Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- لکه بینی بعد از هیسترکتومی
من ۲ ماه پیش عمل هیسترکتومی انجام دادم بعد دوماه لکه خیلی کمی خون دیدم علتش را میفرمایید تا به امروز هم لکه نداشتم ممنونم پاسخ بدید
- رحم با نمای نامنظم
در سونوگرافی: -اندازه رحم طبیعی -رحم با نمای نامنظم با ضخامت اندومتر ۵ -دو فیبروم بدون علامت و درد هنوز ۱۲ماه از یائسگی نگذشته دقیقا ۶ماهه . میخواستم بدونم رحم با نمای نامنظم نرمال هست؟
- سلام میخواستم بدونم بعد از تزریق سومین امپول واریو پپتیل تا چه مدت در فاز یایسگی موقت هستم
سلام من این ماه برای قطع خونریزی های طولانی امپول واریو پپتیل زدم ولی بعد از ده روز سر موعد پریود شدم علتش چیه میشه راهنماییم کنید جایگزینی چی مصرف گنم
- مصرف قرص اورژانسی
باسلام و وقت بخیر من باهمسرم در ماه آبان رابطه محافظت نشده داشتیم. فردای اون روز من قرص اورژانسی استفاده کردم و از اونجا که ۱۵ هرماه منظم پریود میشم توی ماه آذر پریودنشدم. آزمایش بتاهم دادم دائم بی بی چک هم مصرف میکردم همه منفی بودن.آذرماه که پریود نشدم دی ماه هم متاسفانه نشدم. پیش متخصص زنان رفتم بهم چندتا قرص دادن گفتن یه هفته بعداز مصرف این قرص ها پریودمیشی.من درحال مصرف این قرص ها هستم که متاسفانه دوباره رابطه محافظت نشده ما تکرارشد و من نگران شدم و از ترسم فورا یک ساعت بعداز رابطه قرص اورژانسی مصرف کردم. فکرکنم هورمون هام کاملا بهم ریخته. ممکنه که پریودبشم؟ویا ممکنه که بارداربشم؟
- سلام ببخشیدعوارض دکاپپتیل ۱۱،۲۵کی ازبین میرودوتا چندماه چرید نمیشم من ۵۱سالم هستش وبعداز سهروز ازتزریق دچاربی قرعری وتپش قلب شدم وبعداز یک ماه ونیم دوباره دچار بیقراری بی اشتهایی وعلایم افسردگی شدم تورو خدا بگین چه کار کنم
- گارداسیل
سلام دکتر.من الان پریودم مشکلی نیست واکسن گارداسیل بزنم؟
- در باره ضربه به کمرم در زمان پریودم
من سه روز پریود بودم و تقریبا قطع شده بود اما در نزدیک های شب یک ضربه به کمرم وراد شد وباز دوباره خون ریزی مه شروع شده کدام اشکال که ندارد
- عمومی
با عرض سلام و خسته نباشید,متاهل هستم,درد زیر شکم و پریودی۱۰روز,که روزهای آخر لکه بینی دارم.سونو واژینال انجام دادم نوشته یک ناحیه اکوژن به ابعاد ۶×۱۳میلی متر.که سونو دوباره در روز چهارم پریودی تکرار شود.به دکتر نشون دادم گفت احتیاج به سونو مجدد نیس,باید کورتاژ تشخیصی انجام بدی,میخواستم بدونم دلیل کورتاژ تشخیصی چیست,آیا نیاز به این کار هست؟در ضمن قصد بارداری هم ندارم.ممنون میشم راهنماییم بکنید.
- قاعدگی نامنظم
سلام وقت بخیر ببخشید من از آمپول یک ماهه ضد بارداری استفاده میکنم بعد نزدیکی داشتیم بدون جلوگیری همون شب من پری شدم متوجه هم نبودم ونزدیک داست صبح متوجه شده مریضیم فقط اندازه یه پد اومد و الان نمیاد یعنی چی احتمال بارداری هست راستی بچه شیر خوارم دارم
- بارداری
سلام خانم دکتر. معذرت میخام ک شاید سوالم درست نباشه.. ولی من یک پسر 26 ساله هستم.. حدود یکسال پیش به یک خانمی رابطه داشتم.. و رابطه ما حدود یکماه بود.. و بعد ایشون رفت یا یک آقایی ازدواج کرد.. حالا بعد یکسال همین چن روز پیش به من پیام داده ک من از تو باردار بودم و بهت نگفتم و عکس یک بچه را فرستاده و گفت این بچه توعه و من بخاطر این موضوع دارم طلاق میگیرم.. و گفت باید مسئولیت کارتا قبول کنی.. و بعد دیگ رفت و گوشیش خاموش شد.. حالا با یک خط دیگ اومده و بچه مال توعه.. و دوباره گوشی را خاموش کرده.. من الآن نمدونم چکار کنم از جایی ایشون اومده ی حرفی زده ولی در دسترس نیست ک من ببرمش آزمایش ژنتیک.. از طرفی من ایشون از لحاظ قانونی هنو از شوهرش جدا نشده و من نمدونم اصن راست میگه.. یا برای من دام پهن کرده.. و میترسم گرفتار ی موضوع دیگهای بشم.. از طرفی من نامزد دارم و قراره دو هفته دیگ عقد کنیم.. حالا نمدونم چیکار کنم.. شبا نمیتونم بخابم.. ن میتونم برم به نامزدم و خانواده اش بگم.. چون صدرصد همه چی خراب میشه و آبروی من جلو خانواده خودم و خانواده