Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- آری
سلام من خونریزیهای وحشتناکی و طی دوماه در دوره گذروندم.بعد از سونو گفتن که چند تا فیبروم هفت میلی و یک کیست ده میلی دارم وچون در مشهد عمل لیزر نیومده باید رحم بردارم. بنظر شما درمان دیگه ای برای من نیست
- سنوگرافی
سلام خسته نباشید. 19 سال سن دارم. سنوگرافی رحم و تخمدان ها: رحم به ابعاد 32×88 مشاهده شد. اکوی میومتر هموژن می باشد. ضخامت آندومتر 7 می باشد. تخمدان ها اندازه و اکوی نرمال دارند. مایع آزاد در داخل لگن مشهود نیست. مثانه ضخامت جداری طبیعی داشته و سنگ و توده در آن مشاهده نشد. (ذرات اکوژن درون مثانه مشاهده شد که مطرح کننده خون یا دبری می باشند جهت بررسی بهتر U/A و U/C توصیه میشود.)
- سوال
سلام علت ترشح سفید هنگام دفع مدفوع چیست؟ گاهی حس میکنم ترشح داخل مقعد هست و خارش دارم اما چیزی بیرون نمیاد کرم باریج دکتر داد علت چیست
- بقایا سقط
سلام وقتتون بخیر من با قرص سایت تک سقط یک ماهه داشتم الان هیچ خونریزی و علائمی ندارم دکتر با سو نو واژینال گفتن 22 میلی ببقایا دارم آیا نیاز به کورتاژ دارم یا نه با پریود دفع میشه، واینکه لطفا بفرمائید که برای دفع بقایا میشه دوباره از این قرص استفاده کرد یا خیر
- با سلام و خسته نباشید . من ۴۲ سالمه و فیبروم به قطر ۵ سانتی متر و ۲ کیست اندومیتریوز در تخمدان چپ دارم آیا لازم است که رحم تخلیه شود یا اینکه میتوان با جراحی فقط فیبروم و کیست ها رو خارج کرد؟ با تشکر
مادر من دو سال پیش فیبروم رحم به ابعاد39×63mmداشتن این زمان قبل یائستگیشون بود و دکترشون گف بعد یائستگی اب میشه ولی مجددا ک سونو گدفتن ابعادش88×70mmشده ایا این فیبروم بدخیم هیت؟
- رحم
سلام معاینه جسم رحم چگونه انجام میشود؟
- بیماری زنان
سلام ببخشید من یساله ازدواج کردم من دو ماه پیش به دکتر مراجعه کردم زخم دهانه رحم و عفونت باکتریایی و قارچی داشتم دارو استفاده کردم دکتر گفت خوب شدی اما تمام این مدت بازم سوزش داشتم تا دیروز درباره مطب پزشک دیگه رفتم گفت همون مشکلا رو داری و خوب نشدی تست پاپ اسمیر گرفت و دارو داد اما جواب ازمایش و سونو 8 مهر میاد و من 7 ام تاریخ پریودمه که چند روزم جلو میفته اما تا اوون موقع داروهام تموم نمیشه و نمیشه باز برم معاینه حالا با توجه به اینکه ی هفته تقریبا مونده تا پریودم میشه سیپروترون بخورم تا پریود نشم ؟ عوارض نداره بدترشم ؟
- عمل افتادگی رحم و عمل زیبایی واژن
سلام خانم دکتر عزیزم من ۲۳ روز عمل کردم دیروز یبوست شدید گرفتم بعد اون یه نخ از واژنم اومد بیرون یه کمم سوزش دارم به نظرتون ممکن بخیه باز شده باشه
- لوله
سلام. کشاله ی ران نزدیک استخون تناسلی فکر میکنم لوله باشه درد میکنه و دردش تو پام میزنه و وقتی بهش دست میزنم مثل یه چیکه اب تو اون قسمت احساس میکنم و لوله های زیر شکمم همینطور. به چه کسی مراجعه کنم و چطور معاینه انجام میشود؟ مشکلم چیست؟
- پریود شدن بعد از جراحی فیبروم رحم
باسلام. من 5ماه پیش جراحی باز فیبروم رحم انجام دادم. بعد از این عمل هر ده روز پریود میشم و حدودا دو هفته ام طول میکشه پریودم. علت چی میتونه باشه؟
