سلام.اگربعد از سه تا چهارسیکل درصورتیکه باردار نشدید نیاز به بررسی بیشتر دارید..باتوجه به این مسعله که اندومتریوزیس میتواند باعث نازایی شود.
برای اطلاعات بیشتر در رابطه با بیماری اندومتریوزیس، به صفحه ” اندومتریوزیس چیست؟ ” مراجعه کنید.
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تنبلی تخمدان
قبلن بهم گفته بودن کیست ریز دارم و تخمدانم کوچیکه پریودم خیلی نامنظم بود بعد 6 ماه قرص جلوگیری حالا میخوام ببینم مشکلی دارم یا ن و دکتر متفورمین و قرص ویتاگونس و فولیک اسید و ویتامین E برام تجویز کرده و الان مصرف میکنم و دکتر برام ازمایش های روز سوم قاعدگی رو نوشتن میخواستم ببینم این دارو ها را قبل از قاعدگی یا قبل از ازمایشات باید قطع کنم ؟
- نازایی
سلام...دکترم برام تنظیم قاعدگی مدروکسی پروژسترون تجویز کرده...آیا ماه که این قرص میخورم میتونم اقدام به بارداری کنم...یا خیر..این قرص ضرر ندارد برای جنین
- ضزبه
سلام خانم دکتر من نینجا کارم داشتم با بابام کار میکردم یک دفعه ضربه محکمی به زیر دلم زد من سه چهار هفتس احساس میکنم درد میکنه یا احساس میکنم نازا شدم این یعنی چی 😭😖 تورو خدا بگین بهم
- آندومتریوزیس
سلام خانم دکتر خسته نباشید من یکی از بیمارهای شما هستم آیا با وجود این کیست اندونتریوزیس د و و نیم و فیبروم البته در سایز کوچیک بدون لاپرا باردار میشم
- بارداری
سلام خانم دکتر عید شما مبارک من یه پسر سه ساله دارم یه سال بعد زایمانم از آمپول ضد بارداری استفاده کردم بعد ۵ماه دچار لکه بینی وخون ریزی شدم رفتم دکتر بهم دارو داد وخون ریزیم بند اومد حدود ۶ماه اصلا پریود نشدم و بعد اون تقریبا یه سال وچند ماهه که پریودم منظم شده ولی باردار نمی شم دکتر رفتم ازمایش وسونو هم دادم ومشکل نیس خواهش میکنم کمکم کنید ۴ماه پیش دکتر برام عکس رنگی نوشته که هنوز نرفتم نمیدونم چرا با این که مشکلی نیس باردار نمیشم کلی بگم یه سال که آمپول زدم دوساله که بدون جلو گیری هستم نمیشم
- آنتی مولرین پایین
با سلام.من ۳۳ساله هستم،آنتی مولرین اورمونم ۰/۴ هست، و AFC تخمدان ها ۴ یا ۵ است.آیا من نیاز به روش های کمک باروری دارم یا اینکه با دارو یا به روش طبیعی هم میتونم باردار بشم؟ یک سال و نیم هست که اقدام به بارداری کردیم.ممنونم
- ویزیت و ازمایش
سلام خانم دکتر، من چند روز پیش در مورد آزمایشات ایمنی و انعقادی در رشت ازتون سوال پرسیدم. خیلی ممنون از جوابتون. همون طور که گفتم من ۳۸ سالمه و ۵ ساله که ناباروری دارم. متاسفانه ایران نیستم و میخواستم بپرسم امکانش هست که مادرم بیان مطب پیشتون برای نوشتن ازمایش های ایمنی و انعقادی و هر چیزی که خودتون لازم میدونید؟ میتونم جواب آزمایش ها و شرح حالم رو به ای میل شخصیتون بفرستم؟ من یک ماه دیگه ایران هستم و دوباره برای ویزیت پیشتون میام اگه بتونم نوبت بگیرم ولی برام مهمه که آزمایش ها رو انجام بدم چون یک هفته بیشتر ایران نیستم. ممنون میشم از کمکتون.
