Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام من پریود هام همیشه منظم هست ۲۸روزه و۷ روزه است اما این ماه ۳روز پریود وروز۴ فقط لکه بینی داشتم روز۷ و۹و۱۱و۱۵نزدیکی داشتم فردا هم ۱۹ میخوام اقدام کنم چون دختر میخوام روز تخمک گذاری اقدام نکردم روز ۱۳ فقط زیر شکمم درد کرد شدید تا ۲ ساعت نتونستم خوب راه برم و درد ساق پادارم دیگه هیچ علائمی نداشتم نه ترشح ونه سینه درد وغیره قرص لتروزل ۲/۵خوردم از روز سوم ویتامین eویتامین D3وامگا۳ واسیدفولیک ۵ هرروز خوردم آیا احتمال بارداری در این ماه وجود داره خیلی استرس دارم آخه من یک ساله اقدام کردم باردار نشدم تحت پزشک هم هستم ولی تاثیری نداشت لطفا منو راهنمایی کنید چکار باید بکنم چه قرص های باید مصرف کنم دکترم میگه تنبلی تخمدان دارم یه ساله دارم قرص میخورم آمپول زیر جلدی هم زدم تاموکسیفن ولتروزل ویتامینها را یه ساله دارم میخورم
- سقط و بارداری مجدد
باسلام من ۳۶ سالمه بعد از ۲ سال ناباروری به روش iui باردار شدم که هفته ۱۲ متوجه شدم جنین در ۸ هفتگی ضربان نداشته و رشد نکرده و خود بخود سقط شد...به نظر شما کی میتونم دوباره برای بارداری اقدام کنم
- سلام من از پماد کلو تریمازول استفاده میکنم آیا میتونم رابطه زناشویی داشته باشم
- قرص ترنسیدباعث میشه تخمک گذاری کنیم
خونریزی شدید داشتم دکتر بهم کپسول ترنسید دادآیاباوجود این کپسول امکان تخمک گذاری است یاخیر
- بارداری
سلام 20 سالمه متاهلم و میخام باردار شم اما چهار ماهه اقدام کردم ولی هر بار پریدیم باتاخیره و حامله نمیشم. خیلی نگرانم و میترسم لطفا بهم کمک کینن
- سونو آنومالی
سلام . اکوژن فوکوس در قلب جنین دیده شد یعنی چه ؟
- بارداری
سلام خانوم دکتر من حدود ۱۲روز پیش نزدیکی داشتم کاندوم دراومده بود یکم از منی داخل کاندوم بود شک دارم ب بارداری بعد ۱۲روز لکه قهواه ای رنگ اومد مدت ۲روز بعد میخاسم بدونم این علائم بارداری؟من علائمای دیگه بارداری ندارم فقط لکه اومد ۲هفتههم مونده ب پریودیم
- بارداری
سلام خانم دکتر ۳۲ هفته باردارم وزن جنین ۲۲۰۰ هست آیا خوبه؟؟؟
- زعفران
زعفران پاک کردن در بارداری ضرر داره
- غربالگری اول بارداری
سلام خسته نباشید من غربالگری اول رفتم سونوگرافی nt1/38 هست سالم است اما دکترم کفته ازمایش یه دونه قرمز شده دفعه بعد ازمایش دومم بگیرن بعدا ببینم چی میشه Final risk 1:285 تورخدا ببنید مشکلی ندارم
- استفاده از پمادمیکوزین
سلام خانم دکترمن نوزده هفته ودوروز باردارم وترشحات سبز رنگ دارم واز پماد های دیگه استفاده کردم تاثیر نداشت دکتر ماما برام پماد میکوزین نوشته ولی توی توضیحات منع کرده دربارداری استفاده بشه من یک شب استفاده کردم والان می ترسم مجدد استفاده کنم
- جواب ازمایش
جواب ازمایش غربالگری دومم رو میخواستم بدونم
- بارداری
سلام. مایع مختصر در کاویته ی آندومتر رویت شد . یعنی چی؟
- تخمدان
