Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عفونت دوران باردارى
سلام خانوم دکتر عزيزم وقتتون بخير عبدزاده هستم چهارشنبه مطبتون بودم يه سوالي داشتم من بامداد جمعه با سوزش واژن از خواب پريدم که الن که صبح يکشنبه هست ادامه داره ميخواستم بدونم چه دليلي ميتونه داشته باشه؟ براى رفع اين مشکل بايد چيکارکنم؟ چون نوبت بعديم 28دى ماه هست خواستم اينجا سوال بپرسم در ادامه بايد بگم که من 17هفته و 6روزه که باردارم ممنون ميشم جواب بديد چون اصلا حالم خوب نيست دسشويي رفتن برام کابوس شده حين ادرار سوزش ندارم ولي موقعي که ميخوام خودم رو بشورم سوزش دردناکي دارم ترشحات سفيد رنگو بي بويي هم دارم ممنون از اينکه وقت گذاشتيد روزتون بخير :*
- پرولاکتین بالا و بارداری
سلام خانوم دكتر من پرولاكتين بالا به علت آدونوم هيپوفيز به اندازه چهار ميليمتر دارم يك سقط هم به همين دليل پرولاكتين بالا داشتم خواستم بدونم در بارداري براي جلوگيري از افزايش شديد پرولاكتين دارويي در دروان بارداري وجود داره ؟
- سوزش ادراری
سلام خسته نباشید. من سوزش ادراریهای دردناک ومکرر دارم. چندین بار آزمایش دادم اما عفونت نداشتم. سونوگرافی هم دادم اوایل کیست داشتم اما کمکم کیست برطرف شد. اما سوزش ادراری همچنان دردناک وادامه داره. من چه مشکلی دارم؟ممنون میشم راهنماییم کنید
- قرص نورم اسکین
سلاام من نزدیک به ۲ هفته هست که از قرص نورم اسکین یا همون راکوتان استفاده میکنم و چند روزی هست که در ناحیه واژنم احساس خارش دارم و احساس میکنم قسمت لابیاها بزرگ تر شدن و نامتقارن. میخواستم بدونم میتونه به دلیل این قرص باشه؟ درصورت ادامه دادن به خوردن قرص میتونه بزرگ تر بشه لابیا ها؟
- سلام من پریود ماهی دو بار میشه رفتم دکتر برای نامنظمی پریود قرص مدرکسی پروژسترون داده که پریود منظم بشه حالا من دارم قرص میخوردم گفته از روز ۱۶قاعدگی شبی ۱عدد تا ۱۰شب بخورم حالا من دارم قرص میخوردم از ۱۶قاعدگی شروع کردم ۹تاشو خوردم ۱دونه ازش مونده پریود شدم راهنمایی کنید این طوری پریود منظم میشه به نظرتون یا نه خونریزی خیلی زیادی دارم مگه نباید بعد تموم شدن قرص مدرکسی پروژسترون پریود میشدم چرا درحالا خوردن قرص پریود شدم لطف کنید جواب بدین
- پریودی
سلام من ۲۱ سالمه و بعد ۴۵ روز پریود شدم چند باری اینجوری شدم ایندفعه بی بی چک هم زدم ولی منفی بود حدود دو ماه پیش هم قرص اورژانسی مصرف کردم و الان روز اول پریودم قهوه ای رنگه معمولا اخر پریودیم لکه بینی قهوه ای داشتم
- مصرف اسپرین
سلام خانم دکتر
من ۳۶ سالمه و الان ۱۹ هفته و ۳ روز باردارم، با توجه به دو سابقه زایمان زودرس در هفته ۳۵ و ۲۵ ، در این بارداری سرکلاژ کردم، هفته گذشته در سونو غربالگری مشخص شد دهانه رحمم حدود ۱۵ م.م باز شده است و دکترم برایم پساری گذاشت و استراحت مطلق را توصیه کرد، باتوجه به این مسیله مصرف روزانه دو عدد اسپرین ۸۰ را تجویز نمود.
اکنون به علت سخنان برخی در مورد عوارض مصرف این دارو دچار شک و استرس شدم، می تونید کمکم کنید که ایا تجویز درست است.
