Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام مجرد هستم و رابطه هم نداشتم ولی تو سونو زده کانون اکوفری به ابعاد ۶ در۳ درداخل کاویته اندومتر بدون واکنش دسیدوائی واضح دیده شد جهت افتراق از ساک بارداری ازمایش بتا توصیه شده
- انسداد لوله رحمی
سلام. من انسداد لوله راست دارم. شما تجربه جراحی لاپراسکوپی لوله رحمی برای رفع انسداد دارید؟ آیا ممکنه بعد از لاپراسکوپی دوباره دچار انسداد بشم؟
- سقط جنین
سلام خانم دکتر من ۲۱ شهریور سقط جنین داشتم و ۳۱ شهریور سونوگرافی رفتم و نتیجه اش این بود که رحم دارای ابعاد طبیعی ۸۰*۳۸ میباشد.اکوی میومتر هموژن است.آندومتریال لاین۸,۵م.م هتروژن میباشد.شواهدی از وجود رزیدوی واسکولار بارداری داخل اندومتر دیده نشد.تخمدان ها دارای سایز و اکوی نرمال میباشد در ادنکس ها ضایعه ی فضاگیر سالید کیستیک رویت نشد.مایع ازاد دیده نشد ممنون میشم برام توضیح بدید این ننیجه رو و ایا اینکه نیاز به کورتاژ یا مصرف قرص هست؟
- قطره اهن
با سلام،خیلی از قطره اهن های موجود،روش نوشته روزانه یک سیسی،و اون یک سیسی ممکنه حاوی هفت میلی گرم اهن،یا ده میلی گرم اهن باشه،و خیلی از دکترهای اطفال هم،همون یک سیسی در روز رو تجویز میکنن سوالم اینه که مگه نیاز روزانه کودک روزانه پونزده میلی گرم آهن تا دوسالگی نیست؟ پس این مقدار تجویز شده استباهه؟ قطره اهن فروسیس در یک سیسی ده میلی گرم اهن داره و دکتر اطفالم گفتن روزی یک سیسی بدید
- اندومتریوزیس
با عرض سلام . آیا اندومتریوزیس باعث سرطان میشود ؟
- سونوگرافی
سلام من توهفته ۱۶ سونوی تعیین جنسیت انجام دادم گفتن پسره ،،آیا احتمال خطا هست؟؟
- لکه بینی بعدازنزدیکی
سلام من یک ماه پیش زولادکس دریافت کردم وتقریبا دوهفته بود که خونریزیم قطع شده بود وحالا بعد ازیک ماه هنگام نزدیکی دچارخونریزی شدم علت چیست وچه کارکنم
- جنین مرده
سلام وقت بخیر.من ۴۰ سالمه ودر هفته ششم بارداری بودم ۱۰ تا قرص سایتوتک استفاده کردم کلی خون و لخته ازم خارج شد سونو دادم گفت جنین مرده و ساک و جفتش مونده .چیکار کنم که بیفته.ممنون میشم .از کورتاژ خیلی میارسم.
- سلام خسته نباشید چرا ترشوم بویه اهن میده
- فشارخون
سلام خسته نباشین من تو زایمان اولم از هفته ۱۵ فشارخون بالا بود روزی ۲ تا قرص میتیل دوپا و اسپرین شبی یکی میخوردم تو اتاق زایمانم فشارم ۱۱ بود طبعی بودم الانم فشارم همیشه نرمال هست میخواستم بدونم اگه برای بارداری دوم اقدام کنم ایا باز فشارخون میگیرم راه پیشگیریش چیه چکاربایدبکنم نگیرم فشار
- سرکلاژ مک دونالد یا شیرودکار
سلام خانوم دکتر از نظر محکم بودن کدوم سرکلاژ پیشنهاد میکنید و اینکه تو سرکلاژ استراحت چطور باید باشد با و جود یک بچه ۲ ساله ممنون از راهنماییتون
- درباره ivf
من روز ششم انتقال هستم روز ۵ انتقال پماد واژینال به اندازه بند انگشت اسفاده کردم به خاطر سوزش وحشتناکی که داشتم مجبور شدم وامروز ترشحات سبز کمرنکی از واوژن میاد امکان داره احتمال بارداری رو کم کنه یا اصلان باردارنشم ؟
- سوال لطفا پاسخ بدید خیلی اذیتم
سلام. زخم واژن تا شکم و عفونت ان و اسیب به دستگاه تناسلی باعث التهاب غدد لنفاوی میشود؟
- قائدگی
سلام خانم دکتر وقت بخیر من مدتی بود ماهی دوبار پریود میشدم یعنی روز پانزدهم که میشد باز خونریزیم شروع میشد البته ۱۸سالمه و تیروییدمم کم کار هست بعد که رفتم دکتر واسم قرص ترنسید و استرومارین نوشت میخواستم ببینم اینارو جطور باید مصرف کنم؟
- وزن گیری جنین
با سلام، در سونوگرافی 30 هفته به من گفته شد که وزن جنین کم هست می تونم برای افزایش وزن آن دلستر و بستنی استفاده کنم؟ یا خود شما چه پیشنهادی برای این چند هفته آخر دارید، باتشکر
- پرده بکارت
سلام ببخشید آیا به پرده ای که خراش داره گواهی سلامت میدههند .اطفا اگر امکانش هست یک توضیح کامل بدهید منون از سایت تون با تشکر از خانم دکتر
- سوال
سلام خانم دکتر من قبلا بهتون گفته بودم که دوساله حجم خونریزی پریودم نسبت به قبل کم شده یعنی قبلا چهار روز بود و الان دوروز یاسه روز و شما گفتین اگه بطور پیشرونده درحال کمترشدن باشه باید ازمایشهای هورمونی انجام بدم و من الان دو ماهه که پریودم یه روزو نصفی شده و یه کمم لکه بینی دارم من ازمایشهای پرولاکتین،ویتامین دی،کم خونی و tshانجام دادم میشه بگین دیگه چه ازمابشاتی باید انجام بدم؟یعنی من ذخیره تخمدانم کم شده و دیگه هیچوقت نمیتونم مادر بشم؟من هنوز مجردم و تازه۲۰سالمه میگن کم شدن حجم پریود نشانه کاهش ذخیره تخمدانه ببخشید طولانی شد ممنون
- قرص ضد بارداری یا
سلام وقتتون بخیر برای جلوگیری دکتر بهم قرص دروسبلین دادن الان4ماهه دارم مصرف میکنم 4قرص سفید رنگ رو که میخورم روزی که باید بسته بعدی رو شروع کنم همان روز پریود میشم وبا شروع کردن بسته جدید خونریزی تمام میشه باید همین روال رو ادامه بدم یعنی در کل من چند ساعت لکه بینی خونریزی دارم
- سوال بارداری
سلام دکتر من آمپول واریوپپتیل خارجی برام نوشته پیدا نکردم میتونم ایرانی شو داروخانه داره میشه ایرانی بگیرم
- تنگس دهانه رحم
سلام من دچارتنگی دهانه رحم هستم ایا درمان دارد چون باعث نازایی ام شده


