Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام در مورد امپول واریوپپتیل ۳/۷۵
من ۵۱ سال سنم هست والان حدود ۳ ماه هست که به طور مداوم پریود هستیم چند روز در ماه خونریزی معمولی وبعد چند روز خونریزی شدت میگیره که همراه لخته هست والان ۳ روز هست که امپول واریو پپتیل را زدم وخونریزی هنوز قطع نشده میخواستم ببینم چند تا از این امپول را باید بزنم تا یائسه بشم
- تیر کشیدن پستان
باسلام. مادرم ۶۵ سال سن داره رحم مادر در۳۵ سال برداشته شده و حدود ۱۰ سال پیش ماموگرافی سالم بود اما چند وقتی تیر کشین پستان در بالای پستان داره آیا دوباره باید ماموگرافی بشه؟ ماموگرافی خاصی باید انجام بده؟ تیر کشیدن پستان گاهی اوقات بالای پستان خطرناک هستش؟
- من سزارین چهارم چسبندگی داشتم برای بارپنچم می خوام بارداربشم
- بارداری
سلام. ببخشید زن باردار میتونه واکسن آنفولانزا تزریق کنه؟ برا جنین ضرری نداره؟
- نازایی
سلام خانم دکتر من دوماه پیش لاپاراسکوپی و وهیستروسکوپی کردم این ماه قرص کلومیفن از شب پنجم خوردم سنوشدم یه فولیکول سایز۱۴ دارم کی آمپول hcgبزنم
- رحم من کدام یک از رحم های آنومالی مولرین هست ؟
سلام . میشه برای نوع رحم راهنمایی کنید در هر سونوگرافی من نوع رحم من را متفاوت میزنه. سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲ سپتوم آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم و کیست آندومتریوما داشتم وجراحی شده ام وسال ۱۴۰۰ و۱۴۰۱نیزسپتوم واژن داشتم وجراحی شده ام جز آنومالی مولرین هستم اولین عمل که شکمم باز شد نوشته شده رحم دیدلفیس هست و من چندبار سونوگرافی واژینال انجام دادم هر دفعه در سونوگرافی های من نوع رحم من رامتفاوت زده شده . دو بار رفتم سونوگرافی واژینال زده شده رحم با نمای partialbicornate وسپتوم بلند و دو بار دیگه هم رفتم سونوگرافی زده شده رحم نمای bicorn و دوشاخ دارد و یک بار هم پارسال سونوگرافی انجام دادم گفته شده رحم نمای bicorn ندارد و سپتوم بلند هست . و یک بار هم ام آر ای پارسال انجام دادم زده شده رحم نمای long.septate هست و ماه پیش هم رفتم سونوگرافی زده رحم نمای سپتوم دار . واقعیت خانم دکتر من سر رحمم گیج شده ام هر دفعه سونوگرافی و ام آرآی رحم من رامتفاوت نشان میدهد. البته دکترم در اتاق عمل گفته من و دو دهانه رحم دارم . میشه راهنمایی کنید و نوع رحم من رابگید . من شنیدم اون هایی که دو دهانه رحم دارند رحم آن ها دیدلفیس هست . یعنی ممکنه رحم من دیدلفیس باشه ؟ .ممنونم میشم نوع رحم من رابگید.چون در هرسونوگرافی وام آر آی متفاوت گفته میشه من به دکترم دسترسی ندارم و در شهرستان زندگی میکنم. ممنون میشم جواب بدید.باتشکر
- مشاوره جنسی
سلام من ۲۸سال دارم دکتر من ده ساله ازدواج کردم وتا الان نتونستم باهیچ دکتری صحبت کنم درباره این موضوع...من موقع نزدیکی فقط ازطریق مالش ارضا میشم وگرنه درهیچ صورتی ارضا نمیشم با نزدیکی پیش نوازی وریلکسی روهم امتحان کردم ولی تاثیری نداشته این موضوع خیلی ناراحتم میکنه میخواستم بدونم شما راهکاری دارین یا این که دارویی چیزی داره این مشکل که مصرف کنم ؟؟
- نازایی
