Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست تخمدان درسمت چپ
سلام خانم دکترعزیزخسته نباشید درجواب سونوگرافی دخترم که 34 سال سن دارد وهنوز ازدواج نکرده یک کیست به ابعاد 78mmدر100 در تخمدان چپ دیده شد.افزایش ضخامت جداری بصورت نامنظم به ضخامت حداکثر 15mm روی دیواره خلفی و لترال چپ مشاهده گردید.در سایر قسمتها ضخامت جداری نرمال بوده و septation دیده نشد.دربررسی کالر دلپر فلوی جزیی در قسمتهای solid جداری مشاهده گردید.ضایعه فضاگیر cystic یا solid در تخمدان راست مشاهده نشد.ممنون میشم اگه بطورواضح جوابم را بدهید چون خیلی نگرانم با تشکر
- واژن
سلام ازچه کرمی برای روشن شدن واژن استفاده کنم که دائمی باشه
- سوال
سلام شکل لب های داخلی دستگاه تناسلی از کلیتوریس آغاز و تا زیر دهانه ی واژن ادامه داره با این حال اگه کسی این قسمت رو دو تکه داشته باشه یعنی از وسطاش دیگه به هم وصل نباشه (از کلیتوریس تا نزدیک دهانه یک قسمت واز آنجا تا زیر دهانه یک قسمت دیگر)وهر دوطرف لابیا مینورهم چپ وهم راست همین شکلی باشه این طبیعیه؟
- قرص جلوگیری تاریخ گذشته
سلام. وقت به خیر. نزدیکی بدون محافظت داشتم وشرایط باردار شدن ندارم و بالافاصله دو تا قرص اووسیز با هم خوردم، بعد متوجه شدم سه سال از تاریخ مصرفش میگذرد با توجه به اینکه فقط ۸ ساعت از نزدیکی گذشته دو مرتبه باید قرص استفادهکنم؟
- خونریزی رحم دارم
نزد متخصص زنان رفتم قرصهای جلوگیری داد ولی ۵ ماه خوردم ولی باز خونریزی دارم حالا چی کار کنم
- تشکر
سلام خانوم دکتر الهی خیر ببینی،خدا عزیزاتو برات نگهداره تا اخر عمر دعاگوتم بحق امام حسین همیشه شاد باشی دستتو میبوسم
- سلام گفتید گل مغربی روزی یک عدد بخورم. خواستم بدونم از چه روزی باید بخورم؟ روز اول پریودی یا چند روز قبلش؟
- باردارم ؟
سلام وقت بخیر ..من احساس میکنم سینه و شکمم بزرگ شده دور نافم و تو نافم نبض میزنه ایا اینا نشانه های حاملگیه و اگ هست این علائنم حداقل باید ۲ یا۳ ماهی ظاهر بشه دیگ؟؟من ماه قبل عادت ماهانم سر تاریخ بود..الان احتمال حاملگی هست یا نه ؟؟؟!!!
- تماس
سلام خانم دکتر/ گلایه از منشی هاتون داریم هر زمانی تماس میگیریم برای نوبت دهی میگن یک ربع دیگه زنگ بزنید بعد از یک ربع تماس میگیریم دیگه جواب نمیدن موققی شده همون روز اینقدر زنگ زدیم گوشیو رو بر نمیدارن ما مریض تحت درمان شما هستیم چرا باید علاوه مریضی وگرفتاری با بی مهری منشی هم مواجه باشیم این هم برای بیماران شما یه دغدغه شده لطفاً در این زمینه تذکرات لازم داده شود
- جایگزین داروی استروژن کونژوگه
آیا جایگزینی برای داروی استروژن کونژوگه هست چون هرچی گشتم پیدا نکردم ؟
- بارداری
سلام
مشکل فیبرم دارم. موقع زایمان اول 8 سال پیش بخشی را در موقع عمل برداشتید. دوباره فیبرم دارم و تصمیم بارداری. لطفا راهنماییم کنید چکار کنم?
ممنون - ازمایش هورمونی
باسلام من ۲۸ سالمه همیشه پریودم منظمه ازمایش ذخیره تخمدانم همه فاکتورها نرمال بود بع جز fsh=12 ذخیره من ۲/۵ سونو هم نرمال بود فقط روز ۱۳ سیکل بزرگترین فولیکول موجود ۱۴ بود علایم رو روز ۱۵ داشتم چند ماهه حجم خونریزی من کمتر شده ولی همچنان ۷ روز طول میکشه فقط سبک تر شده من میتونم طبیعی باردار شم؟نشانه یائسگی زودرس نیست؟برای اقدام کردن باید عجله کنم؟
- ناتوانی زن
سلام وخسته نباشید
من هشت سال ازدواج کردم. مشکلم فقط اینه که درنزدیکی با همسرم هیچ حسی ندارم برای ارضا شدن. چاره چی هستش؟ - پرولوتون
سلام من حدود دوماه هرهفته یه امپول پرولوتون تزریق میکنم این بار جای تزریقم کمی ورم کرده و داغه و خارشم داره دوروزه هنوز خوب نشده چیکار کنم خطرناکه هفته ۲۸ بارداری هستم
- بارداری
میخواستم بدونم آيا خروج باد از واژن بعد از نزدیکی ویکم بعداز ریختن اسپرم داخل بدن مضره واسه باردار شدن یعنی در واقع مانع بارداری میشه؟؟
- علت کم شدن هفته بارداری در سونوگرافی
سلام خسته نباشید با توجه ب اخرین عادت ک ۷ابان بود و سونوگرافیهای انجام شده ک سن جنین را میگفتن وقتی برای غربالگری رفتیم گفت سن جنین با توجه تاریخ باید ۱۲هفته و ۴ روز میبود ک گفت یک هفته کمتره و ۱۱هفته و ۵ روزه علت کم بودن این یک هفته چیه
- زایمان
سلام من هفته ۳۶ بارداری هستم ، زایمان اولم توسط شما انجام شد در سال ۹۶، سال ۹۸ یه سقط داشتم ، و الان در هفته ۳۶ هستم ، تحت نظر دکتر نویری بودم ، میخواستم بدونم میشه زایمانمو پیش شما بیام
- من فیبرم دارم دکتر بهم قرص بلاژست و مارولین نوشته آیا اینا کیست فیبرم رو بزرگ میکنه
سلام من فیبرم دارم و کیست تخمدان که دکتر برام قرص بلاژست و مارولین نوشته بد من دکترموعوض کردم و به من دکتر دیگه گفتن اینا فیبرمتو بزرگ میکنه آمپول دیفلرین بزن نمیدونم چیکار کنم میشه راهنمایی بفرمایید ممنونم
- مایع آزاد لگنی
آیا انجام تنقیه با آب گرم بخاطر مشکل یبوست ،باعث بوجود امدن مایع آزاد لگنی میشود ؟
- بقایا
بقایا بافلوی عروقی کورتاژ میشه براش انجام داد


