Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ایاصفتی رحیم جلوی بارداری میگیرد
- قرص فلوکونازول
با سلام و عرض ادب من در هفته پنجم حاملگی دو عدد قرص فلوکونازول ۱۵۰ خوردم میخواستم بدونم آیا موجب آسیب به جنین میشود و باسد سقط کنم؟؟ باتشکر
- اولین باردارای با عکس رنگی
سلام خانمی ۳۳ ساله هستم بعد از ۷ ماه آقدام عکس رنگی گرفتم احتمال انسداد یه لوله رو زده بود و بعد از عکس رنگی همون ماه باردار شدم و جنین در ۸ هفته توقف رشد داشت. سه ماه استراحت رحم دادم. میخوام آقدام کنم امکانش هست دوباره لوله گرفته باشه؟ چون میگفتن باید لاپراسکوپی بشی
- مصرف قطره ویتاگنوس
- سلام خانم دکتر یک بچه دارم حالا تنبلی گرفتم دکتر بهم قرص مدروکسی و لتراکس داده آیا باردارم میشم
- سقط جنین
سلام میخام سقط کنم تو خونه باید چیکار کنم
- پولیپ رحمی
سلام وقتتون بخیر سه ماه پیش برا آزمایشات اولیه قبل بارداری ب متخصص زنان مراجعه کردم؛سونو گرافی واژینال نوشتن تو رحم نوده اکوژن مشکوک ب پولیپ ب دیامتر ۶.۹ mm دیده شد. تست پاپ اسمیر هم انجام دادم ک گفتن مشکلی نیس. خواستم بپرسم این پولیپ نیاز ب درمان نداره؟؟
- آبسه بارتولن
وقتتون بخير؛ خواهش ميكنم بهم پاسخ بدين... من ديروز از شدت بسيار زياد درد آبسه بارتولن به بيمارستان مادران مراجعه كردم و به صورت اورژانسي تحت بيهوشي عمومي آبسه تخليه و با تامپون پر شد كه بعد از سه ساعت تامپون توسط پرستار خارج شد و آزيترومايسين و ناپروكسن تجويز شد، امروز ديدم زخمم كه حدود يك سانت ميباشد بسته شده و با فشار دستِ من كمي عفونت خارج شد... روزي سه بار در آب گرم مينشينم... خيلي نگرانم كه دكتر از كاتتر استفاده نكرده... آيا احتمالِ عودِ اين كيست هست؟ من مجرد هستم و بهداشتم رو هم رعايت ميكنم ولي اين ماه به علت يه شرايطي اين اتفاق افتاد... خواهش ميكنم بهم بگين من از دكترم بايد بخوام كاتتر بذاره يا امكان عفوني شدنش كَمه؟ احساس ميكنم دكتر كم كاري كردم... خواهش ميكنم راهنمائيم كنيد
- سلام من یه مدت بخاطر داروهای هرمونی(پودر چاقی رویال) که مصرف میکردم پریودیم با درد شدید تخمدان ها شروع میشد و بعد دیگه کلا بهم ریخت و شده بود من ۳ ماه پریود نمیشدم تا سنو انرمال دادم و گفتن تخمدان ها کیست های ریز زیاد دارن و خودشون یکم تنبلی هم دارن ولی کیست ریز دارن.. من هیچ دارویی نخوردم و خود به خود پریودیم منظم شد و ۵ ماه من منظم پریود میشم، گاهی ۱۳ میشم گاهی ۱۵.حالا میخوام بدونم دوباره سنو بدم؟ نیاز به قرص هست؟ و خیلی برام مهمه که بدونم ایا این کیست ها خود به خود از بین میرن؟ حالا که پریودیم منظم شده؟ من پرولاکتین۲۸ و ادنوم هیپوفیز دارم و فکر کنم بخاطر پریود نشدنای همون چند ماهم بوده، حال توصیه شما چیست
با سلام خدمت خانم دکتر عزیز خانم دکتر جان آیا قرص ویتامین e باعث بهم خوردگی پریود میشود؟ من ۲۲ تا ۲۸ مرداد لکه بینی داشتم ۲۸ پریود شدم تا ۳ شهریور پاک شدم امروز صبح که ۱۶ شهریور مجدد لکه بینی دارم یعنی فقط ۱۳ روز پاک بودم آیا دلیلش قرص هست یا دلیل دیگه ای داره
- پاره شدن سرکلاژی
سلام علایم پاره شدن بخیه بعد از بارداری در سرکلاژ شکمی چیست؟
- قرص تاریخ گذشته اورژانسی
