Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سقط جنین با قرص سایتوتک
من درونم هفته سقط با قرص سایکوتک داشتم دوبار بصورت شیش تایی واژینال مصرف کردم بار اول دفع نشد بار دوم دفع شد بعد سونو دادم گفتن ساک حاملگی مشاهده نشد فقط بقایا۱۵در۱۶مشاهده شده بعد اون ده روز خونریزی داشتم بعد لکع بینی سیاه رنگ دارم چیکارکنم
- بقایای سقط جنین
سلام خانم دکترمیخاستم بپرسم که من ۶ هفته ای جنین روسقط کردم آیا اگه بقایایی از جنین مونده باشه همراه با دردهست یاخیر ممکنه سقط شده باشه
- خونریزی در هفته ۶
سلام . ببخشید در هفته ۶ بارداری هستم ولی خونریزی دارم . باید چی کار کنم خطرناک هست جواب سونو گفت قلب هست فقط ضربان نداره
- بارداری
سلام وقت بخیر من اولین بارداریم هست و ۱۲ هفته هستم در سونوگرافی ان تی من نوشته شده funnelingدیده نشد و نوشته شده کنترل طول سرویکس ترانس واژینال توصیه میشود منظور چیه؟؟؟ آیا خطر داره؟خیلی نگرانم
- سقط
سلام وقت بخیر بنده با سونو متوجه شدم که حامله هستم و هفت هفته میباشد ولی بدلیل مشکلات زندگی و نداشتن علاقه میخوام که سقط کنم با تحقیق قرص سیاوتک فایزر آمریکایی گرفتم ولی ترس دارم و نمیدونم که چطور باید استفاده کنم لطفا راهنمایی در این خصوص کنید ممنون میشم و اینکه بعد از استفاده چه اتفاقی برام میوفته
- بارداری
سلام دکتر من ۱۵هفته و ۴ روز هستم ... وقتی ۸ هفته بودم یکی از اعضا خانواده مبتلا به بیماری کرونا بوده و خبر نداشتیم من هم حدود دو سه روز حالت سرما خوردگی خفیف ابریزش بینی و چرک گرفتگی گلو داشتم ... ازمایش و سونوگرافی غربالگری در ۱۲ هفتگی انجام دادم که خداروشکر سالم بود. من چطور مطمن شم که مبتلا به بیماری شده بودم یا نه ؟ اگر مبتلا بودم روی جنین اثر گذاشته ؟ چه زمانی این بیماری در جنین مشخص میشه ؟ تورو خدا جواب بدید❤
- در هشت هفتگی به علت توقف رشد جنین خودبخود سقط شد
سلام و احترام،
دو ماه قبل در هشت هفتگی به علت توقف رشد جنین خود بخود سقط شد چند روز کاملا بافت و کیسه و جنین دفع شد بعد ده روز پاک شدن رفتم سونو گفتن جنین دفع شده فقط نیم سانت بقایا مونده که با پریود بعدی دفع میشود بعد ان سر تایم پریود بعدی پریود شدم منتهی در حد لک بینی و کم سر هفت روز هم پاک شدم مجدد سر پریود بعدی که هنوز وقتم نبود پنج روز زودتر پریود در حد لک بینی بازم داشتم و پاک شدم الان سر پانزده روز فاصله از لون موقع مجدد پریود شدم و بعد چند روز یهو شدید شده و روز هشتم رفتم سونوی واژینال که تشخیص دادن بقایا هنوز خارج نشده و متورم شده الان باید چکار کنم سونو گفتن کورتاژ کنم بهتره ولی من دوست ندارم راهی هست که بقایا دفع بشه و خونریزی من کم بشه
- سرکلاژ
با سلام در صورت عدم موفقیت سرکلاژ شکمی چه درمانهای دیگری وجود دارد؟
- بارداری﷼
سلام ،من بیستم آمپول آزاد سازی تخمک رو زدم پنج شیش روز بعد حالت تهوع و کمردرد ... داشتم بی بی چک گرفتم مثبت شد باز دو روز بعدش بی بی چک زدم قسمت c پررنگ شد قسمت t مثل سایه افتاد باز صبر کردم ده دوازده روز گذشت از زدن آمپولم بی بی چک زدم منفی شد یعنی باردار نیستم ؟یا بی بی چک رو زود استفاده کردم ؟ یا احتمال بارداری وجود داره؟ شش هفت روز دیگه به پریودیم مونده آیا تو این مدت ممکنه باردار بشم ؟ من پنج ماه هستش ازدواج کردم پریود میشدم ولی تاخیر داشت فقط ماه هم تاخیر داشت چون میخواستم آمپول آزاد سازی رو بزنم رفتم آمپول زدم که پریود بشم البته قبلش آزمایش خون دادم که مطمئن بشم باردار نیستم بعد آمپولو زدم ...ماه بپش نهم پریود شدم با آمپول این ماه هم اگه پریود نشدم باید آمپول بزنم یا خودم پریود میشم ؟ امیدی هست که انشاالله تا پریودیم باردار بشم ؟ یا باردار شدم بی بی چک رو زود استفاده کردم ؟ تو رو خدا به همه سوالاتم پاسخ بدید خیلی مهمه ...با تشکر ...