و سوال بعدی اینکه با توجه به شرایطم کار دیگری برای حفظ باردای ام می تونم بکنم (هفته ای یک عدد پرولاکتون تزریق میکنم) - لکه بینی یائسگی
سلام ۴۸ ساله هستم اخرین پریودم اردیبهشت سال ۹۹ بوده ۳ماه پیش سونوی کامل شکمی دادم رحم و نخمدان نرمال بود ماه پیش چندتا لک دیدم همراه با دل درد دیشب و امروزم ی مقدار کم خونریزی داشتم همراه دل درد ایا نیاز هست ب پزشک مراجعه کنم ؟
- سقط مکرر
سلام خانم دکتر . من ی بارداری موفق داشتم . در طی سه سال گذشته سه سقط داشتم یکی قلبش تشکیل نشد و دو تای دیگه در سه ماهگی سقط شدن . آزمایشات ژنتیک و غیره مشکلی نشان ندادن به جز ترومبوفیلی ارثی . 47ساله هستم و نمیخوام از تخمک اهدایی استفاده کنم . به نظر شما برای باردازی موفق راه حلی هست ؟ ممنون از شما
- دکاپپتیل
سلام. چیکار کنیم که اثر آمپول دکاپپتیل از بدن خارج بشه؟ و هورمون ها به حالت نرمال برگردند؟
- سرتان اندومتر
سلام خانم من خون ریزی نامنظم داشت بعد از ازمایشات دکتر زنان عمل کورتاژ انجام داد تا ضخامت کم کنه بعد گفت برید متخصص اکولوژی متخصص که رفتیم گفت سرطان اندومتر داره دارو داد تا جلوگیری بشه بعد یک ماه که رفتیم دوباره هیچ فایده نداشته دارو ضخامت بیشتر شده این دفعه گفت دوباره باید کورتاژ بشه تا صفر بشه بعد از صفر شروع به جلوگیری کنم با دارو ایا خوب هست یا نه با تشکر
- بقایا سقط
سلام وقت بخیر من زیر ۸ هفته بودم که سقط کردم ۴روز گذشته رفتم سونو گفتن بقایا داری#رحم بزرگترازحدطبیعی به ابعاد۱۰۷*۵۷میلیمترواندومترهتروژن باضخامت افزایش یافته میانگین۱۰ میلیمتراست.ضایعه متراکوبه ابعاد۲۹*۱۵میلیمتردرقسمت میانی کاویته ی رحم دیده شده که باتوجه به هیستوریabortionاخیربیماردر راس تشخیص مطرح کنندهR/o Retained product of conceptionمیباشد. تطابق باتیتراسون سریال bhcgو سونوگرافی تراس واژینال توصیه میشود اگه ممکنه بفرمایید یعنی چی ممنون میشم خیلی نگرانم استرس دارم
- قرص دوفامد
سلام خوبین من پریود نمیشدم ینی نامظمه رفتم دکتر برام دوفامد۱۰ نوشت سر ۳۰ روز پریود شدم ولی این سری دوباره پریود نشدم مگر قرص دوفامد برای تنظیم شدن پریودی نیست؟ ینی اینکه این سری پریود نشدم مشکی جدی داره ک پریود نشدم؟
- قرص سالویگل مصرف کردم عادت نشدم
سلام خانم دکتر من ۲۹ سالمه بخاطر تعریق بدن بیش از حد سالویگل خوردم ۴۵ روزه عادت نشدم . آزمایشم داد بارداد نیستم
- هایپرپلازی بدون آتی
سلام عرض ادب و احترام ممنون میشم راهنمایی بفرمایید نتیجه پاتولوژی بعد از برداشتن پولیپ هست قصد بارداری دارم ایا با این شرایطم امکانش هست؟ من میتونم باردار بشم ؟ وضعیتی خطرناکه؟ Macroscopy: Received specimen in formalin in two bottles as below: A) Endometrial curettage & Uterine cavity polypectomy: Consists of multiple brown fragments of soft tissue M: 2.5x2x0.7 cm in aggregates. SOS:M/1 E=T B) Endocervical curettage: Consists of multiple creamy brown fragments of soft tissue M: 1.2x0.6x0.3 cm in aggregates. SOS:M/1 E=T Microscopy: A) The histologic sections show polypoid endometrial structure composed of cystically dilated endometrial glands lined by mitotically active pseudostratified epithelium embedded in spindle cell stroma along with thick-walled blood vessels which show at least focally increased ratio of glandular to stromal portion as well as foci of serrated dilated glands lined by single layer of bland columnar epithelium with extensive subnuclear vacuolization. Other parts show serrated dilated glands lined by single layer of bland columnar epithelium with extensive subnuclear vacuolization and focal tubal metaplasia embedded in edematous stroma. Also fragments of endocervical tissue lined by single layer of bland columnar epithelium along with acute and chronic inflammatory infiltrates are seen. There is no evidence of malignancy in this specimen. B) The histologic sections show endocervical tissue lined by single layer of bland columnar epithelium along with acute and chronic inflammatory infiltrates are seen. There is no evidence of malignancy in this specimen. DX: A) Endometrial curettage & Uterine cavity polypectomy: - Early secretory endometrium. - Fragments of Endometrial polyp superimposed by focal simple endometrial hyperplasia without nuclear atypia. - Chronic endocervicitis.
- تست پاپسمیر
سلام من تست پاپ اسمیر دادم اینو تیک خورد Routinefollow-upخواستم بدونم مشکلی هست یا نه
- سرکلاژm
سلام خانم دکتر ایا سرکلاژ نخش باز میشه ۵۰ روزه سرکلاژم تو ۲۱ هفته با طول ۲۶ ونیم الان ۲۸ هفتمه از هفته ۱۷ هم پساری داشتم بارداری موفق هست امپول پرلتون هفتگی و شیاف هرشب میزنم بعضی مواقع شکمم درد میاد این درد از رشد رحم هست؟
- سلام پریودم با ده روز تاخیر شروع شده و حالا تموم نمیشه قهوه ای رنگه و اصلا شدی نیس
- باردای
سلام روز بخیر بنده باردارم و در هفته ۷ هستم با سرکلاژ شکمی. آزمایشFBSنوشته شده نورمالشup to99 برای من۹۷ هست دکترم گفتن آزمایش پودرقند۷۵گرم بدم میخواستم بدونم مگه عدد آزمایشم نرمال نیست؟و این که ازمایش پودر قند در هفته ی بارداری من ضرر نداره؟
- زمان تخمک گداری
سلام خانوم دکتر خسته نباشید من تنبلی تخمدان دارم العان اقدام به بارداری کردم این ماه عادت ماهیانم ۵روز عقب افتاده یعنی هر ماه ۲۰عادت میشدم این ماه ۲۵ عادت شدم میخواستم زمان تخمک گذاری رو بدونم که احتمال بارداری بیشتره سونو هم دادم اندازه تخمکامم خیلی بزرگ هستن


