Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست تخمدان
سلام مادرم ۴۶ سالش است و نتیجه سونوگرافی تصویر کیستی مولتی لکوله سپتاسیون ضخیم و داخلی در تخمدان راست به ابعاد ۷۵ در ۴۹ میلیمتر نشان داده است و همچنین نوشته در بررسی با کالر داپلر وسکولاریته داخل سپتا رویت گردید نظر شما چیست؟ چه تشخیصی داده میشود؟
- شیردهی
سلام وقت بخیر من بچم دوسال هس و شیرشو کم کردم الان دوروزه هم بهش نمیدم ولی سینم درد مکنه و کنار سینم طرف زیر بغلم سفت شده و درد میکنه سینمم شیر داره چیکار کنم باید ب دکتر مراجعه کنم؟؟؟؟ اینم بگم بهتون ک بچم ک کوچیک بود یکماه دو ماه نمتونست شیر کامل بخوره از همون موقع هم سینم سفت شده بود تا الان ولی دکتر نرفنم خطرناکه؟ بیزحمت دقیق راهنماییم کنید بخاطر این درد و سفتی چیکار کنم باید
- سلام و احترام ،دو ماه قبل در هشت هفتگی به علت توقف رشد جنین خود بخود سقط شد چند روز کاملا بافت و کیسه و جنین دفع شد بعد ده روز پاک شدن رفتم سونو گفتن جنین دفع شده فقط نیم سانت بقایا مونده که با پریود بعدی دفع میشود بعد ان سر تایم پریود بعدی پریود شدم منتهی در حد لک بینی و کم سر هفت روز هم پاک شدم مجدد سر پریود بعدی که هنوز وقتم نبود پنج روز زودتر پریود در حد لک بینی بازم داشتم و پاک شدم الان سر پانزده روز فاصله از لون موقع مجدد پریود شدم و بعد چند روز یهو شدید شده و روز هشتم رفتم سونوی واژینال که تشخیص دادن بقایا هنوز خارج نشده و متورم شده الان باید چکار کنم سونو گفتن کورتاژ کنم بهتره ولی من دوست ندارم راهی هست که بقایا دفع بشه و خونریزی من کم بشه
سلام خسته نباشید من پریودم دوره اول ۱۰ روز عقب افتاد و دوره دوم ۳ هفته. سونو رحم و تخمدان و ازمایش،lh , fsh انجام دادم همه خوب بودن مشکلی نداشتم دکتر قرص دوفامد ۱۰ میلی ۱۰ شب تجویز کردن که من روز ۹ پریود شدم. خونریزی تا ۲ روز اول بسیار کم بود الان نزدیک ۶ روزه که خونریزی شدید دارم و دکتر قرص مفنامیک اسید رو تجویز کرد. ۴ تا ۸ ساعته خوردم کم شد ولی الان که اونواد دیشب قطع کردم دوباره شدید شده که مجبور شدم باز بخورم. الان باید همون مفنامیک اسید رو ادامه بدم یا داروی دیگزی پیشنهاد میکنین. ضمن اینکه من ریزش،موی شدید و خارش،وخشکی واژن احساس ضعف و خستگی زیاد بدخلقی دراشتم و احتمال میدم استروژنم پایین باشه ولی متاسفانه دکتر بدون اینکه ازمایش استروژن و پروژسترون از من بگیرن، داروی پروژسنرون برام تججویز کردن ممنون میشم راهنماییم کنید. سپاس
- قرص اورژانسی
خسته نباشید، من درعرض یک هفته،دو بار قرص اورژانسی مصرف کردم، الان که هفت روز از مصرف قرص گذشته، سه روزه لکه بینی دارم،معمولا لکه بینی تا چند روز ادامه داره؟؟؟
- داروی خاص
سلام.روزبخیر.یک ساله باتشخیص کانسر برست تحت درمان هستم،پزشکم گفتن یک سال پس از شروع تاموکسیفن بایدویزیت زنان بشم.میشه بفرمایید ویزیت واسه چیه؟وبفرماییدچه آزمایش یاسونوگرافی قبل از ویزیت انجام بدم؟خیلیییییی ممنونم
- خارش بیرونی رحم
با سلام من ده ماهی هست زایمان کردم زمان حاملگی کرونا گرفتم وبه محض شروع کرونا خارش واژن و عفونت رحم گرفتم(قبل از اون خیلی کم این مورد برام اتفاق افتاده بود) ولی با داروهای دکترکنترل می شد بعد از زایمان هم چند روز یه برای دومین بار همون حالتی شدم و بیشتر خارش اطراف ورژن دارم خواهش میکنم اگه ممکنه راهنمایی کنید که چکارکنم
- سقط جنین
- عفونت وازینال
سلام خانوم دکتر وقت بخیر من بعد ادرار ترشح رشته ای مانند میبینم گاهی زرد رنگِ و کمی درد زیرشکم دارم شما برام قبلا ژل مترونیدازول تجویز کرده بودید میتونم دوباره بخرم استفاده کنم ؟ کمی زخم دهانه رحم و hpv و کم خطر دارم
