Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- دوران بارداری
سلام منجواب ازمایش ان تی خوب بودولی درسوننوی انومالی دربطن چپ قلب فوکوس اکوژن دیده شدودرسردو عددکیست ایاخطرناکه؟
- طول سرویکس
سلام خانم دکتر خسته نباشین من14هفتمه سرویکسم 28 وهماتوم دارم جفتم lowlainngهست چیکارکنم
- زمان زایمان
سلام و عرض ادب سونوگرافی سه ماهه اول زمان زایمان زده ۵ فروردین اما امروز ۲۷ اسفند رفتم سونوگرافی زد ۲۴ اسفند یعنی سه روز پیش سن بارداری رو هم زده چهل هفته و پنج روز ولی بیمارستان میگه نسبت به قاعدگی ۳۸ هفته و پنج هستید حالا استرس دارم چکار کنم وزن بچه هم زده ۳۸۰۰ خودم هیچ گونه بیماری یا مشکلی ندارم فقط چاق هستم ۱۱۷ کیلو
- انقباض
سلام بنده در هفته۲۴بارداری هستم و سرکلاژ شکمی در طول شبانه روز حدود دو الی سه بار شکمم سفت میشه و تنگی نفس میگیرم در حد چندثانیه بدون درد ایا این انقباض هست و ضرر دارد؟چه کنم؟
- بارداری
سلام خانم دکتر، آیا رابطه جنسی بعد از تخمک گذاری و اقدام به بارداری برای انجام لقاح و لانه گزینی مشکلی ایجاد میکند و ضرر دارد؟
- علت باردار نشدن
بعد از ۵سال زایمان وداشتن جلوگیری بادو روش قرص اچ دی و طبیعی ۳ماهه اقدام به بارداری مجدد کردم ولی متاسفانه خبری نشد .علت چیست؟ دو ماه قرص لتروفم طبق دستور مصرف کردم ولی جواب نگرفتم.
- انقباض شکم در خواب در هفته۲۸
سلام وقت بخیر،ببخشید من ۲۸ هفته و ۵روزمه،موقع بلند شدن از جام شکمم سفت میشه،تازگیها توی خواب از درد شکم بیدار میشم چندثانیه میگیره بعدآروم میشه،هر۱۲ساعت شیاف پروژسترون میذارم آمپول بتامتازون هم زدم،به نظرتون طبیعیه؟باید چکار کنم😔پیشاپیش ممنونم از راهنماییتون
- بارداری
سلام خانوم دکتر عزیز من هفته 16 بارداری هستم و با IVF باردار شدم . داروهای مصرفیم هم پرگنکر روزی یکی ، دوفاستون صبح و شب و شیاف سیکلوژست شبی یکی، هست . تقریبا یک هفته ست که بدنم خارش میکنه .سینه شکم ران و ساعدم و مخصوصا پشتم . مشکلم بخاطر مصرف داروهاست ؟ درمانش چیه ؟
- دفع بقایای سقط
باعرض سلام وخسته نباشید من به دلیل بارداری پوچ سقط خودبخود داشتم که حدود یکماه است که بقای سه سانت ونیم در شکمم دفع نشده باخوردن قرص سایتوتک خونریزی شدید دارم ولی نمیدانم دفع شده یانه چگونه باید متوجه شوم حتما باید باچشم دیده شود ؟ احتمال دارد بقایا فقط وجود یک لخته خون باشه؟ممنون ازشما
- اقدام و واکسن
سلام خانم دکتر عزیز وقتتون بخیر🙏🏼❤️در زمان اقدام به بارداری میشه واکسن انفولانزا تزریق کنیم من و همسرم یا تزریق نشه بهتره؟
- بارداری
سلام خانم دکتر قرص اورژانسی لوونورژسترول ۷۲ساعته و طی ۲۸ساعت بعد از نزدیکی مصرف کردم ،اولش کمی از پیش آب در اطراف ناحیه تناسلیم ریخت اما بعدش از کاندوم استفاده کردیم،البته۱۲روز پیش رابطه داشتم و( ۵ روز دیگه) مانده تا پریود بشم.با کدام از این روش ها میتونم از باردار بودن یا نبودنم مطمئن بشم؟ چه زمانی این روش هارو انجام بدم؛ بهترین نتیجه و بهم نشون میده؟ بی بی چک آزمایش خون سونوگرافی داخلی
