Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سینه
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر. من 29 سالمه و مجرد. سینه هام شل و افتاده شدن. میتونم با روغن ماساژ بدم ک سفت شن؟ یا روشی بهم پیشنهاد میکنید. خیلی نگرانم لطفا راهنماییم کنید. ممنونم
- امپول هیدروکسی پروژسترون
سلام خانم دکتر.من از بیمارای خودتون هستم،قبلا پیشتون جراحی انجام دادم.الان باردارم چون لاهیجان زندگی میکنم امکان اینکه بیام رشت رو ندارم. من الان هفته۲۳بارداری هستم،دو هفته ای هست که درد توی لگن و استخون کشاله ران دارم و استخوان شرمگاهی.بعضی اوقات هم حس میکنم شکمم سفت میشه که البته بدون درد هست،گاهی هم دلپیچه دارم.زیر دلم درد میکنه و میسوزه و تیر میکشه.نمیدونم انقباض هست یا حرکت جنین هست.رفتم دکتر.بهم ساشه منیزیم دادن و امپول پرولوتون.که هیچ جا پیدا نمیشد.مجبور شدم ایرانیشو بخرم امپول هیدروکسی پروژسترون کاپروات۲۵۰.که گفتن هفتگی تا ده هفته تزریق کنم.الان دیشب تزریق کردم برای اولین بار.ولی هنوز احساس سفتی شکم رو دارم.همینطور هنوز لگنم موقع بلند شدن و دراز کشیدن و تغییر پوزیشن درد میگیره.میخواستم بدونم اگه انقباض دارم،چرا هنوز رفع نشده با وجود اینکه امپول زدم.میشه از قرص ضد انقباض استفاده کنم؟اخه دکترم برام فقط ساشه منیزیم نوشت.میشه قرصی معرفی کنید که انقباض رو کم کنه؟خیلی میترسم دچار زایمان زودرس بشم.با وجود امپول هایی ک قراره هر هفته استفاده کنم ممکنه باز هم دچار زایمان زودرس بشم؟
- کیست هموراژیک
سلام خانوم دکتر. کیست به ابعاد ۴۲ میلی متر دارم. خواستم بدونم کیست با این ابعاد باعث کم شدن حجم خونریزی پریودی میشه؟
- بارداری
سلام من متولد۱۳۵۸ هستم وصاحب یک فرزندده ساله هستم میخواستم اقدام به بارداری کنم ممنون میشم بفرماییدازچه زمانی دوره تخمک گزاری شروع میشه اززمان روزاول پریودی یابعدازهفت روزکه پاک شدیم شروع میشه
- قرص دوفامد
سلام خسته نباشید میخواستم بدونم مصرف قرص دوفامد باعث پریود نشدن میشه؟ من از روز ۱۵ قاعدگی شروع کردم شبی یک عدد الان ۱۰ روز از آخرین قرص میگذره ولی هنوز پریود نشدم.اقدام به بارداری هم نکردم آیا احتمال بارداری هست؟
- سلام
خانوم دکتر من زخم دارم اومدم مشهد میتونم برم پارک ابی یا ضرر داره برام؟
- ضربه به شکم پسر ۴ ساله
پسرم ۴ سالشه ۱۸ ساعت قبل یه ضربه نسبتا محکم به شکمش خورد الان میدووه بازی میکنه و هیچ علایمی نداره ولی یکم در محل ضربه احساس درد میکنه این درد نگران کنندست یا میگذره
- سلام برای عفونت شدید واژن تا شکم.(زخم و عفونت)از چه قرصی باید استفاده کرد
- تورم بدن یک هفته پس از کورتاژ
روزبخیر. من در هفته ۱۱ سقط خوبخودی داشتم. قرص دادن کهدفع بشه دچار خونریزی شدید شدم اما جنین دفع نشد و کورتاژ فوری انجام شد. درست یکهفته بعد از عمل یک تورم خفیف اما قابل حس در پاها و دستها و بدنم شروع شد که بعد از دو ماه هنوز هست وکم و زیاد میشه. همراه با احساس سنگینی. سونوگرافی شدم و ظاهرا همه چی اوکی هست. بعد از کورتاژ خونریزی کمی داشتم و اولین پریودم فقط یکروز ! طول کشید اما تقریبا شدید. از اون موقع هنوز پریود نشدم. تست بارداری میدم هر هفته که خیالم راحت باشه. آزمایش دادم. کلیه وتیرویید و قند خون و.. همه چیز عادی بود. در آزمایش ادارارم خون وجود داشت ( البته برای خودم قابل دیدن نیست) کمی حالت سرگیجه دارم. اما سر کار میرم و ورزش رو شروع کردم. ممکنه این تورم خطرناک باشه؟ در مدت بارداری همتوورمم خیلی زیاد بود. ضمنا به دلیل قطع ورزش که معمولا انجام میدم اضافه وزنم زیاد بود. حالا نمیدونم مربوط به مصرف نمک و تغذیه ست یا عوارض سقطه یا هورمونیه. باید صبر کنم یا آزمایش خاصی انجام بدم. لطفا راهنماییم کنید. چون تا قبل از بارداری همه چیز واقعا عادی بود. تب و درد خاصی ندارم.
