Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تیروئید در بارداری
سلام خانوم دکتر. هفته ی بیست و پنج بارداری هستم. آزمایشی که در هفته ی دوازده بارداری داده بودم میزان tsh : ۱.۱۵ بود . الان آزمایش دادم tsh:۲.۵ شده. قبل باردای tsh من حدود چهار شد که مشکوک به کم کاری شدم بعد بارداری چن تا ازمایش دادم tshمن پایین اومده بود. حالا که از حدود یک به دونیم رسیده ایا من مشکوک به کم کاری تیرویید هستم؟ مواردی مثل t۴ اینا همیشه نرمال بوده.
- بارداری
سلام دوقلو باردارم ...هفته ۳۰ هستم ... سوالم اینه احساس میکنم بعضی روزا جنین مثل نبض حدود ده یا بیست ثانیه با ریتم ثابت میزنه این حرکت نشانه چیست ؟ شدتش از لگد زدن ملایم تره.. باید چیکار کنم
- درموردپریود
سلام من مدت یک سال نیم اززیمان سزارین وبستن لوله م میگذرد ولی پریود ماهانه نشدم ودرددرقسمت بخیه سزارین دارم 38سال دارم
- عمل هیستروسکوپی سلام خانم دکتر شرمنده من دو سال پیش به علت پولیپ کورتاژ شدم بعد از دو سال به خاطر خونریزی زیاد سونگرافی گرفتم گفتن هم پولیپ برگشته هم فیبروم دو هفته است که دوباره کورتاژ کردم بعد از دو هفته هنوز دل درد و کمر درد شدید و لکه بینی دارم و دکتر سه تا امپول واریپپتیل بهم دادن می خواستم ببینم امکان داره دوباره پولیپ برگردهه از نظر شما چکار باید بکنم سی و پنج سالمه
- بارداری با وجود کیست درمویید تخمدان
سلام من سی سالمه و باردارم هفته هشت . ولی در تخمدان چپم یک کیست درمویید ۳۴ میلی دارم بدون علایم .آیا ممکنه در طول بارداری همزمان با رشد جنین کیست هم بزرگ بشه . خیلی نگرانم .
- دیفرلین
من یک ماهه به خاطر آدنومیوز خونریزی دارم .امروز یه آمپول دیفرلین ۳/۷۵ تزریق کردم چه موقع خونریزی قطع میشه؟؟ و اینکه آیا باید هر ماه تزریق بشه؟؟
- سلام من نزدیک دوماهه آمپول جلوگیری زدم الان ۲۰روزه خونریزی دارم دکتررفتم یه بسته قرص کونژوگه بهم داده ک ۶تامصرف کردم لکه م چیه قطع نمیشه ممنونم
- کیست
با سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیز روز ۷ پریودی هستم و از روز سوم درد زیر شکم سمت چپ داشتم و تا الان ادامه داشته و مداوم و شدیدتر شده سونوی شکمی اورژانسی در بیمارستان انجام شد شرح آن :تصویر کیست دفرمه حاوی اکوهای داخلی به سایز ۲۴mm*۲۷mmدر تخمدان چپ به نفع کیست هموراژیک رایچر شده رویت شد لطفا راهنمایی کنید خطرناکه؟ احتمال خونریزی داره ؟دستور سونوی واژینال دادن که متاسفانه هیچ جا نوبت نداشت تا سال جدید و فقط قرص ال دی تجویز کردن
- سلام بنده بارداری خارج از رحم در کانال سرویکال داشتم که ۷ هفته سقط شد.الان در سونوگرافی توده ی اکوژن باضخامت ۱۳ میلی متر دیده شد.خطرناکه؟
- قرص سیبل
من برای درد شدید پریودی رفتم متخصص زنان زایمان اون هم قرص سیبل برام نوشت استفاده از این قرص چطور هست؟ من قرص های سفیدو استفاده نمیکنم میترسم با خوردنش دردم شروع شه
- بارداری