- بارداری
سلام خانوم دکتر من دوساله ازدواج کردم و یکبار که نزدیکی دخول داشتم و اب منی را داخل واژن ریختم همون لحظه سه یا چهار عدد قرص ال دی خوردم و صبح حالم خیلی بد بود زوری که همه جا سیاه بود برام و نای ایستادن نداشتم حالت تهو و سرگیجه ام داشتم ولی حامله نشدم الان یکسال از اون روز میگذره و بچه نیاوردم خیلی میترسم از اینکه بچه دار نشم چیکار کنم ؟؟ چه آزمایشاتی رو باید انجام بدم تا خیالم از اینکه میتونم بچه دار شم راحت باشه ؟؟ یعنی میشه بخاطر قرصایی که خوردم حامله نشده باشم یا مشکلیه؟؟
- تاخیر پریود و بیبی منفی
اقدام به بارداری کردم جواب نگرفتم پریودیم منظم بود ولی الان ۲۵ روزه بی سابقه تاخیر دارم دلیلش چیه
- بارداری
قرص نوروم اسکین نازایی می اورد؟؟
- توده درقلب جنین
سلام ببخشید من درهفته ۱۸ی سونودادم ک میگن ی توده درقلب جنینه.البته سونو Ntنرمال بوده و۱،۴بوده ولی خیلی نگرانم بقیه چیزاش سالم.اولین فرزندمه
- بارداری
سلام بنده باردار هستم ۱۳ هفتم هست من ۱۰ سال پیش توی یکسال دودفعه سقط داشتم سه ماهه و پنج ماهه الان دکتر بنده میگویند باید سرکلاژ انجام دهم ولی بدون هیچ معاینه واژینال یا چیز دیگه ای ایشون فقط نظرشون این هست که باید این کار را انجام دهم آیا دهانه رحمم که بسته هست این عمل را انجام دهم برام خطری ندارد؟؟ ممنون میشم راهنماییم کنید
- در زایمان سزارین نهایتا چند بار میتوان زایمان کرد؟
در زایمان سزارین نهایتا چند بار میتوان زایمان کرد؟ در واقع نهایتا چه تعداد بچه را میتوان با سزارین به دنیا آورد؟ جوری که به چسبندگی رحم منجر نشود و به جفت آکرتا منجر نشود، با توجه به اینکه فرد به دلیل ژنتیکی قبلا دو بار سقط داشته یکی در ۸ هفته یکی در ۱۸ هفته و چند روز. و الان ۳۷ هفته باردار است و میخواهد اختیاری شکم اول سزارین کند و به خاطر ترس و فوبیا از معاینه لگن و ترس از پاره شدن کیسه آب حین معاینه لگن اطلاعی از تنگی لگن ندارد.سن خود فرد ۲۸ سال است و استرس زیادی دارد.
- یبوست بارداری
سلام خانم دکتر برای یبوست در بارداری چه دارویی میتونم استفاده کنم؟
- سقط جنین
سلام6هفته حامله ام برای سقط باید چیکار کنم
- اقدام بارداری
سلام خسته نباشید ممنون از پاسخگویی سوالات و وقتی که میگذارید خانم دکتر من برای بارداری اقدام میکنم ،خودم قرص اسید فولیک میخوردم و دکترم هم مولتی بهم دادن که ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک داره،الان دسترسی به دکترم ندارم ،میگم شاید متوجه نشدن که بهشون گفتم اسید فولیک دارم میخورم و این قرص رو دادن،مصرف زیادیش روی جنین تاثیر بد نداره؟شنیدم میگن بچه اوتیسمی میشه،و من الان تو اقدامم و یه هفته دیگه موعد پریودیم،خیلی نگرانم خانم دکتر