- سنو سینه
در سونو سینه افزایش اکوژنیسیته نسج فیبروگلاندولار همراه با نواحی توبلر اکوفی در بافت پارانشیمال در دو طرف نیمه خارجی در دو سینه تغییرات خوش خیم پستانی مشاهده شد. لنف نود در نیمه راست ۱۴میلی متر و ۴و در نیمه چپ با ۱۵و ۴میلی متر در اگزبرای راست و چپ دیده شده این به چه معناست
- کیست تخمدان
.سلام ..کیست تخمدان به ابعاد ۳۳mmبا جدارنازک و محتویات اکوفری ...و مورال ندول اکوژن در جدار چسبیده به تخمدان به ابعاد. کمتر از ۱mmیعنی چی چه نوع کیستی هستش؟؟
- کیست تخمدان
با سلام در جواب سونوگرافی من نوشته شده یککیست به دیامتر 40*30mm مشاهده شد که داخل آن سالید کامپاننت اکوژن مشهود است(احتمال تراتو درموئید مطرح میباشد)آیا این جزوکیست خوش خیم حساب میشه و با داروممکنه رفع بشه یا نیاز به عمل داره،ممنون از شما پزشک محترم
- تنبلی تخمدان
سلام خانوم دکتر من سونو رحم دادم نوشته فولیکول بالغ به واضع دیده نشده و مایع منی در کلدوستاک و خلفی وجود ندارد خیلی نگرانم بچه دار نشم دکتر بهم کلومفین داده مشکلم چیه از کلومفین نتیجه میگیرم چرا بدنم تخمکذاری نمیکنه علتش چیه
- کیست تخمدان
من 31 سالمه واسه بارداری اقدام کردم جواب سونو همه چیز طبیعی بود به جز تخمدان راست دارای ابعاد بزرگتر از نرمال و اکو هتروژن و حاوی یک کیست مولتی لاکونار با سپتوم ضخیم و دبری شناور بدون کلسیفیکاسیون بابعاد 35*31 میلیمتر رویت شد.. و آزمایش CA 125 .=13.9 و he 4=64.9 در محدوده نرمال ولی roma=13 روی مرز هستش. امکانش هست راهنماییم کنید که ممکنه این کیست بدخیم باشه ؟
- خونریزی
سلام من سیو دوروزه ک زایمان سزارین کردم خونریزیم همون هفته ای اول بعدش تا دوهفته ترشح زرد رنگ و سفید داشتم بعد بیستو هفت روز رابطه شدید داشتم.و چن بار بعدشم همینطور..الان دوروزه ک خونریزی دارم تقریبا یک ساعت دوساعت یه نوار بهداشتی خیس میشه و اصن رنگش مث خون پریودی نیست ب رنگ قرمز روشنن و پشتم عین پریودی درد میگیره میخاستم بدونم ممکنه بخیه هام پاره شده باشن؟؟یا ممکنه پریودی باشه چطور بفهمم؟؟بخیه هام بعضی وقتتا تیر میکشن از داخل اما بخیه بیرون هیچ قرمزی و مشکلی نداره
- کانون اکوژن
سلام خانم دکتر توی سونوگرافی مادرم نوشته \"یک کانون اکوژن به نظر می رسد کلسیفیه ظریف در حاشیه تخمدان چپ دیده می شود. ایا مورد نگران کننده ای هست؟ سن مادرم هم ۵۱ هست
- سلام من نه ماهه زایمان طبیعی کردم چهار ماهه خونریزی شدید دارم هرچی قرص ال دی با ترنسید با قرص مفنامیک اسید میخورم خوب نمیشم بعد دکتر پماد واژینال استرومارین داده
- سونوگرافی.رحم.وضماعم
کورپوس لوتیوم هموراژیک به سایز13*11mm(سیزده ستاره یازده میلیمتر) ببخشید امیدوارم منظورم ورسونده باشم .واینکه.میوم هترو اکوبه سایز32*30mmدرخلف فوندوس میوم اینترامورال به سایز33*31mmدرخلف بادی میوم ساب سروزال27*15mmدرخلف میانی بادی ومیوم ساب سروزال 28*22mmدرقدام فوندوس. ممنونم.پاسخ.بدین
- سقط جنین
دوهفته بعد ازسقط برای جلوگیری میتوان از قرص ال دی استفاده کرد


