Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست هموراژیک
با سلام و احترام خیلی ممنون از راهنمایتتون فکر میکنم قاعدگی م منطم هست فقط لکه بینی دارم قبل از پریود پریودهای من با احتساب روز های لکه بینی این ماه ۳۴ روزه و ماه پیش ۳۰ بوده منطم هستم؟
- مایع ازاد لگن
در سونوگرافی مایع کلوساک به میزان 80cc در رحم مشاهده شده اما تخمدان سالم است بنده مجرد هستم و50سالمه وقبلا یکبار بدلیل سابقه سل تخمدان جراحی شدم نگرانم ومی خوام بدانم علت این بیماری چیست ونحوه خاج کردن مایع باتوجه به مجرد بودنم چگونه است
- سزارین
نزدیک ۴۰روزه زایمان سزارین انجام دادم سه جای بخیه هام جوش نخورده وبازه ،مدام چرک وآب خون میده وبعضی وقتا باشست وشو نخ بیرون میاد خیلی اذیتم سفکسیم مصرف کردم مدام با آب سرم شست وشو میدم وبعد باسشوار خشک میکنم لطفا برای جوش خوردن بخیه هام راهنمایی کنید
- بارداری
سلام خانوم دکتر خسته نباشید تو هفته ۳۷ باردای هستم مجبور شدم برای نظافت خونه از مواد شویند مث جرمگیر و وایتکس استفاده کنم و تینر خطر تداره .یعنی مشکلی برای جنین پیش نیومده
- سلام خانم دکتر چرا گفتین قرص مدروکسی پروژسترون مناسب وضعیت من نیس چرا پس چی لازمه
- اقدام به بارداری
سلام من دوره قاعدگیم ۲۸ روزه است روز چندم سیکل اقدام به بارداری کنم .ممنون از شما
- پروجسترون چیست
- سقط وبقایاجنین
سلام من سقط داستم با قرص تو بیمارستان ب من گفتن بقایا داری برو بقیش تو پریودیت میفته الان من یک ماه از زمان سقطم گذشته رفتم سونو دادم میگه بقایا در ناحیه هیتروژن به ابعاد13×21میلیمتر با واسکولاریتی بیشتر ازمیومیر مجاورمطرح کننده بقایای هاپیرواسکولاررویت شده .اندومتر با ضخامت 10 میلیمتر دیده شد .کیست تخمدان چپ ب ابعاد 10×18×20میلیمتر در تخمدانراست دیده شد .مایع ازاد خفیف درلگن رویت شد . الان ب دکتر بیمارستان گفتم ب من داروی قرصی چیزی بگید که رفع شه اینا هیچی ب من ندادن گفتن خودش ب مرور میفته من از روزی که سقط کردم هنوز خون ریزیم بند نیومده من میخوام تموم شه زودتر که بتونم اقدام کنم برای بچه .تو رو خدا کمکم کنید ممنون میشم بگید چکار کنم
- سلام خسته نباشید من مجردم بعد مشکل جابجایایی مایع ازاد در لگن داارم و از اون موقع خیلی شکل جلو تغیر کردع متونه بخاطر اون باشع
- سلام خانم دکتر شما می تونین انتخاب جنسیت را که مثلا می خوام دختر دار بشم .میشه
انتخاب جنسیت
- درد زیر دل
سلام وقت بخیر،من حدود 5ماه پیش برای انحام وچکاب ازمایشات قبل از بارداری پیش دکتر متخصص زنان مراجعه کردم،بعد از انجام ازمایش خون و سونو داخلی و معاینه گفتن مشکلی ندارم فقط بخاطر ازمایش تخمک گفتن قرص دوفاستون باید استفاده کنم که در همین حین مصرف باردار میشم،قبل از استفاده از این قرص هم پریودی منظمی داشتم،اما بعد از تموم شدن قرص الان سه دوره از پریودیام 20روز بعد از تاریخ پریودی زیر دلم به شدت دچار درد میشه درد میکشه توی پام و این درد باعث میشه شب از خواب بیدار بشم این درد ادامه داره حدود 10روز 15 روز تا من بلاخره پریود بشم ،پریود هم که میشم همراه با درد بسیار بسیار شدیدی هست که باید کلی مسکن مصرف کنم، در صورتی که قبلا اصلا مشکل اینچنینی نداشتم و پریودیم به شدت ریخته بهم میشه راهنماییم کنید خیلی اذیت میشم
- قرص اورژانسی اگه مصرف کنیم ساعت ۱۲ظهر تا چه زمانی نباید کپسول آموکسی کلاو۶۰۰مصرف کرد
سلام ببخشید قرص اورژانسی وقتی مصرف میکنیم تا چه زمانی نباید کپسول آموکسی کلاو ۶۰۰مصرف کنیم
- تخمدان راست با ابعاد بزرگتر از طبیعی به ابعاد ۵۸.۵۳به همراهافزایش اکوژنیسیتهfatاطراف ان رویت گردید یعنی چی
- نحوه مصرف قرص سیبل
سلام دکتر برام قرص سیبل رو تجویز کردن من رنگ سفید و کرم رنگ رو ب ترتیب مصرف نکردم از یک بسته سه عدد مونده بود ک پریود شدم الان باید مصرف کنم اون سه دونه رو یا خیر
- سلام من قرص چهل گیاه استفادکردم چندرروزلک گوشتی سفیدروم میفته نمیدونم چیه
سلام من لک گوشتی سفیدروم میفته بعدازاستفاده قرص چهل گیاه
- سلام من امروز روز ۱۳انتقال بود آزمایش بتا ۱/۲شد ولی سینه هام به شدت درد داره ونوک ان انگاری کبود شده علت؟
- اختلال در عادت ماهیانه
سلام من از اولین روزی که از تموم شدن پریودم میگذره تا ۸روز نزدیکی نکردیم بعداز ۸روز نزدیکی کردم جلوگیری طبیعی داشتیم من از همون شب به مدت ۴روز قرص ضد بارداری سیپروتون مصرف کردم الان ۱۰رو از قطع قرص میگذره وعادت نشدم امکان داره باردارباشم
- سقط جنین
باسلام،من الان ۲۷ روزه که باقرص سقط جنین کردم البته حدودا ۱ماهم بود که قرص خوردم ۳نوبت آزمایش بتا دادم قبل ازین که قرص بخورم ۲۷۵ بود ۱هفته بعداز قرص ۱۵۷ شد و ۲هفته بعد ۱۷۴ تواین ۲۷ روز هم خونریزی از لخته به سطح متوسط و حالا کم داشتم باید چیکارکنم که آزمایشم منفی بشه؟
- پماد
با سلام و عرض ادب میخواستم بدونم آیا استفاده از پماد واژینال دالاواگ در زمان اقدام به بارداری و مخصوصا در روزهای تخمک گذاری ضرر دارد و یا مانع حاملگی میباشد؟ باتشکر
- پریود شدن در بارداری
سلام خانوم دکتر خب هستین ممکنه کسی در بارداری پریود شه ؟؟ و اگه بله تا چند ماهگی و خونریزی ها به چه مدت و چه رنگ است.؟ آیا کسی در بارداری هماتوم داره هرماه پریود میشه؟ یا فقط بعضی وقتا ی خونریزی خفیف داره؟ این سوال واسم خیلی مهمه چون میشنوم خیلی ها میگن تو بارداری پریود شدیم تا ۳ ۴ ماهگی یا ... میخوام بدونم فرق بینشونو