- پرویدی
با سلام بنده از سه ماه گذشته پروید نشدم. بعد به پزشک مراجعه کردم و طی سونوگرافی که انجام دادم، مشخص شد که کیست و میوم دارم. متخصص برام آمپول پروژسترون و قرص دوفاستون تجویز کرد که همون شب تزریق کردم و بعد از یه هفته پروید شدم. بعد بهم گفتن که هر ماه به مدت 6 ماه از روز 14 عادت به مدت 12 روز قرص های دوفاستون رو مصرف کنم. در حال حاضر چند روز از موعد پرویدم می گذره ولی هنوز پروید نشدم. می خواستم بدونم من باید هر ماه به خاطر پریود شدن آمپول پروژسترون رو تزریق کنم یا همین قرص ها قاعدگی رو تنظیم می کنه؟ این ماه هم باید آمپول پروژسترون رو تزریق کنم؟
- موی زائد
سلام خانم دکتر وقت بخیر من ۲۰ سالمه و مشکل موهای زائد دارم در سینه جناغ گردن و شکم به دکتر رفتم آزمایش و سونو دادم و قاعدگیم هم منظمه سونو گرافی کاملا نرمال و فاقد کیست بود و در آزمایش خون فقط هورمون تستسترون ۴/۸ بود که بالا بود کار خاصی باید انجام بدم ؟ آیا خطرناکه توضیحاتی که دادم ؟ میشه علت را بفرمایید که به چه دلیل دچار هستم ممنون
- سقط جنین
من سقط داشتم ولخته خیلی سفت و بزرگ گوشتت مانند پریشب دفع کردم قبلش لخته جیگر مانند خیلی دفع شده ولی خونریزیم هنوز بند نیومده چرا بنظرتون بند نمیشه حتی یه دوره از قاعدگیمم تودخونریزی رد شده رفته
- زائده گوشتی
سلام خانوم دکتر.من دختری هستم۲۳ساله،حدودچهار سالی میشه که داخل واژنم یه زائده که چین خورده و آویزانم هست ایجادشده اغلب به رنگ گوشت و بعضی وقتا هم سیاه میشه اصلا درد و خارش نداره ،اندازشم یک سانتی میشه خودم مطمئنم که زگیل تناسلی نیست چون زمینه انتقالش رو نداشتم.خجالت میکشم به پزشک مراجعه کنم.ممنون میشم اگه در این مورد منو راهنمایی کنین و بگین راه درمانش چیه؟؟
- پولیپ رحم برداشتم نمونه رو کجا باید نگه دارم
پولیپ رحم برداشتم نمونه رو کجا باید نگه دارم تا فردا صبح ببرم پاتولوژی؟
- پودراینوفولیک
سلام خسته نباشید من تنبلی تخمدان دارم دکتر برام اینوفولیک تجویز کردن روزی یک ساشه میخواستم بپرسم مهم نیست قبل از چه وعده غذایی مصرفشه؟و حتما داخل یک لیوان اب بایدحلشه؟من داخل نصف لیوان اب حلش میکنم ک راحتترخورده شه ممنون
- دختر44 ساله
سلام خانم دکتر
الان که این نوشته رو می نویسم فکر میکنم دنیا برام تموم شده
دختر 44 ساله هستم بدون هیچ علت خاصی تا حالا ازدواج نکردم. از نظر دوره های پریودی تا حالا مشکلی نداشتم. من اگر امسال ازدواج کنم آیا امکانش هست بتونم با تخمک های خودم باردار بشم. من نمیدونستم بالای 45 سال نمیشه باردار شد. خواهش می کنم پاسخ منو بدین تا از برزخ بیرون بیام . ممنون. بی صبرانه منتظر پاسخ شما هستم - حاملگی
سلام من 18سالمه 3ساله ازدواج کردم و یه بچه هم دارم الان 5روز از پریودیم میگزره ولی نشدم درد هم دارم تست هم منفی بود چیکار کنم پریود بشم
- دکاپپتیل
سلام وقت بخیر خانم دکتر بنده ۲۹ سالم هستش که برای بارداری دارم اقدام میکنم.متاسفانه اسپرم همسرم ضعیف هستش و دکتر مردان گفتن باید از طریق لقاح مصنوعی اقدام کنید.خود من هیچ مشکلی نداشتم وپریود و روز تخمک گذاریم کاملا دقیق هستش جزء پولیپ که بنده ۲۰ فروردین هیستروسکوپی برای برداشتن پولیپ انجام دادم که به من گفتن باید ۴اردیبهشت آمپول دکا بزنم.میخواستم بدونم آمپول دکا برای چی من تجویز شده؟
- عقب افتادگی پریود
سلام من چن ماهه که قاعدگی نامنظم دارم وباآمپول قاعده میشم دکتربهم گفت تنبلی تخمدان داری وبیشترمواقع دردشدیدزیرشکم دارم این ماه آمپول زدم چهارروزپریودشدم دکترقرص مدروفم ۵داده ایابااین قرص تنبلی تخمدان برطرف میشه وقاعدگیم منظم میشه و اینکه در زیرشکمم براچیه ممنون میشم جواب بدین
- وزن جنین
سلام خانوم دکتر روزتون بخیر من بیمار شما هستم ،توو هفته ی ۳۲هستم،برای وزن گیری جنین از چ مواد غذایی استفاده کنم ک رشد بهتری داشته باشه