سلام من تخمدانم تنبله پریودم نامنظمه رفتم دکترقرص مدروکسی داد۸شب دوتاخوردم باید۱۰شب مبخوردم که پریودشدم تازه من میخاستم بارداربشم
- مولتی ویتامین
سلام خانم دكتر . ايا در دوران شيردهي ميتوانم به جاي اكتي وومن كه پيدا نيست از التافارما ( A-z depot) استفاده كنم ؟ ايا قرص خوبي است؟
- باروری
با عرض سلام سوالی داشتم...من دختری هستم 40 ساله و مجردتا به حال ازدواج نکردم...من چندسالی هست که خونریزی پریدم خیلی کمه اما تقریبا منظمه و هیچ مشکل خاصی ندارم .یعنی به زور به سه روز برسه و الان چندماهی هست کمترشده واین یکم منو نگران کرده ..تصمیم دارم ازدواج کنم ..خوب همسر ایندم به بچه علاقه داره ولی چون سنم بالاست یکم میترسم و میخام قبل اینکه ازدواجمون قطعی بشه مطمئن بشم که از نظر باروری مشکلی ندارم و یا دچار مشکل نمیشم ...الان سوال من اینه چطور میتونم مطمین بشم که از نظر باروری مشکلی ندارم و تا چند سالگی میتونم باردار بشم و بارداری کم خطری داشته باشم؟اگر راهنماییم کنید خیلی متشکر میشم
- بقایای سقط
بعد از کورتاژ تخلیه که انجام شد بدلیل زایمان زودرس در ۲۲ هفته . من دوماه خوتریزی لخته ای شدید داشتم دوباره سونو دادم ترانس واژینال مشخص شد بقایا جا مونده . در سونو گرافی این متن نوشته شده بود؛ که میخام بدونم جای نگرانی هست یا نه ؟ آندومتر با اکوی هتروژن و بورد نامنظم با میومترمجاور به دیامتر قدامی خلفی افزایش یافته ۱۴ میلیمتر مشاهده شده است ضایعه هترو اکو. واجد فلوی عروقی به ابعاد ۲۰*۱۵*۱۲ و حجم تقریبا ۲ سیسی در دیستال کاویته آندومتر مشاهده شده که مطرح کننده بقایای حاملگی میباشد مایعد ازاد لگنی مشاهده شده است ابعاد رحم ۹۰*۴۶mmاست.
- طول سرویکس
جواب سونو من رو از نظر دهانه رحم و سرویکس توضیح میدهید؟ و استراحت مطلق باید باشم؟
- تشخیص بارداری پوچ
سلام، وقت بخیر. دوره پریود من بین ۲۸ تا ۳۴ روز متغیر هست، روز ۳۶ سیکل آز بتا دادم و میزان هورمون ۵۸ بود، یک هفته بعد مجدد آز دادم و هورمون ۱۶۳۰ بود. همون موقع سونو انجام شد و ساک بارداری به قطر ۶ میلیمتر مشاهده شد. سه هفته بعد سونو دادم و ساک به قطر ۲۲ میلیمتر مشاهده شد ولی جنین مشاهده نشد و گفتن احتمال بارداری پوچ مطرحه. من هیچ لکه بینی و علائم سقط ندارم، میخوام سه هفته صبر کنم اگه علائم سقط شروع شد که شد، اگه نه مجدد برم سونو، آیا صبر کردن به مدت سه هفته برای من خطرناک نیست از لحاظ عفونت و سایر عوارض بارداری پوچ؟
- قرص ویتاگنوس و بارداری
سلام و عرض ادب بنده ۳۵ ساله و دارای دو فرزند یکساله که اقدام به بارداری کردم ولی هنوز موفق نشدم در کل پریودهای نامنظمی دارمو فاصله بین دوپریود ۱۶ روز است دکتر زنان هم مراجعه کردم و سونو شدم مشکلی نداشتم وتخمک با سایز مناسب داشتم همسرم هم هیچ مشکلی نداشتن و سه بار داروهای تحریک تخمک گذاری برام تجویز شده ولی بی فایده بود ایا میتوانم قرص ویتاگنوس رو مصرف کنم ؟ و روش مصرف این قرص برای بارداری چگونه است ؟