- سونوگرافی رحم
ضخامت آندومتر 11میلی متر مختصرهتروژن به چه معناست نزدیکی پریودی سونوگرافی انجام شده
- تنطیم پریید
سلام من دوره اول مصرف قرص مدروکسی پروژسترون شروع کردم که باید از ۱۴ سیکل به مدت ۱۰ شب شبی ۲ تا قرص میخوردم،من ۸ تا قرص خوردم و روز نهم قرص لکه بینی داشتم که بازم قرص خوردم ولی الان روز ۲۳ سیکل و روز دهم مصرف قرص هست که من پریید شدم،ایا مصرف قرص ادامه بدم؟مشکل از چیه که خین مصرف پریید شدم؟
- پلی کیستیک و hcg
سلام من این ماه لتروزول و hmgزدم و روز ۱۳فولیکول ۳۴داشتم و ده تا زیر ده.۱۴هم hcgزدم.این ماه احتمال بارداری هست؟
- سلام من تخمدانم ضعیف معمولا چند سال یا ماه طول میکشه تا باردار شم و کیست ریز تخمدان دارم
- نازایی
سلام من ۱۹ سالمه ۱سال اقدام کردم باردار نشدم قرص پروژسترون خودم از داروخانه بگیرم بخورم اشکال داره
- سلام همسرم آزمایش اسپرم انجام داده و توش گذارش شده ۲میلیون اسپرم بعد رفت پیش متخصص ارولوژیست گفتن واریسم داره باید عمل کنه تو سوال قبلی از شما پرسیدم شما گفتین عمل تعسیر نداره باید چی کار کنه میشه رونمایی کنید لطفا رایی هست برای بچه دارشدنش امیدی هست
- نازایی
باسلام خسته نباشيد خانم ٢٣ساله هستم پسر ٢و نيمه دارم دوسال قرص جلوگيري خوردم ال دي و ياز و تريفازيك الان ٨ماه اقدام كردم براي بارداري ولي فايده اي نداشته هر ماه هم ١٠روز١٥روز تاخير دارم همسرم آزمايش داد مشكلي نداره من آزمايش ذخيره تخمدان دادم كه ١٤بود به نظرنوم چيكاركنم؟؟ ممنونم
- نازایی
با سلام وخسته نباشید. من 3 بار انتقال جنین انجام دادم و منفی شد قبل بار سوم عمل کورتاژ تشخیصی و پولیپ داشتم انجام دادم میخواستم بدونم با برداشتن پولیپ به طور عادی باردار میشم ؟البته همسرم ضعیف هستن ؟یا باید باز هم انتقال انجام بدم؟
- نازایی
سلام وقتتون بخیر خانمی۲۳ساله هستم با مشکل تنبلی تخمدان که یه دوره اوابوست و اینفولیک مصرف کردم با لتروزول و سینال اف که روز ۱۲سیکلم ۳فولیکول ۱۵،۱۶،۱۷ داشتم ولی متاسفانه باردار نشدم پریود شدم روز اول سیکل رفتم سونو دکتر گفت یه کیست ۳سانتی در تخمدان چپ دارم و تخمدان راست بزرگتر از نرمال دیگه برام لتروزول و سینال تجویز نکرد گفت بهتره این ماه دارو مصرف نکنی بنظر شما اینفولیک مصرف کنم؟ وایا این کیست بدون ال دی خودش رفع میشه دکترم بهم چیزی نداد واسه کیست
- سونو گرافی
سلام وقتتون بخير در سونوگرافي من اومده تصوير ناحيه اكوژن به ديامتر9mm در قسمت مياني كاويته اندومتر رويت شد من مجرد هستم ايا مشكلي جدي هست منظورشون رو ميشه شرح بدين؟!
- درد تخمدان
سلام وقت بخیر من دیروز بچه خواهرم اتفاقی با پاش به شکم پریدمن درد داشتم و در دوران پریود هستم حالا تخمدان چپم درد میکنه ایا احتمالش هست نازا بشم
- نازای
خواهرم دوپسر به دنیا اورد هیچ پیشگری هرچی اقدام به بارداری میکنه که یه دختر بباره باردار نمیشه الان چهارده سال که هرچی اقدامه به باردری سوم میکنه نمیشه کلیه شم سنگ سازه میتونه از اون باشه باید چه اقادمی کنه راهنمایی کنید چه درمانی چه متخصص مراجعه کنه سنو زیاد رفته دکتر زنانم رفته فایدی نداشته
- قاعدگی
دختر 27 ساله هستم 52 کیلو وزن دارم بخاطر مشکلات قاعدگی سینه هام کوچیک شده به حدی که وقتی دراز میکشم کاملا تخت انگار نه انگار سینه دارم برای قطع قاعدگیم هر بار که دکتر میرم آمپول مینویسند و قرص مدروکسی تا هر زمان که استفاده کنم پریود میشم قطع که میکنم قاعدگیم قطع میشه مصرف کردن مدام قرص مشکلی رو برام ایجاد نمیکنه البته اینو بگم میزان خونریزیم خیلی کم است در حد لخته و لکه نمیدونم چیکار کنم😢