- درمورد واژن
اگر دختر مجرد باکره در ورودی واژن یه تیکه گوشت صورتی بیاد بیرون خطرناک است
- خونریزی
سلام خانوم دکور خواهش میکنم جواب بدید خیلی نگرانم ۱۳ روز از پریودم گزشته و دیشب رابطه دخول داشتم صبح بلند شدم رفتم دسشویی بعد از ادرار دیدم سه چکه خون ریخت ازم خیلی نگرانم چیکار کنم دکور برم؟ این مشکل میتونه چی باشه از نظر تودم بشکل پریودی نیس
- طرز مصرف دارو
سلام من تازه میخوام شروع به مصرف قرص دوفاستون کنم دکتر بهم گفت از روز اول پریود بخورم تا ۱۴ روز .. ولی نمیدونم بعد ۱۴ روز چکار کنم چقدر فاصله بینش باشه چطوردوباره شروع کنم ..دوباره از ماه بعد به همین صورت ؟؟
- خونریزی شدید داشتم وقرصپروزسترون دادند خونریزیم کم شدولی دوروز هم تموم شد ولی دوباره لکه بینی دارم علت چیست
خونریزی شدید داشتم ودکتر قرص پروژسترون ومفتامیک دادند خونریزیم کم شدودورزو چیزی نبود ودوبارهازروز پنجم لکه بینی پیدا کردم وروبه زیادشدن هست لکه ها علت چست سن ۵۲ سال هسم وبه تشخیص پزشکم رحمم بزرگ هست
- سلام خانم دکتر من ۷ماه میشه اقدام کردم ولی باردارنشدم این ما دکتر رفتم برا امپول سینال اف داده از روزی نهم ودهم زدم اگه با امپول سینال اف باردار نشم باید چیکار کنم تنبلی تخمدان دارم
- عقب افتادن پریود
سلام دکتر خسته نباشید دختر بیست ساله دارم که الان دو ماهه پریودش پنج روز الی یک هفته ب عقب افتاده ایا مشکلی هست و اینکه باید چکار کنه که پریود بشه چون به شدت کلافه هست ممنون
- شیاه
با سلام. من 4 روزه فریز انجام دادم زخم و عفونت داشتم. دکتر بهم شیاف مترونیدازول داده اینو کی باید مصرف کنم و اینکه چه مقدار؟
- درد و سوزش هنگام نزدیکی
سلام ببخشید من ۲۳ سالمه تازه ازدواج کردم و نمیتونم رابطه کامل برقرار کنم،درد زیادی دارم از ژل هم استفاده میکنیم ولی فایده ای نداشت،میشه راهنمایی کنید چکار کنم؟
- برامدگی
سلام خانوم دکتر ببخشید..من چند وقته یه سری برآمدگی های ریز کنار هم توی لب های داخلی واژنم به وجود اومده ک هر روز داره بیشتر میشه و به سمت مخالفش هم سرایت کرده..دخترم ۱۸ مجرد ولی به خاطر شرایط خانواده نمی تونم برم دکتر.. خیلی نگرانم ک چین و باید چیکار کنم 😥
- بارداری
با سلام خانم دکتر دخترخاله من در سن چهل سالگی در سال پنجم ازدواجش هشت ماه پیش پریود نشدند فکر کردن یائسه شدن هیچ گونه علایم بارداری رو نداشتند تا اینکه یک ماه پیش شکمشون کمی بزرگ شد و رفت دکتر پزشک سونوگرافی نوشتند و در عین ناباروری نشان داد ایشون باردارند حالا دخترخاله ام خیلی نگران جنین درون شکمش هست اولا شکمش زیاد بزرگ نیست. دوما هیچ گونه علایم بارداری رو نداشتند فقط گاها احساس سرگیجه و سردرد میکرد یا ترش کردن غذا که براش جدی به نظر نمی آمد اصلا فکر بارداری رو نمیکرد فکر میکرد قسمتش نبوده مادر بشه اما ایشون ماه هشتم بارداری هستند حالا بشدت نگران جنینشون هستند دلهره و اضطراب اینکه شاید جنینش مشکل داشته باشه روزهای بارداری رو براش غیر قابل تحمل کرده خانم دکترعزیز راه حلی برای اینکه دخترخاله ام بتونه متوجه بشه جنینش سالمه یا نه وجود داره وزن جنینشون یک و هشتصد ماه هشتم بارداری هست
- شیردهی
سلام ده روزه پسرمو از شیر گرفتم سینه هام سفت و درد ناک شده شبها تب و لرز میکنم هر کاری کردم ن کم شد ن خشک میشه قرص بخورم تا خشک بشه اسم قرص هم بگین لطفا با تشکر
- سلام خسته نباشید من 16سالمه وقتی پریود بشم خیلی درد دارم انگار راه میرم احساس میکنم از مقعد خون میاد و زیر شکمم خیلی درد میکنه مقعدم تیر میکشه و گاهی واژنم باید چکار کنم برم پیش دکتر