نامزدم و فامیل میره.. چون من در یک جای بومی زندگی میکنم.. و باید بذارم از این شهر برم.. از طرفی من مطمئنم نیستم ک برم بگم.. شاید ایشون ب من دروغ گفته.. من برم خودم آبروی خودما را ببرم.. و از طرفی خیلی میترسم ک عقد کنم و یهو ایشون با یه بچه پیدا بشه.. و مدعی بشه بچه مال توعه.. انوقت دیگ بدبخت میشم.. والا نمدونم باید چیکار کنم.. فقط از یجایی میگم بچه مال من نیست.. چون بچه ایشون متولد 20 خرداد هستش.. و من در اینترنت خوندم ک باردای نهایتاً 42 هفته است اونم از زمان پریود.. و ن زمان ک نطفه تشکیل شده و ایشون باردار شده.. و هر جا تحقیق کردم گفته شده بود تعیین زمان لقاح ممکن نیست.. و زمان لقاح38 هفته طول میکشه ک بچه کامل بشه و وقتی کامل بشه دیگ نمیتونه در شکم مادر حضور داشته باشه.. چون باعث مرگ او میشه.. حالا من پیش خودم فرض کردم اصن زمان لقاح را میشه تشخیص داد و بارداری از زمان لقاح حساب میشه.. حالا حتی اگه اینجوری ک من میگم باشه.. و بارداری ایشون به مدت 42 طول کشیده باشه.. نمیتونه بچه مال من باشه.. چون از 20 خرداد.. 42 هفته بیاییم عقب میشه 29 مرداد سال قبل و من حدود 26 مرداد همون سال از ایشون جدا شدم و بعدش با ایشون هیچ رابطه ای نداشتم.. آیا میتونم به این مطلب علمی استناد کنم؟.. خانم دکتر لطف کنید و بنده را راهنمايي کنید.. چون هیچ کاری نمیتونم بکنم و اصن راهی ب ذهنم نمیرسه.. و اون خانم در دسترس نیست ک بخام آزمایش ژنتیک بدم.. و دوهفته دیگ بیشتر وقت ندارم.. کل زندگیم ریخته بهم.. خانم نظر شما میتونه ب من کمک کنه.. نمیتونم همش منتظر یک اتفاق بد باشم..
- جنین یک ماه دارم میخوام با قرص اورژانسی سقط کنم
- من انتقال جنین داشتم امروز شیاف دادن دکتر طرز استفاده چطوره واژینال هست یانه
- پریود
سلام.منکیستتخمداندارمبهپزشکمراجعهکردموایشانروکینتجویزکردندولی خونریزیمنتمامنشددوبارهمراجعهکردمازرویجوابسونوگرافیگفتندکیستکوچکشده وروکینو10عدداسترومارینتجویزکرد 7شباسترومارینهمراهباروکیناستفادهکردممشکلخونریزیمنحلنشد.منتاچهزمانی قرصمصرفبکنمتامشکلخونریزیمنبرطرف بشود
- amh بالا خطرناک است؟
سلام و خسته نباشيد من روز شنبه خدمت شما بودم براي ماينه و مشاوره جهت بارداري ،بعد از كنترل آزمايشات فرموديد كه AMH خونم بالاست و pcoهستم ميشه بفرماييد اين موضوع آيا خطرناك است يا اينكه مشكلي در بارداري من به وجود مي اورد يا خير؟
- سلام وقتتون بخیر
- تمایل جنسی
سلام مجدد خانم دکتر.من 25ساله ازتون قبلن سوال پرسیدم شمافرمودیدکه دلایلی میتونه باعث کاهش میلم باشه.من بارداری ناخواسته داشتم واین موضوع خیلی اذیت کردم ودوران بچه داری همسرم کمک حالم نبودزیادومن خسته ترمیشدم والان ک دخترم4سالشم شده وفقط زیادی لجبازهست وبیشترالان ازلحاظ اعصابی خسته ام وترس ازبارداری دوم دارم چون اصلادیگه بچه دوست ندارم بااینکه توی این4سال بعددنیااومدن بچه ب شوهرم اجازه نزدیکی بدون کاندوم ندادم ولی نمیدونم چرامیلم هرروزکمترمیشه
- سلام لیزر قبل بارداری از اقدام به بارداری جلوگیری میکند؟
- عمومی
سلام من سقط داشتم دوبار قرص خوردم یه بار 4قرص سقط خوردم بعلت اینکه کیسه نیفتاده بود 6تای دیگه خوردم قرص اول را 24آذر خوردم زیاد خونریزی نداشتم قرص بعدی رو13دی خوردم خونریزی زیادی داشتم الان خونریزی تموم شده ولی بعضی وقتها چند قطره خونریزی دارم میخواستم ببینم علت چیه ممنون میشم راهنمایی کنید ممنون
- قطع اورژانسی پریود
سلام خانم دکتر من توی سیکل ماهانم یک هفته تاخیرداشتم الان سیزده روزه همچنان پریودم ادامه داره وخون ریزیم خیلی رقیق شده لطفاراهنمایی کنید
- عوارض سرکلاژ شکمی
سلام خانوم دکتر من ۳۲ سالم و یه زایمان زودرس تو ۲۹ هفته داشتم و خداروشکر بچه ام موند و ۸ ماه داره ولی با توجه به بالا رفتن سن میخوام تو ۲ سالگیش اقدام به بارداری کنم ولی ب دلیل اینکه نمیتونم کامل استراحت مطلق داشته باشم و از خانوادم دورم میتونم سرکلاژ شکمی انجام بدم چون زایمان زودرس خیلی خیلی به خاطر شرایط بچه اذیت شدم ممنون از شما🌹