سلام،تنبلی تخمدان دارم،قبلا با مصرف داروهای تحریک تخمک گذاری پریودام منظم بود،چرا الان با مصرف همین داروها پریودام تا نزدیک دو هفته هم تاخیر دارد؟؟؟
- سقط
سلام خانم دکتر آیا آمپول سلوکیان قویتره یا آمپول کلکسان انوکساپارین
- آزمایش سل فری
- قرص استرادیول از کی باید شروع کرد در پریود های نامنظم
- بریچ
باسلام خسته نباسید خانم دکتر جان من هفته 31 بارداری هستم در سونو نوشته پرزانتاسیون جنین بریچ است رایته این حالت خطرناکه؟
- با سلام. احتمال پولیپ های ریز یا پولیپویید هیپرپلازی در آندومتر
با سلام در تاریخ ۵ مهر ۱۴۰۴ سونوگرافی احتمال پولیپ های ریز و یا پولیپویید هیپرپلازی در آندومتر ولی در داپلر هیپوواسکولار است نشان داد. و در تخمدان چپ اندومتریا ۱۵*۱۹م م دیده شد که در داپلر هیپوواسکولار است. با ۳ دوره خوردن قرص دوفامد در ناریخ ۲۳ آذر ۱۴۰۴ دوباره سونو دادم باز هم همونطور نشون داد فقط تخمدان چپ اندومتریا ۱۱*۱۵ م م دیده شد. باید چکار کنم. قاعدگی منظم هم دارم. و ۴۲ سال دارم
- نازایی
سلام,من۵ساله اقدام ب بارداری کردم ولی نتیجه نگرفتم گفتن رحم دوشاخ داری,جواب آزمایشاتم نرمال هست ولی هرچی تلاش میکنم باردارنمیشم چندتادکتر رفتم میگن رحم دوشاخ باردار میشی ولی به سختی بعضیام میگن باردارنمیشی,نمیدونم چیکارکنم لطفا راهنماییم کنین.
- پولیپ صفرا چیه
- تداخلات دارویی اسپیرولاکتون وال دی
سلام من قرص اسپیرولاکتون برا جوش صورت میخورم وقرص ال دی برا کیست تخمدان میخورم آیا با هم تداخل ندارن مشکلی ایجاد نمیکنه
- کیست تخمدان
سلام خسته نباشید ..من دوماه هست که درگیر تنبلی تخمدان شدم و از ۱ مهر پودر اینوفولیک روزی یه ساشه مصرف کردم و ماه پیش لتروزول رو از شب سوم سیکل تا هفتم مصرف کردم و روز ۱۲ سیکل فولیکول ۱۴ و ۱۵ داشتم و چند عدد زیر ده و روز ۱۴ سیکل دو عددhcg تزریق کردم ولی ۱۸ روز بعد پریود شدم و مجدد روز چهارم سیکلم به دکتر مراجعه کردم سونوگرافی شدم ولی یه عدد فولیکول زیر ده و یک عدد کیست ۲۴ میلی متری داشتم و دکتر۲۱ عدد قرص LD داد که از شب پنجم سیکلم شبی یه عدد بخورم ...اما هنوز ۶ عدد از قرص باقی مونده و من خیلی کم لک قهوه ای هم دیروزو هم امروزداشتم...حالا من باید چیکار کنم ؟ قرص رو ادامه بدم یا نه؟ بنظرتون کیست با قرص ال دی برطرف شده؟ (آزمایش هورمونی ام ماه پی که تنبلی گرفتم روز سوم پریودی انجام دادم و جواب رو برای شما فرستادم گفتید خوبه)
- سلام من رفتم پیش دکتر زنان ۰ومنو بخاطر درد قسمت کشاله ی ران فرستادن یونوگرافی ۰امروز رفتم سونوگرافی دادم وکیست اکو فری سمت راست دارم به ابعاد ۲۰در۱۱خواستم ببینم عمل بابد بشم
- بارداری
سلام وقتتون بخیر.من سال۹۳پیش شما جراحی باز فیبروم انجام دادم.الان باردار هستم و هفته هفتم بارداری هستم.جفتم قدامی هستم.آیا ممکنه مشکلی ایجاد بشه؟ و جفتم توی محل زخم قبلی جراحیم قرار بگیره؟تا چه حد خطر داره؟من شهر لنگرود هستم.اگه لازمه میخواستم خودتون جراحیم کنید تا رشت هم میتونم بیام برای سزارین.خیلی ترسیدم.
- مصرف قرص ال دی
سلام. من برای به تاخیر انداختن پریودی قرص ال دی مصرف کردم اما یک هفته بعد از تمام شدن پریود قبلی .. ایا تاثیر گذار هست.. چون من احتمال نیدم که شاید باردار شده باشم ممنون میشم اگه پاسخ بدید