- کوتاه بودن طول سرویکس
سلام من بچه اولمو حامله ام وسقط قبلبپی نداشتم تو سونو هفده هفتگیم گفتن طول سرویکس ۲۵ میلی متر و گفتن امکان سقط یا زایمان زود رس شما چ توصیه ای دارین؟
- سقط
سلام من ۵روز از پریودم گذشته امروز تست زدم هاله دیدم قرص اووسیز۰/۷۵ خوردم تاثیر داره ؟؟ تروخدا کمک کن چیکار کنم یه بچه ۹ماهه هم شیرمیدم میخوام سقط کنم کمک کن
- پایین امدن بتا
با سلام،من بتا دادم ۲۲۰۰ بود وگفتن حامله ام،رفتم سونو گفتن ساک هست جنین نیس دوباره رفتم چن روز بعد بتا شد ۱۷۰۰ وگفتن کیسه زرده تشکیل شده قطب جنینی واضح دیده نمیشه ،استرس دارم ،دکتر بهم اسپرین وفرتیژست داد هرروز استفاده میکنم،دکتر نظرتون چیه؟؟؟؟
- زنان
درتخمدان سمت راست کیست بابعاد۱۷×۲۳میلی متردارای اینترنال اکوی خفیف وچند سپتا مشاهده شد. ضخامت اندومتر۱۴میلیمتروضخیم میباشدکنترل با BHCGتوصیه شود سلام لطفا برام میشه توضیح بدین اینها چی میگن و درمانش چی هست
- بارداری
سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم من صب ساعت 4و5 صب رابطه با نامزدم داشته ام ولی منی روی واژن ریخته شد ولی با دستمال کاغذی پاک کردم یکم روی واژن نامزدم پخش شد الانم احساس خستگی حالت تهوع داره و پاهاش سرد هنوز قرصم استفاده نکرده میخواستم ببینم احتمال بارداری هست واگه قرص اورژانسی بخوره جلوی بارداری را میگیره
- قرص اضطراری
سلام نزدیکی محافظت نشده داشتم و قرص اضطراری خوردم الان بعد از حدود یکهفته مجددا میخوام قرص بخورم ایا تاثیر داره یا خیر
- انتقاد
سلام و احترام.. خانم دکتر من دوبار از شما یک سوال پرسیدم هر دوبار سوال منا پاک کردید و جواب ندادید.. ک دفعه اول من فکر کردم سوالم فرستاده نشده. دوباره فرستادم.. سوال من این بود.. ((خانم دکتر من در یک سایتی خوندم گفته بود طول بارداری از زمان لقاح 288 روز یا 38 هفته هستش.. میخاسم بدونم درسته؟.. اگه درسته یعنی میشود با تاریخ تولد.. تاریخ لقاح را بدست آورد؟.. ممنون میشم جواب کامل بهم بدید... پیشاپیش بابت جواب سپاسگذارم)).. در این سوال نه بی احترامی کردم و نه بی ادبی شده.. من این سوال را پرسیدم چون میخاستم از یه علمی اطلاع داشته باشم. و این سوال در تخصص شماست.. حالا اگه نمیخواهید جواب بدید.. بگید.. این کار درست نیست که سوال من را پاک کنید این دور از شأن یک دکتر است.. در حال اجباری نیست.. شما خیلی هم لطف میکنید که دارید رایگان جواب مردم را میدید و خدمت به خلق میکنید.. خداوند شما را حفظ کند..
- بدن سازی و بارداری
با سلام وخسته نباشید خانم دکتر ایا ورزش بدن سازی( استفاده از تردمیل و دوچرخه و۰۰۰) دراویل بارداری ضرر دارد؟من یکبار سقط خودبخودی به علت حاملگی پوچ داشتم میخواستم بدونم بدن سازی برام مشکلی ایجادمی کند یا خیر با تشکر
- بارداری
سلام من هفته ۳۵ بارداری هستم،میخواسم ببینم ضررنداره موهام رنگ بزنم باتشکر
- بارداری
سلام روزتون بخیر میخواستم سوال کنم که ممکنه سونوگرافی بارداری اشتباه کنه چون من فرزند اولم ۱۳ سال سن دارد والان باری بار دوم بار دار شدم گمان میکنم ۷ هفته داشته باشم البته دوران پریوم زیاد منظم نبود امروز اولین سونو رو انجام دادم گفتن کیسه زرد مشاهده نمیشود واندازه رحم بزرگتر از حد نرماله MCD21mmهست ومایع ازاد هم رویت نشد کلی منو ترسوندن که باری پوچه ولی من اصلا نه خونریزی دارم نه حالت تهو واستفراغ تا دوروز دیگه پزشکم رو نمیتونمببینم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم
- سرکلاژ شکمی
سلام طاعات قبول تا حالا بیماری بوده که از سرکلاژ شکمی جواب نگرفته باشه؟علتش چی بوده و چه داروهایی باید استفاده کنیم تا جواب بگیریم؟


