دفع نشد دل درد خفیفی هم دارم به نظر شما چکار کنم
- سونوگرفی برای تشخیص کیست و عفونت
باسلام من سونوگرافی شکم قرار هست انجام بدم بعد روزای یکشنبه ودوشنبه بیشتر نوبت نمیدن میخاستم ببینم اگ روز ده یازده پریودم ک میوفتته یکشنبه دوشنبه برم چیزی نشون میده؟یا روز دوم پریود؟
- هایمن
سلام خانم دکتر مهربون وقتی هایمن آسیب میبینه همون لحظه خون میاد؟یک جا خوندم که امکان نداره چند ساعت بد اسیب خون بیاد فقط همون لحظس
- خراش پرده بکارت
سلام من رفتم پیش متخصص زنان رفتم واسه معاینه پرده بکارت بهم گفتن پرده بکارتت خراش داره بعد گفتن نگران نشو بعد از دو سه ماه دوباره جوش میخوره ایا واقعا جوش میخوره یا خیر؟
- عوارض آمپول دکاپپتیل
سلام.۴۷سالمه.آمپول دکاپپتیل واسه کانسر برست، واسه ام تجویز شده.یا دوز تزریق کردم.خواستم بدونم دوره درمان چند ماهه؟بعد از اتمام دوره عوارض هم از بین میره یا عوارضش برگشت ناپذیره.؟ممنون
- خونریزی رحمی
سلام خانم دکتر. من 24 سالمه و بعداز نزدیکی با همسرم الان دو روزه دچار خونریزی شده ام. میخواسنم علت رو بدونم تشکر
- سرکلاژ
باسلام من سرکلاز کردم والان 18 هفته هستم دچار یبوست شدم امروز خیلی سخت دفع کردم وترسیدم که بخیه هام باز شده باشن امکان هس
- زمان سونوگرافی برای آزمایش ژنتیک
با سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیز من هفته پیش یعنی 14 دی ماه به شما مراجعه کردم و پس از سونوگرافی فرمودید که هفته ی چهارم بارداری هستم. متاسفانه من یادم رفت تا زمان مراجعه ی بعدی را از شما سوال کنم. با توجه به این که اولین روز آخرین پریود من 9 آذر بوده و از آنجا که من و همسرم جفت مینور هستیم در هفته ی هشتم باید برای سونوگرافی به مطب بیام و برای گرفتن وقت آزمایش ژنتیک اقدام کنم. البته از منشی محترمتان براساس سونوگرافی که انجام داده بودید برای هفته ی هشتم یعنی 13 بهمن وقت گرفتم و حالا این نگرانی برای من ایجاد شده که آیا امکانش هست که سونوگرافی بعدی باز هم بر اساس رشد جنین این زمان رو علی رغم محاسبات عقب یا جلوتر نشان دهد یا خیر؟ که اگر زمان را بیشتر نشان دهد زمان آزمایش ژنتیک به تاخیر خواهد افتاد. آیا نیاز نمی بینید که یک هفته زودتر از زمان تعیین شده خدمت برسم؟ از این که برای جوابگویی به سوالات بیماران وقت می گذارید و نگرانی ما رو درک می کنید ممنون و سپاسگذارم.
- لوپرومر
سلام وقت بخیر برای اندومترم این امپول لوپرمر رو زدم الان دو هفته گذشته نوشته از عوارضش قراره دوماه بعد سیکل عادت ماهیانم متوقف بشه میخواستم بگم من پریودام دوباره منظم میشه نگرانم پریود نشم تخمدان ها بهم بریزع لطفا جواب بدین و اینکه این امپول تو رابطه ها اثر میزاره
- ساک بارداری دو قلو و یک ساک در مجاوراسکار سزارین
با سلام بعد از عقب افتادن پریود سه بار با فاصله یک هفته سونو انجام دادم که سونو اول اندازه رحم علائم بارداری را داشت ولی سال بارداری دیده نشد در سونو 7روز بعد ساک بارداری دیده شد ولی بدون yolk بود ودر هفته بعد سونو واژینال انجام دادم که دو ساک بارداری دیده شد یکی حاوی آمبریو و. Yolk در کاویته رحم با سن بر اساس CRL 3mm و 6هفته و ساک دیگربدون yolk در محل اسکار سزارین قبلی .Fetal pole واضحی دیده نشد سن حاملگی براساس msd 13mm و 6هفته و یک روز هماتوم پری ساک دیده نشده لطفا راهنمایی کنید چه اقداری باید انجام بدم
- بارداری
سلام من تخمدان چپم گرفتگی دارد ولی تخمدان راستم سالم است دوفولیکول ۲۰ و۲۵ آزاد کرده آیا بارداری بااین دوفولیکول امکان پذیراست
- درد زیر شکم بعد از استفاده از کرم و کپسول داخل رحم برای چیست
سلام . ازروز ۱۴ چرخه ..الان روز ششم هست که طبق تجویز دکتر قرص دوفاستون برای کمک ب باروری میخورم.یکیدوبار هست ک زیر دلم بدجور تیر میکشه شب تو خواب انگار سیخ وارد بدنم بشه زیر دلم سمت چپ اونطور بود آیا علامت بدی نیست ،


