Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قرص دزوسپتیو
سلام وقت بخیر من حدودا یک ماه پیش سقط داشتم و الان ۳ روزه قرص دزوسپتو مصرف میکنم لکه بینی دارم دکتر گفت مصرف کن ک قطع بشه حدودا ۵.۶ روزه ک لکه بینی دارم از اول سقط نداشتم.چیکار کنم ک قطع بشه،؟
- اقدام به بارداری
سلام وقت بخیر بنده اقدام به بارداری کردم و امروز روز ۲۹ سیکلم هست وپریود نشدم ازموعدم ی روز گذشته درد زیر کمر و زیر شکم دارم آیا اینکه باردارم یا ساعاتی بعد پریود خواهم شد با این وجود .. کمی سردرد و حالت تهوع دارم ولی تهوعم شدید نیست و اینکه تست بگیرم یا خیر منتظر بمانم
- نوزاد پسر
سلام خانم دکتر برای تعین جنسیت ۱۰۰درصد باید چکار کرد
- استفاده از اپیلیدی یا اپیلایتور برای ناحیه تناسلی
سلام، میخواستم بدونم استفاده از اپیلیدی برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی خوبه یا نه؟ عوارضی نداره؟
- زنان
سلام وقت بخیر
خانمی هستم 51 ساله
طی دو ، سه سال اخیر پریودی های نامنظم داشتم و چند ماهی مدام لک بینی داشتم مرداد ماه سال 1400 عمل هیستروسکوپی انجام دادم در کلینیک خصوصی و بعد آن تا اردیبهشت 1402 اوکی بود همه چیز، باز مجدد لک بینی کردم و پیگیر شدم تا ماه مهر تو مطب کورتاژ تشخیصی شدم و دکترم بعد جواب سه تا آمپول دیفرلین برام تجویز کردن که ماهی یکبار بزنم بقول خودشون یایسگی رو جلو بندازن
من ماه آذر ، دی ، بهمن زدم که بعد سومی باز همه چیز اوکی شد تا دیروز با علایم پریودی دیشب لک دیدم و امروز صبح کاملا پریود شدم و همه چی طبیعی مثل زمانی که پریود میشدم
فقط سوالم این هست آیا طبیعی هست این پریودی؟
ذهنم درگیر شده
ممنون میشم پاسخگو باشین 🌹 - آی وی اف
با سلام ، خانم دکتر آی وی اف با جنین فریز شده بهتر موفق است یا با جنین تازه برای استفاده از تخمک اهدایی من باید داروهایی استفاده کنم که تاریخ پریودم با دهنده تخمک برابر شود. تا برای انتقال جنین آماده شوم.آیا اگر جنین فریز شود باز همقبلش باید دارو استفاده کرد
- کیست تخمدان
سلام من کیست یونی لکولار دارای پاپیلاری پروجکشن اواسکولار ب ابعاد ۱۸*۱۲ تخمدان سمت چپ دارم قبل این سونو درد تورشن داشتم ک عمل باز کردم دکترم کفت چیزی ندیده از کیست ولی بعضی از دکترا گفتن باید پاتالوژی انجام میداده پلی انجام نداده الان میشه راهنمایی کنید چکار باید کنم ۲۸ سالم میخوام بدونم جای نگرانی هست خوشم خیمه یا ید خیم
- سپتوم رحم
سلام. من رزرو تخمدان کمه دکتر بهم قرصهای تقویت تخمدان داده تا زودتر اقدام به بارداری کنم. البته تا قبل این هیچوقت اقدام به بارداری نکردم چون تازه دو سال ازدواج کردم و 28 سالمه. تو سونوگرافی واژینال مشخص شده به ظاهر سپتوم خفیف با ابعاد 36.40.43 میلیمتر دارم البته دکترم نگفت عمل کن فقط گفتن اقدام به بارداری کن تا تخمدانت بدتر نشده. به نظر شما سپتوم باید عمل بشه قبل از بارداری؟؟؟
- قرص ترنسیدباعث میشه تخمک گذاری کنیم
خونریزی شدید داشتم دکتر بهم کپسول ترنسید دادآیاباوجود این کپسول امکان تخمک گذاری است یاخیر
- تاخیر در قاعدگی
سلام وقتتون بخير من هميشه پريودام ٢٨ روزه بود و منظم دو ماه پيش شد ٢٦ روزه كه براي بارداري اقدام مردم دكتر قرص كلومفين داد ٥ تا خوردم فوليكول هام سه تا شد ولي اين ماه الان روز ٢٩ هستم ولي هنوز پريود نشدم علتش ميتونه خوردن قرص باشه؟ چقدر بايد صبر كنم؟
- مهم
سلام خسته نباشید من گاهی اوقات در ناحیه تناسلی جوش میزنم بهش دست میزنم دردناکه علتش چیه؟
- نازایی
با سلام من بیست سالمه یک ساله ازدواج کردم هفت ماه پیش به دکتر جهت اقدام به بارداری مراجعه کردم ومنو سونو گرافی نوشت که تنبلی تخمدان داشتم وبا مصرف دارو تخمدان هام فعال شدن ولی با وجود فولیکول های خوب الان چهار ماه هست اقدام کردم ولی باردار نشدم شوهرم آزمایش اسپرم داد دکتر گفت مشکل خاصی نداره ومنو این ماه عکس رنگی نوشته به نظر شما برم عکس رنگی یا زوده.
