Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری هفته ی ۳۷
سلام خسته نباشین ببخشی مزاحم شدم گفتم من الان توهفته ۳۷باردی هستم مقداری مایع سفیدرنگ مثل آب ازم ترشح شدگفتم خطرداره اگ داره برم بیمارستان اگ ن نرم
- سلام خسته نباشید.درهفته ۶بارداری هستم لکه بینی قهوه ای رنگ داشتم مامابرام سونوگرافی ترانس واژینال نوشت.درسونوگرافیضربان قلب جنین نرمال بودفقط یک ناحیه هیپواکوبه ابعاد۴*۱۱دراطراف ساک بارداری به نفع هماتوم دیده شد.الان بیدچه کارکنم .ممنون میشم راهنمایی کنید؟
- بارداری
سلام خانوم دکتر.ایا استفاده از ژل آرومیکس برای تسکین درد کمر در بارداری مجاز است؟
- بارداری
سلام خانم دکتر من ۱۴ هفته باردارم هماتوم دارم و ترشح زیاد دارم به دکترم گفتم بدون معاینه بهم قرص کلوتریمازول داده ضرری نداره استفاده کنم
- رابطه
یه سوال راجع به رابطه دارم اگه یه خانم با دو نفر رابطه داشته باشند اگه چند روز اختلاف داشته باشه بین این دو رابطه نیاز به دی آن ای نیست مثلا ۱۰ روز ۱۴ روز ۱۸ روز ۲۲ روز،؟واز روی سونو آنتی مشخص میشه،
- جواب ازمایش
سلام ،میخواستم بگم باردارم و در ازمایش ادرارم کریستال بمقدار کم یا few دیده شده،و موکوس به مقدار manyو پی اچ ادرارم ۵ ثبت شده ایا مشکلی هست و از ۱۹ سیکل بعد اقدام ترشح زرد و بدون بو و لیز داشتم که الانم دارم ایا مشکلی است
- سن بارداری
سلام تعیین سن بارداری ازروی اخرین مریودحساب کنیم یاسونوان تی چنروز نفوت داشت سونوبیشتربود کدوم درستتر
- پایین بودن جنین
سلام و خسته نباشید من حدود بیست هفته بار دار هستم و سرکلاژ هم شدم ولی حدودا یک هفته بعد از سرکلاژ همیشه احساس میکنم ک ضربات جنین رو تو لگن و البته بیشتر توی واژن حس میکنم بعد از سرکلاژ برای من استراحت تعیین نشده آیا خطرناکه؟آیا باید برای سونوگرافی به مطب مراجعه کنم؟البته حدودا ده روز دیگه وقت آنومالی هم دارم لطفا راهنماییم بفرمایین
- ای وی اف
سلام من روز ۱۴ از دادم جواب ۱/۴۴شد جواب آزمایشم منفی
- میکروسفالی
با سلام، در سونوگرافی هفته سی و پنج، تشخیص دادن که دور سر بچه نسبت به سن حاملگی کم تر است و احتمال میکرو سوفالی دادن، من خیلی نگرانم چیکار باید بکنم؟
- دفع بقایای سقط
سلام خسته نباشید من سقط داشتم بقایای خاصی نمانده است.. 14 روز گذشته خونریزیم قطع شده سونو رفتم گفت خیلی کم مونده با پریود بعدی دفع میشود میتوانم قرص ال دی را شروع کنم..
- درمان ناباروری
سلام خسته نباشید من از ۵ پریود تا ۹ قرص لترزول خوردم از ۱۰ تا ۱۴ امپول سینال اف زدم بهد دوروز امپول اچ سی جی زدم به همراه شیاف تا ۵ شب شبی دو تا الان دو خفته میگزره احساس کمردر و درد زیر شکم موقع پیاده روری ایا به نظرتون باردارم بهم گفتن فولیکول هات ریز شدن
- رنگکردن ابرو
سلام من باردارمو ۱۹هفتهو ۶روزم ایا میتونم ابروهامورنگ کنم؟
- توده اکوژن در تخمدان
سلام من ۶ هفته باردارم به دلیل لکه بینی ودرد شکم دکتر سونوگرافی واژینال نوشت در جواب سونوگرافی آمده در مجاورت تخمدان راست توده سالید ونسبتا اکورژن کوچکی با ابعاد ۱۰*۸م.م مشاهده میشود لطفا راهنمایی کنید خیلی میترسم
- پلاکت خون۱
خانم دکتر در ادامه سوال قبلیم که گفتم تو هفته ۲۷ بارداری هستم و پلاکت خونم ۱۵۸ هستش و من خیلی نگرانم،هموگلوبینم ۱۱.۵ هستش خانم دکتر شما کپسول Easy Iron ,پریناتال،کلسیم رو برام تجویز کردید،الان که پلاکتم پایینه میتونم دو تا ایزی آیرون رو بخورم؟اصلا تاثیری تو پلاکت داره؟
- سونو
من ٣٢ساله هفته ١٩بارداري هستم ازمايش غربالگري مرحله اول و دوم را انجام دادم lowrisk بود با توجه به سابقه معلوليت درخانواده سونو سه بعدي لازم است انجام بدم؟(براي امينوسنتز از پزشك متخصص مشاوره گرفتم با توجه به اينكه دختر داييم معلول ذهني بود اما بيماريش دقيقا مشخص نبود و در١٥سالگي فوت كرد گفتند قابل بررسي نيست و يگ پسر دايي ناشنوا هم دارم كه مشكل حركتي هم دارد به نظر پزشكم امينوسنتز نيازي نبود و انجام ندادم) ايا سونو سه بعدي مزيتي بر سونو دو بعدي دارد؟
- جفت قدامی
با عرض سلام و خسته نباشید در هفته ی چهاردهم بارداری هستم و اولین تست غربالگری را در کلینیک ایزد انجام دادم تشخیص پزشک جفت قدامی بوده.با توجه به اینکه یکبار سزارین شدم آیا این خطری برای من داره؟ چیزهایی در مورد ایجاد چسبندگی جفت در مقالات اینترنتی دیدم که بسیار منو نگران کرده لطفا راهنمایی بفرمائیید متشکرم
- استفادا از ترانگزامیک اسید در بارداری
استفاده از دارو ترانگزامیک اسید و مفنامیک اسید در باراداری ضرر داره
- تصمیم به بارداری
ضمن عرض سلام و خسته نباشید خانم دکتر 35 سال سن دارم و با توجه به سنم تصمیم دارم زود بچه دار بشم با توجه به اینکه فریرز زخم رحم که قبلا انجام دادم یه کم نگرانم که نکنه نتونم بچه دار بشم آیا دارو هست که کمک کنه به زودتر به نتیجه برسم بخدا خانم دکتر تا آخر عمرم مدیونتون میشم
- سونوگرافی
سلام.سونو از سینه انجام دادم چند کیست ساده درپستان سمت چپ وراست دیده شده توده solidدیده نشده درناحیه آگزیلاری دوطرف لنف نودهایی با نمای ری اکتیو به حداکثرابعاد 5*10وضخامت کورتکسmm 5*1دیده شده آیا این تورم قابل درمانه اقدام به بارداری کردم آیا بارداری برای این شرایطم خطرناکه؟