سلام ، من بعد از پارگی کاندوم یه قرص اورژانسی ۱/۵ خوردم بعد متوجه شدم که از تاریخش یک سال گذشته بنابراين ۴ تا ال دی هم خوردم ، ۱۲ ساعت بعدش رو دیگه ترسیدم ال دی بخورم چون دل درد خفیف دارم .الان ۲۴ ساعت گذشته چکار کنم .دارم از استرس میمیرم ، من به هیچ وجه بچه نمیخوام .در ضمن دیروز روز سوم بعد از عادت ماهانه من بود .خواهش میکنم جواب بدین .دوباره بخورم دل دردم بیشتر نمیشه و حالم بد نمیشه ؟
- سندرم راکی تانسکی
من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند وپرید وعادت ماهانه هم میشوم خواستم بپرسم من الان جز افرادی که سندرم راکی تانسکی دارند محسوب میشوم درسته ؟
- کیست بارتولن
سلام خانم دکتر من دوساله کیست بارتولن دارم چن بار تخلیه کردم پارسال هم عمل کردم دکتر گفت کلا درش آوردم ولی بعد ۵ماه دوباره برگشت الان خیلی بزرگ شده و ۴ماهه باردارم چکار کنم
- دندان درد
سلام هفته ۲۶ بارداری هستم دندونم درد میکنه ایا میتونم عصب کشی کنم؟
- یائسگی
سلام من ۵۱ ساله هستم ار فروردین اردیبهشت پریود نشدم مجرد هستم قرار هست ازدواج کنم و مجبور به بارداری دکتر مراجعه کردم باید ار تخمک اهدایی استفاده کنم توصیه شد هورمون دریافت کنم تا رحم کوچیک نشه این ماه سیپروتروژن کامپاند استفاده کردم و بعد ار ۶ روز پریود شدم سوال من این هست به مصرف قرص ادامه بدم یا نه
- لخته خون پشت جنین
سلام خسته نباشید.من 20 سالمه هفته 7 بارداری هستم که سونو دادم پشت جنین یه لخته خون دیده شد که دکتربهم یه قرصی دادن ایا باقرص برطرف میشه یاباید استراحت کامل هم داشته باشم بعدچون ویتامین dمن کم بود برام قرص ویتامینd3 نوشتن که 1000 میلی گرم است ایا روزی یک بار استفاده کنم کافی هست؟
- بارداری
سلام ۴۴ سالمه ۸ بارآی وی اف کردم دفعه دوم باردارشدم واز ۳ جنین ۲ تاش خارج ازرحم شد و یکیش داخل رحم، خارج رحمی رو ep کردن و بعدش کورتاژ و داخل رحیم تا ۴ ماهگی موند بعدش آمینوسنتز کردن و سندروم دان تایید شد و ختم بارداری، سال۱۴۰۰ دوباره آی وی اف کردم پنکچرشدم اصلا تخمک جنین نشدتا سال ۱۴۰۲ عکس رنگی گرفتم گفتن که لوله هات عفونی هستن هردولوله رو برداشتن، دکترگفت که به خاطرعفونی بودن و سم تولیدکردن لوله ها آی وی اف منفی میشده، به نظرتون الان آی وی اف کنم درصدمثبت بودن میره بالا؟ ایندفعه نتیجه میگیرم
- سلام من در حال مصرف سیپروترون کامپوند هستم و هنوز هفت تا از قرص هام باقی مونده پلی دچار خونریزی شدم چیکار باید بکنم؟
- بارداری
سلام وقتتون بخیر من ماه پیش ۲۷ بهمن عادت ماهانه شدم ماه قبل ۲۸ دی این ماه باید ۲۶ عادت ماهانه بشم عادت ماهانه هم منطم هست سر وقت چون یه روز میوفته هر دفعه جلوتر روز ۵ اسفند رابطه داشتم و۱۱ وچند بار دیگه ولی همیشه جلوگیری طبیعی بوده همسرم هم مطمئن هست اتفاقی نیفتاده الان نزدیک ۴ و۵ روزه سینه درد وزیر دلم درد میکه مثل زمانی که پریود میخوام بشم منتطر ۲۶ ام هستم استرس دارم نکنه باردار باشم بااینکه کارای منزل ودارم انجام میدم خونه تکونی میکنم بسیار دمنوش گیاهی برای بازشدن قاعدگی خوردم هنوز پریود نشدم اشتهام خیلی زیاد شده خوابمم زیاد شده ممنون میشم از جوابگویی تون
- پریود نشدن بعد مصرف سیبل
سلام من یه دوره قرص سیبل مصرف کردم قرص های سفیدشم کامل خوردم پریود نشدم بسته ی بعدی رو شروع کردم و تست بارداری ام دادم ۰/۶ بتا بود الان چرا پریود نمیشم چیکار کنم