- خودارضایی
سلام خانم دکتر عزیز وقت شما بخیر. من دختری ۲۰ ساله هستم ۱_آیا خودارضایی در روز سوم پریود برای یه بار و روز آخر پریود برای دوبار فقط با مالش کلیتوریس و بدون وارد کردن چیزی به داخل واژن به پرده بکارت آسیب میزند؟ و سوال دوم اینکه ۲-خانم دکتر من در روز آخر بعد از خودارضایی اول و دومم دقیقا بعدش خون ریزی لزج مانندی داشتم در هر دو خودارضایی در حالی که روز آخر تقریبا پریودم تموم شده بود آیا پرده بکارت من سالم هست ؟ خانم دکتر خودارضایی من در تمام گفته هام بهصورت مالش کلیتوریس و فشار دادن پاها بهم بود و ورود هیچ چیزی به واژن نبود . ممنون خانم دکتر اگر میشه این دوسوال من رو لطفا جواب بدین . ❤
- نامنظمی پریود
سلام من پریودم یه مدته خیلی نامنظم شده اخرین پریودیمم دوماه پیش بود دو بار با بی بی چک تست بارداری دادم منفی بود چیکار کنم که پریود بشم قرص مدروکسی پروژسترون بخورم؟
- تاخیر پریودی
باوجودتاخیرپریودی تا۲۰ روز و در۱۴ روز تاخیر بیبی زدم منفی بود، درحال حاضر سیناهام حساس و دردناک شدن، هنگام رابطه دردشبیه دردپریودی داشتم که درانتها قطع شد دلیلش چی میتونه باشه نگرانم. ممنونم
- زگیل تناسلی
عرض سلام وخسته نباشید.زگیل تناسلی نوع 73دارم .شما چه درمانی برای زگیل داخل واژن پیشنهاد دارید?میتونم واکسن بزنم عوارض نداره ?خیلی میترسم از واکسن خانم دکتر.واینکه واکسن چندگانه خوبه چون شهر ما فقط 3گانه پیدا ميشه ومن میخواستم برم تهران برای تهیه واکسن.با تشکر
- سلام. ایا میشه هم از پماد واژینال استفاده کردم.. هم اقدام ب بارداری بود؟؟؟
باسلام من کم کاری تیروئید دارم و ۳.۴ سالی هست قرص لووکسین مصرف میکنم الان مدتی هست متوجه شدم پرولاکتین بالا دارم که ۵۲ هستش علائمی جز جلو افتادن پریود ندارم که اون هم چون قصد اقدام دارم دکتر برام دوفاستون تجویز کرد. وبرای پرولاکتین یک ماه دوپاگولین ۲ عدد قرص هفته ای نصف مصرف کردم میخواستم بدونم پرولاکتین باعث سقط هم میشه
- لکه بینی همزمان بامصرف ال دی
سلام خسته نباشید من کاندید ای وی اف هستم دکترم یه بسته قرص ال دی دادند چون سابقه ضخامت اندومتر با سلول غیرطبیعی داشتم استرادیول ندادم الان بعد یک هفته از ال دی خوردن لک های قهوهای میبینم آیا طبیعیه ؟ چون من هرماه با پروژشترون پریود میشدم آیا باید پریود بشم بعد مراجعه کنم یا احتیاج قبل پریود سوپرفکت تجویز شود؟ لطفا به هر دو سوالم پاسخ دهید بسیار ممنون میشم دکترم واقعا بد اخلاقن اصلا توضیح نمیدن ولی چون تو شهرستان تنها متخصص نازایی ایشونند چاره ندارم
- سلام من می خواهم برای بار پنجم سزارین بشم واسم تنگی نفس دارم ایا خطر ناک است
- سلام زیر شکمم سفت شده و بزرگ شده و نبض میزنه باز قطع مشه
زیر شکمم سفت شده و یکخورده بزرگ شده و گاهی نبض میزنه و دیگه آروم میشه