سلام من برای بارداری اقدام کردم بعد از تاریخ پریودم ۴ روز گذشته بود ک بی بی چک مثبت شد ولی کمرنگ بود بعد آزمایش ادرار هم دادم ک گفتن خیلی مشکوک ب بارداری اگه پنج روز بعد بدین ب احتمال زیاد مثبت بشه جواب حالا بعد سه روز پریود شدم و ی تیکه گوشت کوچیک ب اندازه ی لوبیا توی پدم بود ک داخلش تقریبا سفید رنگ بود یعنی سقط شده من چه مشکلی دارم ۱۹ سالمه ۱۸ سالگی هم سقط داشتم ب خاطر اینکه جنین رشد نکرد تو دو ماهگی
- مصرف قرص سیپروترون کامپاند
سلام وقتتون بخیر من ۲۱ سالمه و موی زائد روی چونم به شدته.دوره پریودمم روتین هست و شاید بعضی اوقات یکی دوروز تاخیر داشته باشه.مدت طولانی هست که ریزش مو شدید دارم.سونوگرافی دادم گفتن تنبلی تخمدان دارم و هورمون های مردونمم به شدت بالاس.حالا دکتر قرص سیپروترون کامپاند دادن و ولی من نحوه مصرفشو یادم رف.هواستم ببینم چجوری باید مصرف کنم؟؟۴ جعبه به من نوشتن و گفتن بعد عید دوباره برم واسه چکاپ
- درباره پریودشدن
سلام ۱۸ سالمه از همون اول پریودم نامنظم بود دکتر رفتم بهم قرص ال دی و ان داد بعدش ک باز پریودم منظم نشد دکترم یه دکتر زنان دیگه بهم معرفی کرد پیش ایشون رفتم قرص دوفاستون تجویز کرد قرص ک میخورم هر ماه هیچ مشکلی ندارم و برام پریود میشه اما چون قیمت قرص بالا بود بحاش قرص مدروکسی پروستروژون تجویز کرد دکترم گفت هیچ نشکلی نداری تخمدانت سالمه سونوگرافیم انجام دادم فقط هورمونم نامنظمه میترسم خانم دکتر خواستم بپرسم بعد ازدواجم راحت میتونم بچه دار شم
- بیماری زنانه
سلام. خانم دکتر من ماه قبل دکتر رفتم گفتن عفونت دارم. ولی ترشح آنچنانی از بدنم خارج نمیشد. سوزش و خارشم نداشتم. دکتر دارو برا عفونت تجویز کردن. شیاف هم بود. بعد گفتن بعد یک ماه بیا تا باز معاینه بشی. الان یه ماه گذشته. خانم دکتر از وقتی که شیاف و زدم گاهی سوزش دارم. و خشکی واژنم پیدا کردم. ولی خشکی واژنم خوب شده الان. الانم ترشحاتم زیاد شده. چون شهرستانم نمیتونم مراجعه کنم. میتونم بازهم از همون داروها استفاده کنم؟ داروهام مترونیدازول بود و 2 تا سرم بودن. شیاف آفی تریمازول بود. یه قرص دیگه هم بود که میبایست یک روز در میان استفاده کنم. و اینکه میتونم با این داروها آموکسی سیلین هم بخورم؟
- زایمان
سلام من هفته ۳۶ بارداری هستم ، زایمان اولم توسط شما انجام شد در سال ۹۶، سال ۹۸ یه سقط داشتم ، و الان در هفته ۳۶ هستم ، تحت نظر دکتر نویری بودم ، میخواستم بدونم میشه زایمانمو پیش شما بیام
- آندومتریوز و آمپول دیفرلین
سلام وقت بخیر من آندومتریوز دارم ومیخوام انتقال جنین بدم دکترم برام آمپول دیفرلین تجویز کرده اما داروخونه بهم واریوپپتیل داده آیا فرقی نداره تو تاثیرش؟
- خارش واژن
سلام، من در هفته 22 بارداری هستم.در قسمت واژن احساس خارش دارم. می تونم از پماد تریامسینولون ان ان یا بتادین در این دوران استفاده کنم؟ با تشکر
- حاملگی
سلام دکتر،من 6هفته دو روز بودم دکتر تو.مطبش سونو کرد گفت قلب نمیزنه حالاجیکار کنم امیدی هست برای زدن قلبش خیلی نگرانم
- ناتوانی زن
سلام وخسته نباشید
من هشت سال ازدواج کردم. مشکلم فقط اینه که درنزدیکی با همسرم هیچ حسی ندارم برای ارضا شدن. چاره چی هستش؟ - درموردقرص اورژانسی
سلام وقت بخیر قرص اورژانسی در ماه چندبارمیشه استفاده کرد وایا قرص کلداستاپ با قرص اورژانسی مصرف بشه اثرقرص اورژانسی کم میشه ممنونم بخاطرجوابتون


